Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 11:05 am

Jesse schreef:
Duitsland is voetballend helemaal niet zo goed. Ze zijn strategisch sterk, dus England en Argentinie vielen door de mand. Gewoon dom dat Argentinie het geduld verloor en na een uur met zoveel mensen voor de bal ging spelen.
Dat vind ik wat makkelijk. Volgens mij werd Argentinië juist in het begin overlopen door de Duitsers. Het had al snel 2, 3-0 kunnen staan. Argentinië heeft daarnaast geen kans gehad, volgens mij. Toen ze alles of niets gingen spelen liepen ze wel echt in het mes, inderdaad. Maar het is niet alsof ze daarvoor alle touwtjes in handen hadden.
Argentinie heeft genoeg kansen gehad, maar de afwerking was slecht.

Het Duitse plan zag er, volgens mij, zo uit:
1) Snelle overrompeling, hopen op snelle goal, en verdedigend als gekken alle ruimtes dichtlopen. Kost enorm veel energie, maar Argentinie was er duidelijk door verrast. Nadeel is dat je normaalgesproken laat in de wedstrijd energie tekort komt. Daar had Argentinie dus op moeten wachten. Vraag: waarom verloor Argentinie het geduld?
2) Het centrum van de verdediging helemaal dichtgooien, want daar combineert Argentinie het liefst met snelle kaatsballen dwars doorheen. Vraag: Waar was het Argentijnse antwoord over de vleugels?
3) Wachten op de countermogelijkheden. Net als tegen Engeland. Vraag: waarom liep Argentinie, toen de gelijkmaker uitbleef, met open ogen in die val door met veel teveel mensen voor de bal te gaan voetballen?

Natuurlijk schrijft de pers Duitsland nu de hemel in. Hadden ze bij Oranje ook gedaan als die de score in de laatste tien minuten naar 4-1 of 5-1 hadden uitgebouwd. Het feit blijft dat een beter gecoached Argentinie waarschijnlijk wel antwoorden had gehad, want op de vroege overrompeling na was het allemaal heel voorspelbaar. Zelf heb ik de wedstrijd verkeerd gelezen, want ik had nooit gedacht dat Argentinie dezelfde fout zou maken als Engeland.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 11:34 am

bryan schreef:Tsjonge jonge, als Duitsland "voetballend niet goed is" dan ben ik benieuwd wie wel is.
Ik ook. Ik vind dat de Duitsers het uitstekend doen.

@MT: leuk plan, maar je moet het ook kunnen uitvoeren. Bij de Duitsers heb je het gevoel dat ze geloven in wat ze doen.

Over de hele linie is het niveau niet geweldig. We hebben wel eens betere WK's gehad. Welbeschouwd is Duitsland de enige halvefinalist die heeft weten te overtuigen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Jesse » zo jul 04, 2010 11:36 am

Nog eens de samenvatting gezien en het was toch iets anders. Na de 1-0 krijgt Duitsland nog één open schietkans voor Klose en heeft Argentinië nog een kans via Higuain. Verder alleen schoten van buiten de 16 van Messi, Podolski en Tevez. Daarna valt de 2-0 en is het gedaan. Met de afwerking van Argentinië had het dus niet zoveel te maken, maar het was ook niet zo dat Duitsland al met 3-0 voor had moeten staan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 11:40 am

joey schreef:
bryan schreef:Tsjonge jonge, als Duitsland "voetballend niet goed is" dan ben ik benieuwd wie wel is.
Ik ook. Ik vind dat de Duitsers het uitstekend doen.

@MT: leuk plan, maar je moet het ook kunnen uitvoeren. Bij de Duitsers heb je het gevoel dat ze geloven in wat ze doen.

Strategisch hebben ze het goed gedaan. Voetballend zijn ze beperkt. Een bankwarmer als Klose die topscorer is. Dat zegt toch genoeg?

Ze hebben bovendien het voordeel dat ze al vanaf Februari met die bal hebben gespeeld. Terwijl Messi gewoon huizenhoog over blijft schieten.

Absoluut een teleurstellend WK. Ik kijk voor hoogstaand voetbal, maar het is allemaal erg negatief. Zo'n Paraguay dat telkens aan de
zijlijn met drie man om een Spanjaard staat, en daaromheen nog eens drie man om vooral geen afspeelmogelijkheid open te laten. Veredeld kluitjesvoetbal en geen zak aan.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo jul 04, 2010 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 11:43 am

Nee, maar je merkte wel dat Argentinië niet echt druk durfde te zetten omdat het bang was voor de Duitse counters. En toen ze druk probeerden te zetten, was het snel gedaan. Duitsland heeft Argentinië steeds het gevoel gegeven dat er niets te halen viel.

Al met al een kansloze wedstrijd voor de Gauchos dus. Echt kansloos. En dat is toch eigenaardig, want Argentinië heeft zeer goede voetballers. Ik vond Argentinië gelaten, het straalde niets uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Thijs » zo jul 04, 2010 11:46 am

Monkey Tonk schreef:
Strategisch hebben ze het goed gedaan. Voetballend zijn ze beperkt. Een bankwarmer als Klose die topscorer is. Dat zegt toch genoeg?

Ze hebben bovendien het voordeel dat ze al vanaf Februari met die bal hebben gespeeld. Terwijl Messi gewoon huizenhoog over blijft schieten.
Dat Klose al 14 WK-goals erin heeft liggen zal misschien wel zeggen dat het niet zomaar één of andere koekenbakker is. Als je al 13 goals hebt gemaakt op dit WK kun je voetballend onmogelijk beperkt zijn.

Regeren is vooruit zien, dus wat dat betreft kan ik ook wel zeggen dat echte kampioenen zo snugger zijn om alvast met die bal te oefenen. Hebben we bij Ajax ook gedaan, en voila: zeker een Ajacied in de WK-finale.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 11:48 am

joey schreef:Nee, maar je merkte wel dat Argentinië niet echt druk durfde te zetten omdat het bang was voor de Duitse counters. En toen ze druk probeerden te zetten, was het snel gedaan. Duitsland heeft Argentinië steeds het gevoel gegeven dat er niets te halen viel.

Al met al een kansloze wedstrijd voor de Gauchos dus. Echt kansloos. En dat is toch eigenaardig, want Argentinië heeft zeer goede voetballers. Ik vond Argentinië gelaten, het straalde niets uit.
Wat mij betreft hoefden ze geen druk te zetten. De kansen komen toch wel. Ze controleerden de wedstrijd pakweg van de 20ste t/m de 60ste minuut. De kansen waren er, maar de schoten waren verschrikkelijk.

Verder zag je Tevez en Heinze al in de eerste helft hun hoofd verliezen tegenover de scheidsrechter. Als tegenstander kun je je dan in de handen wrijven. Want dan zijn ze meer met de scheidsrechter bezig dan met de wedstrijd. Net als Brazilie tegen Nederland.

Een overwinning van hoofd over hart. Ik blijf het jammer vinden, want Argentinie was voor mij de smaakmaker van het toernooi. Voetballend. Niet strategisch. ;)

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Wouter » zo jul 04, 2010 11:49 am

Klose speelt in het nationale elftal wel goed. Het klikt gewoon met Podolski en de rest van de ploeg.

Dat is ook het verschil tussen Duitsland en Argentinië: de Duitsers zijn veel beter op elkaar ingespeeld.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 11:51 am

Thijs schreef:
Monkey Tonk schreef:
Strategisch hebben ze het goed gedaan. Voetballend zijn ze beperkt. Een bankwarmer als Klose die topscorer is. Dat zegt toch genoeg?

Ze hebben bovendien het voordeel dat ze al vanaf Februari met die bal hebben gespeeld. Terwijl Messi gewoon huizenhoog over blijft schieten.
Regeren is vooruit zien, dus wat dat betreft kan ik ook wel zeggen dat echte kampioenen zo snugger zijn om alvast met die bal te oefenen. Hebben we bij Ajax ook gedaan, en voila: zeker een Ajacied in de WK-finale.

Is waar van de bal. Zal voortaan ook wel gebeuren, denk ik, na dit fiasco.

Anders had Suarez die bal nooit gehouden.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 12:34 pm

LucaS schreef:Duitsland is niet onverslaanbaar, ze hebben dt tournooi al een wedstrijd verloren, en dat was geen wedstrijd om des keizers baard. Ja, ze zijn sterk, maar er is geen enkele reden om te wanhopen.
Dat vind ik ook. Ze zijn fit, beweeglijk en enorm goed geprepareerd. Het is allemaal extreem professioneel, niets wordt aan het toeval overgelaten. Het is een goed team, ze ballen lekker en het is een gevaarlijke, effectieve counterploeg. Maar het zijn ook maar mensen, Neuer is minder dan Stekel, Mertesacker is houterig, Boateng zou door Robben zoekgespeeld worden, Khedira kan meekomen dankzij Schweini, Podolski is een blind paard en Özil lijkt er doorheen te zitten. Lahm, Schweini, Müller en (tijdens dit toernooi) Klose en Friedrich zijn wereldtop.

Engeland en Argentinie waren geen teams. Oranje en Spanje zijn veel beter georganiseerd, ze hebben ook meer ervaring dan de Duitsers. En vergeet de Bayern-clan bij Oranje niet. De Duitsers hebben 'Schiss' voor Robben. En Van Bommel kent die Bayern-jongens door en door. Ik geef Oranje een goede kans tegen de Duitsers. Maar ik denk dat we de finale tegen Spanje spelen.
joey schreef: Vonden jullie dat nou een gele kaart? Pffff...
Nee, maar daar moeten ze maar niet over zeuren. Frank Lampard... Het kan ze de finale kosten, Müller is voor de Duitsers wat Villa voor Spanje is. Hij is bij 9 Duitse goals tijdens dit WK direct betrokken. Die voorassist, liggend op de grond, bij de 0-2 gisteren was een staaltje hogeschool-voetbal.

Uli Hoeness wilde Müller voor het begin van het seizoen voor 3 miljoen aan Hoffenheim verpatsen. Ludwig heeft dat verhinderd. Het zou dus maar zo kunnen dat Ludwig de Duiters aan de 4e ster helpt. Waarvoor ie, hem kennende, dan ook nog de credits zal opeisen. :smallgrin.gif:
Jöhnk schreef:Argentinie komt al twintig jaar niet verder dan de kwartfinale.
De Zuidamerikanen waren weer geweldig. Maar wat wil je, met een Dunga of Diego als trainer... :excited.gif:

Die gaucho's zijn chokers. Zonder Diego als speler en buiten het eigen land hebben ze nog nooit iets laten zien.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 12:41 pm

joey schreef: Al met al een kansloze wedstrijd voor de Gauchos dus. Echt kansloos. En dat is toch eigenaardig, want Argentinië heeft zeer goede voetballers. Ik vond Argentinië gelaten, het straalde niets uit.
Totaal geen team. Tactisch compleet afgebluft. De Duitsers waren natuurlijk fysiek en mentaal ook superieur. En zou jij spelers als Otamendi, Burdisso, MdM of Maxi in Ajax-1 willen hebben? Ik niet. Romero liep ook weer te schutteren, speelde een heel slecht WK.

Ik heb geen moment het gevoel gehad dat Argentinie zou scoren. Al voor de 1-0 was er een snel lopende aanval van de Duitsers. Toen had ik al het gevoel dat ze vrij gemakkelijk zouden winnen. Messi kon telkens de bal rond de middenlijn gaan ophalen, kaassie voor de Duitsers. Zelfs Mertesacker bleef overeind, want er was 0 aansluiting bij Higuain.

Coach Diego kan de ijskast in, samen met Dunga. Het Zuidamerikaans voetbal ligt sowieso lichtjaren achter op m.n. Spanje en Duitsland.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Jesse » zo jul 04, 2010 12:56 pm

Monkey Tonk schreef:Wat mij betreft hoefden ze geen druk te zetten. De kansen komen toch wel. Ze controleerden de wedstrijd pakweg van de 20ste t/m de 60ste minuut. De kansen waren er, maar de schoten waren verschrikkelijk.
Jij noemt die schoten van buiten de zestien echte kansen? Als Argentinië het daarvan moet hebben..
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 1:06 pm

Amper een vlotlopende combinatie gezien bij Argentinie. Totaal niet op elkaar ingespeeld. 5 aanvallend ingestelde spelers in de opstelling. De Duitsers konden er een heerlijk counterfeest van maken.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 1:10 pm

Jesse schreef:
Monkey Tonk schreef:Wat mij betreft hoefden ze geen druk te zetten. De kansen komen toch wel. Ze controleerden de wedstrijd pakweg van de 20ste t/m de 60ste minuut. De kansen waren er, maar de schoten waren verschrikkelijk.
Jij noemt die schoten van buiten de zestien echte kansen? Als Argentinië het daarvan moet hebben..
Ze waren er een paar keer daarheen in de zestien. Niet recht voor de keeper, maar genoeg om iets mee te doen.

En dat buitenspelgeval, waarbij Higuain gewoon door kon lopen. Dat was zwaar op het randje. De helft van de grensrechters houdt de vlag omlaag. Dan staat het 1-1. Heb het al eerder gezegd. Geen geluk, geen cup. En Duitsland heeft niks te klagen, met de 'goal' van Engeland als parapluutje in hun ijsje.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 1:22 pm

Er stond 4 of 5 man buitenspel, MT. Dat lijkt me wel voldoende om die vlag op te steken.

Ik begrijp die afgunst niet, Duitsland speelde dat armoedige zootje compleet zoek. Niets op af te dingen. Ze hadden er ook 6 of 7 kunnen maken.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 1:33 pm

wimpey schreef:Er stond 4 of 5 man buitenspel, MT. Dat lijkt me wel voldoende om die vlag op te steken.

In de tweede helft. Wordt snel vergeten, maar bepaalt scoreverloop en wedstrijd.

Afgunst? Ik zie Duitse degelijkheid en discipline. En een goed oorlogsplan. Moet ik daar van onder de indruk zijn?
Ik verwacht veel beter voetbal op een WK, en als dat uitblijft ga ik niet een degelijk team zonder extra klasse de hemel in prijzen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 1:53 pm

Tja, dan kun je wel ophouden. Er is geen enkel team dat swingend voetbal speelt. Swingend voetbal is allang uit de mode.

Duitsland laat best wat zien, vind ik. Het is niet alléén degelijk. Gisteren fraaie staaltjes voetbal van Schweini en Müller.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 2:04 pm

Swingend voetbal uit de mode? Kan zijn. Wacht ik wel tot het weer in de mode komt.

Tegen de mindere teams zie je het nog wel. Argentinie speelde schitterend eerder in het toernooi. Alleen op het hoogste niveau wordt het moeilijk. Te weinig ruimte. Zelfde met Ajax.

Velen zullen Paraguay bewonderen voor de manier waarop Spanje verdedigd werd. Ik vind het niet om aan te zien.

Anwyay, laat Duitsland maar eens van Spanje winnen. Die laten zich niet zo makkelijk een oor aannaaien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 2:10 pm

Ik vind Spanje een vermoeide indruk maken. Het is elke wedstrijd hangen en wurgen. Kwaliteit genoeg, maar ik denk niet dat ze het gaan redden.

Idealisten zijn er amper meer onder de trainers. Jammer. Ik betwijfel of aanvallend voetbal ooit weer in de mode zal komen. Het is gewoon minder rendabel. De grootste kans op winst heb je met een goede organisatie, veel mensen achter de bal en dan een sneaky counter.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 04, 2010 2:19 pm

Ja, dat is waar. Duitsland loopt nu over van zelfvertrouwen, en Spanje ziet er niet fris uit.

Maar goed, het is makkelijk spelen vanuit een voorsprong . Hebben ze al een achterstand omgebogen in een voorsprong? Zoals Oranje? Dat vermogen is heel belangrijk (voor een eventuele kampioen). Je zag dat zowel Brazilie als Argentinie hun hoofd verloren toen ze achterkwamen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door FlaFlu » zo jul 04, 2010 2:45 pm

LucaS schreef:Messi toch weer flink door de mand gevallen. Maar goed, hij is nog jong en heeft alle tijd om later nog eens de allerbeste te worden.
Hij moest bij balbezit Argentina de bal op de middellijn ophalen. En bij balverlies had Maradona het zo neergezet dat Mascherano tegenover het volledige Duitse middenveld kwam te staan. Het sloeg gewoon nergens op.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Lionel » zo jul 04, 2010 3:41 pm

wimpey schreef:Amper een vlotlopende combinatie gezien bij Argentinie. Totaal niet op elkaar ingespeeld. 5 aanvallend ingestelde spelers in de opstelling. De Duitsers konden er een heerlijk counterfeest van maken.
Ik had gehoopt da Veron zou spelen samen met Maxi en Mascherano. Tegen de Mexicanen werkte dat prima. Messi kon daardoor dieper spelen.

Ik had de staf van Argentinie iets te hoog zitten.

Vijf aanvallers... Hoe verzinnen ze het?

Duitsland in de counter is prima. Maar tegen Spanje zullen ze niet zo makkelijk kunnen counteren. Sergi en Xabi controleren op het middenveld en zijn beter dan Schwein en Khedira.

Als Duitsland een keer ruimte gaat moeten weggeven wil ik het nog wel eens zien..
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door FlaFlu » zo jul 04, 2010 4:18 pm

Busquets-Xabi Alonso beter dan Schweini-Khedira? Dat zou ik zeker niet durven zeggen hoor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Bert » zo jul 04, 2010 4:45 pm

Sterker nog: zeker niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Argentinië - Duitsland 03-07-2010

Bericht door Lionel » zo jul 04, 2010 5:09 pm

Controlerend gezien wel. Aanvallen hoeven ze niet bij Spanje. Daar hebben ze Iniesta en Xavi voor.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie