AFC Ajax - Go Ahead Eagles za 17-01 16:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: AFC Ajax - Go Ahead Eagles za 17-01 16:30

Bericht door Yopii »

Willem van Hanegem stoort zich aan het gedrag van Ajax-aanvaller Mika Godts. De voormalig topvoetballer keek zowel tegen AZ als Go Ahead Eagles met open mond naar de twintigjarige Belg.

'Normaal doen is lastig, zie ik. Mika Godts was tegen AZ een verschrikking', stelt Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Hij liep erbij als een amateur en leidde de 6-0 in. Tegen Go Ahead Eagles schiet hij een bal tegen de lat die een normale prof er met een blinddoek om nog in weet te schieten. Scoort hij, dan wint Ajax. En als Fred Grim hem dan wisselt, is meneer beledigd.' Volgens Van Hanegem is het gedrag van Godts typerend voor de situatie van Ajax. 'Dat is precies waarom Ajax dit seizoen steeds weer terugvalt naar niveau niks. Ze denken dat ze heel goed zijn, terwijl dat wel meevalt.'
Inderdaad, wat denkt hij wel? Hij vindt zichzelf een vedette. Als hij zo doet in Engeland, raken de pundits niet uitgepraat. Wat een kleuter.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Overdreven gedoe allemaal. Hij was boos omdat zijn eigen coach de wedstrijd dood wisselde en zijn gehele aanval eruit haalde toen er gescoord moest worden. Godts had er nooit af gemoeten. Ik snap hem 100%.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Yopii

Bericht door Yopii »

Hij zou boos moeten zijn op zichzelf. :aai.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: ma jan 19, 2026 11:16 am Hij zou boos moeten zijn op zichzelf. :aai.gif:
Hij zal ook zeker gebaald hebben van zijn eigen prestaties, maar dan nog mag hij boos zijn op zo’n idiote beslissing van zijn trainer? Die jongen wilde winnen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Denk dat er niemand snapt dat je 3 aanvallers wisselt en er 2,5 aanvallers inbrengt als je moet scoren.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Godts is dit seizoen wel weer wat gevaarlijker maar hij is er nog lang niet. Zo was er zondag dat moment waarop hij een flinke kans had gemist. Daar kwam een treurmoment achteraan wat denk ik zomaar meer dan 10 seconden duurde. Het spel ging op dat moment gewoon verder maar daar lag zijn interesse niet meer.

Dat zijn momenten waar trainers (terecht) gek van worden.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Marillion schreef: ma jan 19, 2026 5:48 pm Godts is dit seizoen wel weer wat gevaarlijker maar hij is er nog lang niet. Zo was er zondag dat moment waarop hij een flinke kans had gemist. Daar kwam een treurmoment achteraan wat denk ik zomaar meer dan 10 seconden duurde. Het spel ging op dat moment gewoon verder maar daar lag zijn interesse niet meer.

Dat zijn momenten waar trainers (terecht) gek van worden.
Helemaal mee eens. En toch is hij dit seizoen je topscorer met uitstekende cijfers (volgens mij heeft ie al iets van 8 goals en 8 assists in nog geen 20 potjes eredivisie dit seizoen). Die hoor je er niet uit te halen als je nog een kwartiertje de tijd hebt om een goal te maken. Hij was terecht boos daarover.
Yopii

Bericht door Yopii »

Acht goals? :confused.gif:

Je legt de lat erg laag.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

8 op 20 voor een buitenspeler is niet slecht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Lionel

Bericht door Lionel »

In een elftal geleid door Heitinga en Grim :excited.gif: Met een aantal keer Weghorst als spits.

Godts is een parel. Geen niveau wereldtop maar er wel net onder qua potentie. Hopen dat hij na dit jaar nog een jaar blijft.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Een van de betere dit seizoen. Hij speelt met wat meer variatie in zijn spel. Overzicht blijft wel een probleem en die rouwmomenten na een mislukte actie moeten er echt uit.

Maar hij kan met een actie wat creëren. Daar hebben we er niet veel van. En 8 doelpunten voor een buitenspeler is inderdaad echt wel heel behoorlijk.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di jan 20, 2026 11:05 am Acht goals? :confused.gif:

Je legt de lat erg laag.
Oh ja? Acht goals en acht assists in 20 wedstrijden als linksbuiten vind jij maar niks? Wat is je referentiekader?
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Mr. Ajax schreef: wo jan 21, 2026 9:25 am

Je legt de lat erg laag.
Oh ja? Acht goals en acht assists in 20 wedstrijden als linksbuiten vind jij maar niks? Wat is je referentiekader?
Ja, lijken mij meer dan prima cijfers voor een buitenspeler. Zeker bij het huidige Ajax. Het is bij Godts wel vaak alles of niets en hij zal dus stabieler moeten worden. Maar mag je heel veel verwachten van een jonge speler wanneer het ook rommelt binnen de club?
Tijd voor iets nieuws.
zeux

Bericht door zeux »

Liberty schreef: wo jan 21, 2026 9:53 amHet is bij Godts wel vaak alles of niets en hij zal dus stabieler moeten worden.
En soms wat minder egoïstisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Mr. Ajax schreef:

Je legt de lat erg laag.
Is idd niet slecht. Edoch. Als je ziet hoeveel kansen hij nog mist.. Zo’n kans tegen Go Ahead die mijn oma nog gemaakt had en hij nog op de lat weet te schieten.. Dat kost je wel de overwinning. Zijn rendement kan nog veel verder omhoog. Tadic maakt er meer dan 30 als linksbuiten. Misschien wat pingels bij, maar die had niet echt een dribbel zoals Godts die wel heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Het is bij hem eerder een gebrek aan overzicht dan dat ie m per se zelf wil maken, denk ik. Maar ook daarin zie ik hem verbeteren.

Ik vind hem ook fitter overkomen de laatste tijd. Werkt erg hard en dicht gaten die die domme Wijndal steeds voor hem achterlaat.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij mist vooral overzicht op dat soort momenten. En rust. Vraag is of hij daaraan kan werken of dat verbetering op dat vlak er niet of slechts heel beperkt in zit.

Maar hij heeft wel echt een actie en een versnelling en dat is heel waardevol. Het zou verstandig zijn als hij ook nog zou werken aan zijn schot wanneer hij naar binnen komt. Dat gaat toch nog te vaak mis.

Mooie verbeterpunten om nog een seizoen bij Ajax te blijven.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie