PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm »

Jim schreef:
Voetske schreef: Psv zal wel gokken op Aissati dat mag toch, de tijd zal leren op dat een goede gok is.
Denk het niet. Aissati is net als Perez technisch een goede voetballer maar heeft evenzeer zijn fysieke/verdedigende tekortkomingen. Het grote verschil is dat Perez simpelweg beschikt over meer spelintelligentie.
Waar Aissati (net als Afellay overigens) veel te vaak als een postbode de bal letterlijk naar medespelers brengt en daardoor een stuk snelheid en verrassing uit het spel haalt doet Perez dat heel anders. Hij is veel beter in staat zodanig slim positie te kiezen en zich zodanig op te stellen dat zijn spelvoortzettingen veel directer en gevaarlijker (kunnen) zijn.
Perez denkt en kijkt gewoon een stap sneller en beter dan spelers als Afellay en Aissati. Die nemen de bal aan en beginnen doorgaans dan pas te kijken en te zoeken naar een vrijstaande medespeler.
Daarom moeten ze noodgedwongen ook zo vaak gaan lopen met die bal. Omdat het kijk-en denkwerk voordat ze de bal krijgen aangespeeld onder de maat is en dientengevolge de mogelijkheid tot het direct en snel aanspelen van een vrije medespeler al grotendeels passe is.
Perez heeft de vrije ruimte en/of de vrijstaande medespeler heel vaak al wel gezien voordat hij wordt aangespeeld en stelt zich vervolgens al voor de balaanname zodanig op, dat hij ofwel direct zelf doelgevaarlijk kan zijn ofwel die vrijstaande medespeler daarna zo snel mogelijk kan aanspelen.
Dat inzicht heb je of heb je niet. Perez heeft het dus. Aissati niet. Daarom zie ik in Aissati geen toekomstige internationale topspeler. Perez is dat door zijn fysieke gebreken ook (net) niet geworden. Maar hij heeft naar mijn mening wel meer in huis dan Aissati.
Sorry, maar jouw omschrijving van Aissati raakt kant nog wal.

Aissati is een spelverdeler die juist weinig met de bal hoeft te lopen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Tot mijn verdriet heeft PSV dit perfect opgelost. Het heeft interne problemen voorkomen door het ongeleide projectiel Perez te dumpen bij de concurrent en tegelijk ruimte gemaakt voor Aissati. Dit kan de move zijn die de Schaal weer naar Eindhoven brengt. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Harm

Bericht door Harm »

Wel grappig dat jij denkt dat het vertrek van Perez leidt tot een kampioensschap van PSV, terwijl ik denk dat daardoor de schaal naar jullie gaat.
LucaS

Bericht door LucaS »

Gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het met Jim eens. ZOwel Affelay als Aissati lijken te denken dat de enige manier om een bal ergens anders te krijgen, is om hem daar persoonlijk te gaan afleveren
Harm

Bericht door Harm »

Ik moet nu gezellig op gaan zitten bij familie. Maar ik zal straks wat artikelen opzoeken.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Op bezoek bij familie. Arme Harm. :aai.gif:

Aissati is normaal gesproken ook een speler die de bal het werk laat doen. Bij PSV wilde hij zich echter geforceerd bewijzen wat inderdaad vaak uitmondde in gepingel.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik ben het totaal oneens met Jim, maar heb deze discussie al eens uitvoerig gevoerd met hem.
wimpey

Bericht door wimpey »

LucaS schreef:Gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het met Jim eens. ZOwel Affelay als Aissati lijken te denken dat de enige manier om een bal ergens anders te krijgen, is om hem daar persoonlijk te gaan afleveren
Jim dreunt aardig wat feiten t.a.v. Perez op. Kernpunt; Perez heeft PSV dit seizoen meer punten opgeleverd dan de veelbejubelde Isi en Ibi gedaan hebben.

Isi was dit seizoen geblesseerd, of hij zat op de bank of hij liep te klagen over van alles en nog wat. Leuke voetballer hoor, maar hij heeft nog een lange weg te gaan.

Ibi was vaak geblesseerd. Mentaal is ie verder dan Isi, maar fysiek kleven er ook aan hem nog wel een aantal bezwaren.

Je kunt joey 100 keer voorhouden dat het Perez was die PSV langs Feyenoord en CSKA loodste, maar joey blijft gewoon volhouden dat je aan Perez niets hebt in topwedstrijden. Die discussie gaan we dus maar niet meer aan. :smallgrin.gif:

Ik kijk dus ook maar naar de feiten en die feiten wijzen uit dat Perez zowel bij Ajax als bij PSV wedstrijden voor z'n ploeg won. En soms ook bagger speelde, ja. Net als Ibi, Isi, KJH, Suarez, Farfan. Kon wel een mens wezen, die Perez. Al zal zelfs dat ontkend worden. :drecul.gif:
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

De keuze voor Aissati ten faveure van Perez is een keuze voor de lange termijn. Zonder deze move was PSV er denk ik niet in geslaagd om Aissatie binnenboord te houden. Dat zou PSV op korte termijn inderdaad wel eens punten kunnen kosten, al kun je dat (ook achteraf) nooit met zekerheid zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Klopt Duke. Aissati heeft het in zich om beter te worden dan Perez ooit is geweest. De Kieft-Van Basten-discussie. Ajax verkocht ooit Europees topscorer Kieft om plaats te maken voor Van Basten. Op dat moment zetten sommigen daar vraagtekens bij, maar later niet meer, neem ik aan.
Ik denk dat Perez de tweede seizoenshelft opnieuw op de bank was beland en was gaan mopperen, met alle gevolgen van dien. Vorig seizoen waren wij op een gegeven moment ook meer met Perez dan met Ajax bezig. Om het Ongenoegen van Kenneth kun je niet heen.
Wimpey, het lijkt mij heel simpel. Als Perez op regelmatige basis topwedstrijdne besliste, speelde hij niet al zijn hele carriere in Nederland. Perez is een subtopper. Een stilist, zijn spel is mooi om te zien, maar op veel onderdelen van het spel komt hij tekort.
999

Bericht door 999 »

Leuk fijn, maar Aissati naar AJAX, of was dat ook weer het gebruikelijke kat en muis spel van zaakwaarnemer/speler met in het achterhoofd dat Psv hem toch nooit zou laten gaan .. Persoonlijk heb ik nooit de illusie gehad dat Aissati ook maar 1 stap richtibg Amsterdam zou nemen ...
Blij met de punten ...
Harm

Bericht door Harm »

joey schreef:Klopt Duke. Aissati heeft het in zich om beter te worden dan Perez ooit is geweest. De Kieft-Van Basten-discussie. Ajax verkocht ooit Europees topscorer Kieft om plaats te maken voor Van Basten. Op dat moment zetten sommigen daar vraagtekens bij, maar later niet meer, neem ik aan.
Ik denk dat Perez de tweede seizoenshelft opnieuw op de bank was beland en was gaan mopperen, met alle gevolgen van dien. Vorig seizoen waren wij op een gegeven moment ook meer met Perez dan met Ajax bezig. Om het Ongenoegen van Kenneth kun je niet heen.
Wimpey, het lijkt mij heel simpel. Als Perez op regelmatige basis topwedstrijdne besliste, speelde hij niet al zijn hele carriere in Nederland. Perez is een subtopper. Een stilist, zijn spel is mooi om te zien, maar op veel onderdelen van het spel komt hij tekort.
Ik ben het niet eens met je mening over Perez, maar ik denk wel dat het bovenstaande verhaal de denkwijze van PSV benadert.

Staat Perez trouwens onder of boven Engelaar en Mbark joey? :smallgrin.gif:

Perez zal dit seizoen belangrijk zijn voor Ajax, maar ik vraag me af wat er volgend seizoen met een nieuwe trainer en een nieuwe nummer 10 gebeurt.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat jullie dan weer aan de beurt zijn..... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Reker: "We wilden niet van Perez af"
Jan Reker voelde zich na heftige reacties van PSV-fans genoodzaakt te reageren op het vertrek van Kenneth Perez. De algemeen directeur benadrukt dat het de speler was die om een transfer vroeg en dat de club hem wilde behouden.

"Zes weken geleden meldde Ajax zich bij PSV voor Ismail Aissati. Toen heeft PSV aangegeven dat de club met hem in gesprek was over contractverlenging en dat er over een overgang niet te praten viel. Aissati is en blijft een groot talent van PSV en de club wil graag hij, en nog meer talenten uit de eigen jeugdopleiding zich in Eindhoven verder ontwikkelen", legt Reker uit.

"Een paar weken later kwam Kenneth Perez met de vraag of hij naar Ajax terug mocht. Perez gaf twee argumenten, dat het reizen tussen zijn woonplaats in Noord-Holland en Eindhoven hem zwaar viel en dat hij niet blij was met het feit dat hij op de reservebank was beland na het vertrek van hoofdcoach Ronald Koeman", noemt Reker de beweegredenen van Perez. "Daarna zijn de onderhandelingen tussen PSV en Ajax geopend en hebben we zaken gedaan."

PSV heeft nog wel getracht Perez op andere gedachten te brengen, geeft Reker aan. "In het geval van Kenneth Perez was duidelijk dat hij meer voelde voor een vervolg van zijn carrière bij Ajax dan bij PSV. Het vertrek was geen initiatief van PSV, maar van de speler zelf. Tevens heeft Sef Vergoossen ook geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen en hem bij PSV te houden, maar voor Perez stond zijn beslissing vast. Desalniettemin wil ik ook onderstrepen dat Kenneth Perez zich in het halve seizoen bij PSV altijd heeft opgesteld als een professional en een waardevolle inbreng heeft gehad voor de resultaten van de ploeg."

Toch deden de Eindhovenaren niet heel moeilijk bij de onderhandelingen, omdat er door het vertrek van de Deen meer ruimte is voor de doorbraak van Aissati en Otman Bakkal. "Ik wil benadrukken dat de club er alles aan doet om het sterkst mogelijke PSV op het veld te zetten. We hebben in korte tijd met Simons, Salcido, Afellay, Gomes en Aissati een zeer belangrijk deel van de kern van ons team voor langere periode vastgelegd en ook dat is een duidelijk signaal dat we de selectie op een zo hoog mogelijk niveau willen houden. We blijven ons dan ook inzetten voor de verdere ontwikkeling van de eigen talenten."
www.voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
999

Bericht door 999 »

Dus hij wordt niet gedumpt door Psv, Joey zal dat natuurlijk ontkennen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Wat had Reker dan moeten zeggen? 'Wij willen af van Perez omdat het een hele nare man is'. Dit is toch gewoon een open deurtje die Reker intrapt.
999

Bericht door 999 »

Tja, moest Reker iets zeggen dan ?.Dit zegt Reker, dus ga ik daar van uit.Waarom zou Reker het anders zeggen dan dat het in werkelijk is.Perez is weg ...
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Peter schreef:Wat had Reker dan moeten zeggen? 'Wij willen af van Perez omdat het een hele nare man is'. Dit is toch gewoon een open deurtje die Reker intrapt.
En dat mag hij nu eenmaal graag doen. Hij was immers al even niet meer in de publiciteit geweest.
Nil volentibus arduum
Harm

Bericht door Harm »

Peter schreef:Wat had Reker dan moeten zeggen? 'Wij willen af van Perez omdat het een hele nare man is'. Dit is toch gewoon een open deurtje die Reker intrapt.
Alsof reizen tussen Amsterdam en Eindhoven zo zwaar is op de tijden dat hij moet werken.

Maar ik geloof niet dat PSV hem had laten gaan als ze vinden dat hij van toegevoegde waarde is.
wimpey

Bericht door wimpey »

Duke schreef:De keuze voor Aissati ten faveure van Perez is een keuze voor de lange termijn.
Perez wordt natuurlijk voor de korte termijn gehaald. Hij is een pleister, zoals vrijwel alle aankopen van MVG dat zijn.

Aisatti en Affelay mogen eerst eens bewijzen dat ze over een reeks van wedstrijden punten kunnen verdienen voor PSV. Nu, na de winterstop, niet over 2 of 3 jaar.

Voorlopig zijn ze niet meer dan talenten. Aisatti staat dit seizoen in de HCE op 0 goals, Affelay op 1. Perez heeft er 8 gemaakt.

Dat zegt weliswaar niet alles, maar Perez is natuurlijk wel een speler die z´n medeaanvallers van aanvoer kan voorzien en zelf ook een x-aantal doelpunten maakt.

Dat PSV zo'n jongen zo makkelijk laat gaan, bevreemdt me, want het lijkt er dus op dat de 2 Maro's dat hiaat van doelpunten en assists dat Perez achterlaat voorlopig niet zullen kunnen dichten.

Op termijn misschien wel, misschien niet. Nogmaals, het zijn 2 talenten. Wat er met talenten kan gebeuren, zien we bij Ajax regelmatig.

En dat Reker nu als een brein wordt gezien, sterkt me in de gedachte dat Ajax hier goed heeft gehandeld. Reker is immers de snuggerste niet, die stelt zijn selectie binnen een jaar aan 4 hoofdtrainers bloot. Alsof daar een beleid in te herkennen is...
Duke

Bericht door Duke »

wimpey schreef:
Duke schreef:De keuze voor Aissati ten faveure van Perez is een keuze voor de lange termijn.
Perez wordt natuurlijk voor de korte termijn gehaald. Hij is een pleister, zoals vrijwel alle aankopen van MVG dat zijn.
Ik weet niet of je me helemaal kunt volgen, maar met bovenstaande keuze bedoel ik de keuze van PSV. Met het vertrek van Perez konden ze Aissati de indruk geven dat hij wel degelijk toekomst bij PSV heeft.

Ajax kiest inderdaad voor de ultrakorte termijn met de komst van Perez.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Wat dus wel eens kan betekenen dat Defour in de zomer overkomt.
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Harm schreef:Perez zal dit seizoen belangrijk zijn voor Ajax, maar ik vraag me af wat er volgend seizoen met een nieuwe trainer en een nieuwe nummer 10 gebeurt.
Boeie, als we dit jaar maar gewoon kampioen worden. Dat zal al de nodige rust geven binnen de club. Kijken we dan wel weer verder.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Duke

Bericht door Duke »

Peter schreef:Wat dus wel eens kan betekenen dat Defour in de zomer overkomt.
Daar houden we ons dan maar aan vast.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Harm schreef:Maar ik geloof niet dat PSV hem had laten gaan als ze vinden dat hij van toegevoegde waarde is.
Zo is dat. Voor Aissati is Amsterdam ook dichterbij dan Eindhoven... :smallgrin.gif:

Ze hadden Perez simpel aan zijn contract kunnen houden.
Gesloten