Hosanna op 410: Overdreven gedoe of goede sfeeractie?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma dec 22, 2008 9:42 pm

Dat gespring bij die 1-4 tegen Utrecht was ook gênant, ik had toen zin om van afgrijzen een hap uit mn stoeltje te nemen en dan zie je tegenover je je medesupporters lekker blij lopen doen.

Ik ergerde me ook een beetje, woensdag. Maar dat ligt ook gewoon aan mezelf, ik kan het niet opbrengen om bij een achterstand te gaan springen. Ik spring sowieso nooit, schreeuwen kost me al veel energie. Maar als ik me kapot erger, als ik echt denk 'GVD, WAAAROM OH WAAARRROMMM KUNNEN WE NIET VAN ZO'N BIEREFTAL UIT PRAAG WINNEN AARGHHH WAAROM GAAT DIE BAL UIT GRRRRR' dan heb ik niet opeens de behoefte om m'n shirt uit te doen, mn buurman te omhelzen en 'olé olé oléeee'end op en neer te pogo'en. Knap als je dat wel kan.

Bij het Nederlands elftal is het helemaal anders, zodra Nederland uit het toernooi ligt flikker ik alle Oranje meuk weer onder mn bed en scheur het ik netjes ingevulde toernooischema met alle uitslagen van de muur. Dan kan alles me gestolen worden.

Het is een verschil in beleving. Ik heb dat Zuid-Europese temperament niet, maar als anderen dat wel hebben, prima. Maar het gaat nog wel altijd om Ajax-1 en niet om louter die 30 supporters van de tegenpartij te dissen of wat dan ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 22, 2008 10:20 pm

Thijs schreef:ik kan het niet opbrengen om bij een achterstand te gaan springen. Ik spring sowieso nooit, schreeuwen kost me al veel energie. Maar als ik me kapot erger, als ik echt denk 'GVD, WAAAROM OH WAAARRROMMM KUNNEN WE NIET VAN ZO'N BIEREFTAL UIT PRAAG WINNEN AARGHHH WAAROM GAAT DIE BAL UIT GRRRRR' dan heb ik niet opeens de behoefte om m'n shirt uit te doen, mn buurman te omhelzen en 'olé olé oléeee'end op en neer te pogo'en. Knap als je dat wel kan.
Hehe, herkenbaar. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma dec 22, 2008 11:18 pm

Heel herkenbaar, Thijs. Er is dan altijd een vraag die mij heel stiekem bekruipt: waar doe je het voor?
Waarbij ik wel wil vermelden dat ik 410 op zuid een aanwinst vind hoor. Ben er veel positiever over dan ik van te voren had verwacht.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 23, 2008 10:15 am

ik heb een teringhekel aan het gezeik van "aandeelhouders" op de herriemakers van de sfeervakken/F-Side, net als het gelul van deze gasten over de mannen in pak. Laat iedereen toch op eigen manier onze club steunen! D'r is maar 1 ding wat ik meer haat, en dat is die woordvoerder van Ajax die stelde dat de akkoustiek in de Arena matig is.

Plaats reactie