AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 27, 2007 2:05 pm

gaizka schreef:Het beoogde koningskoppel van Riemer van der Velde. Denk wel dat het een goede combi is, de kleine snelle/behendige Ari om Alves heen.
Volgens Van der Velde zelf heeft Heerenveen juist afgezien van Ari.
Zlatan Son of God schreef:Geduld hebben.. deze jongen gaat het echt nog wel maken.. Hij begint nu al met scoren en het goede kaatswerk zit erbij hem al in.. Het komt allemaal!!
Iedere keer dat ik hem zie spelen krijg ik de indruk dat hij nog nooit een training heeft meegemaakt met z'n huidige medespelers. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat er meer te 'genieten' valt van Huntelaar en Suarez dan van Pelle en Ari.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 1:05 pm

Volgens de Zweedse pers heeft AZ met Heerenveen overeenstemming bereikt over de transfer van Alves naar Alkmaar. Hij zou 180 miljoen kronen kosten= 19 miljoen euro. Zijn vorige club profiteert mee, die zou 20 miljoen kronen krijgen bij wijze van 'nieuwjaarspresentje'.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 1:40 pm

Heerenveen is voor de verandering spekkoper. Knap gedaan weeral.

Denk niet dat H'veen Alves erg gaat missen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 1:42 pm

Danny Blind had liever Rosenberg... :blush.gif:

Zeker goed gedaan. LvG schijnt aankopen geëist hebben, dus Scheringa dokt wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 28, 2007 1:54 pm

Best een goede spits hoor. Maar 19 miljoen? Ik kan me niet voorstellen dat je daar niets beters voor kunt krijgen.
Nil volentibus arduum

Izmailov

Bericht door Izmailov » vr dec 28, 2007 2:39 pm

AZ wil snel toeslaan op transfermarkt
Uitgegeven: 28 december 2007 13:53
Laatst gewijzigd: 28 december 2007 13:55

AMSTERDAM - AZ wil nog voor het einde van het jaar een paar nieuwe spelers aan de selectie toevoegen. De club versterkte zich onlangs al met de middenvelder Simon Poulsen en de verdediger Héctor Moreno, maar vooral het gebrek aan scorend vermogen breekt AZ dit seizoen op.

Directeur voetbalzaken Marcel Brands zegt op de clubsite voor verschillende posities namen in gedachten te hebben. "Nu is het aan mij om te kijken of het lukt om ze naar AZ te halen. Ik wil zelf dat we alle zaken voor oud en nieuw hebben afgerond."

Training

Op 7 januari begint de eerste training en op 13 januari speelt AZ uit tegen Ajax. "Als we in de winterstop iemand aantrekken, is het niet alleen een versterking voor de tweede seizoenshelft, maar ook voor de komende jaren", stelt Brands.

Verkopen

Brands verwacht niet dat Nederlandse clubs zich voor spelers van AZ zullen melden.

"Maar het is altijd afwachten of we verrast worden door clubs uit het buitenland die een van onze spelers willen hebben. We staan op zich niet te trappelen om spelers te verkopen, maar je weet nooit wat er kan gaan gebeuren op dat gebied."
www.nu.nl

Al meer dan 20 mln in de zomer uitgegeven en nu voor de 2de seizoenshelft weer een bak met geld. Geen club in Nederland kan zoveel geld uitgegeven als AZ. De verliezen van AZ worden gewoon meegeconsolideerd in de jaarcijfers van de DSB Groep.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 4:14 pm

Het geld gaat daar met bakken de sloot in. AZ betaalt overal de hoofdprijs. En dan nog hebben ze maar een paar spelers die ik bij Ajax zou willen zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 4:17 pm

Schaars, De Zeeuw, Donk, Dembele, Romero. En dat zijn juist de jongens die voor een schijntje zijn aangetrokken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 4:19 pm

De Zeeuw hoef ik niet. Liever Vormer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 4:25 pm

Vormer kan wel ballen, maar heeft het net welgeteld één wedstrijd op het hoogste niveau laten zien. En die wedstrijd heb ik weer niet gezien, dus daar kan ik moeilijk een oordeel over vellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 4:25 pm

Hum, Schaars is continu geblesseerd, Romero moet het nog laten zien. De Zeeuw? Zou kunnen. Ik kies voor Dembélé. Donk vind ik een twijfelgeval, die jongen maakt veel domme fouten. Bovendien vind ik het geen goed teken dat hij uit de gratie is bij LVG.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 4:27 pm

Ik vind Donk een slaapkop. Atletisch tot en met, maar een beetje sloom en laks.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 4:30 pm

Dat bedoel ik. Op die positie is concentratie het belangrijkst. Ik zie Donk vaak 'even' niet opletten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 7:40 pm

Jöhnk schreef:De Zeeuw hoef ik niet. Liever Vormer.
Ik heb AZ-Roda er alsnog even bijgepakt, Jöhnkster. Ik ben benieuwd.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 28, 2007 9:20 pm

Thomas schreef:Vormer kan wel ballen, maar heeft het net welgeteld één wedstrijd op het hoogste niveau laten zien. En die wedstrijd heb ik weer niet gezien, dus daar kan ik moeilijk een oordeel over vellen.
Hoe weet je dan dat hij kan ballen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 9:22 pm

Jij weer?! :1evil.gif:

Ik heb hem in Peru zien spelen, Jabu.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 9:48 pm

Ruud Vormer, eindelijk heeft LVG hem ontdekt. Onduidelijk waarom AZ middenvelder na middenvelder aantrok, terwijl het zelf een groot talent in huis had.

Daniel

Bericht door Daniel » vr dec 28, 2007 9:55 pm

www.soccernews.nl schreef:'Afonso Alves voor slordige 20 miljoen naar AZ'
Geplaatst op 28-12-2007 21:45 door Yannick Spoorenberg - Bron: Sydsvenskan

Afonso Alves zal vanaf 1 januari zijn doelpunten scoren namens AZ, althans dat publiceert de Zweedse krant Sydsvenskan. De aanvaller van SC Heerenveen zou voor een slordige twintig miljoen naar Alkmaar verkassen. Bij de formatie van trainer Louis van Gaal moet de Braziliaan de nieuwe aanvalspartner worden van Ari da Silva of Graziano Pellè.

Volgens het medium maakt AZ 18,9 miljoen euro over op de bankrekening van de Noordelingen. Malmö FF, de voormalig werkgever van Alves, zal een klein deel van het transferbedrag opstrijken.

Een transfer van de goaltjesdief naar AZ zou niet uit de lucht vallen. Alves staat als geruime tijd in de nadrukkelijke belangstelling van de Noord-Hollanders. Afgelopen zomer ontstond nog een heuse soap rondom de international, maar Heerenveen hield destijds voet bij stuk door Alves niet te verkopen. Een vertrek lijkt nu echter niet tegen te houden voor het bestuur de Friezen.
AZ blij, Alves blij, Van Gaal blij en Heerenveen blij..

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 10:06 pm

Is min of meer hetzelfde bericht als dat waarnaar ik eerder in deze topic een link geplaatst heb.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za dec 29, 2007 11:24 am

We krijgen, dat staat halverwege al vast, een kampioen van de armoe
Hugo Borst

Ontegenzeggelijk was 2007 het jaar van AZ. Wat kun je daar - al beschouwend – over zeggen? Ze zijn de grote verliezer. Best zielig. Dat is erg, medelijden. Overdreven compassie maakt het verliezen nog ondraaglijker.

Waar ging het mis? Louis van Gaal bleek niet alleen een goede coach, maar ook een feilbare. Dan heb ik het niet eens over die pijnlijke wissel laatst tegen FC Nürnberg, waarmee hij de nederlaag inluidde en de club ten slotte werd uitgeschakeld in Europees verband.

Nee, Louis beging maar één echte blunder dit kalenderjaar. Hij stelde Danny Koevermans niet op tegen Excelsior. Weten we het nog? De laatste competitiewedstrijd van het vorige seizoen? De spits blaakte van het zelfvertrouwen maar vooral: hij barstte uit zijn voegen van gretigheid, omdat de titel voor het grijpen lag. Hij, Danny Koevermans landskampioen. Zijn jongensdroom stond op het punt verwezenlijkt te worden.

Louis had ‘m echter al afgeschreven voor volgend seizoen. Dat wil zeggen: als basisspeler. Dat wilde hij ‘m alvast eventjes duidelijk maken. Het kostte AZ – mede – de titel. Mede, ja. Want de rest van AZ speelde die dag ook hopeloos, natuurlijk. Ze vergaten vormgever Luigi Bruins te schoppen, terwijl in die wedstrijd alles gepermitteerd was. En dan De Cler tegen Slory. De linksback zal niet eerder zo’n slechte wedstrijd hebben gespeeld.

De wond is diep, zo blijkt nu. AZ, kampioenskandidaat, voert halverwege nog niet eens het rechterrijtje aan. Wat mij benieuwt, is of Van Gaal de sportiviteit kan opbrengen om ergens in 2008 zijn fout toe te geven. Zou best mooi zijn. Nu eens geen blaffende of bijtende man achter de microfoon, maar een kwetsbare trainer die bekent dat Pellè niet in de schaduw kan staan van Koevermans, de speler wiens rendement en inborst hij onderschat heeft en die hij nooit had mogen degraderen tot vierde spits.

Schuld is meestal collectief. Faalden Van Gaal en de spelers vorig seizoen op Woudestein, deze zomer ging Dirk Scheringa de mist in. Als hij twee miljoen meer had geboden voor Afonso Alves, dan was de Braziliaan in augustus zijn eigendom geweest en had AZ nu tien punten meer gehad.

Hij schijnt alsnog te komen, omdat de vertegenwoordigers van Heerenveen en AZ de ruzie die over de spits ontstond hebben uitgepraat. Maar het is wel een halfjaar te laat. Er zal een interessante inhaalrace moeten worden ingezet, maar de vijfde plaats kan nog. Tenminste als Louis van Gaal niet meer zo opzichtig in de fout gaat. En dat dreigt weer te gebeuren.

Ook hij trapt in de val die Mendes da Silva heet. Geen voetballer loopt mooier dan hij. Maar hoe schoon zijn choreografie ook is, zijn voetbalkunsten houden niet over. Hij maakt altijd beslissende fouten (Everton!). Het is een speler waar nog een positie voor moet worden uitgevonden.

AZ heeft wel meer overschatte spelers. Een ervan is Kew Jaliens. Een verdediger hoort constant te presteren, nou, dat is wel het laatste wat die jongen kan. Hij lost elke goede wedstrijd af met een slechte.

Het ergst – maar nu word ik even persoonlijk – is die valse EO-grijns op zijn gezicht. Als je zonodig godvruchtig meent te moeten zijn, vind ik, dien je er ook naar te leven. Ik heb ‘m schwalbes zien maken en botten zien breken. Zonder gewetensnood. Bij Holland Sport hoorde ik ‘m vertellen dat hij bijbels uitdeelt in de kleedkamer. Dat Van Gaal (volgens hemzelf genezen van God nadat zijn vrouw crepeerde aan kanker) zo’n waanzinnige zijn gang laat gaan, verbaast me nog het meest.

Afijn, AZ zou hooguit de play-offs nog kunnen halen, maar wie er kampioen wordt? De club die zich in de winterstop het best versterkt, denk ik. Feyenoord behoeft dringend aan een centrale verdediger van klasse, PSV zoekt een kruising tussen Cocu en Alex en Ajax kan niet zonder een spelverdeler.

Het grappige is dat al die spelers onhaalbaar zijn. Ooijer komt niet naar Feyenoord, een kruising van Cocu en Alex bestaat niet en Luka Modric van Dinamo Zagreb kiest voor de Premier League.

We krijgen, dat staat nu al vast, een kampioen van de armoe. Tenzij FC Twente het wordt, natuurlijk. En waarom niet. Ik zeg het kenner Van Gaal na: het team van Fred Rutten speelt zonder twijfel het beste voetbal. Hadden ze iets meer kwaliteit of ervaring in de voorhoede gehad, echt, dan lag de titel voor het oprapen. Mijn voorspelling halverwege:

1. Feyenoord, 2. Ajax, 3. FC Twente, 4. PSV. Tenzij er in januari alsnog spectaculaire aankopen worden gedaan.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 29, 2007 12:00 pm

Oei! Die Borst gaat op de zwarte lijst... :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za dec 29, 2007 1:01 pm

Volgens mij stond hij dat al.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 29, 2007 1:09 pm

Prototype van een gladjakker. Eerst jarenlang alles wat 'Louis' deed goedpraten, maar nu, na een ruzietje om een telefoonnummer (echt waar, dat zei hij een keer) is niets meer goed wat 'Louis' doet.

Neemt niet weg dat LVG heel slecht omgaat met kritiek. Zo slecht dat het zijn carrière geschaad heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 29, 2007 6:24 pm

AZ allerminst zeker van komst Alves

Alkmaar - Alle geruchten ten spijt is de komst van Afonso Alves naar AZ allerminst zeker. Dat zeggen Marcel Brands en Louis van Gaal.

,,Afgelopen zomer waren we dichterbij om hem vast te leggen'', zegt Van Gaal in het Noordhollands Dagblad. ,,Toen was het verschil een miljoen euro en ging het om ja of nee.''

,,In augustus had ik er meer hoop op dan nu'', zegt Brands, directeur voetbalzaken. In augustus waren AZ en Heerenveen tot op de laatste dag van de transferperiode in onderhandeling over de spits. AZ regelde zelfs op 31 augustus al een werkvergunning voor de Braziliaan, voor het geval de transfer in de laatste uren nog rond zou komen. Uiteindelijk kwam er geen akkoord.

Vier maanden later staat Alves nog altijd boven aan het lijstje van AZ. ,,Maar in de standpunten is niet veel veranderd. Daarom moet ik nog maar zien of we er nu wél uitkomen.''

AZ is 'zijdelings' ook met een alternatief bezig. ,,Uiterlijk volgende week, als de competitie stil ligt, willen we de knoop doorhakken. Dan moet er duidelijkheid zijn. Of het wordt Alves, of het wordt die andere spits. Of we kopen geen van beiden. Die mogelijkheid bestaat ook nog. We gaan niets forceren, geen noodsprongen maken. Als het niet lukt, gaan we gewoon verder met de selectie die we hebben.''
azfanpage.nl

Lijkt wel of ik MVG hoor... :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » za dec 29, 2007 9:16 pm

Thomas schreef:Jij weer?! :1evil.gif:

Ik heb hem in Peru zien spelen, Jabu.
:icon_wink.gif: , ik weet wel dat jij niet zomaar wat zal beweren!

Plaats reactie