Was toch voor de TD functie. Maar het wordt hem niet. Kennelijk had VP hier ook het laatste woord over.
Feyenoord
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Feyenoord
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Wonderbaarlijk dat het gelijktijdig bij Ajax en Feyenoord zo'n enorme bende is. Heitinga is ontslagen maar inmiddels zitten wij met Grim ook weer op hetzelfde pad. En hier mag Van Persie door blijven klooien enkel omdat het bij de concurrentie ook zo slecht gaat zodat ze toch nog tweede staan.
Als je de geluiden vanuit Rotterdam zo hoort is echt zo'n beetje iedereen klaar met hem. Wat prima te verwachten was want dat was ook ongeveer de status in Friesland.
Als je de geluiden vanuit Rotterdam zo hoort is echt zo'n beetje iedereen klaar met hem. Wat prima te verwachten was want dat was ook ongeveer de status in Friesland.
Nil volentibus arduum
www.ad.nlKees van Wonderen wilde alleen naar Feyenoord als hij als technisch directeur bovenop de selectie kon zitten
Kees van Wonderen stond in de startblokken bij Feyenoord. Maar de manier waarop hij zijn nieuwe baan wilde aanvliegen stond haaks op hoe trainer Robin van Persie de rol van een technisch directeur voor ogen heeft, zo schetsen ingewijden de reden van de breuk.
Feyenoord houdt het bij een summier persbericht: de komst van Kees van Wonderen is ‘voor nu niet aan de orde’. Er zijn gesprekken gevoerd, dat aantal zat dichter bij de tien dan de vijf, maar de conclusie van Dennis te Kloese is dat dit niet het juiste moment is voor een samenwerking. Een pijnlijke vaststelling, die volgens de club al op zaterdag vóór de 2-0 nederlaag tegen FC Twente werd getrokken.
Maar hoe kon dit proces, dat nagenoeg afgerond leek, plotseling ontsporen? Feyenoord dacht in Kees van Wonderen toch de ideale technisch directeur te hebben gevonden? De officiële presentatie liet echter lang op zich wachten, en in het weekeinde sijpelde het nieuws al door: de deal was op de valreep afgeketst.
Van Wonderen voerde, geflankeerd door zaakwaarnemer Fred van der Hoorn, gesprek na gesprek met algemeen directeur Dennis te Kloese en huisjurist Joris van Benthem. Alles passeerde de revue: zeggenschap, salaris, spelersbeleid en contractduur. Aan het einde van dit intensieve traject schoof Van Wonderen logischerwijs ook nog aan bij hoofdtrainer Robin van Persie.
Vrijdagmiddag, twee dagen voor de aftrap tegen FC Twente, bevestigde Van Persie dat gesprek. Hij benadrukte dat hij nauw bij het proces werd betrokken. „Ik word daarin meegenomen. Het is logisch dat de trainer daar een rol in speelt’’, zei hij.
Wat Van Persie op dat moment onvermeld liet, was dat de komst van zijn voormalig ploeggenoot juist tijdens dat onderhoud aan het wankelen was gebracht. Waar Van Wonderen en Te Kloese elkaar op hoofdlijnen hadden gevonden, bleek de visie op de dagelijkse praktijk tussen de beoogde technisch directeur en de hoofdtrainer toch onoverbrugbaar.
Van Wonderen wilde Feyenoord naar betere tijden loodsen door er ‘heel kort op te zitten’. Hij wenste de dynamiek tussen spelers en staf met eigen ogen te aanschouwen: aanwezigheid bij besprekingen, trainingen en interne meetings. Kortom: Van Wonderen vindt dat een technisch directeur bovenop de selectie en de staf moet zitten.
Aanvaringen in kleedkamer
Van Persie zag dat anders. Hij prefereert een technisch directeur die meer afstand bewaart, zoals Dennis te Kloese dat deed in de succesjaren onder Arne Slot. Maar de situatie bij Feyenoord is nu onvergelijkbaar met die periode. Toen liep alles op rolletjes. Dit seizoen is er heel erg veel misgegaan, er waren aanvaringen in de kleedkamer en ook op medisch gebied maakt Feyenoord allesbehalve een professionele indruk.
Een technisch directeur, los van de naam, is noodzaak. Dat vindt ook Van Persie. „Dennis te Kloese heeft het de afgelopen jaren, vind ik, heel goed ingevuld als algemeen en technisch directeur. Nu zoekt de club een technisch directeur daarbij. Dat snap ik. Om die twee rollen uit elkaar te halen.’’
Hoewel Van Persie dus erkent dat het opsplitsen van de dubbelrol van Te Kloese goed is, liep de samenwerking met de beoogde kandidaat vlak voor de eindstreep dus alsnog spaak.
Voor Te Kloese, die het afketsen van de komst van Van Wonderen erg zou betreuren maar ook niet op zijn strepen is gaan staan, begint zijn zoektocht naar die volgens hem speld in de hooiberg opnieuw. De man die hij dacht te hebben gevonden, kon zijn functie niet uitoefenen zoals hij voor ogen had en haakte af.
Opvallend is wel dat Feyenoord in het summiere persbericht zegt dat de komst van Van Wonderen ‘voor nu niet aan de orde is’. Van Wonderen zelf zegt ‘zich op dit moment te kunnen vinden’ in die lezing. Voor nu en op dit moment: het klinkt alsof situaties nog kunnen veranderen. Of dat te maken heeft met de positie van Van Persie, die er na de zwakke beurt tegen FC Twente natuurlijk niet sterker op is geworden, is gissen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Liberty
- Contacteer:
Wat een ego's. Wat heeft Kees van Wonderen nou helemaal gepresteerd om allerlei eisen te kunnen stellen. Maar tegelijkertijd is de houding van Van Persie ook stuitend want die laat ook niets zien.
Kijk, bij Ajax is het een bende maar er wordt gewerkt aan verbeteringen. Er zit een AD en een TD en die gaan straks een nieuwe trainer aanstellen. Beiden zitten redelijk op hun plek en je mag er wat van verwachten. Er is duidelijkheid.
Bij Feyenoord overheersen vooral de ego's op het moment en heb ik het niet het idee dat het beter gaat. Ten Kloese teert heel erg op de resultaten onder Slot terwijl Van Persie er een puinhoop van maakt en er geen duidelijk technisch kader boven zit.
Bij Ajax is het natuurlijk afwachten hoe het gaat aflopen, maar bij Feyenoord kan het op deze manier alleen rekenen op verdere puinhopen.
Kijk, bij Ajax is het een bende maar er wordt gewerkt aan verbeteringen. Er zit een AD en een TD en die gaan straks een nieuwe trainer aanstellen. Beiden zitten redelijk op hun plek en je mag er wat van verwachten. Er is duidelijkheid.
Bij Feyenoord overheersen vooral de ego's op het moment en heb ik het niet het idee dat het beter gaat. Ten Kloese teert heel erg op de resultaten onder Slot terwijl Van Persie er een puinhoop van maakt en er geen duidelijk technisch kader boven zit.
Bij Ajax is het natuurlijk afwachten hoe het gaat aflopen, maar bij Feyenoord kan het op deze manier alleen rekenen op verdere puinhopen.
Tijd voor iets nieuws.
Van Wonderen stapt dus alsnog in zodra Van Persie buiten staat.
Bizar hoeveel zeggenschap Van Persie op dit moment kennelijk heeft. Hij lijkt over vrijwel alles te mogen beslissen. Ondertussen heeft 'ie met een hele lijst spelers ruzie, gaan ze met de week slechter spelen en is er werkelijk een lawine aan blessures. Je zou zeggen dat je dan niet zo heel sterk staat om te blokkeren dat een TD in eerste instantie relatief kort op de operatie wil zitten.
Bizar hoeveel zeggenschap Van Persie op dit moment kennelijk heeft. Hij lijkt over vrijwel alles te mogen beslissen. Ondertussen heeft 'ie met een hele lijst spelers ruzie, gaan ze met de week slechter spelen en is er werkelijk een lawine aan blessures. Je zou zeggen dat je dan niet zo heel sterk staat om te blokkeren dat een TD in eerste instantie relatief kort op de operatie wil zitten.
Nil volentibus arduum
Ze zijn op de goede weg. 
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wij gaan daar wel winnen hoor. Ik zit met een schuin oog te kijken, maar Feyenoord is zo slecht. Alles gaat daar mis.
0-1.
0-1.
- peter
Hwang door zijn enkel en geblesseerd eruit.
Ik zap een beetje tussen Tirreno Adriatico en dit, maar dit is zóveel slechter dan Ajax. Nul lijn, geen druk zetten en Excelsior krijgt alle ruimte voor een 0-2.
Ik zap een beetje tussen Tirreno Adriatico en dit, maar dit is zóveel slechter dan Ajax. Nul lijn, geen druk zetten en Excelsior krijgt alle ruimte voor een 0-2.
Ja we hebben 5 punten aan ze verloren, 0-2 voor rust gestaan, dus we zijn niet beter dan die gasten uit Woudestein.peter schreef: zo mar 15, 2026 2:58 pm Wij gaan daar wel winnen hoor. Ik zit met een schuin oog te kijken, maar Feyenoord is zo slecht. Alles gaat daar mis.
0-1.![]()
Feyenoord met een mazzeltje (volgens mij raakt hij hem verkeerd) op 1-1
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Godts kan daar helemaal zich los,laten gaan in die Badkuip
Het slechte nieuws is dat Feyenoord gewonnen heeft, het goede nieuws is dat Van Persie er dus minimaal nog een week zit.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Mwah, als we volgende week verliezen, kunnen we plek 2 vergeten.
Winnen we daarentegen, dan breekt daar de pleuris uit.
Ajax weet dus wat het te doen staat. Alles of niets, simpel.
Winnen we daarentegen, dan breekt daar de pleuris uit.
Ajax weet dus wat het te doen staat. Alles of niets, simpel.
Het wordt de lamme tegen de blinde. Hoop dat Ajax zich niet rijk rekent na een redelijk oké potje tegen Sparta
Nou ja, niets te verliezen. De tweede plaats is normaal gesproken buiten bereik, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Van wedstrijd naar wedstrijd, dan zien we het wel. Je moet tegenstanders geen aanleiding geven om ons te frustreren, dus laat die praatjes over de CL-plekken achterwege.
Van wedstrijd naar wedstrijd, dan zien we het wel. Je moet tegenstanders geen aanleiding geven om ons te frustreren, dus laat die praatjes over de CL-plekken achterwege.
Kunnen Feyenoord en Ajax niet gewoon allebei winnen? Dat het 5-5 wordt en de KNVB besluit vanwege het spektakel beide ploegen twee bonuspunten te geven? Dat zie ik het liefst. 
Alleen Ajax, stel ik voor.
PSV zou de titel ontnomen moeten worden, want een club die drie keer van NEC verliest, verdient die niet.
PSV zou de titel ontnomen moeten worden, want een club die drie keer van NEC verliest, verdient die niet.
Die plek is in de praktijk vooral valse hoop als je kijkt naar de resultaten en de tegenstanders in de voorronde de laatste jaren.
Het geeft volgens mij wel het voordeel van groepsfase EL en dus geen gedoe met voorrondes. Maar op CL inkomsten hoeft de nummer drie niet te rekenen.
Het geeft volgens mij wel het voordeel van groepsfase EL en dus geen gedoe met voorrondes. Maar op CL inkomsten hoeft de nummer drie niet te rekenen.
Nil volentibus arduum
- peter
Breaking News:
DICK ADVOCAAT GAAT ROBIN VAN PERSIE HELPEN

DICK ADVOCAAT GAAT ROBIN VAN PERSIE HELPEN
Het begin van het einde dus voor Van Persie: hij wordt onder curatele gesteld.
Hoe is het toch mogelijk dat twee grote clubs in Nederland bijna structureel zo slecht worden geleid?
Nil volentibus arduum
Een goed paard is nog geen goede ruiter.