PSV 2007 - 2008
Als ik had geweten dat Van Geel met niemand op de proppen was gekomen als vervanger van Sneijder, had ik Perez ook het liefst willen houden. Met Gabri en Davids in z'n rug was er nog een en ander te beginnen en hadden we er stukken beter voor gestaan.
Verder ben ik niet zo'n Perez-fan. Genoeg completere voetballers met een betere mentaliteit dan Perez.
Verder ben ik niet zo'n Perez-fan. Genoeg completere voetballers met een betere mentaliteit dan Perez.
Het wordt steeds vreemder:
www.vi.nl[/quote]PSV'er Perez dicht bij terugkeer naar Ajax
31/12/2007 00:01
EXCLUSIEF - Ajax en PSV zijn dicht bij een akkoord over de transfer van Kenneth Perez (33) naar Amsterdam. Beide clubs zijn al een tijdje in gesprek over een overstap van de Deen, die zelf wel oren heeft naar een terugkeer in De Arena. Dat laten bronnen in de hoofdstad Voetbal International weten.
Ajax is al sinds het vertrek van Wesley Sneijder naar Real Madrid op zoek naar een waardige vervanger. Eerder had Ajax ook PSV's Ismail Aissati op het oog als de nieuwe aanvallende middenvelder, maar die verlengde vorige week zijn contract tot 2011.
Een transfer zou hoogst opmerkelijk zijn, aangezien Perez afgelopen zomer juist nog met veel rumoer vertrok uit Amsterdam. Hij botste met trainer Henk ten Cate, die de speler liet weten dat hij niet meer paste in zijn voetbalvisie.
Daarop bracht Perez naar buiten dat hij Ajax wilde verlaten. Enkele maanden later vertrok overigens ook Ten Cate, hij ging naar Chelsea.
Van Geel werkte eerder als td van AZ ook al met Perez. Nadat Van Geel een spraakmakende transfer had gemaakt naar Ajax, kocht hij Perez weg uit Alkmaar. Daarmee haalde hij zich toen de woede van AZ op de hals.
Ajax moet wel een afkoopsom betalen voor Perez, aangezien die in Eindhoven nog een contract heeft tot de zomer van 2009.
PSV betaalde afgelopen zomer 1,8 miljoen euro voor de Deen. Perez heeft vanaf de eerste dag ter discussie gestaan, aangezien zijn komst niet breed gedragen werd binnen de club. Hij was vooral een aankoop van Ronald Koeman, die inmiddels is vertrokken naar Valencia.
Je wordt op je wenken bediend. Ik zag trouwens in de rust van Feyenoord-Heerenveen gisteren een fimpje met als titel: er werd niet vredig gespeeld op tweede kerstdag. Ik had Groningen-PSV niet gezien, maar zowel Affelay als Salcido had met rood moeten vertrekken in die wedstrijd voor PSV, wat een smerige overtredingen zeg (vooral van Salcido). Ze hebben er zeker wel geel voor gehad, want anders leek me dat voer voor de aanklager?Jöhnk schreef:Tja, laten we eerlijk wezen: hadden wij Perez nog maar.
Hij versterkt Ajax helemaal niet. Hij kost geld en heeft geen toekomst. Aissati zal nu meer speelminuten maken. Ik geef PSV groot gelijk dat het Perez dumpt.
Komt nog bij dat ze ongetwijfeld al kennis hebben gemaakt met de humeuren van Perez op het moment dat hij niet in de basis stond.
Komt nog bij dat ze ongetwijfeld al kennis hebben gemaakt met de humeuren van Perez op het moment dat hij niet in de basis stond.
Het stinkt aan alle kanten!
Hoeveel wedstrijden heeft Aisatti dit seizoen al gewonnen voor PSV? 0. Hij loopt vooral te puberen en geblesseerd te zijn. En wat heeft Affelay dit seizoen al laten zien?Harm schreef:En toch zou ik er een onbestemd gevoel aan overhouden. Perez heeft zijn beperkingen, maar hij zou Ajax versterken terwijl hij PSV niet zwakker maakt zoals sommigen zeggen.
En Perez? 3 of 4 wedstrijden voor PSV beslist? Bij Perez wordt enkel gekeken naar wat ie niet kan. Bij Affelay en Aisatti is dat precies andersom. Word ik een beetje appelig van.
Hij kan Ajax op korte termijn helpen, net als vorig seizoen. En daar gaat het om. De 3 'topclubs' zijn dermate zwak dit seizoen, dat iemand met de trap en het inzicht van Perez nét het verschil kan maken tussen titel en play offs. In dat kader zie ik 'm graag bij Ajax vanaf januari.
Situatie is voor Perez dan anders: hij zal niet meer gedemoniseerd worden door een trainer die 'anoniem' de vuile was buiten hangt over een van z'n 'eigen' spelers. En broodvoetballers als Edje en Gabberi zullen zich het vuur uit de schenen lopen voor die jongen, want ze weten wat ie voor het elftal kan betekenen. En KJH zal blij zijn met de voorzetten van Perez.
Het is vrij simpel.
Een eventuele terugkeer van Perez levert Ajax zo goed als zeker de landstitel op. Perez heeft zijn verdedigende tekortkomingen maar is wel met afstand de slimste en creatiefste voetballer van de eredivisie met een bijzonder hoog rendement.
Met Perez zal Ajax veel minder punten laten liggen tegen clubs als Excelsior, Sparta, NEC, NAC en VVV. Dat soort wedstrijden is hij vaak de beslissende factor. Tel uit de winst die Ajax dan boekt.
Een eventuele terugkeer van Perez levert Ajax zo goed als zeker de landstitel op. Perez heeft zijn verdedigende tekortkomingen maar is wel met afstand de slimste en creatiefste voetballer van de eredivisie met een bijzonder hoog rendement.
Met Perez zal Ajax veel minder punten laten liggen tegen clubs als Excelsior, Sparta, NEC, NAC en VVV. Dat soort wedstrijden is hij vaak de beslissende factor. Tel uit de winst die Ajax dan boekt.
Juist.Jim schreef:Het is vrij simpel.
Perez is geen nummer 10, Perez is een schaduwspits. Waarmee je inderdaad erg kwetsbaar bent. Ben het ook altijd met Ten Cate eens geweest dat hij een aanvaller is en geen middenvelder.
Leuk noodverbandje, best een aanvulling op DIT Ajax, maar meer ook niet. Zou hem zeker niet terugkopen. Is ook nergens voor nodig met al dat geld op de bank.
Leuk noodverbandje, best een aanvulling op DIT Ajax, maar meer ook niet. Zou hem zeker niet terugkopen. Is ook nergens voor nodig met al dat geld op de bank.
Wat een redenering inderdaad. Lag enkel en alleen aan Perez dat Ajax het daar verklootte. En niet aan de bange Creep die met maar liefst 2.5 aanvallende speler het machtige RKC dacht te moeten bestrijden.joey schreef:Wat een redenering. Daarom kon Ajax vorig seizoen regelmatig niet van laagvliegers winnen. Denk eens aan RKC-uit.
PSV - Feyenoord 4 - 0, aan de hand van Perez. PSV - CSKA Moskou 2 - 1. PSV werd bij vlagen hoteldebotel gespeeld door die Brazilianen van Moskou, maar door bevliegingen van Perez won PSV die pot.Maar zelfs al zou het zo zijn, deze pipo EIST een basisplaats. Terwijl hij in grote wedstrijden punten kost.
Daarvoor haal je Perez en daarom had Ajax hem niet mogen laten gaan: bevliegingen. Dat levert punten op die het verschil maken tussen kampioen worden of weer die play offs in gaan.
Maar goed, deze discussie draait op niets uit. Ik hoop dat Perez naar Ajax komt. Je bent voor of tegen 'm. Ik ben voor 'm, omdat ik denk dat ie Ajax kampioen zal maken.
Hij heeft kwaliteiten die onze selectie op dit moment ontbeert en ook nodig heeft. Hij is dus per definitie een versterking.joey schreef:Hij versterkt Ajax helemaal niet. Hij kost geld en heeft geen toekomst. Aissati zal nu meer speelminuten maken. Ik geef PSV groot gelijk dat het Perez dumpt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Maar waarom zou PSV nou van hem afwillen? Want dat is toch het geval als dit gerucht waar is. Ze weten daar ook vast nog wel dat hij dit seizoen een paar keer belangrijk is geweest. Toch hebben ze er kennelijk geen probleem mee om hem terug te laten keren. Dat vind ik wel vreemd.
Nil volentibus arduum
Vergoossen werkte met Perez bij MVV. Wellicht beviel de samenwerking niet? Ik denk trouwens dat het een loos gerucht is en dat PSV die jongen niet laat gaan. En zeker niet naar Ajax.Marillion schreef:Maar waarom zou PSV nou van hem afwillen? Want dat is toch het geval als dit gerucht waar is. Ze weten daar ook vast nog wel dat hij dit seizoen een paar keer belangrijk is geweest. Toch hebben ze er kennelijk geen probleem mee om hem terug te laten keren. Dat vind ik wel vreemd.
Waarschijnlijk omdat hij liep te zeiken toen hij wissel stond. En omdat ze daar ook hebben gemerkt dat hij aardig kan voetballen, maar dat hij overlopen wordt op het hoogste niveau. Niet voor niets speelde hij nooit als het erop aankwam.
Kieft zei het zaterdag in het AD: Perez is een type speler waar je een team omheen moet bouwen, maar hij is ook weer niet zo goed dat trainers dat doen op het hoogste niveau. Niet dat hij slecht is, maar hij is geen topper.
Kieft zei het zaterdag in het AD: Perez is een type speler waar je een team omheen moet bouwen, maar hij is ook weer niet zo goed dat trainers dat doen op het hoogste niveau. Niet dat hij slecht is, maar hij is geen topper.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar Vergoossen is zo weer weg. Het zou denk ik eerder in het feit liggen dat Stevens hem dan niet wil óf dat hij inderdaad een moeilijke jongen is. Als het door een trainer komt vind ik het niet zo erg. Maar als het is omdat hij onhandelbaar zou zijn wanneer hij niet speelt vind ik dat geen goed teken. Zeker tegen de achtergrond van de verhalen over de moeilijke verhoudingen binnen Ajax met Perez.wimpey schreef:Vergoossen werkte met Perez bij MVV. Wellicht beviel de samenwerking niet? Ik denk trouwens dat het een loos gerucht is en dat PSV die jongen niet laat gaan. En zeker niet naar Ajax.Marillion schreef:Maar waarom zou PSV nou van hem afwillen? Want dat is toch het geval als dit gerucht waar is. Ze weten daar ook vast nog wel dat hij dit seizoen een paar keer belangrijk is geweest. Toch hebben ze er kennelijk geen probleem mee om hem terug te laten keren. Dat vind ik wel vreemd.
Ik vind het vreemd want zoals hier aangehaald is hij een paar keer beslissend geweest voor PSV. En dan zou je hem midden in het seizoen weer laten vertrekken om je concurrent te helpen. Want hoewel Perez zijn gebreken heeft. Voetballen kan hij natuurlijk best.
Nil volentibus arduum