Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
generaal

Bericht door generaal » wo feb 06, 2008 10:50 pm

Bertje schreef:Je komt met argumenten waarom de Telegraaf 'Ajax-minded' is, maar als vervolg brei je verder op deze namen.
Eh nee, je haalt 2 dingen door elkaar.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do feb 07, 2008 10:00 am

Ik denk jij in deze generaal. Jij begint over de Ajax hoek bij de Telegraaf.

generaal

Bericht door generaal » do feb 07, 2008 3:45 pm

Spijker schreef:Ik denk jij in deze generaal. Jij begint over de Ajax hoek bij de Telegraaf.
Een vergelijking hoeft niet persé één op één te worden gemaakt ;). Dat Telegraaf-verhaal diende puur als één van de twee voorbeelden om aan te geven dat Ajax nou eenmaal erg geliefd is in het media-landschap (wat op zich ook weer erg logisch is), waarmee ik wilde laten zien dat Van Hanegem die bewering niet bepaald volledig uit de lucht grijpt.

Harm

Bericht door Harm » do feb 07, 2008 3:56 pm

Maar de Telegraaf is een landelijk dagblad, in mijn ogen zouden die het nieuws neutraler moeten brengen dan een Eindhovens Dagblad, Tubantia, etc.

Daniel

Bericht door Daniel » do feb 07, 2008 3:56 pm

Ach, het AD is ook landelijk en overduidelijk pro Feyenoord, maar daar hoor ik jullie niet over.

Thafunk

Bericht door Thafunk » do feb 07, 2008 3:59 pm

generaal schreef:
Peter schreef:Tuurlijk is de Telegraaf Ajaxminded. Net zoals het Eindhovens Dagblad PSV minded is. Neemt verder niet weg dat de Telegraaf ook altijd kritisch kijkt naar de verrichtingen van Ajax. Iedere krant heeft zo zijn voorkeur voor een ploeg. Zelfde geldt voor politieke partijen.
Inderdaad. Maar dan klopt het toch gewoon wat Willem zegt? Ik geloof best dat types als Genee, Tan en Houtkamp balen als Suárez een kans mist. Het maakt me ook niet uit. En als Van Hanegem dat constateert, dan haal ik mijn schouders op. Ik snap niet dat er dan weer een groot aantal Ajaxfans is dat meteen ontdaan is en met een term als Calimero gaat smijten. Laat Willem toch lekker een tegengeluid geven in de pers.
Waarom kunnen neutrale toeschouwers niet meeleven in een wedstrijd? Als ik een willekeurige Engelse wedstrijd bekijk en het is spannend, dan zeg ik ook OEH en AH bij goede kansen. Betekent niet dat ik supporter ben van die club.

Trouwens, wie zegt dat ze niet hadden opgesprongen bij een kans voor Feyenoord? (We zullen het nooit weten, want ze hádden geen kansen... :smallgrin.gif: )

Door dergelijke uitspraken maakt Van Hanegem zich een beetje belachelijk, de frustratie druipt er vanaf. Ik vind trouwens toch dat Van Hanegem weinig toevoegt aan VI. Dat verongelijkte semi-grappige gedoe. Pffff... Als je niets te vertellen hebt, ga er dan niet zitten.

generaal

Bericht door generaal » do feb 07, 2008 4:45 pm

Daniel_vT schreef:Ach, het AD is ook landelijk en overduidelijk pro Feyenoord, maar daar hoor ik jullie niet over.
Zo lang een Van Nijnatten Alex en Gomes typische Ajax-spelers noemt, geloof ik daar niet zo in. En met Spartaan/reserve-Ajacied Borst als columnist zal het allemaal wel meevallen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 07, 2008 4:49 pm

Reserve-Ajacied. :drecul.gif: Heeft Borst ooit iets positiefs over Ajax gezegd?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do feb 07, 2008 4:54 pm

Generaal, je zet jezelf hier echt uniek voor lul. Als er één iemand is die Ajax altijd afzeikt is het die jankebal van een Hugo Borst wel. Dat jij hem Ajacied vindt, zegt stukken meer over jou dan over hem. Misschien die anti-Ajaxbril eens afzetten?

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 4:55 pm

Harm schreef:Maar de Telegraaf is een landelijk dagblad, in mijn ogen zouden die het nieuws neutraler moeten brengen dan een Eindhovens Dagblad, Tubantia, etc.
Ajax is nu eenmaal een club met aanhang door het hele land.
Het stinkt aan alle kanten!

generaal

Bericht door generaal » do feb 07, 2008 4:57 pm

Jöhnk schreef:Reserve-Ajacied. :drecul.gif: Heeft Borst ooit iets positiefs over Ajax gezegd?
Nee, hij bekritiseert Ajax meestal. Maar dat doet hij m.i. altijd met daar achter een zekere bewondering.

Het grote Ajax, voorbeeld voor de andere clubs etc. Iets wat je bij de media in het algemeen overigens ziet. Als PSV een jaar geen succes heeft, dan hoor je daar bijna niks over (waarschijnlijk omdat men dan te druk is met het ophemelen van Ajax), maar als Ajax geen kampioen wordt, dan hangen alle persmuskieten in de nek van de trainer. Niet dat ik dat erg vind overigens, integendeel. Het is slecht een constatering.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 07, 2008 4:59 pm

Uit bewondering? Zou me ten zeerste verbazen.

Ajax krijgt inderdaad veel aandacht, maar dat is een kwestie van vraag en aanbod.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 07, 2008 5:00 pm

Maar dat is toch ook gewoon zo? Ajax is toch de grootste club van Nederland? Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do feb 07, 2008 5:04 pm

Goed, Borst is dus een reserve-Ajacied omdat hij onze club altijd afschiet, maar dat wel met een door generaal opgemerkte bewondering doet. Dit is voor mij een bridge too far, hier raak je me kwijt.

generaal

Bericht door generaal » do feb 07, 2008 5:05 pm

Peter schreef:Maar dat is toch ook gewoon zo? Ajax is toch de grootste club van Nederland? Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.
Ajax is absoluut de grootste club van Nederland. Dan is het ook vrij logisch dat de meeste verslaggevers en journalisten voor Ajax zijn. Op mijn beurt kan ik me wel voorstellen dat een Van Hanegem zich (wellicht enigszins vanuit de onderbuik) ergert aan oee's en aaa's van verslaggevers bij kansen voor Ajax. Of dat terecht is of niet, laat ik in het midden.

Daniel

Bericht door Daniel » do feb 07, 2008 5:08 pm

Oee's en Aaa's bij gemiste kansen van Ajax? Kom nou, Nederland heeft de meest dode commentatoren ter wereld, in ieder geval van Europa. Bij geen enkele wedstrijd zit er ook maar een greintje beleving in. Alleen Frank Snoeks (is ook gewoon prettig om naar te luisteren, doet veel te weinig wedstrijden de laatste jaren naar mijn mening) zie ik soms opgaan in een wedstrijd en toch zijn neutrale houding behouden. Voor de rest zijn het maar dode musjes..
Laatst gewijzigd door Daniel op do feb 07, 2008 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » do feb 07, 2008 5:08 pm

Daniel_vT schreef:Oee's en Aaa's bij gemiste kansen van Ajax? Kom nou, Nederland heeft de meest dode commentatoren ter wereld, in ieder geval van Europa. Bij geen enkele wedstrijd zit er ook maar een greintje beleving in. Alleen Frank Snoeks zie ik soms opgaan in een wedstrijd en toch zijn neutrale houding behouden. Voor de rest zijn het maar dode musjes..
Ik was er niet bij, dat waren ongeveer de woorden van Willem :).

Toppie

Bericht door Toppie » do feb 07, 2008 6:44 pm

Rotterdammers leven anderhalf jaar korter
ROTTERDAM - Rotterdammers leven gemiddeld anderhalf jaar korter dan andere Nederlanders. Dit blijkt donderdag uit onderzoek van het Erasmus MC. Er zijn relatief meer rokers in de Maasstad en de concentratie fijnstof in de lucht ligt 13 procent hoger dan elders in het land. Verder speelt het lagere opleidings-en inkomensniveau een grote rol.
Dan hebben ze de berekening van Afgelopen Zondag nog niet meegerekend en blijkt het al 5 jaar korter te zijn :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op do feb 07, 2008 7:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » do feb 07, 2008 6:58 pm

Ach, verbaast me niets dat het daar zo vervuild is, wat wil je bij een stad vol met kakkerlakken? :smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 07, 2008 8:28 pm

Moet je eens langs Pernis rijden... gatverdamme... je ademt gewoon 80% gasolie naar binnen. BAH

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 07, 2008 9:16 pm

1 1/2 jaar korter??? Korter dan in Schiedam? geloof ik niet :ajaxsmiley.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za feb 09, 2008 11:06 am

Als ik het AD mag geloven, is de kans groot dat Van Marwijk aan het einde van het seizoen bondscoach wordt.
'Uitstekend gesprek met KNVB'
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Feyenoord-trainer Bert van Marwijk sprak vrijdagmiddag voor het eerst oriënterend met de KNVB over het bondscoachschap. Dat ‘prima gesprek’ brengt hem bij zijn huidige elftal in een lastige situatie.

Nadat de nationale voetbalbond enkele weken geleden al naar zijn contract had geïnformeerd, sprak Bert van Marwijk vrijdagmiddag met KNVB-directeur Henk Kesler over het bondscoachschap.

De trainer van Feyenoord is de eerste kandidaat om Marco van Basten na het EK op te volgen. ,,Een prima gesprek,’’ bevestigt Van Marwijk, die nog niet op al te veel details wenst in te gaan.

Kesler: ,,Na het weekeinde laten we aan elkaar weten of we volgende week opnieuw om de tafel gaan.’’

Het gesprek van gisteren kon niet uitblijven. De KNVB hengelde de laatste weken al uitgebreid naar de trainer, die liet blijken open te staan voor het avontuur. Bovendien heeft Van Marwijk een clausule in zijn contract staan die een vertrek niet al te moeilijk maakt. Niet voor niets oriënteerde Feyenoord achter de schermen alvast naar een opvolger, met de huidige Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek als belangrijke kandidaat.

Voor Van Marwijk was ook dat een signaal om het gesprek aan te gaan met de KNVB. Slechts op de nieuwjaarsreceptie sprak Feyenoord-directeur Eric Gudde hardop uit dat de Rotterdamse club zijn trainer graag wil houden. Daarna bleef het opmerkelijk stil.

Onder de spelers van Feyenoord groeide dan ook al snel het gevoel dat hun coach wel eens zou kunnen vertrekken, ruim voor het aflopen van zijn contract.

Gezien de huidige prestaties van Feyenoord (één keer winst in de laatste zeven wedstrijden) brengt dat Van Marwijk in een wat lastige positie. De coach die gisteren van zijn spelers eiste dat ze vanavond tegen De Graafschap ‘écht opstaan’, kijkt zelf al verder dan het huidige seizoen.

Bovendien stond juist Van Marwijk afgelopen zomer centraal bij de wederopbouw van Feyenoord. Hoogstpersoonlijk trok hij een handvol blikvangers over de streep, die vóór Van Marwijks komst nog twijfels hadden.

,,Ik verwacht dat mijn spelers er professioneel mee om kunnen gaan,’’ zegt Van Marwijk over de berichtgeving rondom hem en Oranje. ,,Dat heb ik ze in de kleedkamer ook gezegd. En heeft iemand daar moeite mee, dan moet hij dat aangeven.’’

Een verband is niet te bewijzen en er zijn meer verklaringen (blessures, vorm), maar de flirt vanuit Zeist loopt nagenoeg synchroon met Feyenoords neergang van de laatste weken. De ploeg die zo fris aan het seizoen begon, is de laatste weken een zielloos en flets collectief. Zelden speelde Feyenoord zo bedroevend als bij de nederlagen tegen Excelsior (2-1) en Ajax (3-0). ,,Onvoorstelbaar slecht,’’ vond Van Marwijk.

De spelers van Feyenoord benadrukken hardop achter hun coach te staan en zeggen consequent te ‘hopen dat hij blijft’. Daarnaast gunnen ze hem een topbaan als bondscoach, zo drukten ze Van Marwijk intern op het hart. Het wordt echter tijd dat de ploeg die chemie ook op het veld tot uiting brengt. In plaats van beter is dit Feyenoord - over een langere periode bekeken - alleen maar slechter gaan spelen.

Deze week liet Van Marwijk zijn spelers strafrondjes lopen en hij ontnam hen een vrije dag. Geen verrassend besluit na de wanvertoning van zondag tegen Ajax, maar ook een maatregel die hooguit één keer effect kan hebben. Bovendien ontbraken er nogal wat basisspelers door interlandverplichtingen, waardoor slechts een stuk of zes ‘schuldigen’ hun straf kregen opgelegd.

,,Het is tot hier en niet verder,’’ aldus Van Marwijk. ,,Wat extra arbeid kan geen kwaad na zondag. Mijn onvrede heb ik deze week op verschillende manieren laten blijken, in Doetinchem verwacht ik een antwoord van de spelers. Er valt dit seizoen nog zóveel te halen, het kan niet zo zijn dat we dat zomaar laten lopen. Dat valt niet te accepteren.’’

Even daarvoor had de trainer een lijstje met twaalf geblesseerden en twijfelgevallen opgesomd. Van Marwijk benadrukt echter dat tegen De Graafschap geen enkel excuus telt. ,,Geblesseerd of niet geblesseerd, we moeten het nú gewoon laten zien. Ik heb het gevoel dat de boodschap is overgekomen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » za feb 09, 2008 12:18 pm

Jammer, ik had hem het liefst nog een tijdje bij Feyenoord gezien. Iig geen Ajax-man, dus al die KNJB-verhalen hoeven we dan ook niet meer aan te horen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 09, 2008 12:53 pm

Ik had deze overschatte trainer ook het liefst nog een tijdje bij Fnoord gezien.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 09, 2008 12:56 pm

brigade zuid schreef:Ik had deze overschatte trainer ook het liefst nog een tijdje bij Fnoord gezien.
Precies. Zwaar overschat is 'ie.

Plaats reactie