Wielrennen
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Wielrennen
Rast is een notoire hardrijder. In een ploegentijdrit en op het vlakke heb je heel veel aan zo'n jongen. Voor de bergen heb je andere mensen.
Dat kan Hincapie ook. Als je zag hoe die de sprint aantrok bijvoorbeeld. Of kopwerk voor Cavendish deed. Meer all-round imo dan Rast.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
-
- AT Toto winner 10/11
Ballan lijkt me een logische vervanger van Flecha. Hij zal met Boom, Nuyens en Langeveld de Vlaamse voorjaarsklassierkers en Parijs-Roubaix moeten gaan rijden voor Rabo. Sterk team, hoor.Baseman schreef: (..........)
Balllan blijkbaar naar Rabo, past hij daar ?
En zou Rabo geen moeite doen om Contador te halen ?
Nu nog een derde topper naast Freire en Gesink voor de Waalse klassiekers en Rabo zit tot de Giro gebakken.
-
- AT Toto winner 10/11
Gesink.
Win je de Tour niet mee, maar dat doe je de komende jaren met helemaal niemand buiten Contador. Gesink ze ik over een jaar of 3 wel kans make op het podium in de Tour.
Win je de Tour niet mee, maar dat doe je de komende jaren met helemaal niemand buiten Contador. Gesink ze ik over een jaar of 3 wel kans make op het podium in de Tour.
Ben ik het mee eens. Als je wilt investeren in iemand die de tour voor je moet gaan winnen dan moet het wel een echte kandidaat zijn. Gesink kan naar een zeer behoorlijk niveau doorgroeien. Die geef ik liever een kans in plaats van geld te investeren in een buitenlandse kopman die de strijd met Contador toch ook niet gaat winnen.
Overigens vind ik ook dat er in Nederland nog wel eens te veel waarde aan de tour wordt gehangen. De klassiekers zijn ook ontzettend belangrijk en interessant. En een overwinning in de Giro of de Vuelta is ook gewoon een voltreffer hoor.
Als je voor de tour niemand hebt die het Contador echt serieus lastig kan maken dan zou ik kiezen voor etappe winst. Richt je ploeg daar op in en geef bijvoorbeeld Gesink de ruimte om te groeien. Die kan daarnaast ook gaan voor een rit en/of het bergklassement.
Overigens vind ik ook dat er in Nederland nog wel eens te veel waarde aan de tour wordt gehangen. De klassiekers zijn ook ontzettend belangrijk en interessant. En een overwinning in de Giro of de Vuelta is ook gewoon een voltreffer hoor.
Als je voor de tour niemand hebt die het Contador echt serieus lastig kan maken dan zou ik kiezen voor etappe winst. Richt je ploeg daar op in en geef bijvoorbeeld Gesink de ruimte om te groeien. Die kan daarnaast ook gaan voor een rit en/of het bergklassement.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Zou mooi zijn als Vacansoleil en Skil wat grotere ploegen gaan worden.De broers Feillu verhuizen naar Vacansoleil
De broers Romain en Brice Feillu zullen volgend jaar bij Vacansoleil de kost verdienen. Ze tekenden voor twee jaar bij de Nederlandse ProContinentale ploeg.
Romain en Brice Feillu hebben de voorbije jaren vooral hoge ogen gegooid in de Tour. Door bij Vancansoleil te tekenen zetten ze wel hun Tour op het spel, want de Nederlandse ploeg bleef daarin afwezig.
Het omgekeerde geldt natuurlijk ook. Met de broers wil Vacansoleil zijn kandidatuur voor Tour-deelname kracht bijzetten.
Romain (25) is een sprinter, die in 2008 even het geel mocht dragen. Brice (24) is meer een klimmer, die in de voorbije Tour de eerste bergrit won.
"We hadden direct een goed gevoel bij hen", zegt ploegmanager Daan Luijckx. "Ze hebben al heel wat gepresteerd en ze zijn toch nog jong." De afgelopen jaren reden de broers voor Agritubel, een ploeg die stopt na 2010.
Sporza.be
- peter
Vandaag Lieuwe Westra de hele dag in de aanval van de Vacansoleil ploeg. Knappe prestatie, te meer omdat hij vrijdag zijn vader nog heeft moeten begraven. Ik had hem die overwinning dan ook zeker gegund, maar helaas stak het peleton daar een stokje voor. Ciolek won in de sprint vervolgens.
Wie tippen jullie als winnaar? Wordt het Valverde? Ik was geneigd om te roepen dat het Samuel Sanchez zou worden, maar die is niet okselfris aan de Vuelta begonnen. Kreuziger en Basso behoren wat mij betreft ook tot de favorieten.
Wie tippen jullie als winnaar? Wordt het Valverde? Ik was geneigd om te roepen dat het Samuel Sanchez zou worden, maar die is niet okselfris aan de Vuelta begonnen. Kreuziger en Basso behoren wat mij betreft ook tot de favorieten.
Misschien een rare vraag, maar wat doet de ronde van Spanje eigenlijk in Nederland?
- peter
Geld. De proloog werd voor 2.2 miljoen verkocht aan Assen. De hele ronde door Nederland levert ze een sommage van 4 miljoen op, aldus de commentatoren gisteren op de Belg.
De Giro van 2010 start in Amsterdam en de tour in 2010 in Rotterdam. De drie grote rondes achter elkaar dus.
Geheim Oostenrijks politierapport bevestigt centrale rol wielrenners Kohl en Rasmussen
Handelaars in bloeddope
WENEN/AMSTERDAM, zaterdag
In een éénkamerappartement aan de Pferdebahnpromenade in Linz, waar de wielrenners Bernhard Kohl, Michael Rasmussen en olympisch kampioen langlaufen Christian Hoffmann de huur voor betaalden, vonden enkele maanden lang bloedtransfusies plaats. Dat blijkt uit een geheim politierapport van het Bundeskriminalamt dat Telesport in bezit heeft gekregen. Diverse Nederlandse topsporters moeten betrokken zijn bij deze grootschalige Oostenrijkse dopingaffaire. „Het viel op dat er geregeld dure auto’s met een Nederlands kenteken daar kortstondig voor de deur stonden”, verklaart één van de buren van dit adres.
De dopingzaak die door het Oostenrijkse rechercheteam SoKo Doping onderzocht wordt, stond in eerste instantie bekend als de Weense affaire rond bloedbank Human- Plasma. Uit het deel van het politierapport dat Telesport in haar bezit heeft, blijkt dat deze zaak veel omvangrijker is. Nadat diverse Oostenrijkse atleten tijdens de Olympische Spelen in Turijn 2006 betrapt werden, heeft manager Stefan Matschiner de handel in eigen hand genomen en vonden er bloedtransfusies plaats in Laakirchen, Steyrermühl en Linz. Toen de Oostenrijkse justitie in januari 2008 op de zaak dook, verplaatste Matschiner zijn activiteiten naar Boedapest en naar steden in Slovenië en Slowakije.
Uit de verhoren wordt duidelijk dat Kohl, Rasmussen en Hoffmann een centrale rol in de handel rond bloeddoping spelen. Het drietal heeft vanaf april 2006 in totaal 93.906,40 euro in een bloedcentrifuge en aanverwante apparatuur geïnvesteerd. Daarmee konden ze bloed met dynepo, cera en andere dopingproducten behandelen. Deze bloedcentrifuge zou later door Matschiner aan derde sporters zijn ’verhuurd’. Op 3 april 2009 zijn deze apparaten door de Oostenrijkse justitie in Boedapest in beslag genomen. Onderzoek toonde aan dat er met deze centrifuge de afgelopen twee jaar liefst 85 behandelingen plaatsvonden.
In een verhoor heeft Kohl verklaard dat Matschiner hem heeft verteld dat Michael Boogerd, Thomas Dekker en Pietro Caucchioli (Italiaanse renner, later geschorst vanwege afwijkende bloedwaarden in biologisch paspoort) voor het gebruik van de apparatuur een eenmalige betaling hebben gedaan. Beide Nederlandse renners ontkennen dit. Hoewel Boogerd en Dekker hebben aangegeven bereid te zijn met de Oostenrijkse justitie te praten zijn ze nog altijd niet opgeroepen.
Kohl heeft zijn laatste behandeling in Linz ondergaan op 24 september 2008. Dit is dus na de Tour de France die hij als derde afsloot en waarin hij op cera werd betrapt. Matschiner heeft verklaard dat op diezelfde dag ook Rasmussen en Caucchioli daar zijn geweest om bloed af te geven. Dit betekent dat Rasmussen gedurende zijn schorsing van juli 2007 tot juli 2009 weer bezig zou zijn met bloeddoping. De Deen ontkent dit. Op 7 augustus jl. is hij in Wenen verhoord door SoKo Doping en heeft hij verklaard niets met doping en bloeddoping te maken te hebben.
Het deel van het politierapport dat Telesport in handen heeft, is grotendeels gebaseerd op de verklaringen van Kohl. Over de relatie tussen de op doping betrapte oud-atleet Simon Vroemen en Matschiner, zijn voormalig manager, staat niets geschreven. Opmerkelijk is wel dat de namen van de drie nog actieve Rabobank- renners Denis Menchov, Joost Posthuma en Pieter Weening niet in dit rapport voorkomen. Deze drie renners hebben zich in juni wel in Wenen gemeld en zijn daar ondervraagd. Dit duidt er op dat Kohl hun namen niet genoemd heeft, maar dat zij door andere getuigenissen in het dossier zijn gekomen.
Wel wordt duidelijk dat Rabobank reeds op 14 april op de hoogte was dat Menchov, Posthuma, Weening, Boogerd, Thomas Dekker en Rasmussen verzocht werden om mee te werken aan het onderzoek naar de Oostenrijkse dopingzaak. Justitie heeft op die dag een brief naar het Duitse privé- adres van communicatieman Luuc Eisenga gestuurd.
In het twaalf pagina’s tellende rapport staat gedetailleerd de enorme hoeveelheid doping die Kohl in zijn carrière heeft afgenomen. Van 2000 tot en met 2003 (periode dat hij ook voor de opleidingsploeg van Rabobank uitkwam) kocht hij in totaal 30.000 eenheden epo aan huis bij de Oostenrijkse profwielrenner Christian Pfannberger. Deze inmiddels op cera betrapte renner ontkent dit. In 2005 liet Kohl zich driemaal met bloeddoping behandelen bij HumanPlasma.
Na de Oostenrijkse dopingaffaire tijdens de Olympische Spelen in Turijn 2006 werden alle bloedzakken in Wenen vernietigd. Matschiner heeft daarna alle apparatuur voor een bedrag van 113.000 euro overgenomen van Human- Plasma. Via Matschiner bestelde Kohl van 2005 tot juni 2008 diverse dopingproducten zoals epo en groeihormonen voor een waarde van 50.000 tot circa 70.000 euro. Dit was niet alleen voor eigen gebruik, want ook Kohl handelde in het profpeloton. Zo nam zijn ploegmaat bij Gerolsteiner Marcus Zberg in het voorjaar van 2008 24.000 eenheden dynepo van hem af.
Blij met de punten ...
Rasmussen heeft trouwens net zijn comeback gemaakt:
hlnRasmussen rijdt tegenstand op 10 minuten in bergrit Mexico
Michael Rasmussen heeft de goede 'coup de pédale' teruggevonden. De vermeende Deense dopingzondaar is sinds vorige week lid van de continentale Mexicaanse ploeg Tecos-Trek en dat hebben ze in Mexico geweten. In de loodzware tweede etappe van de Ronde van Puebla trok de 35-jarige berggeit op oorlogspad, zo fel dat de tegenstand hem pas aan de meet terugzag. Zijn Mexicaanse ploegmaat Bernardo Colex finishte op 9'41" tweede, net voor de Colombiaan Gregorio Ladino, ook al een Tecos-renner. In het algemene klassement zwaait 'Chicken' eveneens de plak.
Mexico blijft de rode draad in Rasmussens carrière. Niet alleen is hij in het huwelijksbootje getreden met een Mexicaanse, een leugen over zijn whereabouts in 2007 noopte hem in de Tour tot een gedwongen opgave in de gele trui. Hij beweerde in Mexico aan het trainen te zijn, terwijl hij destijds gewoon in Italië vertoefde. Rasmussen denkt er overigens aan om de Mexicaanse nationaliteit aan te nemen, zodat hij alsnog naar het WK in Mendrisio kan. (dea)
-
- AT Toto winner 15/16
De Hollanders hebben zich vandaag heel goed laten zien in de Vuelta!
Gesink nu 5de in het klassement op 29 seconden van Evans.
Gesink nu 5de in het klassement op 29 seconden van Evans.
- peter
Ik ben fan van Johnny. Wat een mannetje.
-
- AT Toto winner 15/16
Echt geweldig idd, wat een karakterrenner zeg.
En hij toont zich het hele jaar he. Want ook in het voorjaar was Johnny al voorin de koers te bewonderen in de regen in Vlaanderen. Met korte mouwen uiteraard!
Leuk dat de nederlanders zich laten zien en wat zou het leuk zijn als Gesink inderdaad serieus om het podium kan gaan strijden. Dat moet er toch echt in zitten.
Leuk dat de nederlanders zich laten zien en wat zou het leuk zijn als Gesink inderdaad serieus om het podium kan gaan strijden. Dat moet er toch echt in zitten.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Vandaag in ieder geval een relatief zware bergetappe; zal wel weer een vroeg vluchtgroep zijn en klassementsrenners die los gaan op de laatste (en zwaarste) beklimming van de dag.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 15/16
Misschien verliest Gesink zometeen wel wat tijd.. dat slotklimmetje zometeen is maar 7 km dus ik verwacht dat ze zometeen vanaf het begin gaan knallen terwijl Gesink meer van het temporijden is..
Hij had het zwaar maar hij heeft zichzelf uitstekend laten zien. Vechtlust tot op de streep, zo zie ik het graag. Nummer drie in het klassement na vandaag!
Nil volentibus arduum
Jammer dat hij Evans niet helemaal de hekken in reed.
-
- AT Toto winner 15/16
Evans zat flink te janken idd, zeikerd. Verder prima gedaan vandaag.. een paar keer dat ie op 20 meter gereden werd maar toch telkens weer terugkomen. Johnny vandaag ook weer goed gereden trouwens, staat nu 16e in het klassement.
Evans wilde een kopstoot uitdelen, lees ik net op nu.nl. Wat een zielig mannetje is het toch. Schijnt ook erg slecht te liggen in het peleton. Niet zo gek ook, als meneer verliest ligt het altijd aan iemand anders.
nu.nlGesink: Evans was wel agressief
Uitgegeven: 7 september 2009 22:12
Laatst gewijzigd: 7 september 2009 22:13
AMSTERDAM - Robert Gesink reed maandag niet onopvallend mee in de negende rit van de Vuelta a España. De Nederlander van Rabobank werd knap vijfde in de lastige bergrit en na afloop had hij het aan de stok met Cadel Evans (Silence-Lotto).
© ANP
"Hij was wel agressief, maar ja, daar kan ik weinig mee. Hij zal wel een slecht verliezer zijn", aldus Gesink.
Gesink legt op de website van Rabobank uit wat er gebeurde. "Op vijfhonderd meter kom ik aansluiten en wil ik direct de kop overnemen. Van kop af ging ik de sprint aan, langs de boarding. Valverde gaat buitenom, maar Evans wilde binnendoor. Helaas kwam de boarding iets naar binnen, waardoor hij tussen mij en de boarding kwam te zitten.''
''Na afloop was hij boos, omdat hij daardoor de trui niet kon verdedigen. Maar daar kon ik weinig aan doen." De Telegraaf meldde eerder dat Evans getracht zou hebben Gesink een kopstoot te geven.
Evans verloor de leiderstrui aan Valverde, die de acht bonificatieseconden meesnoepte.
Mont Ventoux
Evans en Gesink hadden al een geschiedenis met elkaar. In 2008 reed Evans in de vierde etappe in Parijs-Nice in het achterwiel van Gesink de Mont Ventoux op. De Nederlander deed al het werk en de Australiër won de etappe.
In het algemeen klassement van de Vuelta staat Evans nu tweede op zeven seconden van Valverde. Gesink is derde op 36 seconden.