PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

Bericht door jabu »

Zlatan Son of God schreef:Je zag dat de spelers ook het respecteerde dat het spel doorging. (Behalve Balkan oorlogslachtoffer lazovic dan.)
? Waar slaat die opmerking nu weer op? Lazovic is inderdaad een irritante voetballer die zich gister, iig in de samenvatting, onuitstaanbaar gedroeg. Hij speelde overigens wel goed. Hij doet het sowieso beter bij PSV dan ik van te voren had verwacht.

Overigens jammer voor Aissati dat Rutten niet komt. De situatie met Aissati vind ik duidelijk het verschil tussen Ajax en PSV aangeven. Bij Ajax koos Ten Cate voor de jongeling Babel en moest zijn concurrent Perez het met invalbeurtjes doen. Bij PSV kiezen al twee trainers achter elkaar voor de meer ervaren Perez en moet talent Aissati het met invalbeurtjes doen. Ik denk dat Rutten voor Aissati zou gekozen hebben.
Laatst gewijzigd door jabu op ma nov 12, 2007 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

joey schreef:
Ajax Rules schreef:@Joey: ik vind dat ze veel meer moeten eisen... Rutte lijkt me namelijk een veel betere trainer dan Koeman.
Hij zal best een betere trainer zijn, maar de pr van de jongste koe is beter. Koe redt zich wel. Ik weet niet of Rutten zich staande kan houden in het geweld van het topvoetbal. Dat is een kunst op zich.
Misschien nemen ze nu Adriaanse? Dat zou lachen zijn. :666.gif:
Haha, ik denk niet dat ze in Eindhoven naar Adriaanse zullen kijken. Ok, ze hebben een probleem nu de eerste kandidaten van het lijstje hebben bedankt. Maar ze zullen nog lang niet zo wanhopig zijn als in Rotterdam-Zuid. Waar ze Adriaanse jarenlang het liefst ter plekke dood neer hadden zien vallen maar hem afgelopen seizoen als verlosser hadden willen binnenhalen.
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Jabu schreef:
Zlatan Son of God schreef:Je zag dat de spelers ook het respecteerde dat het spel doorging. (Behalve Balkan oorlogslachtoffer lazovic dan.)
? Waar slaat die opmerking nu weer op? Lazovic is inderdaad een irritante voetballer die zich gister, iig in de samenvatting, onuitstaanbaar gedroeg. Hij speelde overigens wel goed. Hij doet het sowieso beter bij PSV dan ik van te voren had verwacht.

Overigens jammer voor Aissati dat Rutten niet komt. De situatie met Aissati vind ik duidelijk het verschil tussen Ajax en PSV aangeven. Bij Ajax koos Ten Cate voor de jongeling Babel en moest zijn concurrent Perez het met invalbeurtjes doen. Bij PSV kiezen al twee trainers achter elkaar voor de meer ervaren Perez en moet talent Aissati het met invalbeurtjes doen. Ik denk dat Rutten voor Aissati zou gekozen hebben.
Die gast moet ergens zijn in die tijd iets opgelopen hebben, want wat hij gisteren weer allemaal aan het doen was. De enige fout van Bossen dat hij hem er niet afstuurde!
Baseman

Bericht door Baseman »

Jabu schreef:Ik denk dat Rutten voor Aissati zou gekozen hebben.
Dan had Issy toch echt meer moeten laten zien dan hij tot nu toe doet !
Ik zie hem ook graag spelen, maar hij heeft pas 2 keer goed gespeeld dit seizoen, 2 keer in een invalbeurt waarvan gisteren de 2e invalbeurt was.

Issy wordt ondertussen als verlosser en wereldspeler gezien, maar dat vind ik nogal overdreven. Mentaal is hij nog zeker niet sterk genoeg en speeltijd moet je afdwingen. Maar goed, hopelijk trekt hij de lijn van gisteren door.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:
Thomas schreef:Het lijkt er overigens op dat Stan Valckx buitenspel is gezet door Reker. Eens, Harm en Base?
Nee, er is alleen besloten dat Reker degene is die naar buiten treedt.
Vandaar dat je niets hoort van Valckx en Schuitema.
Aha, op die manier. Maar was een van de verwijten die de supporters Valckx maakten niet dat hij voor z'n beurt praatte en alles meer in de media besprak? :eusa_silenced.gif:
generaal

Bericht door generaal »

Sef Vergoossen :headbang.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

En dan volgend seizoen Stevens, zeker? Lijken me ook prima keuzes voor PSV.
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas schreef:Maar was een van de verwijten die de supporters Valckx maakten niet dat hij voor z'n beurt praatte en alles meer in de media besprak? :eusa_silenced.gif:
Klopt, en Reker loopt inderdaad het risioco hetzelfde te doen.
Hij draagt PSV uitstekend uit in de media, maar ik hoor, zie en lees hem nu dagelijks en dat lijkt me ook niet de bedoeling...dat hij eerst maar eens een trainer regelt voordat hij weer met deadlines aan komt zetten.
Thomas schreef:En dan volgend seizoen Stevens, zeker? Lijken me ook prima keuzes voor PSV.
Op zich wel, al zal de speelstijl van PSV onder Stevens niet erg aanvallend en aantrekkelijk worden. Maar hij is absoluut een goede en kundige trainer.
Alleen vraag ik me af waarom hij zou willen komen, hij staat 2e met HSV en maakt dus kans op een kampioenschap en voor volgend seizoen de CL.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:Klopt, en Reker loopt inderdaad het risioco hetzelfde te doen.
Hij draagt PSV uitstekend uit in de media, maar ik hoor, zie en lees hem nu dagelijks en dat lijkt me ook niet de bedoeling...dat hij eerst maar eens een trainer regelt voordat hij weer met deadlines aan komt zetten.
Inderdaad. Gisteravond belde hij zelfs middenin de uitzending van Studio Voetbal om nog even van zich te laten horen. Hij hoort zichzelf wel graag praten, geloof ik. Verder lijkt het mij ook een prima, vooruitdenkende AD. Wel raar dat jullie AD zich bezighoudt met allerlei voetbaltechnische zaken. Dat duidt er bij mij toch wel een beetje op dat de rol van Valckx geminimaliseerd wordt.
Baseman schreef:Op zich wel, al zal de speelstijl van PSV onder Stevens niet erg aanvallend en aantrekkelijk worden. Maar hij is absoluut een goede en kundige trainer.
PSV mag in dat geval wel een paar aanvallers verkopen, ja. :smallgrin.gif:

Onder Koeman zal de intentie tot aantrekkeler en aanvallender voetbal er vast geweest zijn, maar Koeman is niet in staat om z'n elftal aantrekkelijk en aanvallend te laten voetballen.
Baseman schreef:Alleen vraag ik me af waarom hij zou willen komen, hij staat 2e met HSV en maakt dus kans op een kampioenschap en voor volgend seizoen de CL.
Stevens is vrij realistisch over de kansen van HSV op het kampioenschap. Het is bijzonder knap wat Stevens presteert, want z'n materiaal is verre van geweldig.
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:En dan volgend seizoen Stevens, zeker? Lijken me ook prima keuzes voor PSV.
Inderdaad. Eerst maar hopen dat het echt waar is omtrent Vergoossen (die in okt. aangaf dat hij definitief stopte). PSV is wel echt een club voor hem natuurlijk.

En hij is een cultheld:

Afbeelding
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

'PSV op hellend vlak'
door TeleVisie

AMSTERDAM - Ruim twee uur na de opluchting volgde de desillusie in Eindhoven. De vrije val na het vertrek van Ronald Koeman werd gebroken. Gelukkig voor Jan Wouters wist hij met zijn PSV’ers na twee nederlagen de topper tegen AZ niet te verliezen: 1-1. Even later volgde alsnog een mokerslag in Eindhoven toen Fred Rutten liet weten niet in te gaan op het voorstel van PSV om vandaag gepresenteerd te worden als nieuwe hoofdtrainer. Niet veel trainers durven nee te zeggen tegen een topclub, maar dat Martin Jol, Fred Rutten, Dick Advocaat en Huub Stevens zeker niet naar PSV komen, is een teken aan de wand.

Het ‘nee’ van Rutten kan gerust onder het kopje ‘wanbeleid’ geplaatst worden. De Tukker werd zestien maanden geleden als een paria behandeld door de clubleiding van PSV. Alleen omdat hij door de scheidende trainer Guus Hiddink, die overhoop lag met diezelfde clubleiding, naar voren was geschoven als diens opvolger. Gebrek aan uitstraling en internationale ervaring waren de argumenten om Rutten te negeren. Natuurlijk streelde het Rutten dat diezelfde clubleiding plus de nieuwe directeur Jan Reker vorige week langskwamen om hem te strikken. Hoewel Reker een week geleden op televisie nog liet doorschemeren dat Rutten internationale ervaring miste.

Een misser in de warming-up. Viel mee te leven voor Rutten. Zo ook met het gegeven dat Rutten, die advies in won bij onder meer Guus Hiddink en René Eijkelkamp, tweede keus was voor PSV. De daarna tentoongespreide hooghartigheid stootte wel af. Rutten moest blij zijn dat PSV alsnog aan hem dacht terwijl Reker zeker wist dat PSV vandaag de nieuwe trainer ging presenteren. Het ‘nee’ van Rutten kwam daarom onverwacht.

Natuurlijk vindt PSV een nieuwe trainer, maar vooralsnog blijft het probleem van Koemans vertrek op Rekers bordje liggen. De nieuwe directeur heeft nog veel te bewijzen, zoals het halen van een nieuwe toptrainer. De tijdelijke aanstelling van Jan Wouters was geen succes. Overigens bood Kenneth Perez zijn excuses aan Wouters aan vanwege zijn gedrag in Istanboel bij Fenerbahçe-PSV.

Verder viel PSV Europees door de mand, lijkt de ziel uit de ploeg te sluipen, is de koppositie in de eredivisie verspeeld en faalde de club om de Mexicaanse topper Guardado te strikken. Het dacht dit vanaf een Grieks strand te kunnen regelen. Verder zijn Rekers briefjes (nieuwe opzet Champions League en klacht over de goede arbiter Alain Hamer bij Fenerbahçe-PSV) aan Michel Platini’s UEFA contraproductief voor PSV en het Nederlandse voetbal. Terwijl Reker technisch directeur Stan Valckx tussendoor kapittelde door te stellen dat de stroeve onderhandelingen met Ibrahim Afellay door zijn bemoeienis wel vlot zou worden getrokken.

Zulke zaken komen bovendrijven als de prestaties tegenzitten. Bij resultaat verdwijnen ze (tijdelijk) weer. Vanwege het interlandprogramma zijn de schijnwerpers even gedoofd in Eindhoven. Snel zal Reker de basis moeten leggen voor een succesvolle hervatting van de competitie op 24 november bij Excelsior. Anders kan het weleens een vervelend jaar worden voor PSV, het vlaggenschip van het Nederlandse voetbal de laatste seizoenen.

Telesport.nl

Ik ben het niet overal mee eens, maar ik vond het wel interessant om te lezen over de uitbarsting van Perez en toch wel de overheersing van Reker in dit alles. Raar ook dat hij klaagde over de arbitrage in Istanbul. Daar was weinig mis mee, in tegenstelling tot de arbitrage bij de heenwedstrijd in Eindhoven.
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas schreef:Wel raar dat jullie AD zich bezighoudt met allerlei voetbaltechnische zaken. Dat duidt er bij mij toch wel een beetje op dat de rol van Valckx geminimaliseerd wordt.
Mee eens.
Al is Reker een dominant figuur en lijkt Valckx mij niet iemand die hard tegen hem in zal gaan, misschien dat Reker zich daarom meer laat horen en Valckx dat accepteert. Maar Reker neemt inderdaad enkele taken van Valckx over, dus dat zegt wel iets.
Onder Koeman zal de intentie tot aantrekkeler en aanvallender voetbal er vast geweest zijn, maar Koeman is niet in staat om z'n elftal aantrekkelijk en aanvallend te laten voetballen.
Nou, hij begon dit seizoen goed moet ik zeggen. PSV speelde leuk en aanvallend voetbal, maar Koeman hield dat niet vol helaas. Een paar westrijden en dan valt hij terug naar wat hij gewend is.
Stevens is vrij realistisch over de kansen van HSV op het kampioenschap. Het is bijzonder knap wat Stevens presteert, want z'n materiaal is verre van geweldig.
Ook mee eens, Stevens toont weer aan hoe kundig hij is !
Raar ook dat hij klaagde over de arbitrage in Istanbul.
Nou ja, Simons en zijn tegenstander knalde met de koppen tegen elkaar en hadden wat last. Dan lijkt verzorging mij toch wel op zjin plaats, maar de scheids hield dat tegen en vond het niet nodig. Reker vond dat een slechte zaak omdat het hoofdletsel betrof en dat ben ik wel met hem eens, in die gevallen moet de verzorging de speler kunnen nakijken.

Al is het natuurlijk niet een enorm belangrijk iets, aangezien het een incident betrof en iedereen fouten kan maken.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:Wel raar dat jullie AD zich bezighoudt met allerlei voetbaltechnische zaken.
Het is een algemeen directeur, hoor. Geen commercieel directeur.
Baseman

Bericht door Baseman »

Klopt Bertje, alleen hoor je bij PSV de AD normaal gesproken niet. Het zijn de voorzitter en de TD die naar buiten treden. Daarom valt het nu op dat de zaken precies omgedraaid zijn.
generaal

Bericht door generaal »

Om 15:00 is er een persconferentie van PSV: spannend!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:
Thomas schreef:Wel raar dat jullie AD zich bezighoudt met allerlei voetbaltechnische zaken.
Ik moet er toch niet aan denken dat onze AD inspraak heeft in het voetbaltechnische verhaal. Gelukkig gaf Van Geel laatst aan dat dat ook niet zo is.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

generaal schreef:Om 15:00 is er een persconferentie van PSV: spannend!
\

Spannend ja. Ik hou het niet meer uit. :hypocrite.gif:

Vergoossen zou ik een goede oplossing vinden.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Frank

Bericht door Frank »

Er hoeft maar een iemand iets willekeurigs te roepen en iedereen begint het maar meteen over te nemen.... :blush.gif:
generaal

Bericht door generaal »

Frank schreef:
Er hoeft maar een iemand iets willekeurigs te roepen en iedereen begint het maar meteen over te nemen.... :blush.gif:
Oeps :blush.gif: .
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Ik moet er toch niet aan denken dat onze AD inspraak heeft in het voetbaltechnische verhaal. Gelukkig gaf Van Geel laatst aan dat dat ook niet zo is.
Wel als de AD er verstand van heeft. Het gaat er niet om welke naam je het beestje geeft.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

PSV-directeur: ‘Misschien heb ik me een beetje vergist’
Interview Van onze verslaggever Charles Bromet

EINDHOVEN - Algemeen directeur dacht met Jol en Rutten twee kant-en-klare opties te hebben voor de vacante trainerspost bij PSV. Dat viel tegen.

Op de dag dat hij graag de naam van de opvolger van coach Ronald Koeman had bekendgemaakt, zit Jan Reker er een beetje beteuterd bij in zijn kantoor in het Philips Stadion. Want na Martin Jol, de eerste optie voor landskampioen PSV, verkocht ook tweede keuze Fred Rutten ‘nee’ aan de algemeen directeur van PSV.

‘En ik zeg het maar eerlijk: daarmee zit ik best in mijn maag’, aldus Reker. ‘Toen Koeman wegging, hadden we twee kant-en-klare opties, Jol en Rutten. Dus dacht ik wat betreft Koeman: ga maar. Misschien heb ik me een beetje vergist in de situatie, want het bleek allemaal niet zo eenvoudig in elkaar te zitten als gedacht.’

Jol had Reker laten weten dat het afhandelen van zijn contract binnen twee dagen gepiept zou zijn. ‘Jol was de gemakkelijkste optie voor ons, want hij was vrij. Of hij ook de beste optie was? Misschien zijn er wel vier de beste. Ik kan twaalf trainers noemen die even geschikt zouden zijn voor deze baan.

‘Jol wilde graag komen en zei dat de zaak binnen een aantal dagen zou zijn opgelost. Dat viel tegen.’

Dus kwam Reker terecht bij Fred Rutten, de hoofdcoach en manager technische zaken van FC Twente. ‘Met zijn afzegging was rekening gehouden. Al begrijp ik niet dat FC Twente-voorzitter Joop Munsterman doet alsof hij niets wist van een clausule in het contract van Rutten. Als die er niet was geweest, hadden wij het nooit op deze manier gespeeld.’

Maar ook Rutten kon niet worden gepresenteerd in Eindhoven, waardoor de kampioen van de laatste drie seizoenen behoorlijk gezichtsverlies heeft geleden. Reker ziet dat overigens anders. ‘Misschien heb ik er te makkelijk over gedacht.

‘Of ik fouten heb gemaakt? Toen Koeman nog niet was vertrokken, wilde ik niet met andere kandidaten praten. Dat leek me niet handig. Achteraf – maar dat is een koe in de kont kijken, zoals we in Brabant zeggen – heb ik dat fout ingeschat.’

Daardoor zit Reker nu met het probleem dat hij op de dag dat Koemans opvolger had moeten zijn vastgelegd nog steeds geen duidelijkheid heeft. ‘Wij hopen nu donderdag de nieuwe coach te presenteren. Maar zoals het is gelopen, kan ik ook daarover nog geen zekerheid bieden. Daarvoor heb ik voortdurend te veel problemen op mijn weg ondervonden.’

Reker sluit niet uit dat Jol alsnog naar Eindhoven komt. ‘We hebben bewust op diverse borden tegelijk geschaakt en daardoor zijn er nog talloze mogelijkheden. Het boek Jol is nu dicht, maar dat kan ook weer opengaan.’

Ook Huub Stevens stond volgens Reker ‘op een lijst’, maar zou hebben bedankt omdat hij geen eerste keuze was bij PSV. ‘O, dat zal Huub best gezegd hebben’, zegt Reker laconiek. Sef Vergoossen, de Limburgse coach van het Japanse Grampus Eight Nagoya, laat telefonisch weten in elk geval niet benaderd te zijn door PSV.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
wimpey

Bericht door wimpey »

Grappig. Vorig seizoen waren Rutten en Stevens nog niet goed genoeg voor PSV. En nu wil boertje Reker wel op de klompen naar Enschede of Hamburg om een van de twee te halen.

Beiden zouden prima voor PSV zijn i.m.o. Maar Reker heeft het natuurlijk niet handig aangepakt. Iedere trainer die ie nu haalt is minimaal 3e keus.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Volgens de PSV-watcher van VI is iedere trainer die nu benaderd wordt minimaal vijfde keus. PSV had Jol, Rutten, Stevens en Advocaat op de korrel. De eerste twee weigerden na de benadering van Reker en de laatste twee weigerden bij voorhand al.

Volgens diezelfde PSV-watcher is Stan Valckx niet eens aanwezig geweest bij het gesprek met Fred Rutten. Als dat waar is, lijkt de rol van Valckx definitief uitgespeeld. Hoe je het ook wendt of keert, je TD (of welke benaming je het ook wilt geven) moet natuurlijk altijd bij zo'n gesprek zijn.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

als Bayern dit jaar niet kampioen wordt, staat Stevens volgend seizoen in Munchen voor de groep, niet in eindhoven.
Gesloten