John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door peter »

jamie schreef: za nov 01, 2025 8:11 pm En toch blijven ze allemaal zitten. Dit is echt te triest voor woorden .
Keer op keer een blamage op het veld is nog tot daar aan toe, maar een topclub in verval toont zich vooral door een gebrek aan handelen bij slechte resultaten. Deze berusting is zo killing. Maurice Steijn is toen na goed overleg met Geelen eind oktober vertrokken, maar dat hoeven we bij Heitinga natuurlijk niet te verwachten.

Als we het handelend vermogen van Kroes bij transfers doortrekken naar technische zaken, dan verwacht ik eigenlijk dat een Heitinga halverwege de winterstop wordt ontslagen.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik las dat 'de hardr kern' nog achter Heitinga staat. Dan zullen de koren uit bij chelski een vergissing geweest zijn
I think I lost my fucking headache
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Is Verweij die dat in de repeat gooit toch? Het is natuurlijk wel stil in stadion. Ik kreeg op noord ook niemand mee toen ik Sjonnie rot op instartte.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Wellicht zijn Kroes en Heit dan toch de voetbal technische verantwoordelijken die ‘we’ verdienen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Nee Blind is wat we verdienen en Blind heeft Sjonnie erdoor gedrukt.

Maar laat onverlet dat we met deze trainer geen enkele progressie gaan boeken. Dus sodemieter hem eruit. Kroes gaat, zoals zelf gezegd, mee.

Dan zijn we allemaal blij.
Whitey on the moon.
Mano

Bericht door Mano »

Tja... ik ben wel met stomheid geslagen.

Je zet zo'n bagger slechte serie neer. Je ziet 0,0 groei of verbetering, je hoort dat de trainer uitblinkt in lege teksten, en de TD doet niets. Net als op de transfermarkt kijkt hij de kat uit de boom. Eigenlijk kijkt hij net zolang tot de kat dood uit de boom valt. De TD heeft wat mij betreft ook gefaald en mag met dezelfde snelheid eruit als Heit. Denk dat de materiaal-man er nog een betere kijk op heeft.

En NIEMAND die ingrijpt
Bij mij gingen alle signalen al op rood toen men voor Heit koos.
Ik had in 1 sessie (1 op 1) al door gehad dat deze man nooit een goeie trainer voor Ajaz zou zijn. Ik heb hem nog nooit betrapt op bijzondere inzichten of uitspraken. De nadruk heeft veel te veel gelegen op Ajax-dna en aanvallend voetbal.

dit seizoen kan in de prullenbak
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Wat is de doelstelling trouwens? Die gooit ie er ook soms in, maar hem verduidelijken...
Mano

Bericht door Mano »

ik zag verweij het weer op nemen voor zijn vriendje Johhny.
Legde de schuld bij de selectie en de samenstelling door Kroes.

Dat Heit een domme spreekbuis is, laat hij buiten beschouwing.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Je zet zo'n bagger slechte serie neer. Je ziet 0,0 groei of verbetering, je hoort dat de trainer uitblinkt in lege teksten, en de TD doet niets. Net als op de transfermarkt kijkt hij de kat uit de boom. Eigenlijk kijkt hij net zolang tot de kat dood uit de boom valt.
:smallgrin.gif:

Zolang de kat maar het juiste DNA heeft.
Toppie

Bericht door Toppie »

Sjon Spijtinga geef het op :blackcat.gif: :1evil.gif:
Lionel

Bericht door Lionel »

ROT OP
IK GELOOF!!!!!!
jamie

Bericht door jamie »

Is hij al ontslagen?
Cluijffert

Het enige scenario waar dit gaat gebeuren, is als intern de druk op Alex (via de Bestuursraad) onhoudbaar wordt èn hij Ten Hag toch weet over te halen om tussentijds bij Ajax in te stappen. Dat laatste zal hij zien als de enige manier om draagvlak te houden voor een langer verblijf op het amsterdamse pluche.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Cluijffert schreef: do nov 06, 2025 8:42 am Het enige scenario waar dit gaat gebeuren, is als intern de druk op Alex (via de Bestuursraad) onhoudbaar wordt èn hij Ten Hag toch weet over te halen om tussentijds bij Ajax in te stappen. Dat laatste zal hij zien als de enige manier om draagvlak te houden voor een langer verblijf op het amsterdamse pluche.
Ow ja? Alex Kroes heeft zijn contract toch helemaal niet verlengd? Kroes is geen pluche plakker. Kijk dan eerder naar Sjon en Schol.
Whitey on the moon.
Marcel

Bericht door Marcel »

Als Heitinga niet houdbaar is (en dat is hij niet), waarom zou Kroes dan een nieuwe coach aan moeten stellen?
Hij heeft zijn lot verbonden aan Heitinga... dus oprotten. Ik snap dan ook dus niet dat hij met ten Hag aan het praten is.

Wellicht is hij zo principieel niet meer als hij zijn eigen hachje moet redden...
Kroes geen pluche plakker...? Ik moet het eerst nog zien.
Yopii

Bericht door Yopii »

Alex Kroes heeft zijn contract toch helemaal niet verlengd? Kroes is geen pluche plakker.
Ha! Je geeft me weer hoop! Hopelijk trekt hij zijn conclusies. :biggthumpup.gif: :headbang.gif:

Hij heeft hopeloos gefaald, de huidige malaise is voor negentig procent zijn schuld. Hij heeft de selectie samengesteld, hij heeft Heitinga binnengehaald.

Nu gaat hij koffie drinken met Ten Hag, het zal wel. Zelfs als Heitinga verdwijnt, zitten we nog diep in de shit: geen punten, geen geld en geen goede spelers. :blush.gif:
Arthur

Bericht door Arthur »

Hij heeft toch zijn lot verbonden aan Heitinga? Daar moet hij 100% aan gehouden worden. Prima als hij Ten Hag binnen hengelt, want dat is een gigantische vooruitgang ten opzichte van Heitinga, maar zijn eerstvolgende actie moet dan het indienen van zijn ontslag zijn.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Cluijffert

GangstaRiB schreef: do nov 06, 2025 9:21 am
Cluijffert schreef: do nov 06, 2025 8:42 am Het enige scenario waar dit gaat gebeuren, is als intern de druk op Alex (via de Bestuursraad) onhoudbaar wordt èn hij Ten Hag toch weet over te halen om tussentijds bij Ajax in te stappen. Dat laatste zal hij zien als de enige manier om draagvlak te houden voor een langer verblijf op het amsterdamse pluche.
Ow ja? Alex Kroes heeft zijn contract toch helemaal niet verlengd? Kroes is geen pluche plakker. Kijk dan eerder naar Sjon en Schol.
Ik vraag het me af. Wellicht dat hij in pure zelfoverschatting - dat zou niets nieuw zijn - na een succesvol vorig seizoen had verwacht dat hij dit seizoen pas echt zou kunnen cashen?
Maar los daarvan, hij zal inmiddels gezien hebben voor wat een complete shitshow hij minimaal mede-verantwoordelijk is. Dus net als bij bepaalde RvC types, zal dit ook wel een 'zinkend schip verlaten' verhaal worden.
Yopii

Bericht door Yopii »

Hij heeft toch zijn lot verbonden aan Heitinga? Daar moet hij 100% aan gehouden worden. Prima als hij Ten Hag binnen hengelt, want dat is een gigantische vooruitgang ten opzichte van Heitinga, maar zijn eerstvolgende actie moet dan het indienen van zijn ontslag zijn.
Dat zal hij wel vergeten zijn.

Praten met Ten Hag in de hoop zijn hachje te redden? Het is sowieso onbeschoft dat dit uitlekt. Hoezo weet het AD dat Kroes met Ten Hag heeft gepraat? :confused.gif:

Een hint: AD = kliek van Blind.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Gaat John Heitinga bij Ajax naar de haaien of grijpt hij met winst in Utrecht laatste reddingsboei?

AMSTERDAM - Mocht John Heitinga er zondag op bezoek bij FC Utrecht niet in slagen de laatste reddingsboei te grijpen, tijdens de interlandperiode niet in rustiger vaarwater komen en schipbreuk lijden, dan gaat hij strijdbaar kopje onder.
Mike Verweij

Ook na de nieuwe flinke averij – thuis tegen Galatasaray (0-3) – bleef de tegen de stroom in varende kapitein positief gestemd. „Ik zal nooit zelf vertrekken. Ik ben een jongen van de club. Ik zal altijd blijven strijden voor Ajax.”

Gaat Heitinga naar de haaien, dan is dat dus niet door een gebrek aan bevlogenheid, maar eerder het gevolg van naïviteit. Met zijn zaakwaarnemer Rob Jansen voorop adviseerde een grote groep mensen de oud-speler van onder meer Ajax, Atletico Madrid, Everton en Oranje het roer niét over te nemen van Francesco Farioli.

Saneren en presteren
Door het jarenlange bestuurlijke wanbeleid moest Ajax afgelopen zomer verder bezuinigen. En saneren en presteren gaan zelden hand in hand. Met een – na het vertrek van Jorrel Hato, Jordan Henderson, Brian Brobbey en Bertrand Traoré – mindere selectie dan de succesvolle Italiaan tot zijn beschikking had, lag een ongeluk vanaf dag één op de loer. De kans op brokken werd nog eens vergroot door het aankoopbeleid van technisch directeur Alex Kroes, die vooral door het ontbreken van een ervaren nummer zes een onevenwichtige selectie samenstelde.

Op de vraag of hij tijdens de transferperiode niet veel harder met zijn vuist op tafel had moeten slaan, gaf Heitinga na het duel met de Turken een alleszeggend antwoord. ,,Achteraf heb ik misschien te veel vanuit clubliefde gehandeld. Ik kan wel dingen gaan eisen, maar het belangrijkste was dat de club financieel gezond werd. Dat is nu het geval. Daar voel je op momenten als vanavond dan wel de pijn van...”

Toch valt ook de trainer zelf niet vrij te pleiten. Na elf Eredivisie-duels en vier Champions League-nederlagen zijn er nauwelijks automatismen in het spel te ontdekken en is zijn elftal een duiventil. De immense druk lijkt zijn blik op de werkelijkheid inmiddels te vertroebelen, want de analyse van de kansloos verloren thuiswedstrijd was wel heel positief.

,,Uiteindelijk verliezen we met ruime cijfers en ik vind dat door twee makkelijk gegeven penalty’s wat geflatteerd. De organisatie stond goed. In het tweede gedeelte van de eerste helft kwamen we een aantal keren goed aan voetballen toe. Dat resulteerde niet in grote kansen, maar was wel het voetbal dat ik voor ogen had. Ook in de tweede helft startten we goed.”

Goed uur
De trainer sprak over een ’goed uur’ en vindt niet dat zijn spelers iets valt te verwijten. ,,Ik hoop dat de gifbeker nu leeg is. De jongens hebben voor elkaar gestreden en het plan goed uitgevoerd. Het moet nu een keer de goede kant op gaan vallen. Bij vlagen zag het er behoorlijk uit, maar we krijgen er toch drie om onze oren.”

Als je het afpelt, hebben jullie toch maar een half uurtje goed gespeeld?

Heitinga: ,,De eerste helft hebben we op één standaardsituatie na niet veel weggegeven en tegen een goede tegenstander groeiden we in de wedstrijd. De jongens hebben alles gegeven en daar moet ik ze ook een compliment voor maken. Het was niet goed genoeg, want we verloren. Maar we moeten vasthouden aan de positieve momenten.”

De directie komt na afloop altijd naar de kleedkamer. Hebben de directeuren vertrouwen in je uitgesproken?

,,Ik heb ze gezien en de hand geschud.”

Voel je nog vertrouwen van de clubleiding?

,,Dat voel ik absoluut en ook het vertrouwen van de spelersgroep. „

Wat vind je pijnlijker: dat de harde kern met een statement is gekomen dat je moet plaatsmaken voor een ervaren trainer of dat Davy Klaassen zegt dat er te weinig fundament is om een wedstrijd te domineren?

,,Als we willen domineren, dan moeten we de volgende stappen in het proces zetten. We weten welke keuzes er op de transfermarkt in het belang van de club zijn gemaakt. Dat voelen we. Ik heb de verklaring nog niet meegekregen”, zei hij ruim een uur na de wedstrijd. ,,Maar natuurlijk is dat vervelend, want ik ben een clubjongen en zal alles geven voor deze club.”

Is de harde conclusie dat deze selectie niet goed genoeg is voor de Champions League?

,,We hebben nul punten en tegen een aantal tegenstanders gespeeld die beter zijn dan wij.”

Duidelijk is dat de positie van Heitinga wankelt. En dat technisch directeur Kroes maandag bij hem thuis een kop koffie dronk met Erik ten Hag en diens zaakwaarnemer Kees Vos, helpt de trainer dan niet. Al verzekeren bronnen rondom Kroes dat er bijna maandelijks zo’n koffieafspraak staat gepland. Vos was in het verleden Kroes’ partner bij het samen gestarte spelersmakelaarskantoor SEG en Ten Hag wordt door SEG begeleid. Toeval dus? Het zou naïef zijn te denken dat een technisch directeur geen rekening houdt met alle scenario’s en geen mogelijke opvolgers benadert voor het geval dat Heitinga echt verzuipt.

Het zou een ramp zijn voor de prille carrière van hoofdtrainer Heitinga, die – na het ontslag van Alfred Schreuder – uit clubliefde instapte om de club door roerige tijden te loodsen, maar er toen ook niet zonder kleerscheuren vanaf kwam. Intern klinken geluiden om Heitinga – mocht Ten Hag bereid zijn aan boord te komen – in een John de Wolf-rol bij Feyenoord assistent te maken bij Ajax. Maar of de trotse ex-international onder kapitein Ten Hag een rol als eerste stuurman ambieert, valt te bezien. Eerst zal hij zondag in Utrecht, roeiend met de riemen die hij heeft, proberen met droge voeten de interlandperiode te bereiken.

Want zo opportunistisch kan de voetballerij zijn. Verslaat Ajax tegen alle verwachtingen in het elftal van Ron Jans, dan heeft Heitinga uit de serie FC Twente-uit, SC Heerenveen-thuis en FC Utrecht-uit zeven punten gehaald. Een aantal waar dit gammele Ajax vooraf waarschijnlijk blind voor had getekend.
www.telegraaf.nl

Het complete stuk van Verweij waar elders al naar werd verwezen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

We maken hem gewoon head of coaching. Die functie is nu toch beschikbaar.
Yopii

Bericht door Yopii »

Dit zou waar kunnen zijn, het past in het beeld. Typisch Ajax-DNA-stijl: de lafheid, de achterbaksheid, het opportunisme...

Zoals Morten Olsen ooit zei: 'Opeens liep iedereen in de gang langs me heen alsof ik er niet was'.

Kroes, wees een kerel, zeg Heitinga in zijn gezicht dat het niet langer zo door kan gaan. En natuurlijk trek je conclusief, stap op, want je hebt gefaald. :1evil.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik vind dit echt een stuk geschiedvervalsing hoor. Saneren...
Er is meer dan 50 miljoen uitgegeven. Oo Psv heelnsoms na komt daar geen enkele club in NL aan
I think I lost my fucking headache
Arthur

Bericht door Arthur »

LADIES AND GENTLEMEN, WE GOT HIM!

..nu Kroes nog.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Het is zover, hij is op non-actief gesteld.

Was dat nou zo moeilijk? :excited.gif:

Ook Kroes heeft zijn functie ter beschikking gesteld:
Ajax stelt John Heitinga per direct op non-actief

Ajax heeft John Heitinga per direct op non-actief gesteld. Het contract met de hoofdtrainer heeft een looptijd tot en met 30 juni 2027, maar zal worden beëindigd. Hetzelfde geldt voor assistent-trainer Marcel Keizer. Ajax is op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer, Fred Grim neemt in de tussentijd de taken van Heitinga over.

Technisch directeur Alex Kroes: "Het is een pijnlijke beslissing. Maar als je kijkt hoe de afgelopen maanden zijn gegaan, dan moeten we concluderen dat we het ons vooraf heel anders hadden voorgesteld. We zien te weinig ontwikkeling en we hebben onnodig punten verspeeld. We weten dat het tijd kan kosten als een nieuwe trainer met een selectie gaat werken waarin ook veranderingen zijn doorgevoerd. Die tijd hebben we John ook gegeven, maar wij denken dat het voor de club het beste is om iemand anders voor de groep te zetten. We willen graag gezamenlijk snel een nieuwe hoofdtrainer presenteren. We bedanken John en Marcel voor hun inspanningen en we wensen Fred succes, te beginnen zondag bij de uitwedstrijd in Utrecht."

Vertrek Alex Kroes
Alex Kroes heeft zijn positie per direct ter beschikking gesteld, maar de andere directieleden en de Raad van Commissarissen hebben de technisch directeur met klem verzocht om ten behoeve van de continuïteit de komende tijd aan te blijven. Kroes: "Mijn contract loopt aan het einde van het seizoen af, mocht de club eerder een technisch directeur aantrekken dan draag ik mijn werkzaamheden op dat moment over."
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Plaats reactie