Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 11:15 am

Toen Suarez net bij Ajax was, ging hij bij alles liggen. Nu doet hij dat beslist niet meer. Die andere kaarten kreeg hij voor praten/vervelend gedrag, niet voor schwalbes. En zelfs als was het een schwalbe, mag dat één keer per jaar? Die jongen hoeft van mij niet roomser dan de Paus te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma nov 10, 2008 11:22 am

jabu

Bericht door jabu » ma nov 10, 2008 11:38 am

joey schreef:Van Basten daarentegen moet nadenken voor hij wat zegt, want zijn uitspraken hebben gevolgen. In dit geval zet hij Suarez opnieuw neer als een duikelaar en aansteller, terwijl hij dat helemaal niet is.
Daarover verschillen we dan van mening. Ik vind Suarez een goede voetballer, maar ook een duikelaar en aansteller. In mijn ogen heeft Van Basten dus gelijk als hij zegt dat dergelijk gedrag niet Ajax-waardig is.
joey schreef:Aangezien wij er hier -na het zien van tv-beelden- niet uitkomen of het een schwalbe was of niet, had Van Basten- die het niet zeker wist en ook geen beelden had gezien- beter een slag om de arm kunnen houden. Nu koos hij op voorhand partij tegen zijn eigen speler, voor de scheidsrechter. Ik weet het niet hoor, maar dat zal niet zo fijn aankomen bij Suarez. Die verwacht waarschijnlijk dat zijn coach hem in bescherming neemt.
Jij maakt het er van dat Van Basten niet zeker wist of het een schwalbe was. Als Van Basten duidelijk is in zijn commentaar moet hij van jou een slag om de arm houden en als hij niet het achterste van zijn tong laat zien bij wedstrijdanalyses verwijt je hem op tactisch gebied maar wat te doen.
joey schreef:Toen Suarez net bij Ajax was, ging hij bij alles liggen. Nu doet hij dat beslist niet meer. Die andere kaarten kreeg hij voor praten/vervelend gedrag, niet voor schwalbes. En zelfs als was het een schwalbe, mag dat één keer per jaar? Die jongen hoeft van mij niet roomser dan de Paus te zijn.
Dan kan je het een scheidsrechter ook niet verwijten dat hij hem een keer ten onrechte geel geeft voor een schwalbe.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 11:49 am

Jabu schreef:Daarover verschillen we dan van mening. Ik vind Suarez een goede voetballer, maar ook een duikelaar en aansteller. In mijn ogen heeft Van Basten dus gelijk als hij zegt dat dergelijk gedrag niet Ajax-waardig is.
Laat ik het zo zeggen: Suarez heeft het afgelopen jaar regelmatig géén penalty gekregen terwijl hij er wel een verdiende. Dit kwam vaker voor dan het omgekeerde. Zoveel schwalbes maakt hij niet meer. Natuurlijk moet hij niet lopen ruziemaken als dat niet nodig is. Maar dat is heel iets anders dan een schwalbe.
En Ajax-onwaardig, ach. Ik zie genoeg spelers bij Ajax lopen die niet bij onze club passen, maar daar hoort Suarez niet bij.
Jij maakt het er van dat Van Basten niet zeker wist of het een schwalbe was. Als Van Basten duidelijk is in zijn commentaar moet hij van jou een slag om de arm houden en als hij niet het achterste van zijn tong laat zien bij wedstrijdanalyses verwijt je hem op tactisch gebied maar wat te doen.
Van Basten kan best zeggen dat hij het niet goed gezien heeft. Dat lijkt me ook heel logisch vanaf zijn positie. Heeft werkelijk niets met zijn tactische inzichten of analyses te maken. Dit was een incident, en wel een incident dat zich op veertig meter afstand van hem afspeelde. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij zeker wist of het een schwalbe was (de twijfel bleek ook uit zijn formulering), maar hij vindt het wel nodig om Suarez publiekelijk op zijn donder te geven. M.i. was het beter geweest als hij eerst de beelden had bekeken. Dan had hij Suarez altijd nog kunnen aanspreken zonder dat heel Nederland het wist. Op deze manier blijft het vooroordeel bestaan en wordt ons binnenkort weer een strafschop door de neus geboord.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma nov 10, 2008 12:06 pm

volgens mij zijn jouw vooroordelen tegen MVB duidelijker dan diens vooroordelen van MVB jegens Suarez of de bevestiging hiervan en zoals gezegd, tis marco's ass die we rosteren, NIET KIJKEND naar de magere aanvalslinie [geblesseerd en luis geschorst]

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 2:45 pm

Ik zou het best begrijpen als Suárez een boete krijgt, maar het is een beetje bizar om die op basis van deze zeer twijfelachtige gele kaart uit te delen (persoonlijk vond ik het absoluut geen schwalbe).

Daarnaast zal ik eerder toegeven dat ik bang ben dat we Suárez op deze manier wegjagen. Er is al een hetze gaande (het aantal schwalbes is bij Suárez duidelijk afgenomen, al is z'n verdere gedrag misschien zelfs verslechterd), maar als iemand die is opgegroeid tussen dit soort jongens kan ik je vertellen dat de kans groot is dat je Suárez op deze manier afstoot. Laten we hem nog even paaien, totdat we z'n contract hebben verlengd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 2:52 pm

Thomas schreef:Ik zou het best begrijpen als Suárez een boete krijgt, maar het is een beetje bizar om die op basis van deze zeer twijfelachtige gele kaart uit te delen (persoonlijk vond ik het absoluut geen schwalbe).

Daarnaast zal ik eerder toegeven dat ik bang ben dat we Suárez op deze manier wegjagen. Er is al een hetze gaande (het aantal schwalbes is bij Suárez duidelijk afgenomen, al is z'n verdere gedrag misschien zelfs verslechterd), maar als iemand die is opgegroeid tussen dit soort jongens kan ik je vertellen dat de kans groot is dat je Suárez op deze manier afstoot. Laten we hem nog even paaien, totdat we z'n contract hebben verlengd.

Wat zijn dit soort jongens?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 2:55 pm

Jongens met een Zuid-Amerikaans temperament.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 10, 2008 2:56 pm

Voetske schreef:
Van Basten schreef:We gaan dus weer met hem praten.
Let vooral op dat WEER ..
Opschepper, hij praat helemaal niet met zijn spelers. Iedereen die de wedstrijd van donderdag heeft gezien en die hier met droge ogen beweert dat Suarez niet meer aan schwalbes doet, moet zich volgens mij doodschamen.

Suarez heeft er met zijn gedrag voor gezorgd dat hij alleen penalties meekrijgt die op geen enkele wijze ter discussie gesteld kunnen worden. Belangrijke momenten waar hij een penalty verdiende werd die niet gegeven. Zijn geduikel levert alleen maar minder penalties op
Laatst gewijzigd door LucaS op ma nov 10, 2008 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 2:56 pm

Suarez is na dit seizoen weg. Of hij zijn contract nou verlengt of niet. Ik hoop dat Ajax al heel goed op zoek is naar een vervanger.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 2:58 pm

Thomas schreef:Jongens met een Zuid-Amerikaans temperament.

Sorry, maar dat vind ik een beetje moeilijk om serieus te nemen...Een hele rare opmerking vind ik, maar goed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 3:15 pm

Ok. Kan je dat uitleggen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 10, 2008 3:17 pm

Het is in ieder geval duidelijk dat Suarez de komende 6 weken geen kaarten meer mag krijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 3:24 pm

Thomas schreef:Daarnaast zal ik eerder toegeven dat ik bang ben dat we Suárez op deze manier wegjagen. Er is al een hetze gaande (het aantal schwalbes is bij Suárez duidelijk afgenomen, al is z'n verdere gedrag misschien zelfs verslechterd), maar als iemand die is opgegroeid tussen dit soort jongens kan ik je vertellen dat de kans groot is dat je Suárez op deze manier afstoot. Laten we hem nog even paaien, totdat we z'n contract hebben verlengd.
Ach, Suarez heeft ons niet nodig, die tekent straks een supercontract bij een grote club in een grote competitie en lacht zijn Nederlandse criticasters keihard uit. Ik denk dat hij inmiddels ook niet meer zo heel veel boodschap meer heeft aan het gezeur van Van Basten, want Suarez is elke week beslissend en hij doet wat hij wil.

Ik zou hem meteen laten bijtekenen, maar is er iemand die daaraan denkt?

999

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 4:25 pm

LucaS schreef:
Voetske schreef:
Van Basten schreef:We gaan dus weer met hem praten.
Let vooral op dat WEER ..
Opschepper, hij praat helemaal niet met zijn spelers. Iedereen die de wedstrijd van donderdag heeft gezien en die hier met droge ogen beweert dat Suarez niet meer aan schwalbes doet, moet zich volgens mij doodschamen.

Suarez heeft er met zijn gedrag voor gezorgd dat hij alleen penalties meekrijgt die op geen enkele wijze ter discussie gesteld kunnen worden. Belangrijke momenten waar hij een penalty verdiende werd die niet gegeven. Zijn geduikel levert alleen maar minder penalties op
Rustig maar, rustig maar, ik hou ook niet van zijn gedukel.En verder heb je gelijk. :aai.gif:
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma nov 10, 2008 5:05 pm

joey schreef:Ach, Suarez heeft ons niet nodig, die tekent straks een supercontract bij een grote club in een grote competitie en lacht zijn Nederlandse criticasters keihard uit. Ik denk dat hij inmiddels ook niet meer zo heel veel boodschap meer heeft aan het gezeur van Van Basten, want Suarez is elke week beslissend en hij doet wat hij wil.

Ik zou hem meteen laten bijtekenen, maar is er iemand die daaraan denkt?
Waar zeurt van Basten?

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 10, 2008 5:09 pm

Suarez is momenteel onze enige belangrijkste man :666.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 5:26 pm

Thomas schreef:Ok. Kan je dat uitleggen?

Ik vind het een beetje een stomme generalisatie. Dan kan ik zeggen dat ik in het Midden-Oosten ben opgegroeid, dus begrijp ik een jongen als Aissati beter dan anderen hier. Klopt natuurlijk niks van. Maar goed, we moeten er niet te ver op ingaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 5:39 pm

Ik ken Suárez natuurlijk niet persoonlijk, maar als ik af ga op wat ik zie en hoor dan lijkt hij me in veel dingen typisch Latijns Amerikaans (en daar bedoel ik zeker niets negatiefs mee, want dat zou uit mijn mond nergens op slaan). Oppassen hoe je zo'n jongen behandelt dus.

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 10, 2008 6:10 pm

Mr. Ajax schreef:

Ik vind het een beetje een stomme generalisatie. Dan kan ik zeggen dat ik in het Midden-Oosten ben opgegroeid, dus begrijp ik een jongen als Aissati beter dan anderen hier. Klopt natuurlijk niks van. Maar goed, we moeten er niet te ver op ingaan.
Aissati is een Berber uit de Marokkaanse Rif gebergte. Nee, er klopt inderdaad niks van. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 6:39 pm

Nihad schreef:
Mr. Ajax schreef:

Aissati is een Berber uit de Marokkaanse Rif gebergte. Nee, er klopt inderdaad niks van. :excited.gif:

En Thomas is in Aruba opgegroeid en Suarez in Uruguay. De afstand is zelfs niet te vergelijken. Verder is het maar een voorbeeld, wijsneus. Thomas en ik begrijpen elkaar volgens mij.

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » ma nov 10, 2008 7:13 pm

Mr. Ajax schreef:
Thomas schreef:Jongens met een Zuid-Amerikaans temperament.

Sorry, maar dat vind ik een beetje moeilijk om serieus te nemen...Een hele rare opmerking vind ik, maar goed.

Met een ploeggenoot als Suárez kan hij wel makkelijk communiceren. In het Spaans. De twee hebben nog meer gemeen, ook Cvitanich wordt beticht van schwalbes. "De cultuur in Nederland is anders dan in Zuid-Amerika, zo heb ik begrepen. Ik zal erop letten. Zoals ik ook minder gele kaarten wil krijgen voor schelden op de scheidsrechter of het wraak nemen op tegenstanders die me hebben neergehaald."

http://www.bndestem.nl/sport/sportalgem ... aanval.ece
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 7:49 pm

Mr. Ajax schreef:
Nihad schreef:
Mr. Ajax schreef:

En Thomas is in Aruba opgegroeid en Suarez in Uruguay. De afstand is zelfs niet te vergelijken. Verder is het maar een voorbeeld, wijsneus. Thomas en ik begrijpen elkaar volgens mij.
Nogmaals, ik ken Suárez natuurlijk niet persoonlijk, maar aan m'n vermogen om Latijns-Amerikaanse cultuur in te schatten hoef je niet te twijfelen. M'n beste vrienden daar kwamen uit Venezuela, Colombia en Argentinië. En natuurlijk verschillen mensen dan nog veel van elkaar, maar de cultuur ken ik uitstekend.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma nov 10, 2008 8:23 pm

Als Van Basten na de domme gele kaart tegen Heracles over een boete was begonnen, had ik het nog kunnen begrijpen (al blijf ik vinden dat je dat zoveel mogelijk intern bespreekt). Dat was de zoveelste onnodige gele kaart die ook nog een schorsing voor een belangrijke wedstrijd opleverde.

Zeuren na deze overtreding/schwalbe is gewoon onnozel en slaat nergens op. En verder wacht ik met smart op de videocompilatie van alle zogenaamde fopduiken van Suárez dit jaar. Misschien dat Donkey Shot en LucaS even samen de montagestudio in kunnen? Ben benieuwd!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

jabu

Bericht door jabu » ma nov 10, 2008 8:51 pm

Toppie schreef:Suarez is momenteel onze enige belangrijkste man :666.gif:
Er kan ook maar één belangrijkste man zijn.
LouisXIV & co schreef:Als Van Basten na de domme gele kaart tegen Heracles over een boete was begonnen, had ik het nog kunnen begrijpen (al blijf ik vinden dat je dat zoveel mogelijk intern bespreekt). Dat was de zoveelste onnodige gele kaart die ook nog een schorsing voor een belangrijke wedstrijd opleverde.

Zeuren na deze overtreding/schwalbe is gewoon onnozel en slaat nergens op. En verder wacht ik met smart op de videocompilatie van alle zogenaamde fopduiken van Suárez dit jaar. Misschien dat Donkey Shot en LucaS even samen de montagestudio in kunnen? Ben benieuwd!
Van Basten begon nergens over maar gaf antwoord op (terechte) vragen van journalisten over de discipline van Suarez.

Plaats reactie