N.E.C. 2008 - 2009
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Hopelijk kan De Keizer daarna eeeindelijk pijnvrij spelen!

’Het voetbalbedrijf heeft een glazen dak, iedereen kijkt mee’
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 11:01
2008 werd het mooiste jaar in de geschiedenis van NEC. Het jaar begon evenwel met een diepe sportieve en bestuurlijke crisis. Algemeen directeur Jacco Swart kijkt op het einde van het jaar terug op die roerige fase en op het onvergetelijke vervolg.
'Eigenlijk begon 2008 al een paar dagen eerder. Het jaar 2007 eindigde zeer onstuimig, zowel in sportief als in bestuurlijk opzicht. Op tweede kerstdag gaven we thuis in de slotfase nog twee punten weg tegen VVV, vier dagen later volgde nog de beruchte wedstrijd bij Willem II.'' Vooral die zondagmiddag in Tilburg zal Swart nog lang bijblijven.
''Wij vieren elk jaar oud en nieuw met een aantal bevriende gezinnen. Vorig jaar hadden we een pand gehuurd in Reusel, vlak onder Tilburg. Ik kwam op het lumineuze idee iedereen uit te nodigen om de wedstrijd te komen bekijken, daarna zouden we de jaarwisseling gaan vieren. Zat ik daar nagels te bijten tussen 25 mensen van wie de helft nog nooit een stadion van binnen had gezien. Met in mijn achterzak het persbericht over het opstappen van Vincent Paes als voorzitter van de raad van commissarissen.''
''Het werd een rampzalige wedstrijd. Een half uur voor het einde zei ik tegen mijn vrouw Lilian: ‘Ga jij maar vast, ik weet niet hoe het vandaag verder gaat lopen'. Toen ik 's avonds laat in Reusel aankwam, zat ik er behoorlijk doorheen. Maar het was op dat moment een verademing dat ik terechtkwam in een groep mensen die niet zoveel heeft met voetbal. Kon ik het allemaal toch even loslaten.''
Maar op 2 januari zat Swart er alweer middenin. ''Op die dag is traditioneel de nieuwjaarslunch van de businessclub OSRN. 's Morgens hebben we met de raad van commissarissen, het bestuur van de aandeelhouders en de directie de koppen bij elkaar gestoken om te bekijken hoe we er voorstonden en wat we konden doen om de problemen te lijf te gaan. En tijdens de lunch hebben we een groep sponsors en investeerders bijeengetrommeld. Nog diezelfde middag zijn er spijkers met koppen geslagen, zodat Carlos Aalbers met een oorlogskasje de transferperiode in kon.'' Volgens Swart heeft NEC zich in die moeilijke periode een echte club getoond. ''Als zich een crisis voordoet, zie je vaak dat er meer over dan met mensen gepraat wordt. Dat was bij NEC niet anders. Maar met steun van iedereen binnen de club zijn we toch in staat gebleken de rug recht te houden. En toen puntje bij paaltje kwam, waren ook de investeerders weer bereid de portemonnee te trekken. Achteraf kun je daarom misschien zeggen dat we de juiste keuzes hebben gemaakt, maar in die moeilijke periode heb ik er zelf ook wel eens aan getwijfeld of we het allemaal wel goed deden.''
Swart erkent dat de maanden van tegenspoed hem niet onberoerd lieten. ''Het is natuurlijk niet zo dat ik me alleen met NEC bezighoud vanaf het moment dat ik 's ochtends de auto voor het stadion parkeer en dat ik het helemaal loslaat als ik de deur 's avonds achter me dichttrek. Je bent continu bezig met de vraag: hoe kun jij het beter doen, hoe kan de club het beter doen.''
''Los daarvan krijg je in zulke situaties meer dan anders te maken met kritiek van de buitenwacht, die mij in veel gevallen zag als de belangrijkste aanstichter van alle ellende. Ach, het hoort er ook een beetje bij. Het voetbalbedrijf heeft een glazen dak, iedereen kijkt mee. Dat is ook een van de mooie aspecten van dit vak. Als je niet ijdel bent, ga je niet in de voetballerij werken. Maar van de andere kant: ik zoek het niet voortdurend op. Ik ben niet iemand die de internetforums afstruint om te bekijken wat ze nu weer over me geschreven hebben. En op sommige momenten is het ook wel prettig dat ik niet in de buurt van Nijmegen woon waar je voortdurend wordt aangeklampt over het reilen en zeilen van NEC.''
De start van het nieuwe jaar markeerde voor NEC op tal van terreinen een nieuw begin. Swart: ''Er was onrust, over de sportieve prestaties, de positie van de trainer, over de bestuurlijke structuur van de club. Wij kwamen tot de conclusie dat NEC op alle fronten ondermaats presteerde. En dat dus ook alle geledingen binnen de club moesten bijdragen aan verbetering van de situatie.''
De bestuurlijke structuur van NEC werd onderwerp van een studie door voormalig Ajax-directeur Arie van Eijden. Swart: ''In het rapport Van Eijden wordt een driehoofdige dagelijkse leiding aanbevolen, met een technisch en een commercieel directeur met daarboven een algemeen directeur. Carlos en ik hebben aangegeven dat wij het prettig zouden vinden als we het met zijn tweeën konden blijven doen. Wij werken nauw samen, ook al hebben we gescheiden verantwoordelijkheden. Maar alleen al doordat wij een kantoor delen, hebben we veel informeel contact. Ik kan natuurlijk niet voor Carlos spreken, maar ik ervaar de samenwerking als buitengewoon prettig.''
Voor de nieuwe start uitmondde in succes, kreeg NEC nog een paar bittere pillen te slikken. ''De grootste zeperd was natuurlijk de bekerwedstrijd tegen Zwolle. In onze ogen was de beker het enige dat nog kleur aan het seizoen kon geven, maar ook dat liep mis. Er ontstond na afloop rumoer met supporters die door stewards en door de politie moesten worden tegengehouden, anderen drongen door tot aan de deur van de kleedkamer en er deed zich een vervelende situatie voor rondom Jeremain Lens. Maar toch vormde die avond de ommekeer, sindsdien is het eigenlijk alleen maar beter geworden.''
De play-offs, de kroon op een geweldige tweede seizoenshelft, beleefde Swart in een roes. ''Vooral de galavoorstelling thuis tegen NAC was onvoorstelbaar mooi.
We speelden zo goed en er hing zo'n enorme lading in het stadion. In Breda was de spanning eraf. Daar stond echter de onvergetelijke huldiging in het Goffertpark tegenover. Er kwamen zoveel emoties los bij veel supporters. Dan zie je pas echt wat voetbal teweeg kan brengen.''
Het Europese avontuur van NEC, dat na de jaarwisseling een vervolg krijgt tegen HSV, maakt bij Jacco Swart louter positieve gevoelens los. ''Het is zo mooi om dit mee te maken, bovendien houden we er nog wat geld aan over. Voor een club die elk jaar Europees speelt, is het misschien anders. Maar voor NEC is dit een unieke ervaring. Wij gaan straks naar Hamburg, spelen in een stadion dat net als het onze in een stadspark is gelegen. Een locatie ook die een historische rol heeft gespeeld in het Nederlandse voetbal. Dáár werd twintig jaar geleden in feite het EK gewonnen.''
''Natuurlijk, al die extra wedstrijden vormen een belasting, niet alleen voor de spelers, ze trekken een wissel op de hele organisatie. Maar tegelijkertijd is dat precies waarom je het allemaal doet. En de wedstrijden tegen Spartak Moskou en Udinese, met die onvergetelijke scenario's, dat wil toch iedereen meemaken die in de voetbalwereld werkt. Als je dit niet wil, moet je lekker bij Cambuur gaan werken.''
Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
En voor de liefhebber van mooi voetjebal uut Gelderland...

Video: 2008 in beeld!
Uitgegeven op 30 december 2008 22:58
2008 was voor N.E.C. in vele opzichten een geweldig en historisch jaar. Yabocomm bracht dit in een fantastische reportage in beeld! Bekijk hieronder het bijna 10 minuten durende filmpje en geniet van N.E.C!!
N.E.C. in 2008
Hopelijk wordt 2009 opnieuw een fantastisch jaar en laten Mario Been en zijn mannen ons opnieuw genieten van vele heerlijke momenten!
Namens N.E.C. wensen we iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig en sportief 2009 toe!
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

- Ramona

Uh...oei...

Ff oefenen...
Come on Vitas... :hupajax.gif:
and make my day...
Laat het uitvak exploderen, please! :hupajax.gif:
Van vreugde wel te verstaan!!!

Zoiets?

Maar goed...alle gekheid...
Van een rustige start na de winterstop is in Nijmeguh niet echt sprake...eerst thuis AJAX en de beker tegen Sparta en dan uut over de Waal...

Laatst gewijzigd door Ramona op wo dec 31, 2008 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ramona
Voor de Mariofans...

Mario Been zondagavond te gast in "Zondagavond Laat" op Nederland 2
Uitgegeven op 31 december 2008 9:00
Op zondag 4 januari om 23.25 uur op Nederland 2 is N.E.C.-trainer Mario Been de centrale gast in het televisieprogramma “Zondagavond Laat”. Het gaat om een nieuw programma van Fons de Poel, waarin telkens een beroemde landgenoot centraal staat. De formule is dat Fons de hoofdpersoon van de uitzending letterlijk met de auto naar huis brengt; een interview in de vorm van een nachtrit.
Fons, die overigens lid is van de Adviesraad van N.E.C., heeft voor Mario Been als hoofdgast gekozen “omdat hij sinds het voorbije jaar een hele bijzondere positie inneemt in de nationale voetballerij”. De Poel typeert Been als het type trainer van de toekomst: “Hij is het tegendeel van de bullebak. Mario is communicatief sterk, heeft gevoel voor humor en slaagt er in om het team voetbalplezier bij te brengen. Ik was bepaald niet verbaasd dat onlangs uit een enquete bleek dat heel veel jongens in het betaald voetbal een trainer als Mario zouden wensen. Hij is denk ik ook het soort trainer dat ie zelf in zijn voetbalcarriere gewild zou hebben”.
In het programma “Zondagavond laat” praten Fons de Poel en Mario Been 35 miniuten lang over uiteenlopende zaken: natuurlijk de wonderbaarlijke wederopstanding van N.E.C. in het jaar 2008, maar ook Beens eigen voetbalcarriere bij Feyenoord, Pisa en Wacker Innsbruck. Verder praat Been met De Poel over thema’s als geluk, leiderschap, inspiratie, geloof en bijgeloof en de maatschappelijke betekenis van een club als N.E.C.
Saidi en Tshibamba tot 2012 bij NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 16:39 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:53 | 6 reacties
Saidi Ntibazonkiza (21) en Joël Tshibamba (20) hebben beiden hun contract met NEC met 3 jaar verlengd. Dat betekent dat beide aanvallers tot medio 2012 aan de club verbonden blijven.
Tshibamba begon zijn voetbalcarrière SV Blauw Wit en ging via Quick 1888 naar de amateurs van NEC. Pas in de B-jeugd kwam hij bij de NEC Voetbalschool. De fysiek sterke aanvaller is dit seizoen opgenomen in de eerste selectie. Daarvoor speelde hij bij Jong NEC. Hij trainde al wel regelmatig mee met het eerste en debuteerde op 8 mei 2008 in de play-off wedstrijd tegen FC Groningen (1-0 winst). Dit seizoen kwam hij in 5 competitieduels in actie waarin hij 2 doelpunten maakte. In de UEFA Cup wedstrijden tegen Dinamo Boekarest, Tottenham Hotspur en Spartak Moskou begon Tshibamba in de basis.
Ntibazonkiza kwam in 2005 als asielzoeker naar Nederland. Na een proefwedstrijd mocht Ntibazonkiza aansluiten bij Jong NEC. Sinds november 2006 zit de watervlugge aanvaller bij de selectie. Om 18 november 2006 maakte hij zijn debuut. Dit seizoen brak hij definitief door en veroverde hij een basisplaats. Met 5 goals in 15 competitieduels is Saidi momenteel clubtopscorer.
Bron: NEC-Nijmegen.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
Prumentijd...
Bellen met Marbella
Uitgegeven op 05 januari 2009 14:24
Gisteren is de selectie van Mario Been neergestreken in het Zuid-Spaanse Marbella. Vandaag bellen we even met de trainer en vragen hoe hen daar vergaat:
'De omstandigheden hier zijn heerlijk! Hebben jullie sneeuw? Bij ons is het 20 graden. Het hotel is fantastisch. Er liggen 5 of 6 velden bij en het is een genot om daar op te mogen trainen. Fiorentina is hier ook en vandaag of morgen komt FC Groningen nog aan.
Het doel van dit trainingskamp is vooral om de basis te leggen voor de tweede helft van dit seizoen. Er staan veel trainingen gepland waaronder een aantal gericht op conditie en kracht. Daarnaast is het voor de groep en daarmee de teamspirit gewoon goed om weer even wat langer bij elkaar te zijn.
We spelen deze week nog een wedstrijdje tegen onze sponsors. Die komen morgen aan. En vrijdag is FC Groningen de tegenstander. DVD's van Ajax hebben we natuurlijk bij ons want, al hebben we na terugkomst in Nijmegen nog een week voor deze wedstrijd, de voorbereiding begint hier al!'
- Ramona
Aalbers wil Lens nog niet in de winterstop naar Nijmegen halen
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 20:08
Lege champagneflessen doen ons beseffen dat we het fantastische jaar 2008 hebben verlaten en dat we aan het begin staan van een nieuw jaar. Inmiddels is het vuurwerk-rood op de straat overgenomen door een wit kleed en zijn de kantoren van het Goffertstadion, na een korte 'winterstop', weer geopend. In het Spaanse Marbella hoeft de NEC-selectie niet te vrezen dat Mario Been de selectie weer aan het werk zet om de grasmat sneeuwvrij te krijgen. Met een graad of 15 is het goed toeven in het zuiden van Spanje en maakt de trainer de mannen klaar voor de tweede seizoenshelft.
De trainer heeft buiten Joey Brock, de voltallige selectie meegenomen naar Spanje en verder zijn er nog geen spelers aan toegevoegd. Tijdens de contractverlening van Been werd aangegeven dat er mogelijkheden zijn om in de winterstop versterkingen te halen en in De Gelderlander van vandaag werd gesuggereerd dat Been hier nu op wacht, maar op dit moment houdt NEC zich rustig op de transfermarkt. ''Dat er ruimte is voor aankopen, betekent niet dat we ook aankopen móeten doen natuurlijk. NEC heeft op dit momenten mogelijkheden om te investeren, maar we willen alles behalve een paniekaankoop doen.''
Het zijn de woorden van Carlos Aalbers, die in een telefonisch onderhoud met ForzaNEC.nl tekst en uitleg geeft over de huidige transferperiode. ''We hebben met Been afgesproken dat we rond zullen kijken voor échte versterkingen, spelers die echt iets toevoegen aan de huidige selectie. Op dit moment staat alles goed en we moeten niet speler kopen, om maar een aankoop te doen. Dat zou niet juist zijn en hier staat de trainer ook volledig achter. Hij vindt dat de selectie op dit moment goed is, we een brede selectie hebben en alleen échte versterkingen moet halen.''
Wel gaf de Nijmeegse oefenmeester eerder aan dat de rechtsback positie nog dubbel moeten worden ingevuld en hij graag een aanvallende versterking zou zien. De interesse in Jeremain Lens ontkent de Technisch Directeur niet. ''Het is geen geheim dat we Lens nog steeds graag zien komen, maar hij is op dit moment nog geblesseerd en zal waarschijnlijk pas over zes weken weer voluit gaan trainen. Als hij uiteindelijk weer helemaal fit is, zit je al weer bijna aan het eind van het seizoen, dus om hem nu naar Nijmegen te halen is niet rendabel. We zullen dan gaan praten, maar het is ook weer afwachten wat AZ met de aanvaller wil en welk prijskaartje er aanhangt.''
Bron: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Cruijff: Ajax, FC Twente en NEC in het nadeel
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 20:20 | Laatst bewerkt: Gisteren 22:13 | 4 reacties
In zijn column schrijft Johan Cruijff deze week weer over NEC en het nadeel van Europees voetbal.
Een nieuw jaar, maar wel met dezelfde mening. Ook in 2009 blijf ik, wat mijn visie over het voetbal betreft, op dezelfde manier doorgaan. Dus spelen op je eigen manier, op basis van een goede techniek en goed positiespel. Op die manier hoef je minder met je krachten te smijten en hou je het langer in het seizoen vol.
Dat laatste kon wel eens een beslissende factor in de Nederlandse competitie worden. Wie naar de ranglijst kijkt, ziet dat AZ de trotse koploper is, gevolgd door Ajax en FC Twente. Twee concurrenten die met NEC zijn overgebleven in de Europese competities. Terwijl AZ zich dit seizoen helemaal kan focussen op de eredivisie, heeft de UEFA Cup voor de winterstop zeker invloed op de prestaties van Ajax, FC Twente en NEC gehad. Vooral de laatste twee hebben na zware Europese wedstrijden vaak verrassend punten in de competitie verspeeld.
De vraag is nu in hoeverre dat straks ook het geval zal zijn. Ik ben bang dat het een factor zal blijven. Vooral clubs als FC Twente en NEC zijn het ritme van competitie én Europacup niet gewend. In Spanje zie je dat ook bij Racing Santander, dat kort na een internationale krachtinspanning in de Primera Division ook in de fout ging.
Daarom is het geen toeval dat FC Barcelona zo'n gat met de rest geslagen heeft. Het is één van de weinige teams dat zowel technisch als positioneel een dikke voldoende haalt en daardoor ook het tempo van een wedstrijd kan bepalen. Zo wordt er niet onnodig met krachten gesmeten en ben je als ploeg in staat om het fysiek langer uit te houden.
Dat is in Spanje hard nodig. Alleen in januari staan er al acht wedstrijddagen op de kalender. Een situatie die grote selecties in de hand werkt. Maar vervelend vind ik vooral, dat te veel wedstrijden ook ten koste van de kwaliteit gaat. Hoe je het wendt of keert, te veel clubs zijn niet in staat om wedstrijden te controleren, dus kost ieder duel weer kracht. En hoe meer wedstrijden, hoe meer een speler fysiek wordt uitgehold.
Wat dat betreft heeft Nederland het beter voor elkaar. Maar niet perfect. Ik hou m'n twijfels over een winterstop van drie weken. Iedere wedstrijd die je namelijk kan spelen, is vandaag de dag meegenomen. Want wat zijn de gevolgen als over een week of vier wedstrijden worden afgelast vanwege het slechte weer? Het programma wordt dan extra in elkaar gedrukt en dat kan weer in het nadeel zijn van de Europese vertegenwoordigers Ajax, FC Twente en NEC. Met mogelijk weer gevolgen voor het verloop van de eredivisie.
Daarom ben ik geen voorstander van een winterstop. De stadions zijn zeker in Nederland momenteel modern en volgens mij is iedere eredivisieclub verplicht om veldverwarming te hebben. Dus waarom het risico nemen van een situatie waarin clubs die internationaal aan de weg timmeren, straks het kind van de rekening zijn?
Bovendien kost zo'n winterstop de clubs alleen maar geld. Er zijn geen inkomsten en aan al die trainingskampen hangt ook een prijskaart. Hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het stilleggen van de competitie eigenlijk vind.
Bron: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
"Ik heb het getroffen bij dit clubje"
din. 6 januari 2009
Vandaag in de Gelderlander
‘ Ik heb het getroffen bij dit clubje’
Toine van de Goolberg schaaft in Marbella aan conditie van NEC’ers.
Marbella, maandagmorgen. De voetballers van NEC worden behoorlijk afgeknepen op deze eerste training van 2009. Terwijl even verderop de spelers van Fiorentina lusteloos tegen een balletje trappen, werken de Nijmegenaren zich een uur lang in het zweet. Toine van de Goolberg schotelt ze een fikse looptraining voor. Met behulp van hartslagapparatuur wordt nauwkeurig geregistreerd hoe de lichamen van de voetballers reageren op de inspanningen. Conditietrainer Van de Goolberg en de fysiotherapeuten Han Tijshen en Michel de Gruyter krijgen de resultaten desgewenst direct onder ogen en kunnen waar nodig het trainingsprogramma aanpassen.
Voormalig hardloper Van de Goolberg wordt bij NEC gezien als de man die de spelersgroep het afgelopen half jaar in fysiek opzicht op een hoger peil heeft gebracht. „ Het valt op hoe weinig blessures er zijn. En trainingsletsel doet zich al helemaal zelden voor. Die uitzonderlijke fitheid heeft enerzijds te maken met de scherpe medische begeleiding. Anderzijds is er sprake van een goede arbeid/rustverhouding.”
Zelf relativeert de 58-jarige Brabander zijn bijdrage aan het fysieke heil van de NEC- spelers. „ Met de invoering van het beleidsplan ‘ Voetbal een vak’ van Carlos Aalbers was al voor mijn komst een aanzet gegeven in de richting van verdere professionalisering. Ik ben op een rijdende trein gesprongen die allang de goede kant op reed. Wat me wel goed doet, is het feit dat de opgaande lijn is doorgezet. Bij NEC zijn ze daar kennelijk ook tevreden over. De club heeft aangegeven dat ze volgend seizoen graag met mij verder wil. Het ziet er zelfs naar uit dat ik iets meer uren bij NEC ga werken.”
Die taakuitbreiding staat eigenlijk haaks op het streven van Toine van de Goolberg om wat meer tijd voor zichzelf en zijn gezin vrij te houden. De geboren Eindhovenaar is altijd een druk baasje geweest. Nadat hij al op zijn 25e - na vijf nationale titels op de 400 meter - stopte met hardlopen, werd hij bondscoach bij de atletiekunie. Sindsdien werkte hij bij verschillende sportbonden en talloze clubs in vele takken van sport, van volleybal tot voetbal, van skiën tot gehandicaptensport. Verder is hij werkzaam geweest in het onderwijs. Nog altijd geeft hij cursussen over conditie- en hersteltraining, waarover hij een boek heeft geschreven en waarvoor hij een eigen methode heeft ontwikkeld, de Rehaboom. „Het is een methode die gebaseerd is op kracht, snelheid en uithoudingsvermogen. Het is de bedoeling dat de geblesseerde sporter via een logische opbouw, een stappenplan, zo snel mogelijk weer op het gewenste niveau wordt gebracht.”
Het was Mario Been die Van de Goolberg in april 2008 polste voor de job van conditietrainer bij NEC. De twee kenden elkaar uit hun gezamenlijke periode bij Feyenoord en sindsdien was het contact altijd in stand gebleven. Maar niet alleen Been, ook Cees van der Linden, tot dit seizoen fysio bij NEC, brak een lans voor de komst van zijn oude leermeester.
„Na mijn vertrek bij Feyenoord heb ik het voetbal een beetje losgelaten. Dacht dat ik er nooit meer in zou terugkeren. Toen Mario belde, gaf ik aan dat ik niet meer fulltime bij een club wilde werken. ‘Geeft niks’, zei Mario, ‘ we hebben ook geen fulltime baan’. Nadat we een halfuur gesproken hadden, was de zaak beklonken.” Van de Goolberg roemt de samenwerking met Aalbers en Been. „Carlos is de motor achter het proces van professionalisering. Als technisch directeur stuurt hij dat proces heel gedreven aan, maar de precieze invulling laat hij over aan de mensen die deskundig zijn op hun terrein. Ook van Mario krijg ik alle ruimte die ik nodig heb. Dat waardeer ik enorm, want ik weet maar al te goed hoe moeilijk het voor een eindverantwoordelijke is om zaken uit handen te geven.”
„ De samenwerking met de medische staf verloopt eveneens perfect. Han en Michel zijn mijn ogen en oren. Zij weten precies hoe iedere speler er fysiek voor staat en op grond van hun informatie weet ik hoe ver ik kan gaan bij het belasten van de spelers. Ik vind het heerlijk dat ik weer in de modder sta, ik geniet van het werken met jonge mensen. En dat we deze week in een aangename omgeving zitten, geeft nog wat extra schwung aan het geheel. Ja, ik heb het echt getroffen bij dit clubje.”
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
En daarna naar Ajax.Jöhnk schreef:Had Wisgerhof geen clausule in zijn contract? Dikke kans dat ie naar Twente gaat.banjavi schreef:ENIESEE heeft alsnogeen koningskoppel achterin staan hoor...
Wisgerhof-Zomer... zie daar maar eens voorbij te komen.. :-)
En daarbij komt El-ak ook nog om de hoek kijken... grrr... :)

Het stinkt aan alle kanten!