PSV 2007 - 2008
Coach Fred Rutten niet naar PSV
Fred Rutten zal Ronald Koeman niet
opvolgen als trainer van PSV.De coach,
die door de Eindhovense ploeg benaderd
was na het afhaken van Martin Jol,liet
weten trainer te blijven van FC Twente.
"Ik blijf bij Twente.Ik heb niet voor
niets een dubbelfunctie en dat gaat
goed",zegt Rutten op de website van de
Enschedese club."Daar wil ik na elf
wedstrijden niet uitstappen."
Blij met de punten ...
Ben ik de enige die de indruk krijgt dat Lazovic zo gek is als een deur?
Ik vind het wel mooi dat het eindelijk eens onrustig is bij PSV. De trainer die vertrekt, waarna de eerste twee/drie kandidaten PSV afwijzen. Morrende spelers (Aissati, Afellay). Moeilijke jongens als Lazovic en Perez in de selectie. Tegenvallende resultaten. De ongemotiveerd ogende Farfan.
Ik vind het wel mooi dat het eindelijk eens onrustig is bij PSV. De trainer die vertrekt, waarna de eerste twee/drie kandidaten PSV afwijzen. Morrende spelers (Aissati, Afellay). Moeilijke jongens als Lazovic en Perez in de selectie. Tegenvallende resultaten. De ongemotiveerd ogende Farfan.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo nov 11, 2007 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het van Rutten ook erg netjes. Dat zouden veel mensen in de voetbalwereld een voorbeeld aan kunnen nemen.
Maar in Eindhoven hebben ze nu wel echt een probleem. Doordat alles zo op straat ligt weet echt de hele wereld dat de volgende kandidaat minimaal derde keuze is. Dat is voor trainers uit de subtop meestal niet zo'n probleem maar trainers die goed zitten hebben er dan meestal toch wat minder zin in.
Als ze nu noodgedwongen uitkomen bij Erwin Koeman zou ik dat toch wel een kleine aanfluiting vinden.
Maar in Eindhoven hebben ze nu wel echt een probleem. Doordat alles zo op straat ligt weet echt de hele wereld dat de volgende kandidaat minimaal derde keuze is. Dat is voor trainers uit de subtop meestal niet zo'n probleem maar trainers die goed zitten hebben er dan meestal toch wat minder zin in.
Als ze nu noodgedwongen uitkomen bij Erwin Koeman zou ik dat toch wel een kleine aanfluiting vinden.
Nil volentibus arduum
Het is gewoon een heel vervelend mannetje. Voetballen kan hij wel hoor. Maar hij is vreselijk irritant. Misschien dat hij binnenkort even vakantie heeft? Hij was niet raak maar hij probeerde tegen AZ toch echt een kopstoot uit te delen.Thomas schreef:Ben ik de enige die de indruk krijgt dat Lazovic zo gek is als een deur?
Nil volentibus arduum
In principe is die kopstoot natuurlijk gewoon een schorsing van twee tot drie wedstrijden waard. Voetballen kan Lazovic inderdaad wel, maar volgens mij is-ie niet helemaal goed bij z'n hoofd. Hij veroorzaakte twee grote opstootjes en ging ook ontzettend tekeer tegen Zonneveld.
Het lijkt er overigens op dat Stan Valckx buitenspel is gezet door Reker. Eens, Harm en Base?
Het lijkt er overigens op dat Stan Valckx buitenspel is gezet door Reker. Eens, Harm en Base?
- LouisXIV & co
-
-
- AT Toto winner 15/16
- martijn401
ADNa Jol valt Rutten af bij PSV
Door PETER VAN DUYL EDDY VAN DER LEY
EINDHOVEN - Hoewel Fred Rutten gisteren bedankte voor de baan van hoofdtrainer van PSV hopen de Eindhovenaren de opvolger van Ronald Koeman toch nog deze week te presenteren.
afbeelding vergroten Fred Rutten
Na het afhaken van Rutten en in een eerder stadium Martin Jol wordt het lijstje met kandidaten almaar kleiner.
In paniek zijn ze in Eindhoven niet. Volgens de clubleiding is de situatie rond de trainersstoel ‘volledig onder controle’ en worden er geen overhaaste beslissingen genomen. Na het afhaken van Rutten werd onmiddellijk de naam van Erwin Koeman genoemd als belangrijkste gegadigde. Afgezien van zijn kwaliteiten als trainer heeft de oudste Koeman (46) het grote voordeel dat hij vrij is.
Erwin Koeman is wel kandidaat in Eindhoven, maar op dit moment niet de belangrijkste.
,,Erwin is een heel goede trainer, maar op dit moment niet de eerste optie,’’ zei algemeen-directeur Jan Reker gisteren. ,,Of we nu denken aan een interim-trainer? Op dit moment is alles denkbaar. Ook nu Rutten nee heeft gezegd hebben we, denk ik, een goed scenario klaar.’’
De profielschets die PSV eerder opstelde – Nederlandstalige trainer, ruime internationale ervaring – staat nog altijd recht overeind. Van de kandidaten van het eerste uur is echter bijna niemand meer over. Rutten en Jol hebben bedankt, Dick Advocaat doet het zeker niet, Huub Stevens (HSV) lijkt een onhaalbare kaart. De clubleiding in Eindhoven weigert op namen in te gaan maar het is de bedoeling dat de nieuwe man in het tweede deel van de week wordt gepresenteerd.
Bij die gelegenheid zal Fred Rutten zeker niet achter de tafel zitten, zo veel is nu al zeker. De oefenmeester van FC Twente werd eind vorige week officieel benaderd door de Eindhovense landskampioen.
Uit respect voor PSV – dat hij niet direct een publiekelijk ‘nee’ wilde verkopen – maakte de oefenmeester van FC Twente zijn beslissing pas gistermiddag kenbaar. In zijn hart en achterhoofd heeft hij een tussentijds vertrek bij FC Twente nooit serieus overwogen.
,,Met PSV heb ik alleen oriënterend gesproken. Zondagmiddag heb ik Jan Reker laten weten niet tot onderhandelingen over te gaan. Ik heb aangegeven dat ik pas zou reageren als alle wedstrijden dit weekeinde gepeeld zouden zijn. In het voetbal ligt alles meteen op straat, maar ik bepaal altijd mijn eigen agenda.’’
De 44-jarige oefenmeester is er de man niet naar een contract tussentijds te verbreken, hij voelt zich thuis in zijn functie als hoofdtrainer/technisch directeur bij het ambitieuze FC Twente én hij kiest op dit moment voor levenskwaliteit.
,,Ik heb niet voor niets een dubbelfunctie en dat gaat goed. Daar wil ik na elf wedstrijden niet uitstappen.
,,Ik neem mijn verantwoordelijkheid serieus ten opzichte van de club waarmee ik dagelijks werk. Natuurlijk voel ik me vereerd door de interesse van PSV. Het is een topclub waar ik een warm gevoel bij heb en vijf jaar met plezier heb gewerkt. Ik gun de club alles, maar het is nu niet het moment om de overstap te maken.
,,Natuurlijk ben ik ambitieus. Daarom geeft de vraag van PSV mij een goed gevoel. Dat ik even de tijd nodig had om na te denken, is logisch. Maar ik zit bij FC Twente, een fantastische club met een fantastische aanhang én ambitie.’’
Voor Jan Wouters eindigde gisteren in het duel met AZ (1-1) een interim-periode die anderhalve week duurde. De Utrechter was drie wedstrijden verantwoordelijk. Hij verloor er twee en behaalde gisteren zijn eerste punt als hoofdtrainer.
Hoewel Wouters graag terugtreedt, weerspreekt hij de suggestie dat er nu een last van zijn schouders is gevallen.
,,Ik heb steeds gezegd dat ik dit niet voor een langere periode ambieer,’’ aldus de trainer. ,,Maar als PSV zou zeggen ‘we hebben je langer nodig’, dan hadden we dat gedaan.’’
Wouters had geen slecht gevoel over zijn korte regeerperiode. ,,Ik had liever drie wedstrijden gewonnen, wat dat betreft is het niet de beste week geweest. Maar we staan nog steeds maar één punt achter de koplopers. Wat dat betreft is er dus nog van alles mogelijk.’’
Zonde dat PSV niet heeft weten te winnen !
De 1e helft was AZ beter, maar de 2e helft was voor PSV. Onbegrijpelijk trouwens dat de commentator sprak over een terecht gelijkspel, PSV kreeg veel meer kansen. Zelfs in de 1e helft kreeg PSV enkele goede kansen en had Gomes weinig te doen.
Lazo speelde geweldig, hij nam de ploeg mee op sleeptouw en dolde regelmatig de AZ verdediging. Jammer dat hij zich zo gek liet maken en dat hij ze niet wist af te straffen door te scoren, die poging tot een kopstoot was ook enorm dom. Maar met wat meer rust in zijn hoofd gaat hij erg belangrijk worden voor PSV.
Bossen floot dramatisch trouwens. Het idee om de kaaretn op zak te hoduen is goed, alleen niet als AZ besluit om enkele spelers van PSV keihard aan te pakken. Als zelfs een harde sliding van achteren geen kaart oplevert, dan kun je wachten op problemen.
Mooi trouwens dat Marcellis besloot om zijn tegenstander dan ook maar keihard aan te pakken, hij gaf het voorbeeld aan de rest daarmee. Al had hij Arie korter moeten dekken na de schitterende hakbal van Dembele, daarna kwam hij echter niet meer in de problemen.
Vandaar dat je niets hoort van Valckx en Schuitema.
De 1e helft was AZ beter, maar de 2e helft was voor PSV. Onbegrijpelijk trouwens dat de commentator sprak over een terecht gelijkspel, PSV kreeg veel meer kansen. Zelfs in de 1e helft kreeg PSV enkele goede kansen en had Gomes weinig te doen.
Lazo speelde geweldig, hij nam de ploeg mee op sleeptouw en dolde regelmatig de AZ verdediging. Jammer dat hij zich zo gek liet maken en dat hij ze niet wist af te straffen door te scoren, die poging tot een kopstoot was ook enorm dom. Maar met wat meer rust in zijn hoofd gaat hij erg belangrijk worden voor PSV.
Bossen floot dramatisch trouwens. Het idee om de kaaretn op zak te hoduen is goed, alleen niet als AZ besluit om enkele spelers van PSV keihard aan te pakken. Als zelfs een harde sliding van achteren geen kaart oplevert, dan kun je wachten op problemen.
Mooi trouwens dat Marcellis besloot om zijn tegenstander dan ook maar keihard aan te pakken, hij gaf het voorbeeld aan de rest daarmee. Al had hij Arie korter moeten dekken na de schitterende hakbal van Dembele, daarna kwam hij echter niet meer in de problemen.
Nee, er is alleen besloten dat Reker degene is die naar buiten treedt.Thomas schreef:Het lijkt er overigens op dat Stan Valckx buitenspel is gezet door Reker. Eens, Harm en Base?
Vandaar dat je niets hoort van Valckx en Schuitema.
- Daily Blind
Bossen floot eerder goed, hij liet van beide kanten stevige duels doorgaan als er voordeel in zat. We zijn tegenwoordig alleen maar mietjes voetbalgewend. Dit was een echte harde maar eerlijke wedstrijd. Je zag dat de spelers ook het respecteerde dat het spel doorging. (Behalve Balkan oorlogslachtoffer lazovic dan.) Dit was een prima voorbeeld van uitdelen en incasseren.
Ik had graag gezien dat die Belg zo had gefloten!
- Daily Blind
Bossen floot eerder goed, hij liet van beide kanten stevige duels doorgaan als er voordeel in zat. We zijn tegenwoordig alleen maar mietjes voetbalgewend. Dit was een echte harde maar eerlijke wedstrijd. Je zag dat de spelers ook het respecteerde dat het spel doorging. (Behalve Balkan oorlogslachtoffer lazovic dan.) Dit was een prima voorbeeld van uitdelen en incasseren.
Hij zal best een betere trainer zijn, maar de pr van de jongste koe is beter. Koe redt zich wel. Ik weet niet of Rutten zich staande kan houden in het geweld van het topvoetbal. Dat is een kunst op zich.Ajax Rules schreef:@Joey: ik vind dat ze veel meer moeten eisen... Rutte lijkt me namelijk een veel betere trainer dan Koeman.
Misschien nemen ze nu Adriaanse? Dat zou lachen zijn.

Het stinkt aan alle kanten!
- martijn401