Ajax - FC Utrecht zo 24 mei 2026 (12:15)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: Ajax - FC Utrecht zo 24 mei 2026 (12:15)

Bericht door LucaS »

Nou ik vond het best opvallend dat de meesten niet omvielen tijdens de verlenging
I think I lost my fucking headache
Historicus

Bericht door Historicus »

LucaS schreef: ma mei 25, 2026 1:01 pm Nou ik vond het best opvallend dat de meesten niet omvielen tijdens de verlenging
Volgens Kenneth Perez kwam dat door de drinkpauzes die werden ingelast tijdens de eerste en tweede helft. Hij was wel erg cynisch, maar misschien had hij daar toch een terecht punt.
Historicus

zeux schreef: ma mei 25, 2026 10:39 am
columbus schreef: ma mei 25, 2026 10:24 am Zeker waar. En ben het deels ook wel eens met het Engelse commentaar. Ik zou voorlopig altijd Sutalo of die Japanner opstellen. Bouwman is verdedigend echt wel shakey daar zijn die andere twee een stuk volwassener in, logisch gezien hun leeftijd. Bouwman werd gisteren ook niet echt getest, die wannabe Haaland was bijzonder matig en Haller is nog meer over the hill dan Berghuis. Weghorst en Klaassen bij elkaar.

Ik probeer de spelers niet te vergelijken vooral in deze ellende dat niet fair en eerlijk is. Mijn commentaar is ook alleen op de spelers, zonder een vergelijking. Want iedereen heeft zijn min en pluspunten en samen is het los zand dit seizoen
Natuurlijk moet je spelers individueel beoordelen, maar het is ook een team en 'samenspel' is een wezenlijke component.
Als Baas inderdaad een andere (betere) rol krijgt als Bouwman speelt, dan is dat iets om serieus naar te kijken lijkt mij.
Na een paar seizoenen is de conclusie over Sutalo toch dat hij in alles wel matig is. Bouwman heb ik nog niet heel vaak zien voetballen, maar makt wel de indruk potentie te hebben. Potentie heeft Sutalo nooit getoond. Conclusie is dan toch duidelijk?
Historicus

Marillion schreef: zo mei 24, 2026 8:06 pm Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Je moet vroeg aan de slag maar er zit ook wel gelijk iets van urgentie op. Je hebt een concreet eerste doel om naar toe te werken. Niet alleen vrijblijvende oefenwedstrijden.

Ik zag het interview met Paes. Hij had zich echt voorbereid op de strafschoppen. Dat heb ik bij Ajax nog niet zo vaak meegemaakt. We zijn in Amsterdam toch meer van de school dat je daar niet op kunt trainen dacht ik.
Paes zal dat wel in samenspraak gedaan hebben met de keeperstrainer. Ik weet eerlijk gezegd niet eens wie dat is....

Vind het wel raar dat Garcia gezegd heeft dat penalty's niet te trainen zijn. Natuurlijk is er op de training niet de druk van een wedstrijd... Maar je kan wel wel oefenen aan je manier van trappen, aanlopen, alles eigenlijk. En als je dat goed geoefend hebt, kan ik me ook voorstellen dat het minder wordt met de zenuwen als het om ohet echie moet. Juist omdat je dan op ervaring en oefening kan terugvallen.

Maar ter nuance: het trainen van de penalties betekende in dit geval de dag van te voren wat ballen op doel knallen. Dat is een beetje verkennend, niet echt trainen. Daarvoor zul je toch bijna wekelijks moeten oefenen om het trainen te noemen.
Historicus

Marillion schreef: zo mei 24, 2026 8:06 pm Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Je moet vroeg aan de slag maar er zit ook wel gelijk iets van urgentie op. Je hebt een concreet eerste doel om naar toe te werken. Niet alleen vrijblijvende oefenwedstrijden.

Ik zag het interview met Paes. Hij had zich echt voorbereid op de strafschoppen. Dat heb ik bij Ajax nog niet zo vaak meegemaakt. We zijn in Amsterdam toch meer van de school dat je daar niet op kunt trainen dacht ik.
Zo vroeg al moeten spelen betekent ook kiezen tussen meteen conditie opbouwen of weer alles en iedereen gefaseerd laten pieken. Hoop op gewoon conditie opbouwen zodat ze bij de start van de Eredivisie er gewoon klaar voor zijn.
Historicus

LucaS schreef: zo mei 24, 2026 2:35 pm Er lijkt een einde gekomen aan de penaltyserievloek van Ajax. De vorige was toch die bizar lange? Nu 2 op rij gewonnen. Daarvoor zelden toch?
Op AFC-Ajax.info valt te lezen dat Ajax in de afgelopen 10 jaar liefst 5 penaltyseries heeft gehad. Dat is veel meer dan ik zelf dacht.

In 2017 verloren in de beker van Twente;
In 2018 in de beker gewonnen van Roda JC;
In 2023 in de bekerfinale verloren van PSV (Godts viel in, debuteerde en schoot zijn penalty binnen, meen ik me te herinneren)
In 2024 de 13-12 tegen Panathinaikos
en nu dan in 2026 de 4-3 tegen FC Utrecht.

Dus 3 van de 5 gewonnen.
columbus

Bericht door columbus »

Historicus schreef:
columbus schreef: ma mei 25, 2026 10:24 am Zeker waar. En ben het deels ook wel eens met het Engelse commentaar. Ik zou voorlopig altijd Sutalo of die Japanner opstellen. Bouwman is verdedigend echt wel shakey daar zijn die andere twee een stuk volwassener in, logisch gezien hun leeftijd. Bouwman werd gisteren ook niet echt getest, die wannabe Haaland was bijzonder matig en Haller is nog meer over the hill dan Berghuis. Weghorst en Klaassen bij elkaar.

Ik probeer de spelers niet te vergelijken vooral in deze ellende dat niet fair en eerlijk is. Mijn commentaar is ook alleen op de spelers, zonder een vergelijking. Want iedereen heeft zijn min en pluspunten en samen is het los zand dit seizoen
Natuurlijk moet je spelers individueel beoordelen, maar het is ook een team en 'samenspel' is een wezenlijke component.
Als Baas inderdaad een andere (betere) rol krijgt als Bouwman speelt, dan is dat iets om serieus naar te kijken lijkt mij.
Na een paar seizoenen is de conclusie over Sutalo toch dat hij in alles wel matig is. Bouwman heb ik nog niet heel vaak zien voetballen, maar makt wel de indruk potentie te hebben. Potentie heeft Sutalo nooit getoond. Conclusie is dan toch duidelijk?
Mwoah. Niet eens. Sutalo is een prima verdediger alleen moet dingen doen die hij wat minder beheerst. Maar hij gaat niet voor niets naar het WK en speelt ook gewoon basis bij Kroatië.

Ik zou Itakura of Sutalo houden en de concurrentie met elkaar aan laten gaan
Historicus

columbus schreef: ma mei 25, 2026 9:14 pm
Historicus schreef:

Mwoah. Niet eens. Sutalo is een prima verdediger alleen moet dingen doen die hij wat minder beheerst. Maar hij gaat niet voor niets naar het WK en speelt ook gewoon basis bij Kroatië.

Sutalo is best wel een okaye verdediger. Maar bij Ajax wordt meer verwacht toch dan hij kan bieden.
Lionel

Bericht door Lionel »

Historicus schreef: ma mei 25, 2026 10:14 pm
columbus schreef: ma mei 25, 2026 9:14 pm
Historicus schreef:

Sutalo is best wel een okaye verdediger. Maar bij Ajax wordt meer verwacht toch dan hij kan bieden.
Eens. Ik zie ook liever Bouwman. Leer hem maar een beetje verdedigen. Sutalo leren voetballen lukt niet.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie