PSV 2007 - 2008
Now we're talking. Het kan ook om spelers voor overtredingen achteraf te schorsen, dus ik ben er helemaal voor om schwalbes achteraf te bestraffen met én een schorsing én het schrappen van eventueel behaald voordeel. Nu zal dat laatste niet altijd kunnen, VVV krijgt nooit meer de kans om die wedstrijd met 11 man uit te spelen, maar bij penalties en vrije trappen die erin gaan, is het wel mogelijk. En dan niks gelul over dat de wedstrijd dan heel anders gelopen zou zijn. Dan moet je je maar niet laten vallen
Dus eigenlijk maakte Gomes die sliding op zichzelf ?GangstaRiB schreef:Laten we dan zeggen dat Gomes er persoonlijk voor zorgt dat Rekers die 2de gele krijgt.

Kom op zeg...het overdrijven van Gomes is lachwekkend, maar ik kan mezelf blijven herhalen door aan te geven dat het de overtreding niet minder erg maakt ! De grensrechter vlagde meteen, de scheids had het zelf ook al gezien en de gele kaart is volkomen terecht.
De kaart was ook gegeven als Gomes gewoon was blijven liggen, als je dat niet ziet...
Joey, op zich heb je gelijk. Maar dit is de eerste keer dat ik Gomes zoiets geks zie doen en dat maakt bij mij veel verschil, ik verwacht ook dat het bij deze ene keer blijft.
Daarbij lees ik overal dat men de kaart terecht vond en bijv. oud topscheidsrechter Vd Ende het een rode kaart vond, dat zegt ook wel iets.
Ik vind niet dat Rekers door het aanstellen van Gomes een kaart kreeg, die kaart had hij toch gekregen.
PS: Gomes, maar ook Zuid-Amerikanen in het algemeen, zijn geen helden als het op pijn aankomt. De tank Alex kon al enorm gaan klagen bij een beetje pijn ergens
In Zuid-Amerika zie je in de grote steden ook zo ongeveer om de 100 meter een apotheek, echt apart om te zien.
Want pijn had Gomes wel degelijk.
Daarbij lees ik overal dat men de kaart terecht vond en bijv. oud topscheidsrechter Vd Ende het een rode kaart vond, dat zegt ook wel iets.
Ik vind niet dat Rekers door het aanstellen van Gomes een kaart kreeg, die kaart had hij toch gekregen.
PS: Gomes, maar ook Zuid-Amerikanen in het algemeen, zijn geen helden als het op pijn aankomt. De tank Alex kon al enorm gaan klagen bij een beetje pijn ergens

In Zuid-Amerika zie je in de grote steden ook zo ongeveer om de 100 meter een apotheek, echt apart om te zien.
Dus als iemand flinke pijn heeft moet hij meteen opstaan ?Jöhnk schreef:Maar niet als hij gelijk was opgestaan en niet zo debiel had gedaan.
Want pijn had Gomes wel degelijk.
-
Van den Ende moet zich lekker van commentaar onthouden. Feit is dat Gomes ver ver buiten de 16 meter was en dat hij in dat geval geen speciale bescherming geniet. De sliding van Rekers was te laat, maar hij raakte Gomes amper.
Mijn vraag is: Wanneer werd diekaart nou gegeven? Na het toneelstukje van Gomes? Of kreeg direct geel.
Mijn vraag is: Wanneer werd diekaart nou gegeven? Na het toneelstukje van Gomes? Of kreeg direct geel.
Topscorer die zelden mag spelen
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Als PSV woensdagavond aantreedt tegen zijn oude club Sparta is de kans levensgroot dat Danny Koevermans opnieuw op de bank zit.
De 29-jarige Schiedammer bewijst al een carrière lang dat hij altijd en overal scoort. Maar wie ook zijn trainer is, het volledige vertrouwen geniet de topscorer van PSV eigenlijk nooit. Of hij wel eens moedeloos wordt van het vechten tegen de bierkaai, van de voortdurende strijd tegen de vooroordelen van anderen? Danny Koevermans denkt even na en trekt zijn gezicht dan in een grimas. ,,Laat ik het zo zeggen: Ik denk dat ik de enige spits in de hele wereld ben die topscorer van zijn club is en niet speelt.’’
Met de entree van Sef Vergoossen als trainer bij PSV is Koevermans weer helemaal terug bij af. De Limburger heeft gekozen voor een systeem met één diepe spits en op die positie krijgt Danko Lazovic vooralsnog de voorkeur. De tien goals van de Schiedammer voor de jaarwisseling ten spijt begint hij elk duel op de bank. Hij had het zich anders voorgesteld, juist vanwege zijn rol als reserve bij AZ had hij Alkmaar verruild voor Eindhoven.
De situatie van Koevermans begint onderhand absurde vormen aan te nemen. Na Louis van Gaal, Ronald Koeman en Jan Wouters is Vergoossen zijn vierde oefenmeester van dit lopende seizoen. Sinds de zomer van 2006 maakte de centrumspits 32 competitiegoals, maar niet één van zijn trainers zag of ziet hem als basisspeler.
Bij AZ - waar hij tot 31 augustus onder contract stond - speelde Koevermans dit seizoen geen minuut. In zijn zeventien wedstrijden als PSV’er had hij slechts acht maal een basisplaats, vier onder Koeman, vier onder Wouters. In die periode kwam hij tot een beter gemiddelde dan bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar (zie graphic). ,,Waarom ik niet word opgesteld? Ik weet het niet, zeg jij het maar,’’ baalt Koevermans.
De man die de opstelling van PSV bepaalt, heeft de spits keurig uitgelegd waarom Lazovic speelt. ,,Ons eerste idee is om te spelen met één diepe spits,’’ geeft Sef Vergoossen aan. ,,Dan moet je een keuze maken tussen Danny of Lazovic. In eerste instantie hebben we gekozen voor Danko. Omdat hij beweeglijker is, meer sleurt en sjouwt. Ik denk dat we daar nu meer behoefte aan hebben. En dat is op geen enkele manier een diskwalificatie van Danny.’’
Koevermans kent alle vooroordelen over zijn kwaliteiten inmiddels uit het hoofd. Van Gaal vertelde hem eind vorig seizoen dat hij bij AZ ondanks 28 doelpunten (inclusief beker en Uefa Cup) niet op een basisplaats hoefde te rekenen. Wouters zei dat Koevermans niet goed genoeg anticipeerde op steekpasses (’tegen NAC kreeg ik zo’n bal en die zat er gelijk in’) en nu is hij weer niet beweeglijk genoeg.
Met een blik van ’het is altijd wat’ zegt Koevermans: ,,In de speeltijd die ik heb gekregen, heb ik het toch niet zo slecht gedaan. Iedereen kan wel praten over hoe mooi een spits moet spelen of hoe hij moet bewegen, maar je moet gewoon goals maken. Ik sta op tien doelpunten en eigenlijk had dat er nog één meer moeten zijn ook,’’ doelt hij op de eerste treffer tegen Roda JC die door hem werd ingetikt maar werd aangemerkt als eigen doelpunt.
Hoe dan ook, Koevermans zit op de bank en het ziet er niet naar uit dat hij op korte termijn verlost zal zijn van de status als invaller. Vergoossen: ,,We hebben een keuze gemaakt en je moet mensen de kans geven zich in een bepaalde rol te bewijzen. Danny zal teleurgesteld zijn, maar zijn houding op trainingen is uitstekend.’’
Het zijn van die complimenten waar een voetballer niets aan heeft. ,,Ik kan wel ontkennen dat ik er moedeloos van word, maar het is gewoon vervelend. Ik kan me voorstellen dat de trainer iets laat staan waarvoor hij gekozen heeft. Maar voor mij is het toch weer een bittere pil. Het is een rare situatie. Ik kom er alleen in als het niet goed gaat en dat is ook weer niet de bedoeling. Ik wil die schaal ook wel eens vasthouden.’’
Hij zal het zelf nooit zeggen maar voor Danny Koevermans zou het beter zijn als hij nog in januari naar een andere club kan verhuizen. Eind november schoot hij Nederland tegen Luxemburg met zijn eerste interlandgoal naar het EK. Zijn kansen op de eindronde zullen verschrompelen als PSV-reserve.
,,Natuurlijk zit het EK in mijn hoofd,’’ is hij eerlijk. ,,Ik kan alleen maar hopen dat ik de komende maanden genoeg speelminuten krijg om iets te laten zien. Maar eigenlijk weet je: Als je hier blijft wordt de kans op het EK steeds kleiner. En vertrekken, dat gaat op dit moment gewoon niet.’’
Daarover zijn speler en trainer het in elk geval wel eens. Vergoossen: ,,Een vertrek van Danny is on-be-spreek-baar.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Een hoop oud ajacieden staan in de belangstellingOok PSV toont interesse voor Amrabat
www.voetbalonline.nl, 23 januari 2008 10:25 - Naast Heerenveen zijn ook PSV en FC Twente geïnteresseerd in de jonge smaakmaker van VVV. Officieel wil VVV-Venlo niet praten over een vertrek van Amrabat, maar de kans wordt met de dag groter dat hij aan zijn eerste en laatste seizoen bij de Limburgse club bezig is.
Een tussentijdse transfer lijkt echter niet haalbaar, maar over een half jaar dreigt een afscheid van de negentienjarige voetballer onvermijdelijk. Technisch manager van PSV, Stan Valckx, zegt dat hij de jonge aanvaller volgt. "Amrabat ontwikkelt zich goed. De lijntjes tussen PSV en VVV-Venlo zijn kort."

Wanneer speelde hij dan bij Ajax?Toppie schreef:Een hoop oud ajacieden staan in de belangstellingOok PSV toont interesse voor Amrabat
www.voetbalonline.nl, 23 januari 2008 10:25 - Naast Heerenveen zijn ook PSV en FC Twente geïnteresseerd in de jonge smaakmaker van VVV. Officieel wil VVV-Venlo niet praten over een vertrek van Amrabat, maar de kans wordt met de dag groter dat hij aan zijn eerste en laatste seizoen bij de Limburgse club bezig is.
Een tussentijdse transfer lijkt echter niet haalbaar, maar over een half jaar dreigt een afscheid van de negentienjarige voetballer onvermijdelijk. Technisch manager van PSV, Stan Valckx, zegt dat hij de jonge aanvaller volgt. "Amrabat ontwikkelt zich goed. De lijntjes tussen PSV en VVV-Venlo zijn kort."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij is op het randje, Harm.
Ach, die Amrabat is toch ook een hype. Heb hem 2x live gezien, beide keren nog voordat hij 'doorbrak, en toen vond ik het een leuk handenbindertje. Eerst maar eens zien of hij kan doorbreken op het niveau van Twente of Roda en daarna zien we wel verder. Ik vind hem namelijk nog lang zo goed niet.

Ach, die Amrabat is toch ook een hype. Heb hem 2x live gezien, beide keren nog voordat hij 'doorbrak, en toen vond ik het een leuk handenbindertje. Eerst maar eens zien of hij kan doorbreken op het niveau van Twente of Roda en daarna zien we wel verder. Ik vind hem namelijk nog lang zo goed niet.