Mohamed Ihattaren

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Re: Mohamed Ihattaren

Bericht door wimpey »

Ook Slavia heeft alweer genoeg van 'm...

Binnen 3 jaar achter de tralies. Mark my words.
Lionel

Bericht door Lionel »

wimpey schreef: ma mar 11, 2024 6:34 pm Ook Slavia heeft alweer genoeg van 'm...

Of in een kist.
IK GELOOF!!!!!!
Mano

Bericht door Mano »

Deze man heeft ongeveer 10x kansen te veel gekregen om terug te mogen komen.
had die kansen aan anderen gegeven en zij hadden ze met beide handen aangenomen.

Kist of tralies staan inderdaad op hem te wachten. 0 medelijden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het is toch ook wel vooral een treurig verhaal. Die jongen had en heeft natuurlijk ontzettend veel voetbaltechnisch talent maar is kennelijk totaal de weg kwijt geraakt.

Wat hij nodig heeft is volgens mij niet nóg een club die hem een kans geeft maar hulp om een stabiel leven op te bouwen.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

wimpey schreef: ma mar 11, 2024 6:34 pm Ook Slavia heeft alweer genoeg van 'm...

Ik denk zelfs eerder...
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Het jongetje is een beetje toondoof.

De zachte aanpak verpest hem. Zet hem een jaar of twee, drie in de UFC Octagon. Als hij dat overleeft is hij wel ready.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
zeux

Bericht door zeux »

Mohamed Ihattaren heeft zondag bevestigd dat de KNVB hem heeft gepolst voor Jong Oranje. De aanvallende middenvelder van RKC Waalwijk is naar eigen zeggen nog niet bezig met zijn interlandloopbaan.

Ihattaren speelde jarenlang jeugdinterlands voor Nederland. In 2019 maakte de spelmaker duidelijk dat hij definitief koos voor een interlandloopbaan bij Oranje, terwijl ook Marokko interesse toonde. Tot een debuut bij het grote Oranje is het nooit gekomen.

"Ja, de KNVB heeft mij via via benaderd", zei Ihattaren zondag in het ESPN-programma Goedemorgen Eredivisie. "Die zijn bij mijn zaakwaarnemer José Fortes Rodríguez terechtgekomen. Ik heb gehoord dat er interesse is. Ik heb nog niet zelf met de KNVB gesproken. Daar focus ik me nu totaal niet op."

Omdat de 23-jarige Ihattaren na 1 januari 2002 geboren is, komt hij nog in aanmerking voor Jong Oranje. ESPN meldde vrijdag dat Ihattaren in beeld is om deel uit te maken van de ploeg van bondscoach Michael Reiziger op het EK van komende zomer.

"Het EK is een mooi podium om mezelf te laten zien en voor Oranje te spelen", vervolgde Ihattaren. "Maar ik ben daar nu niet mee bezig. Nederland of Marokko: ik wil gewoon voetballen. Ik voel me vereerd door de interesse, maar ik wil me eerst focussen op RKC."

Ihattaren maakt geen deel uit van de voorselectie van Jong Oranje voor de vriendschappelijke wedstrijden tegen Italië en Roemenië. Deze wedstrijden staan op 21 en 25 maart op het programma.(nu.nl)
Tot nu toe nog geen 'onrust' rondom hem. Heeft ook niet gerebelleerd tegen dat gruwelijke 'carnavalsshirt' waarin ze vrijdag voetbalden. :ajaxsmiley.gif:

Het lijkt of die gozer al een 'eeuw' op het voetbaltoneel is, maar komt gewoon nog in aanmerkingen voor Jong Oranje...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Onderweg naar Fortuna Sittard. Blijft dus actief in de Eredivisie.

Zou hij ooit nog echt een stap verder komen of is dit het wel zo'n beetje? Onderste helft Eredivisie met af en toe een leuk moment.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: do aug 14, 2025 7:47 pm Onderweg naar Fortuna Sittard. Blijft dus actief in de Eredivisie.

Zou hij ooit nog echt een stap verder komen of is dit het wel zo'n beetje? Onderste helft Eredivisie met af en toe een leuk moment.
Hij is pas 23. En lijkt toch echt serieus werk te maken van de 'restauratie' van zijn carrière. Heeft gewoon keurig zijn jaar RKC gediend. Als hij verder in vorm komt en zich tot stabiele speler ontwikkelt, sluit ik niet uit dat hij weer interessant kan worden voor de top 5 of 6. Talent had die jongen in overvloed. Het was de 'context' die hem nekte. En hij is er echt veel jaar uit geweest, dan ben je niet zomaar weer op niveau (of gewicht :-) ).

Bij Fortuna kan hij verder bewijzen dat het hem menens is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij was bij rkc nog steeds te zwaar en verdedigde niet echt mee
I think I lost my fucking headache
zeux

Bericht door zeux »

Het ljkt me ook dat hij er nog niet is. Maar hij kan het jaar Fortuna gebruiken er wel te komen. Dan is hij 24 en heeft hij echt nog wel wat jaren in zich (mist gemotiveerd...).
elliquido

Bericht door elliquido »

zeux schreef: do aug 14, 2025 9:59 pm Het ljkt me ook dat hij er nog niet is. Maar hij kan het jaar Fortuna gebruiken er wel te komen. Dan is hij 24 en heeft hij echt nog wel wat jaren in zich (mist gemotiveerd...).
Als je er na 1 jaar profvoetbal en er zogenaamd voor zou gaan , en je dan nog steeds minstens 15 kilo te zwaar bent, dan lijkt het mij dat je er niet echt voor gaat.
Bij RKC kon hij met 1 wedstrijd per week er vol voor gaan. Geen druk, geen fysieke slijtage. maar ik zie de vooruitgang op fitheid en bouw niet terug.

Bij die fortuna trainer gaat hij weinig minuten maken als dit zo doorgaat. die accepteert dat niet. Dat wordt dan een conflict.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Lionel

Bericht door Lionel »

Inderdaad. Ik ben ook wel een beetje Mo-moe.
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

elliquido schreef: do aug 14, 2025 10:14 pm
zeux schreef: do aug 14, 2025 9:59 pm Het ljkt me ook dat hij er nog niet is. Maar hij kan het jaar Fortuna gebruiken er wel te komen. Dan is hij 24 en heeft hij echt nog wel wat jaren in zich (mist gemotiveerd...).
Als je er na 1 jaar profvoetbal en er zogenaamd voor zou gaan , en je dan nog steeds minstens 15 kilo te zwaar bent, dan lijkt het mij dat je er niet echt voor gaat.
Dat zou je denken ja. Toch komt hij van echt ver en volgens mij had vrijwel niemand gedacht dat hij het langer dan en paar weken bij RKC vol zou houden. Hij zal absoluut - zoals Lucas zegt, die RKC volgt - nog veel mankementen hebben. Zijn gewicht (en dus fitheid) niet in de laatste plaats. Maar dàt hij dat jaar bij RKC afmaakte, lijkt mij in ieder geval een start. Zonder enige garanties voor de toekomst.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik had verwacht dat hij allang ergens in Qatar zou zitten met een hoop berichten over vermeende drugstransporten, geweld en dergelijke. A la Promes.
Yopii

Bericht door Yopii »

Het getuigt in elk geval van een zekere toewijding. Hij had ook meteen het geld kunnen pakken.
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij wil ook wel. Maar het karakter om van 90 naar 100% te gaan lijkt nog steeds te ontbreken. Hij doet lekker mee met de trainingsarbeid, maar het lijkt alsof hij ook niet uit zichzelf heel veel extra doet. Daar mag nog wel een kilo of 10 vanaf
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Ihattaren lijkt me (zo van een afstand) een impulsieve, laagbegaafde jongen.
elliquido

Bericht door elliquido »

bijna 24, tijd voor het predicaat jongen is wel voorbij. Ik had ook niet verwacht dat hij rkc zou afmaken, maar dat heeft hij wel gedaan. Blijkbaar is zijn financiele positie precair (is mijn inschatting)
dat hij op zijn talent dan nog meekomt is eigenlijk hemeltergend ergerlijk. Het enige wat hij hoeft te doen is trainen en voetballen. financieel kan hij nu rondkomen.
trainen en voetballen, ga de gym in, neem een personal trainer, sluit je een jaar op en leef voetbal.
ben je die 15 kg kwijt, conditie omhoog en dan heb je nog 5 jaar om je helemaal binnen te spelen tot je pensioen. je onafhankelijk te maken en iets om in je leven naar terug te kijken.

maar ja..... iets gaat er niet goed in de bovenkamer.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Yopii

Bericht door Yopii »

Tja, als voetballer moet je met beide benen op de grond blijven. Hij heeft een hele entourage nodig, anders gaat hij nat. Net een vijftienjarige dus.

Er zit denk ik geen onwil bij, die jongen is erg simpel.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Op zich is deze route wel verstandiger. Al vond ik zijn stats bij RKC nog niet bijzonder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Neuh, hij teert op het verleden.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij kreeg daar ook bovengemiddeld veel aandacht natuurlijk. Als Ihattaren een assist gaf of een aardige actie had kon je het overal terugvinden.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat stoort me enorm: journalisten die willen scoren over de rug van een jonge speler. Vaak gaat het om junioren die worden uitgeroepen tot de nieuwe Die of Die, terwijl je op die leeftijd nog niet kunt zeggen of ze de inhoud hebben om topvoetbal te spelen. Mislukt zo'n jongen, dan wordt hij afgemaakt. Die journalisten hoppen dan vrolijk verder naar de volgende.

Terughoudendheid zou geboden moeten zijn bij minderjarigen.

Kik Pierie ('de nieuwe Frank de Boer) zei daar in de VI verstandige dingen over:
Hij ziet om zich heen hoe voetballers van jongs af aan bakken met geld verdienen, maar totaal geen begeleiding of voorbeelden krijgen hoe daarmee wijs om te gaan. Hijzelf komt uit een goed milieu, hij werd geboren in Boston omdat zijn vader chirurg was in het ziekenhuis van de Harvard University. Maar hoe ga je om met een dikke salarisstrook als je bent opgegroeid op twaalf hoog in De Bijlmer? ‘Dat is juist het gevaar’, zegt Pierie. ‘Jonge jongens zijn nog zo gevoelig voor allerlei grillen. Het is heel lastig om dan in kringen te verkeren waar geld niet altijd aanwezig is en een speler zich verantwoordelijk voelt voor de mensen in zijn omgeving. Dan is de kans groter om de controle te verliezen.’

Zelf tekende hij op zijn vijftiende al een contract voor achttienduizend euro per jaar. ‘Dat is als volwassene niet heel veel geld, maar op die leeftijd had ik het gevoel dat ik de hele wereld kon kopen’, blikt hij terug. ‘Ik woonde thuis en had helemaal geen uitgaven, hooguit cadeautjes kopen voor vriendjes en vriendinnetjes.’ Zijn vader zette het geld op een spaarrekening en keerde maandelijks een soort van zakgeld aan hem uit. Zonder een stabiele omgeving is het natuurlijk verleidelijk om een scooter te kopen of voor vrienden stapavondjes en vakanties te betalen. ‘Ik las laatst een artikel van een voetballer uit Engeland, die had in één week 280 duizend pond uitgegeven’, zegt hij, met ongeloof in zijn stem. ‘Alleen aan uitgaan, hè? Zo zijn er talloze verhalen van spelers die grote contracten tekenen en uiteindelijk tóch in de financiële problemen belanden.’

Zelf heeft hij nooit knotsgekke impulsaankopen gedaan, maar liet hij op jonge leeftijd ook het geld wat makkelijker rollen dan hij nu zou doen. ‘Ik nam voor mijn 21-diner ook acht vrienden mee naar een supergoed restaurant en trakteerde ze op meerdere gangen. Daarna gingen we nog naar een bar toe en regelde ik daar een mooie privéruimte voor ons.’ Een mooie herinnering, alleen besefte hij toen totaal niet hoelang iemand met een modaal salaris daarvoor had moeten werken. ‘Qua uitgaven sloeg het echt helemaal nergens op.’
Hij denkt dat het sowieso voor veel profvoetballers lastig is om met beide benen op de grond te blijven. De verhalen zijn eindeloos van talenten die drie keer goed tegen een bal trappen en op het schild worden gehesen. ‘Die Frank de Boer-vergelijking was voor mij ook wel de meest heavy cross on my back’, vertelt hij. ‘Ik had nog niet eens vierhonderd Eredivisie-minuten gemaakt en ik zou al de nieuwe Frank de Boer worden... Mensen zagen me als een van de grootste talenten van het land, met de potentie om door te stoten naar de wereldtop.’

Hij kan niet ontkennen dat hij ook daadwerkelijk dacht dat hij voorbestemd was voor iets groots. ‘Ergens is het mooi dat je in jezelf gaat geloven, maar daardoor verlies je ook de realiteit uit het oog.’ Hij denkt even na: ‘Tja, ga daar maar eens mee om als jonge speler. Frank de Boer was de lat en alles daaronder was ineens niet meer goed genoeg.’

Door blessures kon hij in Amsterdam nooit de beste versie van zichzelf laten zien. Hoewel hij daar weinig invloed op had, verweet hij het toch vooral zichzelf. Hij voerde drie jaar gesprekken met een psychologe om te kunnen accepteren dat je als voetballer nou eenmaal niet alles in eigen hand hebt. Zo moet ook een trainer het in een speler zien zitten en kan het ook zijn dat Daley Blind en Lisandro Martínez op dezelfde positie spelen. ‘Van de gehele selectie was ik het meest onder de indruk van die twee. Net als ik speelden ze allebei links-centraal.’ Met een glimlach: ‘Tja, niet lekker voor mij.’

Pierie zocht hulp bij een psycholoog, maar het komt ook regelmatig voor dat voetballers die weinig spelen hun kick ergens anders gaan zoeken. ‘Normaal haal je die uit wedstrijden, maar ze kunnen die ook gaan zoeken in shoppen of gokken, omdat ze zo gewend zijn aan adrenaline.’
zeux

Bericht door zeux »

Yopii schreef: za aug 16, 2025 11:56 am Dat stoort me enorm: journalisten die willen scoren over de rug van een jonge speler. Vaak gaat het om junioren die worden uitgeroepen tot de nieuwe Die of Die, terwijl je op die leeftijd nog niet kunt zeggen of ze de inhoud hebben om topvoetbal te spelen. Mislukt zo'n jongen, dan wordt hij afgemaakt. Die journalisten hoppen dan vrolijk verder naar de volgende.
Helemaal eens.

De kranten moeten vol, de talkshows gevuld, de blogs zoeken clicks. Money Money Money.

Volgens mij is 17/18 een belangrijke leeftijd:
- fysieke verschillen onderling vlakken af (bouw, kracht, lengte, etc)
- er komen andere 'interesses' (uitgaan, meisjes, 'studie' zal het voor de meeste echte talenten niet zijn)
- het mentale doorzettingsvermogen dat je op moet gaan brengen, nu voetbal niet meer alleen 'leuk' is
- de verlokking van het plotselinge 'geld' (en de nieuwe context die dat mee gaat brengen, zeker als je 'bekend' begint te worden)

Context van je omgeving lijkt mij dan ook heel belangrijk. Invloed 'foute' vrienden, vrienden die wèl het 'leven' in gaan, de druk die ontstaat om te presteren en hoe je daar in je omgeving (ouders, familie, vrienden) steun voor kunt vinden.

Het zijn en blijven pubers.
Plaats reactie