N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 06, 2009 12:11 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:
banjavi schreef:ENIESEE heeft alsnogeen koningskoppel achterin staan hoor...
Wisgerhof-Zomer... zie daar maar eens voorbij te komen.. :-)

En daarbij komt El-ak ook nog om de hoek kijken... grrr... :)
Had Wisgerhof geen clausule in zijn contract? Dikke kans dat ie naar Twente gaat.
En daarna naar Ajax. :hypocrite.gif:
Dat zal Ramoon leuk vinden. Mister NEC bij Ajax. :necsjaal.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jan 06, 2009 12:13 pm

:smallgrin.gif:

Voor hem wel ja...voor EnieSee wat minder... :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 12:40 pm

Mister NEC? Een ex van Vitas? :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 06, 2009 12:44 pm

Yep...mooi he... :aai.gif: ze lopen allemaal hard naar de overkant... :666.gif: :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 10:23 pm

Niet iedereen is onder de indruk van Wisgerhof. Van het FC Twente-forum:

Als ze alsjeblieft maar niet voor 2 miljoen die trage draak van NEC als vervanger kopen.
Die Wisgerhof is echt bagger...Die doet de 100 meter in 18 seconden.....
Let maar eens op, ik denk dat Wout Brama daar best kan spelen op die positie en dan Tiote op middenveld. Dat heb ik liever dan geld over de balk voor een waardeloze prutser van NEC

:hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 06, 2009 10:31 pm

Mooi...allemaal zo denken graag... :hupajax.gif: :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 07, 2009 7:33 am

Voor de Ottenfans...

Bellen met Marbella: Mark Otten
Uitgegeven op 06 januari 2009 13:57

Vandaag in Bellen met Marbella is N.E.C. verdediger Mark Otten aan het woord. Mark werd vlak voor het nieuwe jaar geopereerd aan zijn 'probleemknie' waarbij het woord 'probleem' binnenkort definitief de kast in kan!

Afbeelding

'Vanaf vandaag loop ik zonder krukken en straks gaan de laatste hechtingen er uit. Nu zitten er nog 2 in namelijk. Over een paar dagen ga ik wat looptraining en meer technische oefeningen doen. Een concrete planning hebben we met mijn verleden niet echt gemaakt, maar ik voel gewoon dat het langzaamaan steeds beter gaat.

Voor mij staan nu vooral krachttrainingen op het programma. Dit zijn dan stabiliteitsoefeningen, cardio en isometrische oefeningen. Verder veel specifieke behandeling. Morgen ga ik voor het eerst het zwembad in, dat was tot nu toe niet verantwoord omdat nog niet alle operatie-wondjes dichtzaten.

Ik ben in die zin blij dat er bij die operatie een scheur in mijn meniscus is ontdekt omdat de onzekerheid nu afgelopen is. Ik voelde al een hele tijd dat er iets niet klopte, maar wist niet precies wat het was. Als er nu niets gevonden zou zijn, dan zou dat gevoel ook blijven.

Verder is het hier heerlijk. Zowel bij de trainingsvelden als in het hotel is een krachtruimte. We slapen op de grootste kamer, maar die delen we dan ook met z'n 3-en, met Rutger Worm en Dominique Scholten. De technische en medische staf wilden graag dat ik mee zou gaan op trainingskamp ook al is mijn programma anders dan dat van de rest. Het eten is in elk geval gezamenlijk!'

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

En een mooi plaatje bij voor de koukleumen hieroh... :666.gif:

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 07, 2009 12:17 pm

Ramona schreef:Afbeelding
Dit is zo'n mooie weg. :worshippy.gif: Rij richting Malaga (en verder) en je hebt schitterend uitzicht over zee.

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 08, 2009 7:06 am

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 08, 2009 8:44 am

"Een beetje dromen, daar is toch niks mis mee?"
don. 8 januari 2009

Vandaag in de Gelderlander

‘ Een beetje dromen, daar is toch niks mis mee?’
Ramon Zomer zou het liefst in eigen omgeving aan het schaatsen zijn.

Natuurlijk is het voor een profvoetballer heerlijk om de eerste dagen van het nieuwe jaar in het zonnige zuiden van Spanje te mo­gen trainen. Ook Ramon Zomer zul je geen onvertogen woord ho­ren zeggen over het trainingskamp van NEC in Marbella. Maar toch, diep in zijn hart, zou de 25- jarige Tukker op dit moment het liefst thuis in Daarlerveen zijn.

„Ik woon dertig meter van een ka­naal af. Normaal gesproken varen daar schepen doorheen, maar op dit moment is het helemaal dicht­gevroren. Voor het eerst in elf jaar. Voor we naar Spanje gingen, heb ik er vier dagen geschaatst. Je komt overal oude bekenden tegen. Hartstikke gezellig.”

Voor Zomer is een familiaire sfeer belangrijk. Wellicht is dat ook wel de reden waarom de van FC Twen­te gehuurde verdediger zo snel zijn draai gevonden heeft in Nijmegen. „NEC is een warme club. Dat was Twente een jaar of zes, zeven gele­den ook nog. Maar naarmate een organisatie groter en professione­ler wordt, gaan warmte en gezellig­heid wat verloren. Bij NEC ben ik heel goed opgevangen. Dat heeft er echt aan bijgedragen dat ik me er snel thuis voelde.”

Zomer zal zijn eerste optreden voor de ploeg van Mario Been niet gauw vergeten. „Het was een gek­ke week voor mij. Eerst werd ik aan NEC verhuurd en na een paar trainingen debuteerde ik uitgere­kend tegen Twente, de club waar ik twaalf, dertien jaar had gevoet­bald. En dan ook nog eens de eer­ste wedstrijd in hun nieuwe sta­dion. Er zat dus wel een beetje spanning op bij mij.” Op die zomerse zaterdagavond in Enschede werd een ijzersterk cen­traal duo geboren. „Vanaf het aller­eerste moment klikt het tussen Peter Wisgerhof en mij. We zijn hetzelfde type verdediger. Allebei goed in de mandekking, maar we komen ook uit de verf in een vrije rol. Ieder pikt zijn man op in de ei­gen zone, de ander geeft rugdek­king. Dat is ideaal. Natuurlijk is het mij opgevallen dat we weinig tegendoelpunten incasseren. Dat is belangrijk hoor. Fred Rutten, mijn trainer bij Twente, zei altijd: ‘Het aantal tegendoelpunten bepaalt de stand op de ranglijst’. Daar zit be­slist iets in.”

Met Fred Rutten is ook de man ge­noemd die verantwoordelijk was voor de knik in Zomers carrière. „ In het eerste jaar onder Rutten stond ik, net als in de jaren daar­voor, vast in de basis. Maar op het eind van het seizoen speelde ik een paar slechte wedstrijden en verloor ik mijn plaats aan Edson Braafheid. In eerste instantie dacht ik me snel terug in de basis te kunnen knokken. Maar het elf­tal draaide goed, er waren geen schorsingen of blessures en er was voor de trainer geen enkele reden om iets te veranderen. Ik kon dat wel begrijpen, hoe moeilijk ik het daar ook mee had.”

Toch was zijn bijrol bij Twente aan­leiding om in augustus op zoek te gaan naar een club waar hij wel aan voetballen toe zou komen. De keus viel op NEC, dat een opvol­ger zocht voor de naar Engeland vertrokken Jonas Olsson. Zomer heeft nog geen seconde spijt gehad voor zijn keuze om een jaar in De Goffert te gaan spelen. „ Zo veel mooie dingen meege­maakt in het afgelopen half jaar. Vooral de Europese wedstrijden, natuurlijk. Toen ik naar NEC ging, wist ik dat we twee keer tegen Di­namo Boekarest zouden spelen. Niemand had gedacht dat we de poulefase zouden halen. En al hele­maal niet dat we die zouden over­leven, zeker niet nadat we de eer­ste twee duels verloren hadden. De wedstrijd tegen Udinese zal ik nooit meer vergeten. In de rust zag het er hopeloos uit. Tot we op­eens gejuich hoorden op de tribu­nes en wij even later zelf op 1­-0 kwamen. Alles viel op dat mo­ment op zijn plaats. Zo mooi.”

Omdat hij na dit seizoen nog twee jaar onder contract staat bij FC Twente, gaat Zomer ervan uit dat hij na dit seizoen terugkeert naar Enschede. Eerlijk gezegd heb ik nooit meer iets gehoord van de clubleiding sinds ik aan NEC ben verhuurd. Gek? Ach, daar hou ik me niet mee bezig. Voorlopig wil ik lekker voetballen bij NEC, pro­beren het aantal tegengoals mooi laag te houden en als het even kan bij de eerste acht te eindigen. En wie weet zit er nog wel een Euro­pees stuntje in. Als je reëel bent, zijn wij zwaar underdog tegen HSV. Maar we hebben al vaker voor een verrassing gezorgd. En een beetje dromen, daar is toch niks mis mee?”

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 08, 2009 3:46 pm

Kampioenuuu... er is een tijd geweest dat NEC verloor van schilders, postbodes en bouwvakkers... kan ik me vaag herinneren. :-)
NEC geeft sponsors voetballes + filmpje
don. 8 januari 2009

NEC heeft zijn eerste zege van 2009 te pakken. Het waren woensdag echter de verliezers die na afloop de champagne ontkurkten. Het team van de businessclub OSRN vierde de nederlaag alsof er zojuist Europees voetbal was binnengehaald.

Het idee van het duel tussen de voetbalprofs van NEC en de geldschieters kwam uit de koker van Mario Been. “Die mensen hebben het trainingskamp in Marbella voor ons betaald, op deze manier kunnen wij iets terugdoen.”

Om de zakenlieden, veelal veertigers en vijftigers, een kansje te geven, legde Been zijn spelers enkele restricties op. Op eigen helft mocht iedere NEC’er de bal slechts één keer raken, voorbij de middenlijn twee keer. Het mocht de sponsors niet baten.

De profs wonnen met 12-0. Topscorer werd Saïdi Ntibazonkiza, die OSRN-doelman Maurice Gubbels viermaal
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 09, 2009 8:25 am

Vaaaag... :smallgrin.gif:

Schöne heeft zijn voetbalgeluk in Nijmegen gevonden
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 21:13

Lasse Schöne werd door de bezoekers van ForzaNEC.nl als beste man van de eerste seizoenshelft gekroond. De Middenvelder is een belangrijke pijler bij NEC en spreekt deze week in Sportweek over NEC, zijn ontwikkeling als speler en zijn periode bij Heerenveen. ''Ik snapte toen nog niet wat het vroeg om profvoetballer te worden.''

Schöne, die al sinds zijn zestiende in Nederland voetbalt, is kritisch naar zichzelf, maar stoorde zich destijds aan de kritiek op zijn uitstraling. Hij zou te lang haar hebben en voetbalde met witte sokken over zijn voetbalkousen. ''Ik snap dat nog steeds niet. Dat had niets met vedettetrekjes te maken, maar dat deed ik omdat ik me er lekker bij voelde. Ik heb altijd lang haar gehad, maar ik merkte dat mensen bij Heerenveen het maar niets vonden. Ze zeiden het nooit direct, maar ik begreep de hints. 'Zou je niet eens naar de kapper gaan, Lasse'. Of kreeg ik te horen dat kort haar mij beter zou staan. Ach...''

Bij Heerenveen brak de Deen nooit door en ging ook aan zichzelf twijfelen. ''Stond ik met vier, vijf spelers van het tweede op het veld, terwijl de eerste selectie naast ons trainde. Laat ons dan meetrainen! Ik ging aan mezelf twijfelen. Kón ik het nog wel? Ik zag geen toekomst meer bij Heerenveen en volgens mij de club niet meer in mij. Ik heb vier jaar gewerkt om ooit in het Abe Lenstra-stadion te spelen, maar het is er helaas nooit van gekomen.''

Foppe de Haan was destijds de trainer van heerenveen en zag de kwaliteiten van de middenvelder, maar ook waaraan het schortte. ''Hij was technisch heel goed en zag openingen die anderen niet zagen. Maar hij was ook kwetsbaar. Hij dacht alleen maar aan aanvallen, bij balverlies deed hij niets. Ook op de trainingen spatte de inzet er nooit vanaf. Schöne snapt de kritiek van zijn oud-trainer wel. ''Ik was een mooiweervoetballer. Ik snapte toen nog niet wat het vroeg om profvoetballer te worden.''

De Haan zag in de wedstrijd dit jaar tussen Heerenveen en NEC wel dat de Deen vooruit is gegaan. ''Hij speelde zeer verstandig en was constant dreigend. Ook in verdedigend opzicht is hij stukken vooruit gegaan. Of Lasse nu wél goed genoeg is voor Heerenveen? Ja, dat denk ik wel. Hij zou hier wel passen.''

Schöne krijgt een glans in zijn ogen als hij wordt geconfronteerd met de woorden van zijn voormalige trainer. ''Drie jaar geleden was ik nog te licht. Dan is dit een mooi compliment. Het is voor mij een bevestiging. Ik laat nu bij NEC zien dat ik in Friesland misschien te vroeg ben afgeschreven. Dat is geen lange neus naar Heerenveen, maar het geeft me wel een goed gevoel.''

Afbeelding
Schone in de thuiswedstrijd tegen Volendam

De middenvelder geeft aan in het weekblad, dat hij ook te bescheiden was. ''De Graafschap was een goede keuze. Ik ben daar een man geworden en trainer Jan de Jonge en enkele spelers vertelden me dat ik niet alles moest pikken en van me af moest bijten.''

Na zijn transfer naar NEC, kende Schöne een moeizame start. ''Het is toch logisch dat ik moest wennen aan het hogere niveau? Bovendien: ik ging verhuizen, kwam terecht in een nieuwe omgeving, kreeg een andere trainer en werkt met nieuwe spelers. Dat speelde allemaal mee.'' Maar nu heeft de Deen het naar zijn zin bij NEC en heeft hij zijn draai gevonden. ''Mijn aanvallende spel past ook bij NEC. Wanneer Mario Been me bij de eerste gesprekken had verteld dat hij met de punt naar achteren wilde spelen, dan zou ik wat langer bedenktijd nodig hebben gehad, haha.''

De Deen verteld alles in vloeiend Nederlands, al is hij nog niet helemaal tevreden en is zich bewust van de kleine fouten. ''Maar ik vind wanneer je in een ander land woont, je ook de taal moet leren. Als ik in China voetbalde, sprak ik nu Chinees. Ik wil overal wat van opsteken en sta open voor nieuwe culturen.''

Een uitnodiging van bondscoach Morten Olsen heeft hij nog niet gehad, al wordt hij Wel steeds vaker gebeld door Deense journalisten. ''Maar Olsen mag mij altijd bellen. Het is een droom van me dat rode shirt aan te mogen trekken.''

Bron: http://www.forzanec.nl/
Genieten, elke dag, met volle teugen
vrij. 9 januari 2009

Vandaag in de Gelderlander

Genieten, elke dag, met volle teugen
Patrick Pothuizen wil best teammanager bij NEC worden.

Hij is bijna twee keer zo oud als sommige medespelers, maar dat merk je eigenlijk nergens aan. Patrick Pothuizen kleunt er op de training in Marbella nog net zo stevig in als toen hij twintig was en in de spelersbus heeft hij nog altijd het hoogste woord. „Ik weet dat het bijna afgelopen is. Nog een half jaar, misschien nog iets langer. Voorlopig geniet ik van dit leven. Lekker met je lichaam be­zig zijn, in de kleedkamer ouwe­hoeren met de jongens. Misschien hou ik het daarom wel zo lang vol.” „Wat ik ga doen als het echt is afge­lopen, weet ik nu nog niet. Natuur­lijk heb ik er wel eens over nage­dacht. Misschien ga ik wel een poosje bij de amateurs voetballen. En ik zou best in een of andere functie bij NEC betrokken willen blijven. Als scout of als teammana­ger. Ton Spaan doet dat werk al heel lang en hij wordt ook al 65. Als ze mij benaderen, doe ik het meteen. Ik vind het leuk om dinge­tjes te regelen, dat doe ik nu ook al voor sommige spelers.”

In zijn bijna twintig jaar omspan­nende carrière heeft Pothuizen een hoop trainingskampen meege­maakt. „Het is geloof ik de derde keer dat ik in Marbella ben. En op Gran Canaria en Cyprus ben ik ook al meerdere keren geweest. Daarom vond ik het wel leuk dat we van de zomer naar de Antillen gingen. Was alleen een klere-eind vliegen. En daar ben ik niet zo dol op. Sinds de geboorte van mijn kinderen heb ik last van vlie­gangst. Als dat ding eenmaal in de lucht hangt, gaat het wel, maar bij het opstijgen doe ik het in m’n broek.”

„Tijdens de eerste trainingskam­pen, eind jaren negentig, ging het er een stuk losser aan toe dan te­genwoordig. „In die tijd gingen Jack de Gier, Marcel Koning en ik rustig vijf, zes avonden de hort op. Dat is nu ondenkbaar. Alles is pro­fessioneler geworden. Er wordt veel meer nadruk gelegd op fit­heid, op gezonde voeding, spon­sors hebben meer invloed gekre­gen. En het verschil met de top is intussen veel kleiner geworden. Ik heb nog met Carlos Aalbers sa­mengespeeld. In die tijd wist je van tevoren dat je met een nulletje of vijf, zes ging verliezen als je te­gen Ajax voetbalde. Dat is nu echt niet meer zo. Ajax is niet meer zo superieur, maar de rest ik ook een stuk beter geworden.”

De krachtpatser uit Culemborg is gezegend met het lichaam van een betonvlechter. „ Sommige jongens hebben dat van nature. Peter Wis­gerhof en Collins John hebben ook die kracht. En Beukie natuur­lijk. Toen ik bij Twente zat, woog ik zo’n 85 kilo, tegenwoordig een paar kilootjes meer. Maar ik zit de laatste jaren regelmatig in het krachthonk, om voor mezelf te trainen.” „Het is ook wel een kwestie van mentaliteit. Mensen vragen me wel eens hoe ik het op mijn 36e nog kan opbrengen om elke week met Jong NEC mee te doen. Het is inderdaad niet altijd even leuk om op maandagavond op een bijveld te staan ballen. Maar als ik een­maal op het veld sta, wil ik ook winnen. Ik ben geen type dat er met de pet naar gooit, ik geef altijd vol gas. „Het afgelopen half jaar heb ik wei­nig gespeeld in het eerste. Dat is de laatste jaren steeds zo geweest. Voor de winterstop op de bank, daarna veel speeltijd. Misschien ge­beurt dat nu wel weer. Mark Otten is nog niet fit en je weet nooit wat er met Peter Wisgerhof gebeurt.

Ik ken mijn plaats. Maar als de trai­ner me nodig heeft, sta ik er. Des­noods in de spits. Zoals vorig jaar tegen Sparta. Ik kwam er in de 78e minuut in, scoorde tweemaal en kreeg vervolgens een publiekswis­sel. Ik krijg nog kippenvel als ik er aan terugdenk. Stiekem hoop ik dat ik nog een paar wedstrijden mee kan doen. Ik sta nu op 241 ere­divisiewedstrijden voor NEC, het zou fantastisch zijn als ik bij dat cluppie van 250 kan komen.”

Het zou voor Pothuizen de kroon zijn op een carrière waarop hij met veel genoegen kan terugkij­ken. „Die wedstrijd tegen Sparta was een hoogtepunt, net als de be­kerwinst met FC Twente. Ik heb in totaal drie bekerfinales gespeeld en toch ook mooi acht Europese wedstrijden meegepikt. Vier met Vitesse, drie met Twente en met NEC tegen Dinamo Boekarest. En geen enkele keer verloren, hè.” Alsof hij tegen Mario Been wil zeg­gen: ‘ Vergeet Potje niet als we te­gen HSV gaan spelen’.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 09, 2009 8:37 am

Tja...lijstjes...zeggen mij niet zoveel...maar wellicht komt dit nooit meer voor...dus ik wil ze jullie niet onthouden... :hypocrite.gif: :moontje2.gif:

NEC in top 100 beste clubs ter wereld 2008
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 20:12

NEC staat op de 94e plek in de lijst van meest succesvolle club van het jaar 2008. De lijst is opgesteld door de Internationale Federatie voor Voetbalgeschiedenis en -Statistiek (IFFHS). Manchester United is lijstaanvoerder.

De club uit de Premier League, die in 1999 ook al eens verkozen werd, schreef in 2008 de Champions League op zijn conto en won het WK voor clubs. Bayern München eindigde op de tweede plaats, Liverpool werd derde.

Afbeelding

PSV is met een 87ste plaats de hoogstgeklasseerde Nederlandse club. Ajax staat één plaats lager dan de Eindhovenaren en NEC is terug te vinden op de 94ste plek. Twente is 128ste, NAC 140ste, Feyenoord 217de, Heerenveen 255ste, Heracles 337ste en AZ 339ste.

De stand op de lijst wordt bepaald aan de hand van de behaalde punten in nationale, Europese en mondiale competities.

VI-tussenbalans: SC Heerenveen houdt open huis

08/01/2009 13:30

Na 153 van de in totaal 306 wedstrijden maakt VI de tussenbalans van dit Eredivisieseizoen op. De diverse cijferklassementen die onze databaseredactie bijhoudt, leveren enkele verrassende resultaten op.

Tegentreffers
Sparta Rotterdam kreeg in de eerste helft van het seizoen liefst tien treffers tegen via standaardsituaties. AZ organiseert zich op dat gebied het beste. De ploeg van trainer Louis van Gaal incasseerde geen enkele treffer uit een corner of een vrije trap.

De ploeg uit Alkmaar is sowieso in defensief opzicht het sterkst van Nederland. AZ geeft de minste scoringspogingen weg terwijl keeper Sergio Romero – de minst gepasseerde doelman van Nederland – meer dan negen van de tien pogingen met succes keert.

Op dat gebied heeft SC Heerenveen de slechtste statistieken. Maar liefst 22 procent van alle scoringspogingen levert succes op tegen de Friezen.

Efficiency bij tegenstanders

Club Pogingen tegen Goals tegen Efficiency

AZ 130 11 8,46%
NEC 159 18 11,32%
FC Utrecht 185 21 11,35%
Ajax 143 17 11,89%
De Graafschap 282 34 12,06%
FC Twente 132 16 12,12%
Willem II 211 26 12,32%
PSV 134 17 12,69%
ADO Den Haag 201 26 12,94%
FC Groningen 177 24 13,56%
Heracles Almelo 179 26 14,53%
NAC Breda 164 25 15,24%
Feyenoord 160 26 16,25%
Roda JC 181 34 18,78%
Vitesse 157 30 19,11%
Sparta Rotterdam 213 41 19,25%
FC Volendam 224 45 20,09%
SC Heerenveen 168 37 22,02%

Overtredingen
FC Groningen is de ploeg die de meeste overtredingen maakt. Blijkbaar zijn dat vooral lichte overtredingen, want de ploeg scoort vrij gemiddeld in het klassement van de gele en rode kaarten. NAC Breda heeft de twijfelachtige eer koploper te zijn met in totaal 39 kaarten. PSV en NEC zijn de meest sportieve ploegen van Nederland.

Het volledige VI-cijferrapport van de eerste competitiehelft is te lezen in VI nummer 2, die vanaf woensdag in de winkels ligt.

Bron: VI.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 09, 2009 12:10 pm

De Trouwe Honden Onze Club Supporters NEC Archief Interactief

"Ook ik wil straks naam maken in het Nederlands elftal"
don. 8 januari 2009

Het succes van NEC is niet alléén het succes van trainer Mario Been, vindt Lorenzo Davids. 'Uiteindelijk zijn de spelers toch degenen die het waarmaken', aldus de voetballer met pitbullbloed in de genen. Dit seizoen is hij de vuurvreter op het middenveld van het sprookjesteam uit Nijmegen. Een ambitieus talent blikt terug op het jubeljaar 2008 en vertelt over zijn voetbaldroom. 'Ik wil later beter worden dan Edgar.'

Met een lichte aarzeling zullen de voetballiefhebbers in Nijmegen het laatste blaadje van 2008 van hun kalender hebben gescheurd. Voor NEC had het jaar niet lang genoeg kunnen duren. In twaalf maanden tijd rolde de Gelderse club van hoogtepunt naar hoogtepunt. Er was de glorieuze opmars in de Eredivisie, het bereiken van de play-offs, de verbazingwekkende tocht door Europa. Tegen het slot van het kroonjaar was er een daverende climax met de 2-0 zege op de Italiaanse club Udinese, goed voor overwintering in het UEFA Cup-toernooi. Bij veel Nijmegenaren zullen de beelden van die dolle avond voor altijd op het netvlies zijn gebrand. De mierenhoop van juichende spelers, het vuurwerk rond De Goffert, trainer Mario Been op de schouders. Een roes van gelukzaligheid verspreidde zich over de oevers van de Waal. Tot diep in de nacht klonk het clublied uit de kroegen in de Keizerstad. Een kwart eeuw na de historische ontmoetingen met FC Barcelona in de strijd om de Europa Cup voor bekerwinnaars plantte NEC een nieuwe mijlpaal. Lorenzo Davids, die als middenvelder meeschreef aan de geschiedenis, loopt enkele weken later nog over van trots. 'Na die wedstrijd tegen Udinese besefte ik eerst niet wat er aan de hand was! blikt hij terug. 'Oké, ik voelde me goed en was blij dat we hadden gewonnen, verder reageerde ik nuchter. Ik ben ook vrij snel naar huis gegaan. Daar begon ik het te bevatten'. De uren verstreken en ik kreeg steeds meer sms'jes/en telefoontjes van allerlei mensen. De/dagen erna zag en hoorde ik wat ons resultaat teweegbracht bij onze supporters. Alle blijdschap, al die lachende gezichten. Langzaam maar zeker werd het me duidelijk: het is écht bijzonder wat we hebben gepresteerd.

Ommekeer
Davids moet zijn woorden veel volume meegeven om niet overstemd te worden door een feestband en een uitgelaten menigte. Hij doet zijn verhaal in een hoekje van De Goffert, waar op dat moment de kerstborrel van NEC bezig is. In de volgepakte businessruimte op de eerste verdieping van het stadion is de stemming opperbest. Spijkerbroeken en stropdassen vinden elkaar in een lof¬zang op hun liefde voor rood,swert en gruun. Zelden zal de stemming bij een voetbalclub in een jaar tijd zo drastisch zijn veranderd. Het verhaal is alom bekend, maar daarom niet minder fascinerend. Rond de vorige jaarwisseling leed het elftal van Been nog een spartelend bestaan. Spelers werden weggehoond door de eigen aanhang, de trainer stelde zichzelf ter discussie. In januari, na het verloren bekerduel met FC Zwolle, kwam volgens Davids de ommekeer. 'We hebben elkaar toen in de kleedkamer eens goed de waarheid gezegd. Daarvóór speelden we echt niet zo slecht, maar op details verloren we steeds wedstrijden. Kansen niet afmaken, dat soort dingen. Tijdens dat groepsgesprek kon iedereen zijn hart luchten. De trainer vroeg of we nog wel met hem wilden samenwerken, maar we waren het erover eens dat daar het probleem niet lag. Het belangrijkste is dat spelers op hun verantwoordelijkheden werden gewezen. Sommige jongens kregen te horen dat ze gezonder moesten leven of harder moesten trainen. Die kritiek kreeg ik niet. Ik ben een trainingsbeest, geef elke dag alles wat ik in me heb. De les die ik leerde was dat ik nog beter moest luisteren naar de oudere spelers in de selectie. Ik was jong en had niet veel ervaring en tactische slimmigheid, zij hadden die wél. Daarvoor moest ik meer open staan. Voorbeeldje: als we met 1-0 voor kwamen, wilde ik altijd méér. Maar soms moet je een voorsprong verstandig en zakelijk verdedigen. Geen onnodige risico's ne¬men. Dat soort dingen knoopte ik in die periode in mijn oren.'

Met hulp van wat nieuwe aankopen tijdens de winter én de verhelderende praatsessies kwam NEC plotseling los. En hoe. De ploeg die niet kon winnen werd van de ene op de andere dag onverslaanbaar.' Ik blijf zeggen dat ons spel eigenlijk nauwelijks anders was dan in de slechte periode. Het grote verschil was vertrouwen. De eerste overwinning gaf ons zoveel kracht dat we een hele serie konden neerzetten. Ballen die een paar maanden eerder nog tegen paal of lat vlogen, gingen nu ineens wél tegen de touwen. Er groeide binnen de groep een gevoel van: Wie doet ons wat?'

Onbevangen
Het moet heerlijk zijn te mogen spelen bij NEC. Waar je ook gaat en tegen wie je ook speelt, de trainer laat je altijd lekker voetballen. Geen ellenlange lijst met aanwijzingen of restricties, gewoon aanvallen en zoveel mogelijk doelpunten proberen te maken. In Nijmegen wordt voetbal niet moeilijker gemaakt dan het is. 'De trainer geeft ons veel vertrouwen en vrijheid op het veld. Zo mag ik van hem alle kanten op, zolang een ploeggenoot mijn positie maar overneemt als dat nodig is. De trainer motiveert ons door uit te gaan van onze eigen kracht. Vóór de uitwedstrijd tegen Dinamo Boekarest in het UEFA Cup-toernooi zei hij: "Jongens, jullie maken dit misschien maar één keer mee, geniet ervan'! Hij wilde niet dat we achterover gingen leunen, maar liet ons lekker aanvallen. We voetballen vrij en onbevangen. In het begin profiteerden we van de onderschatting die we bij andere clubs proefden, maar de laatste tijd zijn de tegenstanders beter gewapend. Ze zijn bang voor ons.'

Wie zoekt naar het geheim van Mario Been ontdekt al snel dat er helemaal geen geheim is. De Rotterdammer doet eigenlijk niet zoveel bijzonders. Davids beaamt: 'De trainer is heel normaal en duidelijk. Hij zet het elftal logisch neer en weet hoe hij met voetballers moet omgaan. Hij ziet ons als zijn eigen kinderen. Zijn deur staat altijd open en je kunt met hem over van alles praten. Over voetbal, over jezelf, over je familie. Geen probleem. En ook als je het niet met hem eens bent, kun je dat gewoon zeggen. Ik ben een jongen die nog wel eens eigenwijs wil reageren tijdens een training. Waarom doen we het niet zó? Bij deze trainer kan dat. En je kunt ook nog met hem lachen. Er zit heel veel vreugde in de man, dat vind ik mooi. Veel mensen denken volgens mij dat hij de hele dag loopt te dollen, maar dat is echt niet waar. Maar zelfs als hij serieus is, is hij vaak nog grappig. In elke speech van hem zit wel één zinnetje dat ervoor zorgt dat we elkaar alle¬maal lachend aankijken in de kleedkamer.'

Dankzij zijn positieve speelwijze en prettige omgangsvormen is Mario Been ook de persoon die de meeste lof krijgt toegezwaaid voor de opmars van NEC. Davids wil de beeldvorming toch enigszins nuanceren. 'Soms hoor ik heel negatieve berichten over onze selectie. Dat ons team eigenlijk maar niks is en dat het een wonder is dat we zo hoog staan. Daar stoor ik me aan. Overal is het Mario Been dit en Mario Been dat, maar hij kan ook niet zonder zijn spelers. Uiteindelijk zijn wij toch degenen die het waarmaken op het veld. Wij vormen een hecht team en kunnen daarnaast ook gewoon goed voetballen. Loop de spelers maar na, er zit geen zwakke plek in het elftal. Gabor Babos is een uitstekende keeper die bijna wekelijks punten pakt, Youssef El-Akchaoui en Dani Fernandez horen bij de beste backs van Nederland en ons verdedigingscentrum met Peter Wisgerhof en Ramon Zomer staat als een huis. Voorin hebben we sterke spitsen en goede dribbelaars en het middenveld is perfect in balans. Lasse Schone zit pas net bij NEC, maar hij doet het geweldig als aanvallende middenvelder. Ik vind het heerlijk met hem samen te spelen.'

Nieuwe doelen
Bescheiden als hij is, laat Davids zichzelf ongenoemd. Toch is hij dit seizoen één van de absolute sterkhouders van NEC. Een nieuwe Björn van der Doelen is opgestaan in De Goffert. Op het middenveld, dat paar jaar geleden nog werd schoongeveegd door een blonde mat, bezemt nu een bos dreadlocks. Met drie paar longen en een leeuwenhart jaagt de linkshalf over het veld. 'Mijn kwaliteiten liggen vooral op het verdedigende vlak; weet hij. 'Vroeger op de pleintjes was ik al een balafpakker. Ik ben een teamspeler, cijfer mezelf zonder problemen weg voor de anderen. Van een nuttige tackle of goede pass kan ik meer genieten dan van een doelpunt. Laat mij het werk op de achtergrond maar opknappen. Het uitschakelen van mijn directe tegenstander is elke wedstrijd mijn eerste taak. Alleen als het nodig is, hanteer ik de noodrem. Ik pak zo weinig mogelijk gele kaarten, want ik wil geen wedstrijd missen.' De mensen die hem goed kennen, zoals Mario Been, roemen zijn voorbeeldige instelling. De middenvelder beperkt zich niet tot de verplichte trainingsuren. Hij doet extra oefeningen in zijn eigen tijd en volgt het voetbal zo goed als mogelijk. 'Ik zie alles. Buitenlandse competities, Champions League, Eredivisie, noem maar op. Op vrijdagavond zit ik klaar voor de Jupiler League. Ik kijk altijd specifiek naar de spelers op mijn positie. Hoe vullen zij die plek in, hoe lossen zij situaties op? Ik lééf voor het voetbal, verder heb ik niet veel interesses. Alles moet wijken voor de sport.'

Zijn mentaliteit werd gevormd tijdens zijn jeugd. Davids werd geboren in Paramaribo, van daaruit reisde hij op vierjarige leeftijd met zijn vader mee naar Nederland. Moeder bleef achter in Suriname. De vuurvreter van NEC moest al vroeg zijn handen laten wapperen in het huishouden. 'Ik was vroeger de vrouw in huis. Als mijn vader thuiskwam van zijn werk, moest ik het eten op tafel hebben. Allerlei klusjes nam ik voor mijn rekening. Wassen, strijken, afwassen, schoonmaken. Terwijl ik ook gewoon naar school
ging en voetbalde. Ik weet dus wat hard werken is.' Als kind was hij druk en vaak lastig voor zijn omgeving, bekent Davids, maar door de verantwoordelijkheid in huis werd hij snel volwassen. Op zijn twintigste werd hij zelf vader, van zoon Oracio. Ook die ervaring maakte hem rijper.

Supporters
Dankzij zijn evenwichtige karakter vond Davids snel zijn draai in Nijmegen. Twee jaar zit hij nu bij NEC, dat hem wegplukte bij Feyenoord. 'Toch moest ik in het begin best even wennen. Ik miste de drukte van Rotterdam en moest leren omgaan met de pers, bijvoorbeeld. En ik kreeg al snel in de gaten dat de supporters van NEC heel kritisch zijn. Het is niet gemakkelijk ze tevreden te krijgen, maar als dat lukt reageren ze heel enthousiast. Tegen Udinese hebben ze anderhalf uur lang gezongen. Als het eerder tegenzat, werden ze meestal stil. Of ze gingen fluiten. Tegenwoordig staan ze helemaal achter de ploeg. Net als de spelers hebben ook de supporters van NEC zich het afgelopen jaar goed ontwikkeld. Het is een wisselwerking, we stimuleren elkaar.'
Inmiddels voelt hij zich helemaal op zijn gemak in De Goffert.' Ik ben nog niet klaar hier. Elke wedstrijd groei ik, elke week word ik ietsje beter. Natuurlijk wil ik uiteindelijk verder komen dan NEC, maar voorlopig zit ik hier goed. Ik heb het naar mijn zin en ben een belangrijke speler. Bij een andere club is dat altijd weer afwachten.'

Afgelopen zomer tekende hij een nieuw contract tot medio 2011. 'Het afgelopen jaar heb ik een enorme stap voorwaarts gezet. In 2009 wil ik die lijn doortrekken. Ik voel dat ik nog lang niet aan mijn plafond zit. Ooit wil ik in Spanje voetballen, bij FC Barcelona. Dat is niet zomaar een droom, het is echt een missie. Ik zal er alles aan doen het waar te maken.' Toe maar. Een tussenstap in Nederland lijkt geen overbodige luxe. Misschien zit er op termijn wel een terugkeer naar Feyenoord in?'Ik heb er zelf wel eens over nagedacht: stel dat de trainer straks een keertje naar Feyenoord vertrekt, dan denkt hij misschien weer aan mij. Zou mooi zijn. Maar ik hoef niet per se naar Feyenoord hoor. Ajax en mooie clubs, net als AZ.' Het eerste doel van Davids is nog iets neer te zetten in Nijmegen. 'Dit team kan nog heel ver komen. We willen kwalificeren voor UEFA Cup-voetbal, alles wat erbij komt is een bonus. Dit seizoen zijn we nog niet één keer weggespeeld. Daarom horen we in de Nederlandse subtop thuis. Eigenlijk hadden we nog een paar plaatsjes hoger moeten staan, tegen Heracles Almelo, FC Utrecht en ADO Den Haag lieten we onnodig punten liggen. In mijn ogen kunnen wij ons meten met SC Heerenveen, FC Groningen en NAC Breda. FC Twente is net iets verder, die ploeg kan meedoen om de titel.'

Na bijna een uur praten is die ene naam nog steeds niet gevallen. De neef van Edgar Davids begint te lachen. 'Ik vind het echt mooi dat we het nog niet over hem hebben gehad. Ik ben er trots op dat we familie zijn, maar Edgar heeft me wel lang achtervolgd. Bij elk interview kreeg ik alleen maar vragen over hem. Nu kruip ik langzaam uit zijn schaduw.' Tegelijkertijd worden de parallellen tussen de neven steeds sterker. Wie tijdens een wedstrijd van NEC een beetje met de ogen knijpt, ziet de oud-speler van Ajax, AC Milan, Juventus, Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur bikkelen. De overeenkomst betreft niet alleen het uiterlijk. 'Klopt, ik lijk echt op hem als speler. We hebben diezelfde drive in ons spel. Ik noem dat de furie. Die zit in ons bloed, en komt op het veld naar buiten. Ik stel mezelf vaak de vraag: hoe zou Edgar dit of dat doen? Dan denk ik terug aan wedstrijden van hem, vooral uit zijn tijd bij Juventus. Dat vond ik zijn beste periode. We hebben nog regelmatig contact, dan sturen we elkaar een sms'je. Na het duel met Udinese feliciteerde hij me en gaf hij me een compliment voor mijn spel. Van hem heb ik geleerd altijd te blijven knokken. Nu wil ik beter worden dan hij was. Dat is mijn droom. Toen Edgar net zo oud was als ik nu ben, had hij al een Europa Cup I gewonnen. Dus ik heb wat in te halen. Maar ik kan hem overtreffen, daar geloof ik heilig in. Ik heb het talent en de mentaliteit om de top te halen. Ook ik wil straks naam maken in het Nederlands elftal. Gelukkig komt er in dit land de laatste jaren steeds meer waardering voor mijn type voetballer. Vroeger draaide het in Nederland om de nummer 10's, de creatieve spelers. Maar een elftal is niets zonder een goede balafpakker. Kijk naar Spanje op het EK. Dat die ploeg het toernooi won, was voor een belangrijk deel te danken aan Marcos Senna. Wie de meeste duels wint op het middenveld, wint de wedstrijd. Edgar wist dat, ik weet het ook.'

Bron: VI
lol... nou, ik wens hem succes ermee... zal die nodig hebben.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 10, 2009 8:07 am

Hehe...wat is er mis met het hebben van ambitie en met het ten uitvoer proberen te brengen van je missie...? :headbang.gif:

Go Lorenzo!!! :hupajax.gif:

Gehavend NEC onderuit tegen FC Groningen

vrijdag 09 januari 2009 | 18:15 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 januari 2009 | 19:57

MARBELLA - NEC heeft vrijdagmiddag het trainingskamp in Marbella afgesloten met een nederlaag tegen FC Groningen. De ploeg van Mario Been, behoorlijk gekortwiekt door ziekte en blessures, gingen met 2-0 onderuit.

NEC werd de laatste dagen in Zuid-Spanje getroffen door een griepgolfje. Voornaamste slachtoffers waren Bas Sibum, Rachid Bouaouzan, Tim Janssen en Mark van de Boogaart. Verder waren er een paar spelers die wat overbelast waren geraakt door de pittige trainingssessies van de afgelopen week.

FC Groningen, dat pas dinsdag in Spanje was gearriveerd, maakte een wat frissere indruk. De ploeg van coach Ron Jans kwam kort voor rust op voorsprong. Dominique Scholten, de vervanger van de lichtgekwetste Youssef El-Akchaoui, gaf zijn tegenstander Tom Hiariej iets te veel ruimte, diens voorzet werd bij de eerste paal ingeknikt door Petter Anderssen: 1-0.

Na rust kreeg NEC via Joël Tshibamba, op aangeven van Dani Fernandez, twee uitgelezen kansen om op gelijke hoogte te komen, maar de jonge spits faalde telkens in de afwerking. Vier minuten voor tijd zorgde Pepijn Kluin voor de -0 eindstand. De Groningse beloftenspeler kapte Peter Wisgerhof uit en kogelde bal onhoudbaar langs doelman Rein Baart: 2-0.

Mario Been na NEC - FC Groningen

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 12, 2009 8:36 am

NEC pakt vandaag het gewone leventje weer op

door Harry Arts. maandag 12 januari 2009 | 07:04

Afbeelding
Mario Been vermaakt zich in Marbella met een partijtje golf. Vandaag staat hij weer gewoon in Nijmegen op het trainingsveld.
foto Broer van den Boom

NIJMEGEN - Na een weekje in de Spaanse zon begint voor de profs van NEC vandaag het gewone leventje weer. Met volle tank gaat de ploeg van Mario Been deze week op weg naar de eerste grote klus van 2009, de thuiswedstrijd van zondagmiddag tegen Ajax.

In grote lijnen is het trainingskamp in Marbella naar wens verlopen, vindt de NEC-coach. "Het belangrijkste was dat we onder ideale weersomstandigheden op perfecte velden hebben kunnen trainen. Het hotel was goed en op het eten was ook niets aan te merken. Een tegenvaller was dat veel spelers in de aanloop naar de wedstrijd tegen FC Groningen (2-0 verlies, red.) moesten afhaken met ziekte en kleine pijntjes."

De Rotterdammer waarschuwt dat een plaats in het linkerrijtje aan het einde van de rit beslist nog geen uitgemaakte zaak is voor NEC. "We zijn het afgelopen jaar misschien een beetje verwend geraakt, maar het is echt niet zo vanzelfsprekend wat we gepresteerd hebben. De onderlinge verschillen in de eredivisie zijn klein."

"Ik hoop dat we de lijn van de eerste seizoenshelft kunnen doortrekken. Op de speldiscipline valt weinig aan te merken, we pakken bijna geen overbodige kaarten. Organisatorisch staat het ook heel goed. Het is wel zaak dat alles heel blijft. We kunnen ons niet al te veel blessures veroorloven."

Been gaat er vanuit dat NEC zich voor het sluiten van de transfermarkt op 1 februari gaat versterken. "Dat is nog steeds de bedoeling. Er is geld beschikbaar, maar we willen dat wel goed uitgeven. We gaan niet zomaar een nieuwe speler halen. Het moet wel iemand zijn die een directe versterking voor ons is. Ik hoop dat het zo snel mogelijk rond komt."

Een specifieke rechterspits staat bovenaan op het prioriteitenlijstje van de NEC-trainer. Voornaamste kandidaat is Ajacied Dennis Rommedahl, zo was in Spanje in het fluistercircuit te horen.

De 30-jarige Deen is in Amsterdam hooguit de tweede keuze op de rechtsbuitenpositie. Hij heeft kort geleden van coach Marco van Basten te horen gekregen dat hij weg mag bij Ajax. Zijn zaakwaarnemer Sören Lerby heeft laten weten dat Rommedahl bij voorkeur in Nederland blijft. Voor een club als NEC zou de snelle vleugelspits natuurlijk een serieuze versterking zijn. Het zou anderzijds ook zomaar kunnen gebeuren dat NEC op korte termijn een speler kwijtraakt. Peter Wisgerhof is bij FC Twente de beoogde opvolger van Robbie Wielaert als diens transfer naar Ajax doorgaat. Been: "Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat Peter blijft. Maar omdat hij die clausule in zijn contract heeft, kunnen wij hem niet tegenhouden."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 9:42 am

Rommedahl? :excited.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 12, 2009 9:47 am

't is maar voor EnieSee, joey... :hypocrite.gif:

Mij lijkt 't een versterking...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 9:55 am

Mij niet. Of NEC moet een hyppische afdeling willen beginnen.

Groter probleem lijkt me dat NEC wellicht Wisgerhof gaat kwijtraken. Heel zuur.

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 12, 2009 10:04 am

Hehehe...hij kan iig een mannetje voorbij en dat lijkt me handig...

Mr. NEC zal zeker gemist worden, :sad.gif: maar het is overbrugbaar... Indien Otten fit is heb je nog steeds een verdediging die staat als een huis met El Ak, Fernandez...Zomer bij de deal betrekken en klaar is... :headbang.gif:

...en niet te vergeten good old Potje...

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 12, 2009 1:52 pm

Zonder Wisgerhof gaat ajax van NEC winnen. Anders vrees ik een gelijkspel dan wel verlies.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jan 12, 2009 1:58 pm

Wisgerhof.. :drecul.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 12, 2009 5:35 pm

Nieuwe Goffert wordt een 'Topsport en Innovatiepark'.

maandag 12 januari 2009 | 16:46

Afbeelding
Het huidige Goffertstadion in Nijmegen.

NIJMEGEN - De bouw van een nieuw Goffertstadion moet vanaf nu in een stroomversnelling komen. Burgemeester en wethouders van Nijmegen buigen zich vandaag over de zogenaamde intentieverklaring voor de bouw van een 'Topsport en Innovatiepark'. De totale kosten worden nu geraamd op 70 miljoen euro, inclusief de boekwaarde van het huidige stadion (11 miljoen) en de vele innovatieve en bijzondere oplossingen voor de 'groene' ligging van het stadion in het stadspark.

Met die groene voorzieningen is ongeveer 20 miljoen mee gemoeid.

Er komen ondergrondse parkeergarages, groene heuvels die de hele accommodatie aan het zicht onttrekken, enzovoorts. Juist vanwege die opvallende heuvels hebben supporters het nieuwe onderkomen inmiddels omgedoopt tot 'Teletubbieland'.

In het 'huis van de topsport' moeten niet alleen de voetballers van NEC in een stadion met 20.000 plaatsen gaan spelen, maar ook de topjudoka's, -basketballers, -turnsters en -volleyballers onderdak vinden.

De bedoeling is dat op 1 februari, voorafgaand aan NEC-Feyenoord, alle betrokken partijen hun goede bedoelingen vastleggen in intentieverklaringen. Dat zijn niet alleen de genoemde sportclubs, maar ook de onderwijsinstellingen HAN en ROC en de grote regionale medische spelers als Maartenskliniek, CWZ en Radboud ziekenhuis.

Nihad

Bericht door Nihad » ma jan 12, 2009 5:42 pm

Er komen ondergrondse parkeergarages
Ja, da´s echt een succesnummertje... :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 13, 2009 7:11 am

Je doelt toch niet op Zeigelhof he? :1evil.gif: ;)

Aalbers erkent interesse in Rommedahl
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 23:15

Maandag werd de naam van Dennis Rommedahl in verband gebracht met NEC. De Nijmegenaren zouden interesse hebben in de speler van Ajax, die niet meer hoeft te rekenen op een basisplaats onder trainer Marco van Basten. ForzaNEC.nl nam daarom contact op met Technisch Directeur Carlos Aalbers, die erkent dat er interesse is in de Ajacied. ''Wij hebben inderdaad gesproken met Ajax over een overgang van Rommedahl naar NEC.''

De interesse komt niet uit de lucht vallen, gezien Aalbers al eerder aan heeft gegeven op zoek te zijn naar een versterking voor op de flanken en zodoende de naam van de aanvaller al vaker rondcirculeerde. NEC heeft dus nu contact opgenomen met de Amsterdammers, maar de Technisch Directeur van NEC is er nog niet uitgekomen wat betreft de prijs. ''Daar zijn we nog aan't over onderhandelen en ligt op dit moment nog te ver uit elkaar. Ik hoop natuurlijk dat we tot elkaar kunnen komen aan de onderhandelingstafel.'' Aalbers geeft daarbij aan dat het niet om een koop gaat, maar dat NEC de Deen tot het eind van het jaar wil huren.

Afbeelding

NEC ziet dus in de aanvaller een directe versterking, gezien Aalbers al eerder aangaf via deze site, dat zij alleen échte versterkingen naar De Goffert willen halen. ''We willen niet spelers halen, puur om het halen,'' gaf hij eerder aan. NEC heeft dus een rechtsbuiten gevonden, maar blijven niet stilzitten. ''We blijven rondkijken om het team te verbeteren. Ook voor de linksbuitenpositie zijn we nog steeds op zoek naar een speler.''

Volgens Le Figaro zou de Deen ook in belangstelling staan van enkele Franse clubs, waaronder AS Nancy, Sochaux en Stade Rennes. Toch lijkt de kans klein dat de aanvaller kiest voor één van deze clubs, gezien zijn zaakwaarnemer Sören Lerby heeft laten weten dat Rommedahl bij voorkeur in Nederland blijft.

Afbeelding

We spraken Aalbers ook nog even over de transfer van Robbie Wielaert, de oud-NEC'er die maandag eindelijk zijn gewilde transfer naar Ajax afronde. Gezien de interesse van FC Twente aan het begin van dit seizoen in Peter Wisgerhof, zou het logisch zijn dat zij nu weer bij NEC aankloppen. ''Wij hebben op dit moment nog niks gehoord van FC Twente, maar gaan er ook niet vanuit dat Wisgerhof vertrekt. FC Twente is zoals wij het begrijpen bezig met andere spelers en wij zijn dan ook nog niet direct bezig met een vervanger voor Peter.''

Gesloten