PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey »

Jim schreef: Dezelfde (eveneens juist gebleken) voorspelling deed ik ook na zijn vertrek bij Ajax. De geschiedenis herhaalt zich.
Ik ben het volledig met je eens! Onder de opvolger gaat het niet altijd beter dan onder de voorganger:

zie Benfica. Trappatoni werd met Benfica kampioen, onder Koeman werd niets gewonnen.

En onder Hiddink werd PSV met een straatlengte voorsprong kampioen, terwijl het PSV van Koeman de slechtste seizoenshelft sinds mensenheugnis speelde. Enkel en alleen dankzij het gestumper van Ajax en AZ werd PSV nog kampioen.

Dat het onder Koeman's 'opvolger' 'niet beter' is geworden, is natuurlijk een koe in de kont kijken. Ten eerste is Wouters een tussenpaus, ten tweede is Wouters totaal ongeschikt als hoofdtrainer en ten derde speelde PSV 3 zeer lastige wedstrijden onder Wouters. In Heerenveen kan je verliezen, is Koeman ook weleens overkomen. Fenerbahce was in Eindhoven (onder Koeman) al beter dan PSV, dus dat er in Istanbul kansloos werd verloren was geen verrassing. En vorig seizoen verloor PSV thuis van AZ, nu pakten ze tenminste nog een punt.

Ik vind Koeman een heel behoorlijke trainer, ruim voldoende, maar jouw gedweep met hem kan ik niet volgen. Een contract is voor Koeman enkel een vodje papier dat de versnipperaar ingaat op het moment dat er een betere naam aan het CV kan worden toegevoegd.

Koeman wilde vorig seizoen graag naar PSV, zei ie: z'n dochter ging studeren, het gezin wilde graag terug naar Nederland. 15 maanden later heeft Koeman blijkbaar alweer een totaal andere wens. De man heeft nu 4 clubs in de steek gelaten, als bestuurder zou ik nogal huiverig zijn om zo'n opportunist als trainer aan te stellen. Als Barca aan het eind van het seizoen Rijkaard uitwuift en bij Valencia aanklopt, is ie daar ook weer vertrokken. Nogmaals, een heel behoorlijke trainer, een ruime 7 wat mij betreft, maar qua integriteit en betrouwbaarheid natuurlijk zwaar onvoldoende.
Nihad

Bericht door Nihad »

In Heerenveen kan je verliezen, is Koeman ook weleens overkomen.
Niet met Ajax. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
generaal

Bericht door generaal »

Jabu schreef:Koeman zou Gomes naar Valencia willen halen.
Koeman is een stuk vuil.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

generaal schreef:
Koeman is een stuk vuil.
Ach ja... Het werd voor Gomes ook wel een keer tijd om het hogerop te zoeken toch?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Dit het PSV-topic, maar ik wil ook nog wel even wat kwijt over Koeman. Wimpey noemt hem een behoorlijke trainer, maar ik zou daar graag de term solide aan willen toevoegen. Je weet dat je geen wonderen hoeft te verwachten en ook het voetbal is vaak erg mager, maar daar staat wel tegenover dat je met Koeman (bijna) nooit een modderfiguur slaat. Hij zet de poppetjes altijd vrij aardig neer en speelt altijd vanuit de defensie. Het is alleen wel zo dat Koeman echt een trainer is die zo goed is als z'n materiaal. Is ook niets mee, want dat zijn de meeste trainers. Het enige wat je hem kan verwijten is het feit dat hij een slechte kijk heeft op potentiële versterkingen. Nu hoort hij daar ook niet verantwoordelijk voor te zijn, maar opmerkelijk is het wel. Met Koeman moet je dan ook een beetje geluk hebben, want hij is wel degelijk in staat om prestaties te boeken bij clubs. Je moet hem dan ook voor een groep moet zetten die wel kwaliteiten herbergt.

Ik kan me prima voorstellen dat hij Gomes wil meenemen, trouwens. Dat heeft 'ie dan wel weer goed gezien. :hypocrite.gif:
generaal

Bericht door generaal »

GangstaRiB schreef:
generaal schreef:
Koeman is een stuk vuil.
Ach ja... Het werd voor Gomes ook wel een keer tijd om het hogerop te zoeken toch?
Als Barcelona, Real Madrid, Arsenal of Bayern München zich meldt, zul je mij niet horen klagen (al baal ik wel natuurlijk, maar zo'n transfer gun je Gomes). Maar dat minderwaardige varken van een Ronald Koeman krijgt alle medewerking van Reker om te vertrekken en nu wil hij Gomes wegkapen. Hopelijk houdt PSV de poot stijf.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Snap het probleem niet zo. Roorda is een perfecte stand-in. :smallgrin.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Of anders Cassio wel. :smallgrin.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Hoe zit het eigenlijk met dat supertalent op doel van AZ?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Iedereen (bij AZ) schijnt onder de indruk te zijn geraakt van hem, maar in die ene wedstrijd die hij speelde tegen Heracles ging het niet echt lekker.
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:Of anders Cassio wel. :smallgrin.gif:
Hoe vaak heb je hem al zien spelen?

Verder kan PSV natuurlijk makkelijk Velthuizen kopen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bij PSV niet, uiteraard. Alleen een paar keer bij de jeugdselectie van Brazil. Het lijkt me geen geweldenaar, maar hij is nog jong.

Velthuizen gaat deze zomer sowieso naar een Nederlandse topclub, lijkt me.
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:Bij PSV niet, uiteraard. Alleen een paar keer bij de jeugdselectie van Brazil. Het lijkt me geen geweldenaar, maar hij is nog jong.

Velthuizen gaat deze zomer sowieso naar een Nederlandse topclub, lijkt me.
Ajax heeft geen doelman nodig. AZ lijkt me niet interessant genoeg voor Velthuizen. Dan zal het wel tussen PSV en Feyenoord gaan (mits Gomes echt niet te houden is).
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Er is natuurlijk wel een kans dat een aantal jeugdspelers uit de terrorjaren het voor gezien houdt. Emanuelson en Heitinga hebben al aangegeven oren te hebben naar een vertrek, dus het zou me niet verbazen als Stekelenburg ook gaat als er een mooie club komt. Zou alleen niet zo snel weten welke club op dit moment schreeuwt om een nieuwe keeper.
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:Er is natuurlijk wel een kans dat een aantal jeugdspelers uit de terrorjaren het voor gezien houdt. Emanuelson en Heitinga hebben al aangegeven oren te hebben naar een vertrek, dus het zou me niet verbazen als Stekelenburg ook gaat als er een mooie club komt. Zou alleen niet zo snel weten welke club op dit moment schreeuwt om een nieuwe keeper.
Ik kan me geen topclub voorstellen die oren heeft naar Maarten Stekelenburg. Ik vind hem echt een wisselvallige doelman, die tekort komt voor de absolute top. Misschien zou Birmingham of Lens hem willen aantrekken: dat is ongeveer zijn plafond denk ik. Daarnaast heeft Ajax met Vermeer een uitstekende opvolger in huis.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Nou nou, tussen Birmingham en Arsenal zit nog wel een heel gat hoor. Stekelenburg presteert dit seizoen uitstekend bij een aansprekende club in Europa. Het zou me niets verbazen als er een mooie club voor Stekelenburg komt.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

generaal schreef:Daarnaast heeft Ajax met Vermeer een uitstekende opvolger in huis.
Ja, dat zou ik ook zeggen als ik voor Psv was. :drecul.gif:
Nil volentibus arduum
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

'PSV akkoord met Huub Stevens'
Uitgegeven: 19 november 2007 07:07
Laatst gewijzigd: 19 november 2007 07:22

AMSTERDAM - PSV is akkoord met Huub Stevens, zo bericht De Telegraaf. Stevens wordt komend seizoen trainer van de club; hij maakt eerst het seizoen nog af bij HSV.
ANP

Tot die tijd is Sef Vergoossen interimcoach. Volgens De Telegraaf tekent Stevens bij PSV een contract tot 2010.

HSV had voor Stevens een lucratief meerjarig contract klaar liggen, en is naar verluidt hevig teleurgesteld in de beslissing van de Nederlandse trainer.

Bron: http://www.nu.nl/
Toppie

Bericht door Toppie »

Nou dat is mooi dan blijft JW op de bank zitten , en is de kans dat Pisvee kampioen wordt een suk kleiner. :ajaxsmiley.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Mooi voor Huub. Hij heeft er lang op moeten wachten.
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Perez kan alweer zijn koffers pakken, want met Stevens haalt psv de Limburgse Henk ten Cate binnen. Emotionele schreeuwlelijk. Ik ben er dus wel content mee.

En als Sef dan ook pas per 1 januari begint is het helemaal top. Hebben we nog effe twee maanden Jan 'interim-interim' Wouters aan het roer. How low can you go! De inval-juf van de inval-juf. Zou jij die als leerling serieus nemen? :biggrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Jim

Bericht door Jim »

Peter schreef:Het is alleen wel zo dat Koeman echt een trainer is die zo goed is als z'n materiaal.
Lijkt me onjuist gezien het feit dat Koeman met liefst drie verschillende clubs de laatste acht van de CL bereikte die daar zowel qua begroting als spelersmateriaal zeker niet thuishoorden.
bryan

Bericht door bryan »

Heeft ie met Benfical laatste acht gehaald? Ik dacht laatste 16?

Afijn, 1/2 finale met PSV, 1/4 finale met Ajax en 1/8 finale met Benfica. Geen slechte palmeres inderdaad.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Laatste 8 hoor Bryan. Twee keer de regerend kampioen van destijds Liverpool verslagen en door de latere kampioen Barca eruit geknikkerd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Vergoossen neemt Lodeweges mee naar PSV
19/11/2007 14:30

In het kielzog van Sef Vergoossen komt Dwight Lodeweges van Japan naar Eindhoven. De vijftigjarige coach gaat bij PSV aan de slag als assistent.

Uiterlijk 2 janauri begint Vergoossen aan zijn laatste klus als hoofdtrainer. De trainer van Nagoya Grampus Eight maakt het seizoen af, waarna Huub Stevens begint als hoofdtrainer van PSV. Na zijn tijdelijke baan gaat de zestigjarige Limburger jeugdige PSV-talenten begeleiden.

Jan Wouters, die nu nog de honneurs waarneemt, wordt met Lodeweges assistent van Vergoossen. Luc Nilis en Anton Janssen keren in januari niet meer terug op de bank bij de PSV-hoofdmacht. Het tweetal, dat na het vertrek van Ronald Koeman en Tonny Bruins Slot aan de slag ging als rechterhand van Wouters, blijft wel betrokken bij de A-selectie.

Vergoossen en Lodeweges maken eerst het bekertoernooi in Japan af voor ze beginnen aan hun tijdelijke klus in Eindhoven. Nagoya Grampus Eight wilde niet ingaan op het verzoek van PSV het tweetal per direct af te staan.
www.vi.nl

Ben benieuwd of Stevens ook weer zijn eigen assistent meeneemt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Gesloten