Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer »

Khraa schreef:
Scherrer schreef:
Khraa schreef:Huh?
Wat is er?
Je was 3 minuten eerder dan dat de live uitzending was afgelopen...
:neutral.gif:
Feest

Bericht door Feest »

Duidelijk gevalletje van dopinggebruik bij Scherrer....
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

En dan heeft hij Eisel nog fout ook!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Armstrong toch weer heel attent vandaag. Je kan veel over hem zeggen maar hij is echt altijd bij de les. Het is namelijk echt geen toeval dat hij wel voorin zit en de rest niet. Gewoon een kwestie van opletten en weten wanneer je voorin moet zitten.

Reken maar dat Contador zich vandaag niet zo lekker voelt hoor. Het is toch even een kleine draai om z'n oren en nu staat hij achter Armstrong in het klassement. Als Astana nu in de ploegentijdrit genoeg tijd pakt dan heeft Armstrong het geel om de schouders en moet Contador dus inhouden wanneer de eerste schermutselingen plaatsvinden in de bergen.

Nu verwacht ik niet dat Armstrong bergop de beste zal zijn. Maar Contador zal nog moeten laten zien of hij mentaal sterk genoeg gaat zijn.
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Marillion schreef:Armstrong toch weer heel attent vandaag. Je kan veel over hem zeggen maar hij is echt altijd bij de les. Het is namelijk echt geen toeval dat hij wel voorin zit en de rest niet. Gewoon een kwestie van opletten en weten wanneer je voorin moet zitten.

Reken maar dat Contador zich vandaag niet zo lekker voelt hoor. Het is toch even een kleine draai om z'n oren en nu staat hij achter Armstrong in het klassement. Als Astana nu in de ploegentijdrit genoeg tijd pakt dan heeft Armstrong het geel om de schouders en moet Contador dus inhouden wanneer de eerste schermutselingen plaatsvinden in de bergen.

Nu verwacht ik niet dat Armstrong bergop de beste zal zijn. Maar Contador zal nog moeten laten zien of hij mentaal sterk genoeg gaat zijn.
Idd dit wordt een hele interessante strijd om te volgen. Daarnaast heeft Armstrong gewoon een aantal knechten bij hem die wel erg trouw aan hem zijn en die zie ik niet zo snel voor Contador al het vuile werk op knappen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als ze dat moeten doen dan werken ze ook wel voor Contador hoor. Daar worden ze voor betaalt. Alleen moet Contador er wel eerst even voor zorgen dat hij de nummer 1 is.

Stel nu dat Armstrong morgen het geel pakt. Dan start hij vrijdag tijdens de eerste bergrit ook in het geel. Contador kan dan dus niet beginnen met een aanval. Pas als Armstrong breekt mag hij misschien wat doen. En misschien laten ze hem dan eerst nog wel even Armstrong assisteren. Belangrijkste probleem voor Contador is misschien wel dat hij rustig moet zien te blijven. Hij is bergop gewoon sterker. Als hij echt goed is dan weet hij ook dat hij iedereen er af kan rijden. Maar als hij te nerveus gaat worden kan hij fouten maken zoals bijvoorbeeld in Parijs-Nice waar hij veel te enthousiast alle aanvallen counterde en vervolgens een hongerklop kreeg omdat hij vergat te eten.

Ik verwacht dat Armstrong bergop niet met de allerbeste mee kan. Hij is wat gespierder dan voor zijn afscheid. Op het vlakke is dat geen probleem maar in de bergen is dat toch een nadeel. Maar goed, hij is wel mentaal ijzersterk. Misschien vergis ik me wel in zijn kracht.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Menchov zal eens in de goede waaier zitten.. nu weet ik wel dat bijna iedereen de slag gemist heeft maar toch.. dat jong zit altijd verkeerd.

Mijn horrorscenario voor de bergen..
Menchov zakt er doorheen en is niet top.. Gesink krijgt de opdracht om bij Menchov te blijven terwijl die zichzelf goed voelt en mee zou kunnen met de allerbesten naar boven. Dan wordt ik echt gillend gek en heb ik spijt dat ik me die dag ziek gemeld heb dan wel vrij genomen heb.
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Marillion schreef:Als ze dat moeten doen dan werken ze ook wel voor Contador hoor. Daar worden ze voor betaalt. Alleen moet Contador er wel eerst even voor zorgen dat hij de nummer 1 is.

Stel nu dat Armstrong morgen het geel pakt. Dan start hij vrijdag tijdens de eerste bergrit ook in het geel. Contador kan dan dus niet beginnen met een aanval. Pas als Armstrong breekt mag hij misschien wat doen. En misschien laten ze hem dan eerst nog wel even Armstrong assisteren. Belangrijkste probleem voor Contador is misschien wel dat hij rustig moet zien te blijven. Hij is bergop gewoon sterker. Als hij echt goed is dan weet hij ook dat hij iedereen er af kan rijden. Maar als hij te nerveus gaat worden kan hij fouten maken zoals bijvoorbeeld in Parijs-Nice waar hij veel te enthousiast alle aanvallen counterde en vervolgens een hongerklop kreeg omdat hij vergat te eten.

Ik verwacht dat Armstrong bergop niet met de allerbeste mee kan. Hij is wat gespierder dan voor zijn afscheid. Op het vlakke is dat geen probleem maar in de bergen is dat toch een nadeel. Maar goed, hij is wel mentaal ijzersterk. Misschien vergis ik me wel in zijn kracht.
Armstrong is lichter dan ooit tevoren aan de Tour begonnen. Bron: Ducrot en Dijkstra in de uitzending van de proloog.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat zegt niet alles. Ik heb het idee dat z'n bovenlichaam wat forser is ten opzichte van voor zijn afscheid. Niet dat het heel veel scheelt hoor. Maar als ik 'm zo op z'n fiets zie zitten heb ik het vermoeden dat hij bergop iets minder gaat zijn. Het oogt allemaal net een fractie logger.

Ik verwacht 'm overigens wel in de top 5 en misschien wel podium. Maar iemand als Contador moet 'm er bergop af kunnen rijden. Die heeft nu alleen het probleem dat hij als ploegmaat lager staat in het klassement en dus misschien wel niet mag aanvallen.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

En het spel is op de wagen..
Lance Armstrong gelooft in eigen kansen

Lance Armstrong reed vandaag erg oplettend tijdens de derde etappe van de Tour de France. De Amerikaan liet zich als enige topfavoriet niet verrassen toen er vooraan het peloton een waaier zich afscheidde van de rest van het peloton. Hij boekte hiermee 40 seconden tijdwinst op andere favorieten als Cadel Evans en Denis Menchov. Ook zijn eigen ploeggenoot Alberto Contador verloor 40 seconden op 'The Boss'.

Lance Armstrong gelooft na zijn sterke optreden in zijn eigen kansen: "Ik heb zeven keer de Ronde van Frankrijk gewonnen, hou dus maar rekening met mij," weet het Algemeen Dagblad te quoten. Officieel was alleen Contador kopman van de Astana-formatie. "Maar ik kan me niet vinden in die theorie dat er maar één leider kan zijn in de ploeg," aldus de lichtelijk geïrriteerde Amerikaan.
Startvolgorde voor morgen:
14.30u: Caisse d'Epargne
14.37u: Katjoesja
14.44u: Rabobank
14.51u: Lampre
14.58u: Bouygues Telecom
15.05u: AG2R
15.12u: Skil-Shimano
15.19u: Française des Jeux
15.26u: Agritubel
15.33u: Silence-Lotto
15.40u: Quick-Step
15.47u: Cervélo
15.54u: Milram
16.01u: Liquigas
16.08u: Euskaltel
16.15u: Cofidis
16.22u: Garmin
16.29u: Saxo Bank
16.36u: Team Columbia
16.43u: Astana

Trouwens klasse dat er 6 shimano's bij die eerste waaier van 30 man zaten, geen 1 Rabo, de Rabo zit in een neerwaartse spiraal met een slechte proloog en deze gemiste kans. Morgen moeten ze eens gaan presteren.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Menchov ligt na 500 honderd meter al op de grond.. ik heb het helemaal gehad met die hele Rabo ploeg.. wat een gekluns tot nu toe in de Tour.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Ik ook, wat een sukkels! Hoe krijgen ze het toch voor elkaar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Gisteren rijdt Gesink lek net op het moment dat die waaiers zich gaan vormen, die proloog was van de hele ploeg een aanfluiting, nu dit weer.. wat een sukkels.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nou zeg. Wat een onvoorstelbaar geprutst is dat. Gewoon in de eerste bocht op je plaat gaan.

En nu ligt er alweer een van Lampre in precies dezelfde bocht. Ballan!
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

Rijden ze nu door de Camargue?
Het stinkt aan alle kanten!
Feest

Bericht door Feest »

Die Menchov kan z'n cool niet houden. Die weet echt wel dat hij binnenkort de lul is qua dopingmisbruik.
Rooie

Bericht door Rooie »

Nee Joey, gisteren reden ze door de Camargue, dit is de Languedoc.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Het ziet er ook zo slecht uit wat de Rabo aan het doen is... om de haverklap wordt de ploeg uit elkaar getrokken.. nu al meer dan 50 seconden achterstand.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Best een lastig parcours voor een ploegentijdrit trouwens. Vrij smalle wegen, lastige bochten. Dat maakt het moeilijk om netjes rond te draaien. En als bij iemand het beste er af is dan is het moeilijk om aan te haken omdat je jezelf na die bochten steeds weer opnieuw op snelheid moet trekken.
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

O, ik had het alleen van horen zeggen. Ik zet nu de TV aan en zie dat het landschap inderdaad een beetje anders is dan in de Camargue. :blush.gif:

Wie zien jullie als favoriet voor de eindzege? Ik moet er nog een beetje inkomen. Doet Armstrong serieus mee?
Het stinkt aan alle kanten!
Feest

Bericht door Feest »

De Rabo;s zijn gewoon ontmaskerd als een enorme Epo-ploeg. Het is nu wachten tot ze allemaal 'ziek' worden en zich terugtrekken. PDM revisited.
Kaboem

Bericht door Kaboem »

joey schreef:O, ik had het alleen van horen zeggen. Ik zet nu de TV aan en zie dat het landschap inderdaad een beetje anders is dan in de Camargue. :blush.gif:
Een missertje is heus niet erg, hoor! :excited.gif:
Bertje for President!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Die Rabo's hebben de laatste jaren wel vaak wat in de Tour.. ik begin wat meer voorkeur voor Skil te krijgen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Haha, halve ploeg van Bouygues de greppel in.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

haha geweldig.. die hele Bouygues ploeg ligt op zn bakkes..
Plaats reactie