N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr apr 11, 2008 2:28 pm

En dat vind jij grappig? :baaa.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 11, 2008 2:33 pm

Ik voel me gewoon een buitenlander hier! :hypocrite.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr apr 11, 2008 5:25 pm

Wouter leest gewoon graag wat hij wil lezen... en daar concludeert hij uit dat NEC-ers calimero's zijn. Wat hij niet leest is dat Vitessenaren net zo veel naar NEC kijken als anders om... gezonde concurrentie noem ik dat. Nix mis mee.

Maar als we elkaar dan toch gaan 'verdenken' van calimero-gedrag.. :-)
Forum: De Eredivisie, Eerste Divisie en Europees Posted: Sun Jan 13 14:41:06 GMT Subject: N.E.C. 2007 - 2008
Nog even een wetenswaardig feitje,.... Vitesse heeft het dubbele aantal punten.
En bij het financiele gebeuren van Vitesse kan ik me nog herinneren dat Wouter maar al te graag naar NEC, Utrecht, Twente wees... terwijl het toch echt over Vitesse ging.

Maargoed... ik ben benieuwd zondag. Het is uitverkocht. We gaan hier bij mij met een aantal vrienden de wedstrijd via tele2 volgen en daarna biertje drinken en chinees eten... heerlijk allemaal. (althans... dat tweede... dat eerste hoop ik vooralsnog alleen maar :-) )
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » za apr 12, 2008 7:10 am

Van het type Lens past er maar één in je selectie

door Danny van den Broek. vrijdag 11 april 2008 | 03:39

Afbeelding
Jeremain Lens over de derby tegen Vitesse: "Het zit nog niet zo in mijn hart als bij de jongens die hier langer spelen." foto Do Visser/De Gelderlander

Roept AZ over een paar weken zijn huurling terug naar Alkmaar of zou Jeremain Lens (20) nog een jaartje uitgeleend worden aan NEC? De aanvaller zelf wil maar één ding: spelen. En dat kan overal zijn.

Ze zijn aan elkaar gewaagd. Mario Been en Jeremain Lens.

De coach en zijn aanvaller. Er gaat geen training voorbij of het duo gaat verbaal met elkaar in de clinch. Met wederzijds respect. Dat wel.

Voorbeeld? Een paar weken geleden. Been heeft zojuist gevraagd om een optimale trainingspartij. De rode hesjes zijn de bal kwijt en de reserves breken gevaarlijk uit. Lens bekijkt de counter vanaf de middenlijn. Licht spreidstandje, handen in de zij. Been staat op een paar meter van hem vandaan en vraagt: "Jeremain wie dek je nou?" Lens kijkt even om zich heen. "Niemand, trainer." Been opent zijn handpalmen op heuphoogte. "Dat bedoel ik nou, jongen." Als zijn speler wil aangeven dat hij daarom wel vrij staat, eist de trainingspartij zijn aandacht weer op. Been draait zich om naar Ronnie de Groot. "Eentje. Van zo'n type speler kun je er eentje in je selectie hebben", grijnst de coach naar zijn assistent.

Weken later, als de dagen in het teken staan van de aanstaande derby tegen Vitesse, reageert Lens droogjes op de anekdote. "Toevallig ben ik diegene", zegt de Amsterdammer, die in 2008 van jeugdige bankzitter bij AZ tot een volwaardige eredivisiespeler bij NEC is uitgegroeid. Met dank aan Been.

"Mensen die mij kennen weten hoe ze me moeten bespelen", zegt Lens. "Een trainer moet mij niet kapot schreeuwen. Ik voel me snel aangevallen. Dan krijg ik een boze kop. Reageer ik fel. Maar Been is goed voor mij. Hij geeft me vertrouwen. Is erg close met spelers. Maakt vaak geintjes. Bij hem ben ik een belangrijke speler voor de ploeg geworden."

Hij leidt een prachtig leven, vindt Lens. "Ik verdien goed, heb een eigen huis in Amsterdam, een auto. Eigenlijk alles wat mijn hartje begeert. Ik kan schitteren met iets wat eerst mijn hobby was en nu is het mijn werk." Toch heeft hij getwijfeld over een toekomst als profvoetballer. "Ik werd weggestuurd bij Ajax. Een mentaliteitsprobleem, kreeg ik te horen. Maar volgens mij was ik gewoon niet goed genoeg. Toen wist ik het even niet meer. Ajax! Dat was alles voor je. Bij Omniworld werd Joeri Volkers mijn jeugdtrainer. Een hele strenge. Werkte in een jeugdgevangenis met moeilijk opvoedbare kinderen." Grijnst. "Misschien had ik dat toen wel nodig. Was ik zelf ook een beetje moeilijk."

Volkers hevelt de tweedejaars B-junior over naar de A1 van Omniworld en dan haalt AZ de jeugdige aanvaller naar Alkmaar. Onder Louis van Gaal speelt de ploeg een topseizoen. Jeremain Lens, beleeft een moeilijke start, maar komt in de tweede helft van de competitie toch nog geregeld als wissel binnen de lijnen. "Omdat Van Gaal vertrouwen in me bleef houden. Hij weet - net als Been - wat ik kan."

AZ wil zijn flankspeler niet kwijt, maar besluit - om hem beter te laten worden - Lens dit seizoen te verhuren aan NEC. Net als eerder in Alkmaar, start de aanvaller ook in Nijmegen stroef. Het dieptepunt ligt rond de verloren bekerwedstrijd tegen FC Zwolle. Lens kan met twee gele kaarten voortijdig naar de kleedkamer en hoort na afloop van de 500 euro boete die alle spelers krijgen opgelegd. "Dat bracht mijn totaal van die avond op 750 euro. Twee keer 50 euro voor de gele kaarten en die rode kostte me ook nog eens 200 euro", rekent hij snel voor. De boete deed minder pijn dan de confrontatie daarna met enkele supporters buiten het stadion. Er worden dingen naar hem geroepen die voor een scheidsrechter normaal gesproken voldoende zijn om een wedstrijd te staken. "Ze mogen me uitschelden omdat ik slecht gespeeld heb, maar dit ging veel te ver. Dat heeft me echt geraakt."

Hij schudt het hoofd. Nog steeds vol onbegrip. Maar in 2008 ziet de wereld er anders uit. NEC en Lens hebben zich ontworsteld aan de degradatiestrijd. De play offs om UEFA Cup-voetbal gloren. Zondag thuis winnen van Vitesse en die eerste buit is binnen. De derby. Het wordt zijn eerste in eigen stadion. " Natuurlijk beleef ik die wedstrijd als NEC'er. Maar ik kom uit Amsterdam. Ik lig er niet echt wakker van. Zo dichtbij voel ik het niet. Het zit nog niet zo in mijn hart als bij de jongens die hier langer spelen."

Dat hart klopt nog steeds voor de hoofdstad. Lens heeft nog niet zoveel met Nijmegen. "Beetje saai hier. Komt denk ik vooral omdat ik er de weg niet ken. De dagen dat ik in Nijmegen blijf, doe ik ook niet zoveel. Op de bank liggen. Filmpje kijken. Beetje slapen. Ik rust vooral uit. Amsterdam blijft mijn stad. Daar weet ik de weg. Daar wonen mijn vrienden."

En voorlopig is AZ nog steeds zijn club. "Eind deze maand word ik uitgenodigd voor een evaluatie. Ik sta nog een jaar onder contract. En de club heeft ook nog een optie op mij. Ik hoor het wel. Zal in elk geval goed aangeven wat ik wil. En dat is spelen. Natuurlijk verwacht ik geen garanties. Maar ik ben niet meer die jeugdspeler van vorig seizoen. Ik ben een volwaardige eredivisievoetballer geworden. Dat heb ik hier bij NEC wel bereikt en daar ben ik de club dankbaar voor."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za apr 12, 2008 10:16 am

Vitesse is fit voor Gelderse derby

Vitesse-trainer Aad de Mos kan morgen uit een vrijwel volledige selectie putten voor de derby in Nijmegen tegen NEC (aanvang 14.30 uur). Paul Verhaegh, Harrie Gommans en Sébastien Sansoni zijn hersteld van (lichte) blessures.
Alleen Onur Kaya (nog niet wedstrijdfit) en de geblesseerden Jaime Bruinier en Yu Hai ontbreken. Maar zij behoren niet tot de recente basiskrachten.

De Mos wilde gisteren niets kwijt over zijn opstelling. Vandaag heeft de afsluitende training plaats, waarbij Verhaegh weer zal aansluiten. De rechtsachter kampt met een kwetsuur aan de achillespees, maar De Mos verwacht dat hij inzetbaar is.

Dat geldt ook voor Sansoni, die zaterdag in het duel met Sparta naar de kant moest met een enkelblessure. "Hij is een echte wedstrijdspeler", aldus De Mos. "Hij wordt er alleen maar sterker door wanneer hij na een blessure fit wil zijn voor de komende wedstrijd."

Bij Vitesse zijn de Zuid-Amerikanen Juan Lorca en Claudemir van de partij. Zij zijn wel wat gewend qua derbysfeer. Lorca speelde in Chili met Colo Colo de stadsderby van Santiago tegen Universidad de Chile. "Daar waren 50.000 tot 60.000 toeschouwers bij aanwezig", zegt Lorca. "Die derby zorgt altijd voor problemen bij de supporters. Voor ons spelers zijn het de mooiste wedstrijden. Dat geldt ook voor de wedstrijd tegen NEC. Die is speciaal en voor ons heel belangrijk."

"Ik kijk er ook naar uit", zegt Claudemir, die in Brazilië vele stadsderby's speelde in Sao Paulo. "Voor zo'n 20.000 toeschouwers, ongeveer net als tegen NEC. Ik wil winnen, ook omdat we ons dan kunnen plaatsen voor de UEFA Cup."

Bron: De Gelderlander 12-04-2008
NEC leeft relaxed toe naar de burentwist

Op het trainingsveld van NEC was het gistermiddag zo druk als in de hal van een metrostation in Tokyo op maandagochtend.
"Ik heb momenteel zo veel spelers, dat zelfs tijdens de trainingspartijtjes spelers in de wissel moeten staan", grinnikte Mario Been. "Ik zal er zondag heel wat op de tribune moeten zetten. Dat wordt nog een probleem, want het stadion is uitverkocht. Ik ben bang dat er een paar thuis op de bank moeten gaan kijken."

Niet alleen binnen de lijnen, ook er buiten was het gistermiddag druk op De Eendracht. Been: "De mensen zijn enorm bezig met de derby. Soms heb ik het idee dat deze wedstrijd nog meer leeft dan Ajax-Feyenoord. De twee steden liggen natuurlijk vlak bij elkaar, er ligt alleen een rivier tussen."

Twee dagen voor de beladen Gelderse broederstrijd oogde de NEC-trainer - net als zijn spelers trouwens - uitermate ontspannen. Toch liet Been er geen misverstand over bestaan dat het een cruciale ontmoeting wordt, morgenmiddag in De Goffert. "We hebben in 2008 een geweldige serie neergezet, maar we moeten ons realiseren dat we nog niks gewonnen hebben. "

De Rotterdammer is de afgelopen week vooral bezig geweest zijn spelers met beide benen op de grond te houden. In en rond de Nijmeegse club is sprake van een ongekend optimisme. "Ik heb er zelf een goed gevoel over, maar heb wel geprobeerd het optimisme in de groep wat te temperen. Er staat ditmaal meer op het spel dan anders, een plaats in de play-offs. Het zou een geweldige bekroning zijn als we dat zouden halen. Het wordt zondag nog niet beslist, maar als je wint schiet het wel lekker op."

Been kan zondagmiddag zijn sterkste elf de wei in sturen. Ook de twijfelgevallen Kevin Bobson en Gábor Babos zijn inzetbaar. De Hongaar had de laatste dagen last van zijn rug, maar trainde gisteren volledig mee. Ook Bobson maakte de sessie probleemloos vol. De linkerspits neemt zijn basisplaats weer in, ten koste van Lorenzo Davids, die op de bank begint.

Opstelling NEC: Babos; Muslu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Sibum, Holman, Vadocz; Lens, Van Beukering, Bobson .

Bron: De Gelderlander

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za apr 12, 2008 10:23 am

Kom op Vitesse pak de punten, zodat jullie volgende week ook nog blijven knokken!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za apr 12, 2008 10:25 am

Nix daarvan... :)
De 10de plaats geeft misschien ook recht op Play-offs... knokken ze daar maar voor... :-)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za apr 12, 2008 3:26 pm

Nou, da's lekker dan...
Bas Sibum geblesseerd geraakt op training
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 16:00 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:00 | 2 reacties

Gelijk al in het begin van de laatste trainingspartij van NEC ging het mis. Onder de ogen van zo'n tweehonderd toeschouwers op de Eendracht werd Bas Sibum licht geraakt door de elleboog van Dani Fernandez.

De partij werd stilgelegd omdat de middenvelder aanvankelijk bewegingsloos met de handen voor zijn gezicht op het gras bleef liggen. De toegesnelde fysiotherapeut Cees van der Linden nam vervolgens geen risisco's en begeleidde de aangeslagen Drent naar de kleedkamers. Op het veld gaf Been het rode hesje van Sibum aan Dominique Kivuvu.

In de catacomben onder de tribunes van het Goffertstadion dat zondag bomvol zit voor de streekderby tegen Vitesse, groeide er al snel een eitje op het jukbeen van Sibum. Het is even afwachten hoe de zwelling zich ontwikkelt. Houdt Sibum aan de botsing met zijn Spaanse ploeggenoot een dik oog over, waardoor zijn gezichtsvermogen beperkt is, speelt Kivuvu zondag rechts op het middenveld.

Bron: De Gelderlander

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 13, 2008 2:14 am

Poeh zeg, was ik net op een feestje in Den Haag, kom ik een Ramona-achtige meid tegen die me vertelt dat zijzelf en haar hele familie nek-supporters zijn.

Zoals mijn broer ooit zei: "Dat tuig kun je overal tegenkomen, behalve in Arnhem." :confused.gif: :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 6:28 am

Wat een perfecte timing eej...was je direct in de juiste sferen... :necsjaal.gif: :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 10:11 am

Zlatan Son of God schreef:Kom op Vitesse pak de punten, zodat jullie volgende week ook nog blijven knokken!!
Ik kan het niet, ik kan het niet.... :blush.gif:

hup Vites... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 13, 2008 10:55 am

Zoiets moet je ook niet willen kunnen Joey... ;)
Niet op dit soort dagen i.i.g.

Volgende week mogen ze van mij best winnen, mits PSV vandaag punten laat liggen...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo apr 13, 2008 10:58 am

Volgens mij kan het beter een gelijkspel worden, dan heeft Vitesse volgende week winst harder nodig.

En dan maar hopen dat we sowieso iets hebben aan dat gegeven. Anders kunnen alle scenario's weer in de prullenbak.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 12:29 pm

Brandstichting bij Goffertzicht... :1evil.gif: :kots:

Laat ze ajb eraan gaan!!! :necsjaal.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 13, 2008 12:59 pm

Ajax kampioen en Vitesse 9e. Iedereen blij. :1evil.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 13, 2008 1:12 pm

hup Vites...
Zo doe je dat, Joey...

:aai.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 1:14 pm

banjavi schreef:Zoiets moet je ook niet willen kunnen Joey... ;)
Niet op dit soort dagen i.i.g.

Volgende week mogen ze van mij best winnen, mits PSV vandaag punten laat liggen...
Als Vitesse volgende week de punten niet nodig heeft, krijgt PSV ruim baan. Net als vorig seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 1:17 pm

Van mij mag het gelijk worden. Of Roda en Utrecht moeten verliezen, dan mag NEC van mij winnen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 3:58 pm

:drecul.gif: :necsjaal.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 3:59 pm

:1evil.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:02 pm

Komt goed... :cheer.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 13, 2008 4:02 pm

Wat een vreugde wat een feest...
Wederom een zeer terechte overwinning met een beter NEC.

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:03 pm

Vitesse was Niks... :excited.gif: volgende week moet 't wel beter lopen...

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 13, 2008 4:04 pm

Nou, gefeliciteerd.

Nu kunnen we volgende week PSV even laten winnen en dan is er weer een kloteseizoen voorbij.

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:05 pm

Thnx...

Maar what's new, Wouter...wordt traditie al hoop ik dat die volgende week doorbroken wordt... :hupajax.gif:

Plaats reactie