Ajax - Juventus 18-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Rooie » vr feb 19, 2010 4:12 pm

Peter schreef:
GangstaRiB schreef:
joey schreef:Neuh, zolang wij niet met capuchons tot over onze wenkbrauwen naar het trainingsveld trekken, luistert er niemand naar ons. En dat is maar goed ook. :smallgrin.gif:

Iedereen kan zien dat Van der Wiel bulkt van het talent. Maar dat was bijvoorbeeld met Nigel de Jong ook zo. Net als Nigel is Gregory nogal onder de indruk van zichzelf, en al die krantenberichten over belangstelling van die club en belangstelling van die club maken dat nog erger. Iemand moet hem eens vertellen dat de primaire taak van een verdediger verdedigen is. Als Ajax een tegendoelpunt krijgt doordat er aan zijn kant een zee aan ruimte ligt, moet hij zich dat per definitie aantrekken. Kortom Martin, pak die jongen aan, net zoals je Nigel aangepakt hebt. Een aaitje over zijn kop en dan een geweldige schop onder zijn hol.
Maar goed, schrijf je dit naar aanleiding van de wedstrijd tegen Juve? Want daarin heb ik Greg heel weinig fout zien doen hoor.... In andere wedstrijden heeft hij af en toe een steekje laten vallen, maar gezien zijn geringe ervaring en leeftijd lijkt mij dat niet meer dan logisch. Die jongen ontwikkelt zich stormachtig.
Weinig fout zien doen? Beide voorzetten kwamen door laks verdedigen van vdWiel.
Die 1e was toch een fout van De Zeeuw (samen met lankmoedig verdedigen van Alderweireld)? Die 2e irriteerde ik me dan wel weer aan vd Wiel die op z'n dooie gemak terug kwam sjokken terwijl hij naar mijn inzicht gewoon op tijd terug had kunnen zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Jöhnk » vr feb 19, 2010 4:16 pm

Scherrer schreef:
joey schreef: Iedereen kan zien dat Van der Wiel bulkt van het talent. Maar dat was bijvoorbeeld met Nigel de Jong ook zo. Net als Nigel is Gregory nogal onder de indruk van zichzelf, en al die krantenberichten over belangstelling van die club en belangstelling van die club maken dat nog erger. Iemand moet hem eens vertellen dat de primaire taak van een verdediger verdedigen is. Als Ajax een tegendoelpunt krijgt doordat er aan zijn kant een zee aan ruimte ligt, moet hij zich dat per definitie aantrekken. Kortom Martin, pak die jongen aan, net zoals je Nigel aangepakt hebt. Een aaitje over zijn kop en dan een geweldige schop onder zijn hol.
100% mee eens.

Die jongen kan de absolute top halen, als hij zélf maar door krijgt dat hij dan een stuk serieuzer met voetbal bezig moet zijn in het veld. Erin ja, want zijn probleem ligt volgens mij niet zozeer in een gebrek aan conditie of kracht, maar aan een gebrek van concentratie, plichtsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel ín het veld.
Aha, dus jullie vinden hem wel talentvol. Dat is nieuw voor me.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door joey » vr feb 19, 2010 4:55 pm

Ik houd een slag om de arm, want een toptalent moet ook een topmentaliteit hebben. Van der Wiel is verdedigend kwetsbaar. Niet omdat hij niet kan verdedigen, maar omdat hij laks is (denk ik).
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door wimpey » vr feb 19, 2010 5:03 pm

Ik vind vd Wiel bij Ajax de enige waarvan je denkt: zet 'm in een topteam neer en hij draait binnen de kortste keren moeiteloos mee. Die gast heeft zoveel aanleg.

Bij Suarez bijv. heb ik dat niet. Suarez mist gewoon een aantal cruciale kwaliteiten voor de absolute top: hij is niet snel genoeg en niet balvast genoeg. Hij is van alles wat, maar vooral opportunist. Dat pakt tegen Slovan goed uit. Tegen Juve is het (veel) te weinig zoals gisteren bleek. Tegen Fiorentina was het vorig seizoen ook niet veel soeps.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door joey » vr feb 19, 2010 5:35 pm

wimpey schreef:Ik vind vd Wiel bij Ajax de enige waarvan je denkt: zet 'm in een topteam neer en hij draait binnen de kortste keren moeiteloos mee. Die gast heeft zoveel aanleg.

Misschien zou dat ook beter voor hem zijn. Bij zo'n club wordt hij eerder gecorrigeerd door zijn medespelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Laudrup » vr feb 19, 2010 6:10 pm

wimpey schreef:De manier waarop Ajax verdedigt, de tranen schieten je bijna in de ogen.

Defensie op lijn, stilstaand, de bal verdedigend. Die Amauri werd op z'n wenken bediend, kon op snelheid tussen 2 Ajax verdedigers komen en inknikken.

Van dit Ajax haalt alleen vd Wiel de europese top. De rest zit al op jonge leeftijd aan z'n plafond (incl. Suarez).

BTW: del Piero = voetbal. Een sieraad voor de sport. :biggthumpup.gif:
Wat verwacht je van Eriksen dan Wimpey?
15 mei 2011.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door goodfella » vr feb 19, 2010 8:46 pm

joey schreef:Dat heb ik al eens uitgelegd. Ik doe niet meer aan wishful thinking. Als supporter heb je de neiging de zaken rooskleuriger te zien dan ze zijn. Na het debâcle met HTC heb ik daar een streep onder gezet. Eerst zien, dan geloven, dat is nu mijn motto.

Begrijp me goed, het is geen schande om van Juventus te verliezen. Maar zo'n wedstrijd toont wel aan dat we in de CL weinig te zoeken hebben. Ajax is op dit moment aan dat niveau niet toe. Ik zou zeggen: ga terug naar de basis, bijvoorbeeld door elke dag op positiespel te trainen. Dan leren de spelers misschien nog iets. Zoals het nu gaat is het me allemaal te opportunistisch, zo bouwen we niets op.
Wishful thinking? In het HtC tijdperk was je positief over het positiespel en nu deugt er ineens helemaal niets meer van. Daar gaat het om. Terwijl Ajax onder HtC net zo beroerd speelde als nu onder Jol.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door joey » vr feb 19, 2010 9:01 pm

Vind ik niet. Maar goed, zo interessant is dat niet. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door goodfella » vr feb 19, 2010 9:06 pm

joey schreef:Vind ik niet. Maar goed, zo interessant is dat niet. :excited.gif:
Of je er nu tegen Juventus of Marseille uitvliegt of tegen Zagreb of Kopenhagen. Als je dat verschil niet wilt zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door joey » vr feb 19, 2010 9:07 pm

Pfff... Je weet nooit wat het Ajax van toen tegen Juventus gepresteerd had. Je kunt de voetbalgeschiedenis niet herschrijven.

Maar wat wil je nou? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door goodfella » vr feb 19, 2010 9:16 pm

joey schreef:Pfff... Je weet nooit wat het Ajax van toen tegen Juventus gepresteerd had. Je kunt de voetbalgeschiedenis niet herschrijven.

Maar wat wil je nou? :confused.gif:
Dat zeg ik toch. Je kunt wel positief zijn over een ploeg die er tegen Slavia Praag en Zagreb afgaat en in de competitie 70 punten pakt, maar het huidige Ajax doet alles fout. En dat enkel omdat Cruijff de trainer steunde (en ons met Urzaiz en Roger opscheepte).

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » vr feb 19, 2010 9:33 pm

toch meende een commentator hier dat wiel een van de weinige Ajaxspelers was die meekon met het niveau van juve en dat vond ik eigenlijk ook wel. vdWiel was absoluut niet slecht. Ik vond hoe vertonghe zich 2 maal voor lul zette veel erger. Jan is een verplaatsing van lucht, een ongetimed briesje. ik snap werkelijk niet hoe het kan hoor. ik keek de wedstrijd zonder geluid en ik dacht toen goal 2 viel dat die fuckers bij RTL goal 1 vanuit een andere hoek lieten zien. Wat een gepruts!

Ik snap Jol niet, wanneer je een speler hebt die er zo nichterig insprinkt bij goal 1 wissel je hem voordat goal 2 ook nog valt!!!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Lionel » vr feb 19, 2010 11:21 pm

Ik heb gisteren genoten van heel Ajax! Als die kutscheids een pingel geeft speel je Juve van het kastje naar de muur. Gelul dat Juve ons liet uitrazen want ze kwamen amper aan voetballen toe.

Schitterende avond gister, goed voetbal, veel kansen.. Ik ben trots! :ajaxscarf.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Bert » za feb 20, 2010 2:11 pm

wimpey schreef:Bij Suarez bijv. heb ik dat niet. Suarez mist gewoon een aantal cruciale kwaliteiten voor de absolute top: hij is niet snel genoeg en niet balvast genoeg. Hij is van alles wat, maar vooral opportunist. Dat pakt tegen Slovan goed uit. Tegen Juve is het (veel) te weinig zoals gisteren bleek. Tegen Fiorentina was het vorig seizoen ook niet veel soeps.
Huh? Suárez speelde tegen Fiorentina toch juist prima?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 20, 2010 3:33 pm

Heb genoten van Greg van der Wiel, die weer eens liet zien dat hij een stap hogerop kan. Dat Ajax niet als winnaar van het veld stapt is te danken aan de scheidsrechter en twee ongeconcentreerde momenten van Vertonghen, eeuwig zonde. Vertonghen zat totaal niet in de wedstrijd, terwijl hij toch aardig in vorm is de laatste tijd. Achteraf dus een slechte zet gebleken om hem als linksback op te stellen, want het spel van Urby leek ook al nergens naar.

Helaas had De Jong het vizier niet op scherp. Die jongen heeft het gepresteerd om 6-7 doelkansen niet op doel te krijgen! De Jong is een prima selectiespeler maar mag de schoenen van Eriksen niet strikken, en Lodeiro haal je toch ook niet voor niets? Ik had gehoopt op iets meer lef van Jol.

Als Juventus in Turijn niet weer het geluk aan haar zijde heeft, dan zie ik ons nog wel met 2-0 of 2-1 winnen. Jol moet dan wel wat meer voetballers opstellen, sowieso Eriksen, en misschien Lodeiro ook wel. Gewoon alles of niets spelen, en die middenvelders van Juventus weg tikken. Dat kan best. Op kracht kun je het toch nooit van die gasten winnen, zijn allemaal 2 koppen groter.

Sfeer in het stadion was geweldig, ondanks het verlies heb ik een mooie avond gehad. Alleen Karin Bloemen was een historisch dieptepunt. Wie verzint zoiets? Ik voel me als supporter een beetje geminacht, alsof ik 15 minuutjes zonder entertainment in de rust niet zou overleven. Op het gebied van goede smaak blijft Ajax helaas de plank volledig misslaan.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Lionel » za feb 20, 2010 6:40 pm

Inderdaad. De persoon die met die muts in die jurk op de proppen kwam moeten ze ontslaan.. Wat een doos is dat zeg! Ik wil in de rust voetballiederen horen of liederen waar je wat aan hebt! Niet dat gelul van haar...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door 666 » za feb 20, 2010 6:54 pm

Hoeveel betaalt Karin Bloemen (Koos Alberts, Peter Beense, Andre Riool, ...) eigenlijk aan Ajax voor zo'n pauzenummertje?

Zo'n optreden in de Arena is een soort reclamespot voor 50.000 man (m/v) waarin je de kans krijgt meer CDs/concertkaartjes/etc. te verkopen. Daar gaat Ajax toch niet gratis aan meewerken (of erger nog: voor betalen)?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Dubbel » za feb 20, 2010 7:24 pm

Giacomo Puccini schreef:Sfeer in het stadion was geweldig, ondanks het verlies heb ik een mooie avond gehad. Alleen Karin Bloemen was een historisch dieptepunt. Wie verzint zoiets? Ik voel me als supporter een beetje geminacht, alsof ik 15 minuutjes zonder entertainment in de rust niet zou overleven. Op het gebied van goede smaak blijft Ajax helaas de plank volledig misslaan.
Liever Karin Bloemen op de middencirkel dan een half stadion dat "sta op als je veur Ajax bent" zingt. Dat was voor mij het dieptepunt van de avond. Zitten er nog wel Amsterdammers in dat stadion?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Marillion » za feb 20, 2010 7:39 pm

Ik heb liever helemaal niks. De rust is een prima gelegenheid om even heftig in discussie te gaan over de wedstrijd. Al die zogenaamde artiesten kunnen me gestolen worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 20, 2010 8:36 pm

Dubbel schreef:
Giacomo Puccini schreef:Sfeer in het stadion was geweldig, ondanks het verlies heb ik een mooie avond gehad. Alleen Karin Bloemen was een historisch dieptepunt. Wie verzint zoiets? Ik voel me als supporter een beetje geminacht, alsof ik 15 minuutjes zonder entertainment in de rust niet zou overleven. Op het gebied van goede smaak blijft Ajax helaas de plank volledig misslaan.
Liever Karin Bloemen op de middencirkel dan een half stadion dat "sta op als je veur Ajax bent" zingt. Dat was voor mij het dieptepunt van de avond. Zitten er nog wel Amsterdammers in dat stadion?
Hoeveel Amsterdamse voetballiedjes zijn er dan?

De meeste mensen in de Arena komen volgens mij niet uit Amsterdam en omstreken. De treinen uit Brabant, Overijssel, Drenthe, Utrecht, Limburg... op wedstrijddagen zijn ze allemaal afgeladen met Ajax fans.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door peter » za feb 20, 2010 8:55 pm

Gewoon twee a drie liedjes en geen live optreden:
- Clublied
- Danny de Munk - Mijn stad
- Bob Marley - Three little birds

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 20, 2010 9:44 pm

Karin Bloemen was inderdaad het dieptepunt. Welke idioot dit verzint, is mij een raadsel (net als de rust van Ajax - Anderlecht; de enigen die toen meezongen waren de Anderlechtfans, laat ze die artiesten toch van het veld, of kom met mensen als Harrie Slinger, zoals hier al eens werd geopperd).

Overigens viel Ajax me niet tegen, speelde fel en met het hart. Als je zo iedere week performt in de eredivisie, heb je een kampioensteam. Ik hou daarentegen me hart (weer) vast voor de pot tegen Vitesse. Zal ongetwijfeld weer het bekende manco van slap begin zijn..

Overigens even dit: is iemand afgelopen donderdag het enorme verschil tussen de keepers opgevallen? Buffon heerst in zijn strafschopgebied. Ik zat dichter bij het veld dan ik gewend was in vak 115 en dus relatief dicht bij de goal. Dan zie je in de eerste helft Maarten keepen; timide, een lijnkeeper die alleen bij hele hoge nood een meter van zijn doellijn afstapt. En dan in de tweede helft Buffon: zelfs als er een Ajaxcorner voorbij de tweede paal buiten het 5-meter gebied wordt getrapt sprint hij er naar toe en heeft hem. Als Ajax zo'n keeper had, scheelt dat serieus veel goals, denk ik. Alleen al omdat Stekel eenvoudig zijn lijn niet af komt. Buffon laat imo zien hoe het wél moet. Tuurlijk. Hij is al jaren een topkeeper. Maar het verschil met Maarten vond ik afgelopen donderdag schrijnend.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door GangstaRiB » za feb 20, 2010 9:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Karin Bloemen was inderdaad het dieptepunt. Welke idioot dit verzint, is mij een raadsel (net als de rust van Ajax - Anderlecht; de enigen die toen meezongen waren de Anderlechtfans, laat ze die artiesten toch van het veld, of kom met mensen als Harrie Slinger, zoals hier al eens werd geopperd).

Overigens viel Ajax me niet tegen, speelde fel en met het hart. Als je zo iedere week performt in de eredivisie, heb je een kampioensteam. Ik hou daarentegen me hart (weer) vast voor de pot tegen Vitesse. Zal ongetwijfeld weer het bekende manco van slap begin zijn..

Overigens even dit: is iemand afgelopen donderdag het enorme verschil tussen de keepers opgevallen? Buffon heerst in zijn strafschopgebied. Ik zat dichter bij het veld dan ik gewend was in vak 115 en dus relatief dicht bij de goal. Dan zie je in de eerste helft Maarten keepen; timide, een lijnkeeper die alleen bij hele hoge nood een meter van zijn doellijn afstapt. En dan in de tweede helft Buffon: zelfs als er een Ajaxcorner voorbij de tweede paal buiten het 5-meter gebied wordt getrapt sprint hij er naar toe en heeft hem. Als Ajax zo'n keeper had, scheelt dat serieus veel goals, denk ik. Alleen al omdat Stekel eenvoudig zijn lijn niet af komt. Buffon laat imo zien hoe het wél moet. Tuurlijk. Hij is al jaren een topkeeper. Maar het verschil met Maarten vond ik afgelopen donderdag schrijnend.
Ik zat me af te vragen of Steek de goals van Amuari had kunnen voorkomen door uit z'n doel te komen. Amauri kopte volgens mij beide keren op de 5 meter lijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door 999 » za feb 20, 2010 11:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Karin Bloemen was inderdaad het dieptepunt. Welke idioot dit verzint, is mij een raadsel (net als de rust van Ajax - Anderlecht; de enigen die toen meezongen waren de Anderlechtfans, laat ze die artiesten toch van het veld, of kom met mensen als Harrie Slinger, zoals hier al eens werd geopperd).

Overigens viel Ajax me niet tegen, speelde fel en met het hart. Als je zo iedere week performt in de eredivisie, heb je een kampioensteam. Ik hou daarentegen me hart (weer) vast voor de pot tegen Vitesse. Zal ongetwijfeld weer het bekende manco van slap begin zijn..

Overigens even dit: is iemand afgelopen donderdag het enorme verschil tussen de keepers opgevallen? Buffon heerst in zijn strafschopgebied. Ik zat dichter bij het veld dan ik gewend was in vak 115 en dus relatief dicht bij de goal. Dan zie je in de eerste helft Maarten keepen; timide, een lijnkeeper die alleen bij hele hoge nood een meter van zijn doellijn afstapt. En dan in de tweede helft Buffon: zelfs als er een Ajaxcorner voorbij de tweede paal buiten het 5-meter gebied wordt getrapt sprint hij er naar toe en heeft hem. Als Ajax zo'n keeper had, scheelt dat serieus veel goals, denk ik. Alleen al omdat Stekel eenvoudig zijn lijn niet af komt. Buffon laat imo zien hoe het wél moet. Tuurlijk. Hij is al jaren een topkeeper. Maar het verschil met Maarten vond ik afgelopen donderdag schrijnend.
Buffon werdt toch mooi te kakken gezet met die bal door zijn benen ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Marillion » za feb 20, 2010 11:12 pm

Stekelenburg is inderdaad veel te huiverig om zijn doel uit te komen. Daar erger ik me al jaren aan. Zeker als je kijkt naar zijn fysiek dan moet hij juist in staat zijn om heel dominant te keepen. Alles wat ook maar enigzins in de buurt van het 5 meter gebied komt moet voor hem zijn. Als keeper krijg je bovendien bijna alles mee dus je kunt best stevig inkomen als het nodig is. Is voor een verdediging ook lekker hoor. Als je een keeper in je rug hebt waarvan je weet dat hij niet twijfelt.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie