PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman »

Ach, de media roept van alles en gooit allerlei namen de lucht in. Zo zegt Advocaat nooit benaderd te zijn geweest en bleek dat via via PSV informeerde of hij als tussenpaus wilde fungeren. Dat kan ik niet echt een serieuze benadering noemen voor de functie van hoofdtrainer van PSV...

Dus om te beginnen over 5e keus vind ik nogal overdreven.
Daarbij, who cares de hoeveelste keuze iemand zou zijn ? Het gaat om de functie die aangeboden wordt en of de betreffende persoon geïnteresseerd en capabel is, meer niet.

Jol is overigens nog steeds een optie.
Nu gaan de geruchten weer dat Wouters tot de winterstop hoofdcoach blijft, waarna Jol alsnog in kan stappen bij PSV. Een ander gerucht is dat er een tussenpaus komt, waarna Stevens het roer overneemt na afloop van dit seizoen.
We zullen zien wat er gaat gebeuren !
Thomas schreef:Volgens diezelfde PSV-watcher is Stan Valckx niet eens aanwezig geweest bij het gesprek met Fred Rutten.
Allemaal leuk en aardig, maar er is niet eens een gesprek geweest tussen Reker en Rutten. Tenminste, Rutten wees PSV beleefd af en gaf aan Twente niet te willen verlaten tijdens het seizoen. De omstandigheden van dat gesprek ken ik verder niet, maar ik zou er geen consequenties uit trekken.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Op AN maakte iemand een opmerking dat Jol weleens kan wachten op een kans in Zuid-Duitsland... lijkt me niet geheel onlogisch eigenlijk.

Verder is het 'informeren naar' natuurlijk niet vrijblijvend en betekend het wel degelijk dat Advocaat hoog op het lijstje staat.

Laat Wouters maar tot de winterstop zitten... ik bespeur een neergaande lijn nu hij aan het roer is. :onfire.gif:
Baseman

Bericht door Baseman »

Uit het ED:
Sef Vergoossen staat open voor PSV
door Frans van den Nieuwenhof en Rob Sporken

EINDHOVEN - Als Sef Vergoossen zich kan losmaken van zijn Japanse werkgever Nagoya Grampus Eight, wordt hij naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe trainer van PSV. Vergoossen heeft nog een contract tot 1 januari in het Verre Oosten.

De zestigjarige Limburger heeft zich bereid verklaard om in Eindhoven aan de slag te gaan in afwachting van de komst van Huub Stevens in juli 2008.

In de Japanse competitie staan nog maar drie duels op het programma en Nagoya hoeft zich over degradatie geen zorgen meer te maken. De club richt zich nu op het bekertoernooi dat in december wordt gespeeld. PSV zou de laatste anderhalve maand van Vergoossens contract moeten afkopen.

De voormalig trainer van ondermeer VVV, MVV, Roda JC en RC Genk gaf eerder aan zijn loopbaan als hoofdtrainer te willen beëindigen. Een contract voor een halfjaar bij PSV zal hij echter niet laten schieten. Vergoossen: " Ik heb er lang over nagedacht en toen met mijn volle verstand besloten dat ik stop aan het eind van het jaar. Maar zou er inderdaad interesse zijn van PSV, dan zal ik dat niet zo maar naast me neerleggen. Ik heb in het verleden altijd een goede band gehad met PSV."

Vergoossen ziet het niet zitten een vertrek te forceren. "Ik heb geen zin om met ruzie weg te gaan. Daarvoor ben ik hier de afgelopen twee jaar te goed behandeld."

PSV is na de afzeggingen van Martin Jol en Fred Rutten op zoek naar een trainer die dit seizoen kan afmaken. Daarna moet Stevens, nu nog werkzaam bij Hamburger SV, de scepter overnemen.

Om die reden heeft Vergoossen wel oren naar de functie. In de toekomst wil hij zich gaan richten op het begeleiden van jeugdvoetballers. Ruim twee jaar geleden benaderde toenmalig technisch directeur Guus Hiddink hem al voor een dergelijke functie bij PSV.

Vergoossen onderhoudt al ruim 25 jaar een goede band met Reker. Beiden werkten eind jaren tachtig samen bij VVV; Reker als hoofdcoach en Vergoossen als hoofd opleidingen.

In 1994 stond Vergoossen met MVV op degraderen en vroeg hij zijn vriend Reker om het seizoen af te maken. Nu vraagt Reker om een vriendendienst.
Ik ben eigenlijk geen voorstander van een tussenpaus, maar als er dan toch eentje komt dan lijkt Vergoossen mij uitstekend geschikt hiervoor !
Bijkomend voordeel is eventueel dat Vergoossen graag met jeugd wil gaan werken, dus kan hij na dit seizoen mooi in de jeugdopleiding van PSV aan de slag. Dat zou geweldig zijn :applaus.gif:
GangstaRiB schreef:Laat Wouters maar tot de winterstop zitten... ik bespeur een neergaande lijn nu hij aan het roer is. :onfire.gif:
Verlies tegen Heerenveen, verlies tegen Fener en een gelijkspel tegen AZ, ik zie eerder een opgaande lijn...
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Baseman schreef:
Verlies tegen Heerenveen, verlies tegen Fener en een gelijkspel tegen AZ, ik zie eerder een opgaande lijn...
Je kunt moeilijk ontkennen dat er na het vertrek van Koeman een neergaande lijn is. Alleen maar puntverlies (of dat nou drie of twee punten zijn) valt wat mij betreft onder één neergaande lijn.

Gunstig voor PSV dat er nu een interlandperiode is, en dat de volgende twee wedstrijden relatief makkelijk zijn. Hoewel beide uitwedstrijden, en PSV heeft in 2007 nog maar drie uitwedstrijden gewonnen. Twee keer bij Heracles en één keer bij Sparta. We zullen zien hoe ze het gaan doen bij Excelsior en De Graafschap.
Baseman

Bericht door Baseman »

Wederom het ED:
Vergoossen is óók een keuze voor toekomst
ANALYSE Door Frans van den Nieuwenhof

Mocht Sef Vergoossen vandaag of morgen gepresenteerd worden als tijdelijk opvolger van hoofdcoach Ronald Koeman, dan bewijst de Limburger dat hij niet bang uitgevallen is.

Zijn tweede wedstrijd, over een kleine twee weken, zou die tegen CSKA Moskou zijn; een duel waarin voor PSV overwintering in Europa op het spel staat. De natuurlijke rust die Vergoossen uitstraalt, zou PSV best eens heel goed kunnen doen na het turbulente voorbije half jaar.

Niet alleen was er veel te doen rondom Koeman, ook gebeurde er van alles in de spelersgroep, waar de Zuid- Amerikanen zich lang niet zo gelukkig lijken te voelen als onder Guus Hiddink.

Hoewel de doorbraak van Dirk Marcellis anders doet vermoeden, was Koeman geen trainer die zich intensief bezighield met de doorstroming van talentvolle spelers. Wedstrijden van Jong PSV bezocht hij nooit en ook de door Hiddink geïntroduceerde stageplaatsen bij het eerste elftal zijn inmiddels afgeschaft.

In het beleidsplan van PSV heeft de opleiding van eigen talenten een belangrijke prioriteit gekregen, zeker sinds de nieuwbouw op De Herdgang twee jaar geleden werd afgerond. Het is, naast een goed scoutings- en transferbeleid, dé manier voor PSV om zich op lange termijn te kunnen meten met de grote clubs in Europa.

De mogelijke komst van Vergoossen kan niet los worden gezien van dat uitgangspunt. Sterker: de huidige coach van Nagoya Grampus Eight werd twee jaar geleden door Hiddink al eens gepolst om hoofd opleidingen te worden. Ook de huidige algemeen directeur Jan Reker sprak onlangs met Vergoossen over een coördinerende functie bij de jeugd.

Reker ziet in zijn oude vriend de ideale man om een brug te slaan tussen de A1 en het eerste elftal. Niet zozeer als veldtrainer, maar veeleer als iemand die toptalenten (individueel) kan begeleiden, structuur kan aanbrengen in de werkwijze op De Herdgang en oog heeft voor de (on)mogelijkheden van jeugdspelers.

Van alle beschikbare trainers – en daar zijn er misschien wel honderd van, velen meldden zich de afgelopen weken spontaan aan bij PSV – zijn weinigen geschikt voor een tijdelijke baan. Nog minder zijn er die PSV in de toekomst ook daadwerkelijk een stap hogerop kunnen brengen.

Daarom is de komst van Vergoossen in de huidige situatie de beste oplossing. Met zijn ervaring en mensenkennis kan hij PSV in rustiger vaarwater brengen, klaarstomen voor de strijd om de landstitel en vervolgens de weg vrijmaken voor de man die bij vrijwel iedereen binnen de club in hoog aanzien staat en nu alom geldt als de gehoopte nieuwe trainer: Huub Stevens.
Interessant stuk, jammer alleen dat Van den Nieuwenhof weer eens moet laten blijken een rancuneus mannetje te zijn. Koeman was namelijk wel degelijk vaak (bijna altijd) aanwezig bij de thuiswedstrijden van Jong PSV., dat kan hem dus zeker niet verweten worden.
Thijs schreef:Je kunt moeilijk ontkennen dat er na het vertrek van Koeman een neergaande lijn is.
Je hebt natuurlijk gelijk.
Maar ik bedoelde meer te zeggen dat ik positief verrast was door Wouters in de wedstrijd van PSV tegen AZ. De opstelling was gedurfd, redelijk aanvallend en hij klopte zowaar. Dit itt de wedstrijden tegen Heerenveen en Fener. Het resultaat was er ook naar.
Ga vooral zo door Wouters :biggthumpup.gif:
Arthur

Bericht door Arthur »

In dit artikel is het net of de keuze voor Vergoossen volgt uit het beleid van Psv. We vergeten voor het gemak maar even de trainers die Psv eigenlijk wilde hebben en die totaal niet bekend staan om hun voorliefde voor jeugdspelers.
Jim

Bericht door Jim »

Thijs schreef: Je kunt moeilijk ontkennen dat er na het vertrek van Koeman een neergaande lijn is. Alleen maar puntverlies (of dat nou drie of twee punten zijn) valt wat mij betreft onder één neergaande lijn.
Dit voorspelde ik op de dag van Koeman's vertrek:
Jim schreef: Ook PSV zal er gegarandeerd niet beter van worden.
Dezelfde (eveneens juist gebleken) voorspelling deed ik ook na zijn vertrek bij Ajax. De geschiedenis herhaalt zich.
Het kuddevolk in koor om zijn vertrek roepen met de mededeling dat het daarna vast en zeker allemaal stukken beter zal gaan.
Om later, als na hun zin te hebben gekregen blijkt dat het daaropvolgende scenario een behoorlijk tikje anders verloopt dan verwacht, dit doodleuk te wijten ofwel aan de kwaliteit van zijn opvolgers ofwel omdat deze Koeman's puinhopen moesten opruimen.
Wat met name die puinhopen bij PSV, benevens een ongeslagen koppositie op het moment van vertrek, dan eigenlijk precies inhouden is verder een volkomen raadsel. Maar met dergelijke teksten haal je wel altijd je "gelijk", en daar gaat het tenslotte om.
Baseman

Bericht door Baseman »

Jim schreef:ofwel omdat deze Koeman's puinhopen moesten opruimen.
'

Goh, dat heb ik op dit forum vaker gehoord :icon_biggrin.gif:
Baseman

Bericht door Baseman »

Arthur schreef:We vergeten voor het gemak maar even de trainers die Psv eigenlijk wilde hebben en die totaal niet bekend staan om hun voorliefde voor jeugdspelers.
Noem dan eens trainers die bekend staan om hun voorliefde voor jeugdspelers ?
Van Gaal, Wenger, nog meer ?

Als een jeugdspeler goed is komt hij vanzelf aan spelen toe, maar dan moeten de randvoorwaarden wel kloppen. Vergoossen is iemand die daarvoor kan zorgen, nadat Hiddink al heel veel heeft verbeterd.
Arwin

Bericht door Arwin »

Vergoossen kan sowieso niet voor de kerst komen, dus dan lijkt het me niet logisch dat hij dan pas nog als tussenpaus voor een halfjaartje komt.

Mij lijkt het meest logische scenario op dit moment dat Wouters hoofdtrainer blijft tot de winterstop en dat daarna Martin Jol alsnog trainer wordt. Die heeft tegen die tijd zijn centen van de Spurs wel een keer binnen.
Arthur

Bericht door Arthur »

Baseman schreef:
Arthur schreef:We vergeten voor het gemak maar even de trainers die Psv eigenlijk wilde hebben en die totaal niet bekend staan om hun voorliefde voor jeugdspelers.
Noem dan eens trainers die bekend staan om hun voorliefde voor jeugdspelers ?
Van Gaal, Wenger, nog meer ?
Daar gaat het me niet om. In dat artikel van het ED wordt net gedaan alsof de keuze voor Vergoossen vanuit een bepaalde beleidsvisie is gedaan (het stimuleren van de jeugd), terwijl uit de eerdere keuzes al bleek dat dit helemaal geen belangrijk punt was voor de leiding van Psv.

Mijn enige punt is dat dit artikel wel heel erg opportunistisch is.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Jim schreef:
Thijs schreef: Je kunt moeilijk ontkennen dat er na het vertrek van Koeman een neergaande lijn is. Alleen maar puntverlies (of dat nou drie of twee punten zijn) valt wat mij betreft onder één neergaande lijn.
Dit voorspelde ik op de dag van Koeman's vertrek:
Jim schreef: Ook PSV zal er gegarandeerd niet beter van worden.
Dezelfde (eveneens juist gebleken) voorspelling deed ik ook na zijn vertrek bij Ajax. De geschiedenis herhaalt zich.
Het kuddevolk in koor om zijn vertrek roepen met de mededeling dat het daarna vast en zeker allemaal stukken beter zal gaan.
Om later, als na hun zin te hebben gekregen blijkt dat het daaropvolgende scenario een behoorlijk tikje anders verloopt dan verwacht, dit doodleuk te wijten ofwel aan de kwaliteit van zijn opvolgers ofwel omdat deze Koeman's puinhopen moesten opruimen.
Wat met name die puinhopen bij PSV, benevens een ongeslagen koppositie op het moment van vertrek, dan eigenlijk precies inhouden is verder een volkomen raadsel. Maar met dergelijke teksten haal je wel altijd je "gelijk", en daar gaat het tenslotte om.
Volgens mij heeft PSV nog geen nieuwe trainer, dus kun je ook nog niet concluderen of PSV vooruit is gegaan of niet.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Piet de Visser in Brazilie voor centrale verdediger

Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International zou PSV zich in de winterstop willen versterken met een centrale verdediger. Om onder andere die reden zou Piet de Visser momenteel weer in Brazilië zijn om mogelijke versterkingen te bekijken.

PN
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Heeft PSV nog een beetje geld te besteden dan of moet ik weer een link gaan leggen met Chelsea?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als het via Piet de Visser gaat dan kunnen we die link er wel weer bij halen want meneer is voor zover ik weet in dienst van Chelsea.
Nil volentibus arduum
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ach, volgens bepaalde bronnen hoeft Thiago Silva niet veel aan transfergeld te kosten, dus waarom zou PSV Chelsea daar bij nodig hebben?
Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint »

Salcido, Addo, Marcellis, Rajkovic, Alcides en dan ook nog een nieuwe centrale verdediger. Dan zal er ook wel wat geloosd worden in de winterstop lijkt mij
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Je vergeet Da Costa nog.
Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint »

Inderdaad zeg :blush.gif:
Een driedubbele bezetting dus voor het verdedigingscentrum. Lijkt me wat overdreven.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Niet als je bedenkt dat Alcides vooral op de back-posities speelt (en prutst), Da Costa zonder te spelen wordt begeerd door grotere clubs en Rajkovic is gehuurd van Chelsea.
Jesse

Bericht door Jesse »

Da Costa kan toch niet zoveel?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Hij heeft wel wat, maar bij voorzetten vanaf de zijkant is het slecht en met een slippertje per wedstrijd red je het niet in de top. Positioneel gezien en qua fysieke attributen is het wel ok en z'n trap is ook wel prima.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Blijkbaar is Rajkovic toch niet zo goed als 'superscout' De Visser dacht. :smallgrin.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik dacht dat Rajkovic vooral heel lang geblesseerd is geweest, maar ik kan er naast zitten.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Kan wel, maar als er een nieuwe CV bij moet komen is het vertrouwen in zijn kunnen kennelijk niet erg groot.
Gesloten