Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%

Totaal aantal stemmen: 36

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk »

Waar Elia de laatste tijd dramatisch speelt met HSV.
Harm

Bericht door Harm »

wimpey schreef:
Baseman schreef:V-10 does not inhale :smallgrin.gif:
Maar waar komt dat overduidelijke zuurstofgebrek dan wél vandaan? :confused.gif:

Is vd Heijden trouwens geselecteerd? Hij heeft toch al een minuut of 18,31 voor Willem II gespeeld!
Het kan ook bij de geboorte gebeurd zijn.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Jöhnk schreef:Waar Elia de laatste tijd dramatisch speelt met HSV.
HSV is subtop, Liverpool absolute wereldtop.
Ajax!
Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- »

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wimpey

Bericht door wimpey »

Borst laat in het AD weinig over van 's lands bondscoach.

Waarom Van Marwijk bij Oranje afstand houdt

Hij heeft een mooie kop, Bert van Marwijk. Het witgrijze haar, de bruine wangen en lichte ogen geven hem een zeker charisma. Vooruit, ik roep hem uit tot de George Clooney van Zeist.
Onze bondscoach.

Vanmorgen speelt hij vriendschappelijk tegen Australië en deze zomer wil hij ons land wereldkampioen maken. Dat laatste lukt hoogstwaarschijnlijk niet. Maar tot de dag van vandaag valt Bert van Marwijk niet veel te verwijten. Oranje verliest bijna nooit.

Bert van Marwijk is een behoudende man, die grootse beslissingen eng vindt. Zijn geloof in ervaren spelers geldt levenslang, zijn behoudzucht om talenten voor de leeuwen te gooien ook. Bert van Marwijk is niet van de frivoliteiten. Tot de zomer van 2010 zullen we in zijn selectiebeleid geen verrassingen ontdekken. Vlaar of Fer?
Vergeet het maar.

De afgelopen dagen las ik het nog te verschijnen boek De dag van Pim en Pierre. Het gaat over het voetbalavontuur dat Feyenoord in 2002 de UEFA Cup opleverde. Het is geschreven door de nog nagenietende Gerrit-Jan van Heemst.

Opvallend in het boek is het harde oordeel over Bert van Marwijk. Onze huidige bondscoach was destijds trainer van Feyenoord, maar volgens een aantal oud-spelers is zijn rol in dat succesjaar allesbehalve doorslaggevend geweest. Insiders wisten al dat Van Marwijk destijds veelvuldig van mening verschilde met Pierre van Hooijdonk. In De dag van Pim en Pierre lees je dat het eigenlijk een seizoen lang niet boterde tussen Van Marwijk en alle dominante spelers.

Het conflict over de speelwijze - Bosvelt, Van Wonderen en Van Hooijdonk vonden hem te voorzichtig - is nog tot daar aan toe. Maar dat die spelers hem een matige coach vonden, verrast zeven jaar later toch wel. Juist een bondscoach moet een kei van een coach zijn, ook toen hij begon.

De spelers vonden Bert van Marwijk een zenuwachtige beginneling met een peptalk vol open deuren. Ze waren verbaasd dat hij nauwelijks Engels sprak. Ergerlijk vonden ze dat Van Marwijk weinig oog en oor had voor spelers met veel meer ervaring dan hij.
Warm werd het contact zo zelden. Van Hooijdonk wilde jarenlang de baas spelen over zijn trainer. Het was slechts de vrees voor een nóg slechtere opvolger, die de spelers deed besluiten niet op een ontslag van de coach aan te sturen.

'Kijk uit wat je doet, straks krijgen we een of andere koekenbakker voor de groep,' waarschuwde reservedoelman Henk Timmer. Pierre van Hooijdonk zegt nu: 'Berts geluk is geweest dat hij een aardige vent was. Daardoor hebben we niet direct de deur in het slot gegooid.'

Even de resultaten van voetbaltrainer Bert van Marwijk op een rijtje? Fortuna Sittard bracht hij naar de subtop van de eredivisie, Borussia Dortmund naar de top van de Duitse middenmoot. Bij Feyenoord vertoonden alle seizoenen grote inzinkingen. Zelfs in het seizoen dat de UEFA Cup werd veroverd, draaiden Champions League en nationale competitie voor Feyenoord op een fiasco uit.

Bovendien maakte Bert van Marwijk ruzie met het grote talent Robin van Persie, die even later voor een habbekrats aan Arsenal moest worden verkocht. Tussen Bert van Marwijk en Pierre van Hooijdonk was het constant hommeles. 'Kutwissels!' schreeuwde van Hooijdonk eens luidkeels toen een wedstrijd volgens hem door slecht coachwerk verloren was gegaan. In de zomer van 2003 vluchtten Van Hooijdonk en Bosvelt de Kuip uit.

Hoeveel verder is Bert van Marwijk inmiddels? Ik weet niet of hij - bij de nonnetjes in Vught of met een cursus LOI ¿ aan zijn Engels heeft gespijkerd, maar als coach van Borussia Dortmund zal hij tenminste het Duits machtig zijn geworden. In De dag van Pim en Pierre geeft hij toe dat hij als beginnend trainer te dicht op de spelers zat. Aha, vandaar die afstand bij Oranje. Diepgaande gesprekken met de moeilijke jongens in Oranje laat hij graag over aan Phillip Cocu, Frank de Boer of Kees Jansma. Ik vind dat zeer merkwaardig. Over een maand of tien zullen we hem onder andere daar om veroordelen - tenzij Oranje wereldkampioen wordt natuurlijk.
999

Bericht door 999 »

Maar wie neemt Borst serieus ?.
Blij met de punten ...
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Elia valt me vandaag een beetje tegen. Hij heeft toch niet de pure klasse die Robben heeft.

Hunt speelt aardig, is erg balvast en kaatst goed. Boula is een interessante optie op rechtsback!
Lionel

Bericht door Lionel »

999 schreef:Maar wie neemt Borst serieus ?.
Inderdaad zeg!

En wat klagen Pi-Air, Bosvelt, Van Wonderen enz nou? De CL liep op een fiasco uit? LOGISCH met die idioten...
IK GELOOF!!!!!!
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Wat een dramatisch niveau zeg. Ik mag toch hopen dat Schaars niet meer gaat naar Zuid Afrika.. Die jongen is behoorlijk afgezakt.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Zlatan Son of God schreef:Wat een dramatisch niveau zeg. Ik mag toch hopen dat Schaars niet meer gaat naar Zuid Afrika.. Die jongen is behoorlijk afgezakt.
Schaars speelde vandaag verstoppertje.. Van Babel loop ik ook niet warm hoor...
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

WP_LeGeNd schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wat een dramatisch niveau zeg. Ik mag toch hopen dat Schaars niet meer gaat naar Zuid Afrika.. Die jongen is behoorlijk afgezakt.
Schaars speelde vandaag verstoppertje.. Van Babel loop ik ook niet warm hoor...
Idd die doet weinig goeds.. ondanks dat hij nu geweldig een bal aanneemt en afschermd in de 16..
LucaS

Bericht door LucaS »

Fijn, die flauwekul hebben we weer gehad, nu graag weer snel competitievoetbal
I think I lost my fucking headache
joey
Erelid

Bericht door joey »

Is lastig te beoordelen, want de spelers hebben een jetlag in de benen. Die wedstrijd slaat nergens op.
Het stinkt aan alle kanten!
wimpey

Bericht door wimpey »

Wie neemt BvM serieus? Die jongens van Feyenoord destijds niet. De jongens van Oranje wel?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

LucaS schreef:Fijn, die flauwekul hebben we weer gehad, nu graag weer snel competitievoetbal
Exact. Sloeg nergens op dit.

Bert van Marwijk is verder natuurlijk ook niets bijzonders hè.
Lionel

Bericht door Lionel »

wimpey schreef:
Wie neemt BvM serieus? Die jongens van Feyenoord destijds niet. De jongens van Oranje wel?
Ik denk van wel. Vind het Oranje prima in elkaar steken.
IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik vind ook dat hij het aardig doet. Vooral door niet te veel te veranderen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Peter schreef:
LucaS schreef:Fijn, die flauwekul hebben we weer gehad, nu graag weer snel competitievoetbal
Exact. Sloeg nergens op dit.

Bert van Marwijk is verder natuurlijk ook niets bijzonders hè.
Nee, maar de vrienden van de media mogen hem wel. Dat is ook wat waard.
Het stinkt aan alle kanten!
wimpey

Bericht door wimpey »

Rishi schreef: Ik denk van wel. Vind het Oranje prima in elkaar steken.
Hij doet niets anders dan het werk van MvB voortzetten. Zelfde systeem, hetzelfde materiaal. En in deze poule hadden we met jou of mij voor de groep ook zo'n enorme voorsprong gehad.
wimpey

Bericht door wimpey »

joey schreef: Nee, maar de vrienden van de media mogen hem wel. Dat is ook wat waard.
Pcs. De man is net Advocaat: oh zo bang om iets opzienbarends te doen waardoor de media hem zouden kunnen afbranden.

Oranje gaat braaf de kwartfinale halen en dan 'met opgeheven hoofd' (echt zo'n Van Marwijk spreuk) naar huis toe.
999

Bericht door 999 »

wimpey schreef:
Komop Wimpey.Pierre van Hooijdonk in je selectie en problemen komen vanzelf .. Maar waarom na zoveel jaren nog effe natrappen .. koester die beker zou ik zeggen .. of je het nu fijn vindt of niet als Feyenoord speler BVM was er onderdeel van ..
Blij met de punten ...
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Sommige posters nemen Borst alleen serieus als hij hun menig deelt. Ik daarentegen neem Borst altijd serieus. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Lionel

Bericht door Lionel »

999 schreef:
wimpey schreef:
Komop Wimpey.Pierre van Hooijdonk in je selectie en problemen komen vanzelf .. Maar waarom na zoveel jaren nog effe natrappen .. koester die beker zou ik zeggen .. of je het nu fijn vindt of niet als Feyenoord speler BVM was er onderdeel van ..
Helemaal mee eens. Wat zo grappig is.. zeggen dat Bertje geen toegevoegde waarde was bij het winnen van de Uefa Cup maar hem wel de schuld geven dat ze er niks van bakten in de CL en competitie..

Waar speelt Paauwe nu? VVV toch?
Kalou? Reserve bij Willem 2?

Van Marwijk heeft er een goed team van gemaakt en met het nodige geluk de UEfa Cup gewonnen. Prima toch?
IK GELOOF!!!!!!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Van Marwijk: "Weer klein stukje voorwaarts"
Bondscoach Bert van Marwijk was na afloop van het oefenduel met Australië een tevreden man. Hij zag zijn ploeg weliswaar niet winnen, maar somde tegenover de camera van SBS voldoende positieve punten op.

In Sydney hielden Oranje en Australië elkaar in bedwang: 0-0. Het Nederlands elftal had echter de bovenhand in het duel met de Aussies. Gezien de vele vervangers in de ploeg, was Van Marwijk goed te spreken over de prestatie van zijn equipe. "Het is goed gegaan, met andere jongens op het veld. We hebben vandaag ook een herkenbare manier van voetballen laten zien."

"Met name het middenveld heeft vandaag goed gespeeld. Ook verdedigend stonden we goed, we hebben bijna niets weggegeven. Wat voor mij belangrijk is, is dat de stijl van voetballen herkenbaar is. Dit is wat we willen en dat bereiken we ook met een hoop andere jongens. Ik kan niet ontevreden zijn."

De tegenstander van zaterdag verscheen wat minder sterk dan verwacht voor de dag. Ook Van Marwijk zag Australië eigenlijk geen moment aanspraak maken op meer dan een gelijkspel. "Maar dat had misschien ook wel met ons te maken. Het is een hele fysieke ploeg, dat wisten we wel uit het verleden, maar vandaag hebben ze niet de kans gehad dat spel te spelen. Dat is een compliment voor ons."

"We hebben best een zware week gehad, met die zware reis achter de kiezen", gaat Van Marwijk verder. "Daarnaast heeft het eigenlijk de hele week geregend. Vandaag was het eindelijk even droog, maar vlak voor de wedstrijd begon het weer. Dan heb je ook nog eens te maken met een zwaar veld. Ondanks de omstandigheden hebben we geprobeerd het spel te maken, dat kost veel kracht."

Van Marwijk is tevreden over het verloop van de afgelopen week. "Ik ben blij dat we het gedaan hebben", zegt de bondscoach over de reis naar Australië. "De jongens waren scherp en ook vandaag redelijk fit, terwijl het toch zwaar was. De spelers hebben deze week en tijdens dit duel veel discipline getoond. We gaan weer een klein stukje voorwaarts, daarmee kunnen we niet ontevreden zijn."
Ik vind dit soort wedstrijden totaal nutteloos, maar dat zal wel een mij liggen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
wimpey

Bericht door wimpey »

999 schreef: Komop Wimpey.Pierre van Hooijdonk in je selectie en problemen komen vanzelf .. Maar waarom na zoveel jaren nog effe natrappen .. koester die beker zou ik zeggen .. of je het nu fijn vindt of niet als Feyenoord speler BVM was er onderdeel van ..
En volgens die jongens (niet enkel Pi Air) won Feyenoord dat ding dus ondanks BvM.

BvM werd in 07/08 6e met Feyenoord. Bij Dortmund bakte ie er helemaal niets van. En in z'n eerste periode bij Feyenoord kwam die club ook niet eens in de buurt van een landstitel.

Ik vind het een trainer van niets. Kan me niets bedenken waarbij je denkt: dá's nou typisch BvM. Ho, stop, Koekie Voorn, da's typisch BvM. :excited.gif:

Het lijkt me dat Cocu en FdB de boel leiden en dat die sullige BvM de aanspreekpartner voor de media is.
Plaats reactie