Wielrennen
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Wielrennen
Volgend jaar zal Lance toch wel een groot deel van Astana meenemen, hoor. Horner, Leipheimer, Popovitsj en Klöden zie ik de stap naar RadioShack wel maken. Vul dat eens aan met Hincapie en je hebt de basiscontouren wel weer staan.
Ik vond het veel erger dat hij op een knecht als Kloden moest wachten.joey schreef:Het ligt er eerder aan dat al die toppers bij Astana reden, vind ik. Contador die op Armstrong moet wachten, dat is toch de dood in de pot?
Hincapie gaat al naar BMC.Peter schreef:Volgend jaar zal Lance toch wel een groot deel van Astana meenemen, hoor. Horner, Leipheimer, Popovitsj en Klöden zie ik de stap naar RadioShack wel maken. Vul dat eens aan met Hincapie en je hebt de basiscontouren wel weer staan.
Veel van die gasten zijn al ouder dan 33/34 Peter. Ik zit te wachten op een jong talent die het grote publiek niet kent. Er rijdt er nu eentje rond in z'n talententeam toch?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
Taylor Phinney. Is alleen nog wel erg jong en zoveel heb ik hem ook nog niet in actie gezien.beelzebub schreef:Veel van die gasten zijn al ouder dan 33/34 Peter. Ik zit te wachten op een jong talent die het grote publiek niet kent. Er rijdt er nu eentje rond in z'n talententeam toch?
Verder heb je natuurlijk genoeg jonge rijders, maar die zijn allemaal wel bekend. Dan heb je het over Nibali, Seeldraeyers, Kreuziger, Uran, Lövkvist, Velits en een Feillu bijvoorbeeld. Zo kun je er nog wel 10 noemen.
Astarloza positief...
- peter
Het was al zo apart dat hij na jaren een etappe wist te winnen, natuurlijk. 

-
- AT Toto winner 15/16
Jammer. Freire zie ik ook nog wel eens weg gaan, of heeft ie nog een contract? Had bij de Tour het idee dat ie ook een beetje ontevreden was, moest ook wel erg veel alleen doen.Flecha weg bij Rabobank
AMSTERDAM - Juan-Antonio Flecha, de beste Rabobank-renner van het afgelopen voorjaar, gaat de Nederlandse wielerploeg verlaten. Vier jaar kwam de Spanjaard voor Rabobank uit. In die periode groeide hij uit tot een vaste waarde in de klassiekerformatie, terwijl hij in de Tour de France veel werk voor Oscar Freire verrichtte
Het afgelopen jaar klaagde Flecha dat hij zich ondergewaardeerd voelde in de ploeg. Flecha is toe aan een nieuwe uitdaging en heeft een nieuw aanbod van Rabobank naast zich neergelegd. Hij heeft een riante aanbieding van de nieuwe Engelse formatie Sky op zak. Duidelijk is dat het budget van Rabobank voor 2010 wordt ingekrompen en dat het aantal renners van dertig wordt teruggebracht naar zo'n 25 coureurs.
Telegraaf
Van Freire weet ik niet hoe het zit met z'n contract. Maar het zou zomaar het begin kunnen zijn van het vertrek van de Spanjaarden. Op zich wel jammer dat Flecha vertrekt. Een leuke renner om te zien rijden en ook bijzonder nuttig voor de ploeg. Maar door zijn enthousiasme en gebrek aan sluwheid zal hij niet snel een grote klassieker winnen. Zijn vertrek is niet onoverkomelijk.
Zelf hoop ik er op dat Rabobank profiteert van de onrust bij Quickstep door te proberen om Stijn Devolder te halen. Zou een uitstekende zet zijn. Dan hebben ze een ijzersterk blok met Devolder, Langeveld en Boom voor op de kasseien. In de Waalse klassiekers kunnen ze dan weer de kaart Gesink trekken.
Zelf hoop ik er op dat Rabobank profiteert van de onrust bij Quickstep door te proberen om Stijn Devolder te halen. Zou een uitstekende zet zijn. Dan hebben ze een ijzersterk blok met Devolder, Langeveld en Boom voor op de kasseien. In de Waalse klassiekers kunnen ze dan weer de kaart Gesink trekken.
Nil volentibus arduum
Ook Hayman verlaat Rabobank.
Hayman na dertien jaar weg bij Rabobank
RIJSWIJK - De Australische wielrenner Matthew Hayman vertrekt na dertien jaar bij de ploeg van Rabobank.
© ANPDe 31-jarige coureur heeft de Nederlandse equipe laten weten dat hij volgend jaar voor een andere ploeg wil rijden. Hayman maakt later dit jaar bekend wie zijn nieuwe werkgever wordt.
De Australiër reed tussen 1997 en 2000 voor het Continental Team, de beloftenploeg van Rabobank. Hayman is bezig aan zijn tiende seizoen in de 'hoofdmacht' van de Nederlandse wielerploeg. In 2001 won hij de etappekoers Challenge Mallorca, in 2005 zegevierde hij in de Sachsen Tour.
Contracten
Rabobank maakte dinsdag ook op de website bekend dat de contracten van Tom Leezer, Bauke Mollema en Mauricio Ardila zijn verlengd. Leezer tekende voor twee jaar, Mollema en de Colombiaan Ardila deden dat beiden voor één jaar.
Steven Kruijswijk, de Nederlands kampioen bij de beloften, stapt na dit seizoen over van het Continental- naar het ProTeam. De 22-jarige Brabander maakt in ieder geval de komende twee jaar deel uit van deze selectie. Kruijswijk is de eerste nieuweling voor komend seizoen.
Nu.nlAzevedo ploegleider van Armstrong
AMSTERDAM - José Azevedo wordt één van de ploegleiders van RadioShack. Dit maakte het Portugese persbureau Lusa dinsdag bekend.
De 36-jarige Portugees, die in 2004 en 2005 voor US Postal en Discovery Channel reed, wordt herenigd met zijn oude kopman Lance Armstrong.
Azevedo stopte in 2008 met fietsen. In 2004 werd hij vijfde in de Tour de France.
Ben toch wel erg benieuwd naar RadioShack, hoor. Azevedo en Bruyneel als ploegleiders dus. Zubeldia, Kloden, Leipheimer, Horner komen ook begreep ik. Wordt een mooi team.
Vino met Astana, Contador met zijn team en Armstrong met RadioShack. Dat gaat knallen.
Vino met Astana, Contador met zijn team en Armstrong met RadioShack. Dat gaat knallen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- peter
Met Paulinho dus ook, zo las ik vanochtend.
Van Vino verwacht ik geen spetterende return. Die kan (zonder doping) niet mee op de bergen.
Van Vino verwacht ik geen spetterende return. Die kan (zonder doping) niet mee op de bergen.
Vino zal de tour niet winnen. Komt inderdaad tekort in de bergen. Gaat gewoon top10 rijden, denk ik. Wel wordt de koers een stuk leuker. Vino is toch een man die elke bergrit minstens 5x aanvalt. Spectaculaire renner.
Maar de clash Armstrong- Contador wordt er een om van te smullen. Armstrong kan zijn hele team in alle rust om zich heen bouwen, zoals hij dat het liefste doet. Die gaat gegarandeerd beter rijden dan afgelopen tour.
Maar de clash Armstrong- Contador wordt er een om van te smullen. Armstrong kan zijn hele team in alle rust om zich heen bouwen, zoals hij dat het liefste doet. Die gaat gegarandeerd beter rijden dan afgelopen tour.
Ik verwacht ook vuurwerk van Andy Schleck. Die gaat in de schaduw van het grote gevecht (Contador vs Armstrong) heel rustig zijn kans afwachten en dan toeslaan.. En als Klöden enigszins zelfrespect had, zoekt hij een Duits team op waar hij kopman is. Dan kan het helemaal leuk worden voor de plaatsen rond het podium.
Chris a.k.a Giiser
Kloden is geen kopman. Daar is hij niet constant genoeg voor. Leipheimer is ook geen kopman. Dat zijn renners die het wel fijn vinden in de schaduw van een kopman te rijden, denk ik.
Mwoah, ik weet het niet. Ik heb er wel geloof in dat hij wel kan meedoen om de plaatsen op het podium. Voor dat hij "onder de vleugels" kwam van Armstrong en co reed, bij mijn weten, een top 5. Correct me if am wrong..
Hij is nu volgroeid, ouder, wijzer, meer ervaring. Dus ik geloof dat hij dat best kan.
Hij is nu volgroeid, ouder, wijzer, meer ervaring. Dus ik geloof dat hij dat best kan.
Chris a.k.a Giiser
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe liggen de kansen van Gesink in de Vuelta? Ik heb eigenlijk geen idee welke toppers er allemaal meedoen? Doet Contador mee? Ik hoorde dat er iig 5 keer bergop gefinishd wordt.. dat is iig alvast het betere werk t.o.v. de Tour.Kramer bekritiseert Rabobank
AMSTERDAM - Wereldkampioen schaatsen Sven Kramer heeft tijdens zijn trainingskamp in Sankt Moritz vreemd opgekeken hoe Robert Gesink zich daar moest voorbereiden op de Vuelta a Espana. De Nederlandse klimmer is in de derde grote ronde kopman van de Rabobank-formatie. Na zijn val in de Tour zat hij de afgelopen weken op hoogte in Zwitserland.
"Die jongen moest bij ons in het hotel naar het wellness center om een massage te krijgen. En dat is dan de kopman van een ploeg met een budget van vijftien miljoen euro", aldus Kramer in De Pers. "Gesink zat in zijn eentje in een hotel. Er was alleen een paar dagen een trainer bij. Geen mecanicien, geen masseur, geen Breukink te bekennen. Ik vroeg aan die trainer: hoeveel fysio's hebben jullie in dienst? Hij: zes. En die zijn alle zes met belangrijkere dingen bezig dan de kopman van de Vuelta - die ook nog eens in eigen land start - te begeleiden? Kom nou, zeg. Weet je, soms is het geen spelletje. Moet je gewoon met je vuist op tafel slaan."
Telegraaf
De familie Schleck is van de partij, Valverde, Basso en Klöden. Als Gesink goed is geef ik 'm eerlijk gezegd wel een kansje op het podium. Misschien iets te optimistisch maar je moet wel ambitieuze doelen stellen. En het is maar de vraag hoe sterk bijvoorbeeld de Schlecks zijn. Na de tour hebben ze voornamelijk geld geraapt in de criteriums.
Nil volentibus arduum
- peter
Vergeet Kreuziger niet. Had een redelijk goede Tour, waar hij erg sterk eindigde met die topklassering op de Ventoux. Sowieso zet Liquigas een verdomd sterk team op met Basso, Szmyd en Kreuziger.
Heel misschien dat Cunego en Evans nog weten te verbazen en vergeet Samuel Sanchez ook niet.
Oh ja, mijn persoonlijke tip is Taaramae. Die jongen heb ik vorig jaar in Zwitserland voor het eerst zien rijden en wat is dat een talent. Gaan we veel van horen en nu is het eindelijk zover dat hij mee gaat doen in een grote ronde. Schrijf maar op.
Voorlopig overzicht is overigens ook hier te vinden:
http://vuelta.startpagina.nl/prikbord/8 ... uelta-2009
Heel misschien dat Cunego en Evans nog weten te verbazen en vergeet Samuel Sanchez ook niet.
Oh ja, mijn persoonlijke tip is Taaramae. Die jongen heb ik vorig jaar in Zwitserland voor het eerst zien rijden en wat is dat een talent. Gaan we veel van horen en nu is het eindelijk zover dat hij mee gaat doen in een grote ronde. Schrijf maar op.
Voorlopig overzicht is overigens ook hier te vinden:
http://vuelta.startpagina.nl/prikbord/8 ... uelta-2009
Oh, doen Kreuziger en Evans ook mee. Dat wist ik niet. Van Evans heb ik geen idee hoe hij er voor staat na zijn volledig mislukte tour. Sowieso zal het even de vraag zijn wat renners doen. Gaan ze voor het klassement of gebruiken ze de Vuelta primair om zich in vorm te rijden voor het klassement.
Als alle klassementsrenners er echt voor gaan rijden zal het podium er denk ik net niet in zitten. Maar na zijn 7e plaats van vorig jaar moet Gesink hier toch echt wel iets kunnen klaarspelen. Door z'n val in de Tour heeft hij zich eigenlijk prima kunnen voorbereiden.
Hoe zit het trouwens met de aankomsten bergop. Geen Angliru dit jaar geloof ik?
Als alle klassementsrenners er echt voor gaan rijden zal het podium er denk ik net niet in zitten. Maar na zijn 7e plaats van vorig jaar moet Gesink hier toch echt wel iets kunnen klaarspelen. Door z'n val in de Tour heeft hij zich eigenlijk prima kunnen voorbereiden.
Hoe zit het trouwens met de aankomsten bergop. Geen Angliru dit jaar geloof ik?
Nil volentibus arduum
Balllan blijkbaar naar Rabo, past hij daar ?Contador spreekt met Quick.Step
ROTTERDAM - Tourwinnaar Alberto Contador heeft in ons land verkennende gesprekken gevoerd met het Belgische wielerteam Quick.Step. Tenminste, Fran Contador, broer en manager van Alberto had vorige week een onderhoud met ploegleider Patrick Lefevere.
Bij wie tekent Contador straks? Dat is dé vraag die de wielerwereld momenteel beheerst. FOTO ANP/Vincent Jannink
Dat vond plaats tijdens een Nederlands criterium. Contador heeft vier criteriums gereden in Nederland: Stiphout, Heerlen, Draai van de Kaai en Surhuisterveen.
Contador gaat weg bij Astana, dat staat al langer vast. Maar het blijft voorlopig gissen wie de tweevoudige Tourwinnaar binnenhaalt. Na Garmin en Caisse d'Epargne heeft nu ook Quick.Step rond de tafel gezeten met de Spanjaard. De wielerformatie is ervan overtuigd dat het de eisen van de ronderenner kan inwilligen, zowel op financieel als op materieel vlak. Caisse d'Epargne, de ploeg van Alberto's makker Alejandro Valverde, staat voorlopig nog op de pole, hoewel het nog een extra sponsor zal moeten aantrekken om Contador te kunnen betalen. Een probleem dat ze bij Quick.Step niet hebben.
Ondanks het vertrek van 'luizen in de pels' Johan Bruyneel en Lance Armstrong verlaat Contador aan het einde van het seizoen toch Astana. De Madrileen is de beperkte financiële armslag binnen de Kazachse wielerformatie grondig beu en bovendien voelde hij zich nauwelijks gesteund tijdens de voorbije Tour de France.
De geruchtenmolen op de wielermarkt draait op volle toeren. Zo wordt Bradley Wiggins en Cadel Evans gelinkt aan het gloednieuwe Team Sky, verhuist Levi Leipheimer naar BMC en trekt Alessandro Ballan naar Rabobank. (HLN.be)
www.sportwereld.nl
En zou Rabo geen moeite doen om Contador te halen ?
Contador heeft zich al eens aangeboden bij Rabobank. Maar volgens mij is men een beetje huiverig om met hem in zee te gaan vanwege de geruchten omtrent zijn betrokkenheid in de Fuentes zaak.
Ballan vind ik een prachtige renner. Een echte klasbak die echt met de beste mee kan in eendaagse wedstrijden. Zou zeker een versterking zijn maar persoonlijk zou ik eens proberen te hengelen naar Stijn Devolder. Die heeft wat onenigheid met Levèfre bij Quick Step. Volderke zou misschien als Belg iets makkelijker in te passen zijn en met zijn aanvallende rijstijl past hij helemaal in het plaatje wat de Rabobank en het nederlandse publiek graag willen zien.
Ballan vind ik een prachtige renner. Een echte klasbak die echt met de beste mee kan in eendaagse wedstrijden. Zou zeker een versterking zijn maar persoonlijk zou ik eens proberen te hengelen naar Stijn Devolder. Die heeft wat onenigheid met Levèfre bij Quick Step. Volderke zou misschien als Belg iets makkelijker in te passen zijn en met zijn aanvallende rijstijl past hij helemaal in het plaatje wat de Rabobank en het nederlandse publiek graag willen zien.
Nil volentibus arduum
Leipheimer niet met Armstrong mee? Zou me verbazen.
-
- AT Toto winner 15/16
Aan de ene kant is het bizar dat Contador zichzelf aanbied bij Rabo en Rabo hapt niet toe.. Contador is een garantie op Tourwinst. Tsja hij kan gepakt worden op doping.. volgens mij rijden er nog 180 rond in het peleton.
Hincapie gaat iig naar Armstrong's RadioShack, las ik net. Viel me deze tour eigenlijk nog mee in de bergen. Je hebt er iig meer aan dan zo'n Rast.