Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Champions League

Bericht door peter » di aug 04, 2009 9:18 pm

Hier maar even:

Salzburg haalt de derde ronde na een 1-2 zege op Dinamo Zagreb. Nelisse schiet daar de beslissende binnen.

Zeer knap resultaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door peter » di aug 04, 2009 9:34 pm

Hier dan ook even:

89e minuut nu:
Panathinaikos - Sparta Prague 3-0.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Marillion » di aug 04, 2009 9:45 pm

Dat zet Panathinaikos dan toch maar even netjes recht.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Lionel » di aug 04, 2009 11:59 pm

Ben benieuwd wat Wimpey hiervan vindt? Scheids omgekocht?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Lionel » do aug 06, 2009 12:06 am

En hier reageert hij dan natuurlijk niet.....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Duke » do aug 06, 2009 7:51 am

Kijk maar eens in de Griekenland topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Lionel » do aug 06, 2009 10:54 am

Mijn excuses aan Wimpey... maar hij moet gewoon hier reageren :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Duke » vr aug 07, 2009 11:30 am

Loting Play-off
Lyon (Fra) - Anderlecht
Celtic (Sch) - Arsenal (Eng)
Timisoara (Roe) - Stuttgart (Dui)
Sporting (Por) - Fiorentina (Ita)
Panathinaikos (Gri) - Atletico Madrid (Spa)
Sheriff Tiraspol (Mol) - Olympiakos (Gri)
Salzburg (Oos) - Maccabi Haifa (Isr)
Ventspils (Let) - Zürich (Zwi)
Kopenhagen (Den) - Apoel Nicosia (Cyp)
Levski Sofia (Bul) - Debrecen (Hon)

Pittige loting voor Henkie!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door joey » vr aug 07, 2009 11:40 am

Dat zal heel moeilijk worden. Niets te verliezen, zeg maar.
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Arwin » vr aug 07, 2009 1:49 pm

Opvallend dat de beste acht ploegen tegen elkaar spelen. Er gaan ook vier ruk teams door naar de CL nu, daar word ik jaloers van. :smile-ajax.gif:

Ik dacht dat de nummer 2 van Nederland in de laatste voorronde in dit nieuwe systeem sowieso tegen een sterke tegenstander uit Engeland, Italië of Spanje zou komen. Sporting Portugal (tegenstander Twente) speelt inderdaad tegen een Italiaanse club. Hoe kan het dan dat andere clubjes uit Denemarken, Zwitserland en Bulgarije lekker tegen elkaar spelen? Is dat het beleid van Platini, dat kleine clubjes meer kans gaan maken op de CL in dit systeem, dat hiervoor zorgt? Zo te zien is dit dus zwaar ten nadele van landen die tussen de top en de kleine landen instaan, zoals Nederland, Portugal en Schotland bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door peter » vr aug 07, 2009 2:15 pm

Yep. Kampioenen tegen kampioenen is het motto. De clubs die geen kampioen zijn geworden, maar toch recht hebben op een voorronde plekkie, spelen ook tegen elkaar.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2009 6:56 pm

Rishi schreef:Mijn excuses aan Wimpey... maar hij moet gewoon hier reageren :hypocrite.gif:
Prima loting. Eens kijken of die Grieken na een 3e plaats op een straatlengte afstand van Piraeus nog geduld hebben met de maestro wanneer ie zich niet plaatst voor de CL. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet. :00001595.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door 999 » vr aug 07, 2009 7:00 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Mijn excuses aan Wimpey... maar hij moet gewoon hier reageren :hypocrite.gif:
Prima loting. Eens kijken of die Grieken na een 3e plaats op een straatlengte afstand van Piraeus nog geduld hebben met de maestro wanneer ie zich niet plaatst voor de CL. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet. :00001595.gif:
Zit diep Hé .. :aai.gif: :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2009 7:13 pm

Valt mee. Ik slaap ondanks alles goed. :smallgrin.gif:

Verbaast me een beetje dat ik niet op die man mag inhakken. Op club-iconen als Blind en Van Basten mag door anderen (steeds dezelfden) wél bij voortduring ingehakt worden.

De ene falende trainer is blijkbaar de andere falende trainer niet. Vreemd.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door LucaS » vr aug 07, 2009 7:16 pm

Sterker nog, vergelekn bij wat Blind over zich heen krijgt komt ten Cate er genadig van af
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door 999 » vr aug 07, 2009 7:17 pm

wimpey schreef:Valt mee. Ik slaap ondanks alles goed. :smallgrin.gif:

Verbaast me een beetje dat ik niet op die man mag inhakken. Op club-iconen als Blind en Van Basten mag door anderen (steeds dezelfden) wél bij voortduring ingehakt worden.

De ene falende trainer is blijkbaar de andere falende trainer niet. Vreemd.
Ik geef er niks om al hak je iedereen om .. :smallgrin.gif: .. ( alleen heb je er zo weinig aan )

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door peter » vr aug 07, 2009 9:08 pm

wimpey schreef:Valt mee. Ik slaap ondanks alles goed. :smallgrin.gif:

Verbaast me een beetje dat ik niet op die man mag inhakken. Op club-iconen als Blind en Van Basten mag door anderen (steeds dezelfden) wél bij voortduring ingehakt worden.

De ene falende trainer is blijkbaar de andere falende trainer niet. Vreemd.
Zodra ze niet meer bij Ajax zitten boeit het een stuk minder.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Duke » di aug 18, 2009 5:43 pm

‘De andijvie was verbrand en niet gewassen’
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM - Bob van Persie en Hans Loovens zagen hun zonen uitgroeien tot grote sterren. Van Kralingen en Crooswijk naar Londen en Glasgow. Vanavond staan ze als spits en verdediger op een uitverkocht Celtic Park tegenover elkaar in de Champions League.

De tijd vliegt. Vader Bob van Persie weet nog dat hij een stapelbed maakte voor Robin, zodat boezemvriend Glenn Loovens uit de buurt af en toe kon logeren.

,,In mijn huis had ik twee slaapkamers, een grote, waar ik in sliep, en een kleine, de kamer van Robin. Op een gegeven moment heb ik het maar omgedraaid. Ben ik in dat kleine kamertje gegaan, want Robin bracht vaak een vriendje mee die mocht blijven slapen. Dan was zon stapelbed en een beetje ruimte wel makkelijk. En als het nodig was kwam er nog een bed bij op de grond.’’

De kunstenaar Bob van Persie was voor de vrienden van zijn zoon niet ‘meneer Van Persie’, maar gewoon Bob. ,,Ik was één van de ‘gang’,’’ lacht Bob ruim vijftien jaar later. In de Jaffadwarsstraat in Kralingen stond de deur altijd open.

Overdag, als Robin op school zat, was Bob in zijn atelier, dat toen nog om de hoek was. Maar om half vier zorgde de jonge vader, wiens twee dochters bij hun moeder woonden, dat hij thuis was. Vanaf de dag dat hij de zorg kreeg over zijn toen vijfjarige zoontje Robin, veranderde het leven van Bob van Persie.

,,Als de jongens thuiskwamen, was ik ook thuis. Robin nam altijd vriendjes mee. Het was een gezellige, maar drukke tijd. Want ik moest natuurlijk gewoon boodschappen doen, koken, de was doen.’’

Twee straten verder in Kralingen was het leven van oud-profvoetballer Hans Loovens, eveneens gescheiden, niet veel anders. Al had hij zijn zoontjes Glenn en Ivo vooral in de weekeinden en vakanties thuis. Ook Hans zette een stapelbed neer. ,,Als Robin bij ons was, was er voor hem altijd plek om te blijven slapen.’’

Bob en Hans hebben inmiddels beroemde zonen. Allebei kijken ze met een beetje spanning uit naar de confrontatie van vanavond. De herinneringen aan de jeugdjaren van beide zonen komen weer boven.

Hans had net als Bob lol om de twee voetbalgekken in zijn huis. ,,Ze hoorden s avonds in bed te liggen. Maar dan dacht ik: wat hoor ik nou? Ging ik kijken, waren ze zich aan de stangen van het stapelbed aan het optrekken of deden ze op de grond ieder honderd keer opdrukken. Een normaal kind gaat ’s avonds met chips op de bank tv kijken. Robin en Glenn niet, ze gingen liever nog een keer voetballen op straat.’’

Loovens senior, die tegenwoordig met zijn oudste zoon Ivo een eigen zaak heeft en daarnaast nog voetbaltrainer bij Xerxes is, kijkt met plezier op die tijd terug. ,,De situatie van een scheiding is voor kinderen in zo’n leeftijdsfase natuurlijk verschrikkelijk. Dat zeg ik eerlijk. Maar we hebben het met elkaar aardig opgelost.’’

Ook Hans leerde koken voor de jongens. ,,Vijf jaar later vertelden de jongens dat de andijvie die ik de eerste keer had gemaakt, niet te eten was. Het was verbrand, niet goed gewassen en niet te eten. Er kwam geen eind aan dat bord, zeiden ze. Vond ik toch gek dat ze dat nooit hadden gezegd. Maar dat vonden ze zo vervelend voor me. Want ze zagen dat ik mijn best deed.’’

Glenn Loovens speelde al vroeg in de jeugd bij Feyenoord. Robin was tot zijn twaalfde bij Excelsior Rotterdam.

Vlak voor zijn overgang naar Feyenoord, grijnst Bob, haalde hij met Excelsior in de D1 nog even de titel weg voor de neus van Feyenoord. ,,De mensen van Feyenoord hadden de bloemen al besteld. In de tweede helft kregen we een show! Versloeg Robin met Excelsior z’n nieuwe team. Was Excelsior alsnog kampioen en gaf Feyenoord de bloemen maar aan de jongens van Excelsior.’’

In de C-tjes kwam Robin op Varkenoord bij Glenn in hetzelfde elftal. Tot aan het eerste elftal van Feyenoord bleef dat zo. Volgens Bob kwam Robin bij Feyenoord in een gespreid bedje. ,,Opeens werd hij opgehaald met een busje en ging hij naar de topsportschool. Dat vond hij geweldig.’’

Maar de drukke trainingen en wedstrijden waren nog niet genoeg voor het duo. Op alle vrije uren voetbalden ze op pleintjes in de stad. Bob: ,,Ze hadden een eigen team. Daarmee gingen ze naar de andere kant van de stad, tot Delfshaven toe, om tegen andere gasten te spelen. Het team bestond uit Glenn, Said (Boutahar), Mounir (El Hamdaoui) en Robin. Volgens mij verloren ze niet veel.’’

Glenn, zegt Bob, was een van de weinige blanke vriendjes in die tijd. Want Robin had in de buurt vooral gekleurde vrienden. ,,Vriendschap heeft Robin hoog in het vaandel staan. Hij houdt van echte vrienden en dat is Glenn zeker. Glenn is ook een aimabele jongen.’’

Wel eentje die in het veld weer keihard was. Bob: ,,Als Glenn in een jeugdelftal achterin stond en Robin voorin, dan was er al een hoop opgelost in het team.’’

Hans herkende al ver voor de Feyenoordtijd een groot talent in Robin. ,,Ik heb zelf ook tien jaar in de jeugdopleiding gezeten. Dan zie je wel wanneer iemand meer gaven heeft. Hij is nu een van de beste voetballers in Europa. Dat zat er al in z’n jongste jaren in. Iedereen komt met verhalen dat hij als jeugdvoetballer lastig was. Maar Robin was helemaal geen lastig jongetje. Ik vond zijn karakter juist sterk. Bij Glenn zag je iemand die in een wedstrijd niks schuwt. Robin was anders in het veld. Zijn gedrag kun je op verschillende manieren uitleggen, maar ik heb het altijd uitgelegd als de mentaliteit van een winnaar. Robin wilde ten koste van alles winnen.’’

Tot op de dag van vandaag zijn Glenn en Robin vrienden. Samen wonnen ze de UEFA Cup met Feyenoord. De één ging van de Kuip naar Arsenal, de ander naar Cardiff City en later Celtic. Een paar jaar terug stonden ze in de FA Cup al eens tegenover elkaar. Dat was in Londen op het roemruchte Highbury. Arsenal won met 2-1. Vanavond knokken ze voor de groepsfase van de Champions League.

Robin zit al in het Nederlands elftal. Glenn nog niet. Bob vindt dat het tijd wordt dat Glenn daar ook voor wordt geselecteerd. Van Persie senior heeft zelf weliswaar geen rijke voetbalcarrière (‘Ik speel in de jeugd van AOW’) maar heeft er wel een mening over. Eigenlijk vindt Bob dat Glenn mee moet naar het WK in Zuid-Afrika. ,,Want zo goed was onze verdediging niet tegen Engeland.’’

Hans had een tijdje zijn twijfels of Glenn zou doorstoten naar de top. Maar bij Celtic maakt hij de laatste stap in zijn ontwikkeling mee. Via Celtic TV kan Hans met zijn andere zoon Ivo alle wedstrijden live volgen. Maar hij maakt ook geregeld de oversteek.

,,Voetballend is hij zoveel beter geworden bij Celtic. Glenn was heel jong, zeventien jaar, toen hij in Feyenoord 1 stond. Ga er maar staan. Je maakt een foutje tegen Glasgow Rangers en zie er maar goed uit te komen. Dat is toch heel wat.’’

Mario Been had Loovens deze zomer graag teruggehaald naar Feyenoord. Maar Glenn wilde niet. Bij Celtic speelt hij Europees, wint hij prijzen en wordt hij steeds beter. Hans: ,,Hij staat goed in het leven. Weet wat hij kan en niet kan. Celtic speelt prachtig positiespel, dat heeft hij snel en goed opgepakt.’’

Een paar jaar terug, weet Hans, ging de bal snel naar een links- of rechtsback. Nu durft Glenn door het midden op te bouwen en over dertig meter in te spelen. Over zijn verdedigende kwaliteiten heeft Hans, die zelf zeventien jaar centrale verdediger was in de ere- en eerste divisie, geen twijfels. ,,Hij moet wel honderd procent gefocust zijn, maar soms weet ik niet welke spits het hem lastig kan maken.’’
www.sportwereld.nl

Vanavond bij de NOS: Celtic-Arsenal (2e helft live).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door LucaS » di aug 18, 2009 8:26 pm

Onze eigenste prutser staat ook weer in de basis bij Arsenal
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door 999 » di aug 18, 2009 8:31 pm

Ojee, krijgen we dat ook weer .. Drenthe stond ook wel eens in de basis bij RM .. :smallgrin.gif: :aai.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door LucaS » di aug 18, 2009 8:44 pm

Vooralsnog speelt hij in de basis, terwijl velen hier zich toch niet konden voorstellen dat hij voor de basis gehaald zou zijn.
Laatst gewijzigd door LucaS op di aug 18, 2009 8:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door brigade zuid » di aug 18, 2009 8:51 pm

Wel leuk voor hem dit, vond het nooit zo'n hoogvlieger maar ook niet slecht en nu speelt ie toch maar mooi in de europese top.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Marillion » di aug 18, 2009 8:59 pm

Wat is de steun van het publiek bij Celtic toch mooi. Iedere keer ben ik gewoon weer onder de indruk van het lawaai dat ze daar kunnen maken. Bij de blauwe buren is het overigens niet anders. Ik ben bij allebei de clubs geweest met Ajax en dat was beide keren echt een belevenis.

Moet toch eens werk maken van the old firm.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Beloki » di aug 18, 2009 9:01 pm

Wat een ordinaire schopploeg is Celtic, zeg. Godallemachtig. Ik denk dat Fabregas in een rolstoel naar huis moet straks.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door brigade zuid » di aug 18, 2009 9:14 pm

AJAX zou toch niet onder hoeven te doen voor Celtic? maarja hun spelen nu en wij donderdag.

Plaats reactie