Afrika Cup

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Afrika Cup

Bericht door Jinne »

Ja. Blijkbaar toen tegen Nigeria ook al. Ik vind dat toch een andere orde dan een bal langzaam terug gooien als ballenjongen. Al hadden ze daar in beide potten ook geen reden voor.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
columbus

Bericht door columbus »

Ontzettend onsportief allemaal en topsport onwaardig.

Dat Senegal het veld afliep was natuurlijk op zijn zachtst gezegd ook bijzonder. Kan me het gevoel oneerlijkheid aan hun kant enorm voorstellen. Eerst de afgekeurde goal waar m.i. niet zoveel aan de hand was en daarna het penalty moment wat zo-zo is. Het hele toernooi had Marokko wel heel veel situaties op deze manier mee.

En dan die penalty. Ben ook zo benieuwd naar wat er in zo’n jongen omgaat. Boulahrouz had het over egoïsme, waar ik wel een eind in mee wil gaan, maar blokkeerde die jongen nu niet gewoon van de druk en totaal niet meer wist wat te doen.

Heb me overigens bijzonder geërgerd aan de verslaggeving. Zo niet meer objectief
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Volgens mij was Senegal ook al slecht behandeld in de aanloop naar de finale. Dat zal ook hebben meegespeeld bij hun overweging om van het veld te stappen.

Wat die penalty betreft. Een Panenka doe je op z'n minst deels voor je eigen glorie. Ik snap dat de druk enorm was en dat het niet helpt als je zo lang moet wachten. Maar je bent ook een prof en dan moet gewoon proberen om een "degelijke" strafschop te nemen. Niet speculeren op een kunstje. Zeker omdat het voor een keeper volgens mij überhaupt de grootste kans geeft als hij blijft staan.
Nil volentibus arduum
columbus

Bericht door columbus »

Marillion schreef:Volgens mij was Senegal ook al slecht behandeld in de aanloop naar de finale. Dat zal ook hebben meegespeeld bij hun overweging om van het veld te stappen.

Wat die penalty betreft. Een Panenka doe je op z'n minst deels voor je eigen glorie. Ik snap dat de druk enorm was en dat het niet helpt als je zo lang moet wachten. Maar je bent ook een prof en dan moet gewoon proberen om een "degelijke" strafschop te nemen. Niet speculeren op een kunstje. Zeker omdat het voor een keeper volgens mij überhaupt de grootste kans geeft als hij blijft staan.
Klopt. Er was ook gedoe met de kaartverkoop las ik ergens en wat intimiderende relletjes vanuit Marokkaanse kant naar de Senegalese fans.

Zag net dat gedoe met die handdoek. Tenenkrommend, belachelijk en naar. Ballenjongens ook gewoon, en niemand die ingrijpt?

De strafschop. Helemaal met je eens. Maar kan er gewoon nog steeds niet bij dat hij zoiets deed. Zo’n moment, met zoveel stress en druk. Vandaar mijn idee of hij niet compleet blokkeerde.

Maar wat een doelpunt van Senegal, als je ze dan toch mag maken is deze wel om in te lijsten
zeux

Bericht door zeux »

columbus schreef: ma jan 19, 2026 1:54 pm Klopt. Er was ook gedoe met de kaartverkoop las ik ergens en wat intimiderende relletjes vanuit Marokkaanse kant naar de Senegalese fans.

Zag net dat gedoe met die handdoek. Tenenkrommend, belachelijk en naar. Ballenjongens ook gewoon, en niemand die ingrijpt?
Daar kun je aan toevoegen dat de 'organisatie' de Senegalezen voor de wedstrijd zonder bewaking een mensenmassa in dwongen.

En vervolgens gaat het bij Infantino alleen over de Senegalezen die van het veld liepen.
FIFA-voorzitter Gianni Infantino heeft het gedrag van Senegal tijdens de Afrika Cup-finale tegen Marokko (1-0-zege) veroordeeld. De Zwitser is ook niet te spreken over het wangedrag van de Senegalese supporters.(nu.nl)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Infantino heeft Marokko nog nodig. Over 4 jaar een gedeelte van het WK daar.
zeux

Bericht door zeux »

Jinne schreef: ma jan 19, 2026 3:37 pm Infantino heeft Marokko nog nodig. Over 4 jaar een gedeelte van het WK daar.
Precies opportunistische machtslikker.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Khraa

Bericht door Khraa »

Marokko krijgt nu toch de cup volgens veel media,...
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Khraa

Bericht door Khraa »

Ik ben benieuwd of hier nog verder over geprocedeerd gaat worden (met name of dat kan).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
zeux

Bericht door zeux »

Is het eerder voorgekomen dat een uitslag zo drastisch werd teruggedraaid met dit soort gevolg?

Het lijkt mij een novum. Met een rare precedentwerking.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Tja. Wat heeft Marokko hier nou echt aan?
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Je kan de Afrika Cup toch gewoon niet serieus nemen, op deze manier. De Afrikaanse voetbalbond neemt 2 maanden na de finale dit besluit, en besluit tegelijk om de straffen van de Marokkanen over het algemeen ook maar te verlagen.

Als het Afrikaanse voetbal ooit echt serieus genomen wil worden dan moeten ze ook serieus bezig zijn. Dit toont voor velen maar weer aan dat de Afrika Cup een lachertje is. Een onzin cup waarbij de winnaar wordt bepaald door de bond.
Tijd voor iets nieuws.
elliquido

Bericht door elliquido »

Alleen al vanwege dat schandalige handdoeken optreden in diverse wedstrjden verdient marokko gediskwalificeerd te worden.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Dit is een pyrrhus overwinning..
LucaS

Bericht door LucaS »

Snap je dan dat er mensen de straat op gaan om deze 'overwinning' te vieren?

Als Ajax alsnog de CL 96 krijgt vanwege dopinggebruik van Juve zouden wij dat toch niet gaan vieren?
I think I lost my fucking headache
zeux

Bericht door zeux »

elliquido schreef:Alleen al vanwege dat schandalige handdoeken optreden in diverse wedstrjden verdient marokko gediskwalificeerd te worden.
Inderdaad, goed punt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Dat je Senegal de titel ontneemt, kan ik me eerlijk gezegd nog iets bij voorstellen. Dat van het veld stappen was echt schandalig en had echt wel invloed op de wedstrijd. Maar dat je dan de titel aan Marokko geeft slaat dan weer nergens op. Schrap dan de hele finale want misschien dat Senegal de winst niet verdiende, uiteraard Marokko ook niet.

En dat sommige spelers van Marokko hun straf hebben zien verminderd slaat al helemaal nergens op. Dat had helemaal niets met het van het veld stappen te maken. Denk dat dit nog wel een flink staartje gaat krijgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Volslagen idioot om zo lang na afloop van het toernooi nog een andere winnaar aan te wijzen.

Ik weet niet hoe het reglement in elkaar steekt rondom dat van het veld afstappen. Maar als ze daarmee een overtreding hadden begaan waar een reglementaire nederlaag op staat dan moet je die regel op dat moment toepassen en niet half maart nog een keer als iedereen alweer hoog en breed thuis is.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik vind het terecht alleen maar het statement te maken dat Senegal zich zwaar idioot heeft gedragen.
IK GELOOF!!!!!!
Arthur

Bericht door Arthur »

Ze hadden het net als toen ter tijd met Marseille moeten oplossen. Prijs afnemen en aangeven dat er dit jaar geen winnaar is.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Plaats reactie