Feijenoord - AFC Ajax zo 22 maart 14:30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Feijenoord - AFC Ajax zo 22 maart 14:30 uur

Bericht door Thijs »

Wat een waardeloze kutwedstrijd was dit weer
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Alexander

Bericht door Alexander »

Wat een wanprestatie.
Khraa

Bericht door Khraa »

Pffff, wat een deceptie. Ik heb geen mooie aanval gezien. Er werd in de eerste helft nauwelijk druk gezet en als de bal gewonnen werd er eerst weer terug gespeeld, waardoor de lange bal gespeeld moest worden. Drama. Het was of een gelijkspel prima was.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Yopii

Bericht door Yopii »

mattie schreef: zo mar 22, 2026 4:33 pm wie in godsnaam moet ze gaan maken bij Ajax.. Weghorst is slecht , maar Dolberg geeft niet aan " iets beter " te zijn
Precies, om te beginnen hebben we al geen spits. Een rechtsbuiten met enige diepgang ontbreekt ook. Hoe moet je dan aanvallen?

Jordi staat voor een loodzware taak. We moeten van bijna het hele basisteam van vandaag af.
Alexander

Bericht door Alexander »

De urgentie in de laatste 15 minuten was pijnlijk om te zien. Ze speelde helemaal niet voor de overwinning. Heel treurig.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Buiten de biertjes in de kroeg was dit niks. #garciaout
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Arthur

Bericht door Arthur »

Alexander schreef:De urgentie in de laatste 15 minuten was pijnlijk om te zien. Ze speelde helemaal niet voor de overwinning. Heel treurig.
De conditionele basis is in de voorbereiding al niet gelegd. Dat gaat dit seizoen sowieso niet meer goedkomen.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ajax moet 4de worden. Vergeet die CL voorronde waardoor je al in juni moet beginnen.

Schoon schip maken nu. Wijndal, Weghorst, Sutalo, keepers, Berghuis, Klaassen… opsodemieteren.

Ik heb nu lang genoeg naar deze treurnis moeten kijken.
Whitey on the moon.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

sutalo mag zeker blijven..

zolang het maar geen Spaanse enclave word , vind ik het best
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
ferry

Bericht door ferry »

Wat een ongelofelijke boutwedstrijd. Het leek wel of we aan een gelijkspelletje genoeg hadden, zo voetbalden ze. Niet te geloven. Je MOET winnen, en dan dit. Beschamende statistieken ook:
vi.nl schreef: De goal van Sean Steur in de 54ste minuut was de laatste van vijf doelpogingen van Ajax in De Kuip. Sinds databureau Opta de competitie volledig analyseert, vanaf het seizoen 2010/11, kwam Ajax alleen tegen Feyenoord in april 2024 (0,11) en tegen AZ in oktober 2023 (0,20) tot minder expected goals in een Eredivisie-duel dan deze zondag (0,21).

Ook het aantal balcontacten in de vijandelijke zestien was ongekend laag: 8. Dat is het een-na-laagste aantal ooit. Alleen in de Klassieker die met 6-0 werd verloren was het lager.
Echt frustrerend. Misschien had ik ook wel teveel hoop, slechts gebaseerd op een aardige pot tegen Sparta. :blush.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Feyenoord-coach Robin van Persie noemde het gelijkspel (1-1) tegen Ajax een opsteker en hij maakte meteen gebruik van de tips van adviseur Dick Advocaat. "Dick brengt extra ogen en ervaring met zich mee, in die zin is hij heel belangrijk."

Na de late gelijkmaker tegen Ajax koesterde Feyenoord-coach Robin van Persie niet alleen het punt, waardoor zijn ploeg als nummer twee van de Eredivisie dezelfde marge houdt op NEC (drie punten) en de aartsrivaal uit Amsterdam (vijf punten). Hij dankte ook de vorige week aangestelde adviseur Dick Advocaat voor zijn tips.

Vrijdag vertelde Van Persie al dat hij met de 78-jarige Advocaat "cirkels rond maakte" in de voorbereiding op De Klassieker. Zondag erkende hij glimlachend dat de 'Kleine Generaal' hem vooral in verdedigend opzicht met raad en daad had bijgestaan.

Van Persie: "Dick fungeerde als klankbord bij het opstellen van het wedstrijdplan voor de wedstrijd tegen Ajax. Uiteindelijk ligt de eindbeslissing bij mij, zo zijn de verhoudingen die we vooraf ook hebben besproken. Dick stelde vooral veel vragen en dat ging op een leuke manier, zoals we hem ook kennen."

Hoe groot was de invloed van Advocaat op de strategie tegen Ajax en had Van Persie zonder zijn nieuwe adviseur andere keuzes gemaakt? "Wie het weet, mag het zeggen", klonk het afgemeten. En uitdagend: "Hebben jullie gezien wat we hebben aangepast? Bij het verdedigen bijvoorbeeld?"

Advocaat is klankbord en spiegel tegelijk

Advocaat staat in zijn veertigjarige trainerscarrière voor compact verdedigen en Feyenoord zakte vaak ver terug als Ajax in balbezit was. Van Persie: "Dick is op grond van zijn ervaring een klankbord én spiegel tegelijk voor de spelers en de staf. Dick brengt extra ogen met zich mee en speelt in die zin een belangrijke rol."

Van Persie constateerde dat zijn defensie het beter had kunnen doen bij de treffer van Sean Steur, die Ajax na rust op een 0-1 voorsprong zette. "We komen op achterstand door het enige schot dat ik van Ajax heb gezien. Verder gaven we weinig weg."

Had Advocaat hem ook ingefluisterd dat hij met de wederom onzichtbare Raheem Sterling moest beginnen? Van Persie, lachend: "Nee, daar heb ik het met Dick nog niet over gehad."

Van Persie nam de 32-jarige Britse aanvaller wederom in bescherming. "Ik ben tevreden over de wijze waarop Raheem zich manifesteert op trainingscentrum 1908. Hij is er een half jaar uitgeweest en gaat nu fysiek stapje voor stapje vooruit. Maar ik verwacht ook meer impact van Raheem. We moeten die tweede plaats veiligstellen en dus moet ook Sterling leveren."(nu.nl)
Niks kunnen zien, klopt het?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Raheem was de allerslechtste op het veld. Ik hoop dat Feyenoord hier heel veel miljoenen op stuk slaat. Die kan er echt niks meer van.

Dit Feyenoord was sowieso rijp voor de slacht, maar ja… Ajax kon daar niks tegenover zetten.

Dit was de laatste kans en niet gegerepen. Snel boek dichtdoen en hopen op betere tijden.
Whitey on the moon.
columbus

Bericht door columbus »

Het zal een close finish worden met Bounida, man man man wat viel die slecht in zeg. Dolberg overigens ook
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

columbus schreef:Het zal een close finish worden met Bounida, man man man wat viel die slecht in zeg. Dolberg overigens ook
Dolberg kreeg ook geen enkele bruikbare bal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Lionel

Bericht door Lionel »

Weghorst 25% geslaagde passes. Hij kan zo niet voetballen. Echt een verschrikking.

Klaassen speelt ook verstoppertje. Had blijkbaar een periode van 20 minuten geen balcontact.

Berghuis die ook gewoon weinig kan in een topwedstrijd. De keren dat hij kon aanleggen voor een goede voorzet kwam de bal amper de 16 in.

Dan heb je het over drie dure, je ervaren spelers die gewoon niet kunnen voetballen.

Tel daar de uittrappen van Paes bij op, Rosa die tot de drie slechtste rechtsbacks behoort in de Eredivisie en een Sutalo die niet kan voetballen…..
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Lionel schreef:Weghorst 25% geslaagde passes. Hij kan zo niet voetballen. Echt een verschrikking.

Klaassen speelt ook verstoppertje. Had blijkbaar een periode van 20 minuten geen balcontact.

Berghuis die ook gewoon weinig kan in een topwedstrijd. De keren dat hij kon aanleggen voor een goede voorzet kwam de bal amper de 16 in.

Dan heb je het over drie dure, je ervaren spelers die gewoon niet kunnen voetballen.

Tel daar de uittrappen van Paes bij op, Rosa die tot de drie slechtste rechtsbacks behoort in de Eredivisie en een Sutalo die niet kan voetballen…..
Weghorst raakt al maanden geen knikker meer. De hosanna verhalen over Berghuis na vorige week snapte ik ook niet. Die levert alleen bij momenten en alleen tegen de kleintjes. Exemplarisch was wel dat hij vanaf de middenlijn op doel probeerde te schieten terwijl het juist 1 van de spaarzame momenten was dat er ruimte lag om Godts weg te steken.
Voor de rest hadden we moeite om onder de druk uit te voetballen van Feyenoord. Onder Farioli ging dat hartstikke goed, maar je mist nu een type als Henderson. Mokio is aan de bal echt heel matig. Levert bijna alles in. Zelfs de simpelste ballen speelt hij te hard in. Je hebt gewoon een rustpunt nodig om onder de druk uit te voetballen. Gevolg was dat uit angst iedere bal maar teruggespeeld werd op Paes, maar zijn lange ballen zijn zo onzuiver dat het steeds balverlies opleverde.
Met geluk komen we dan op 0-1, maar vervolgens zetten we niet door en gaan we met 11 man in de 16 staan met 0 druk op de bal. Ze kregen steeds alle ruimte rond onze 16. Ik zat steeds voor de tv te schreeuwen ‘ga er nou eens kort opstaan, dek is door’. Maar niemand die mij hoorde Afbeelding gevolg was dat we steeds op het laatste moment uitstapten en er een domme overtreding nodig was om ze af te stoppen. Dan is het wachten tot het een keer misgaat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: ma mar 23, 2026 6:37 am
Lionel schreef:Weghorst 25% geslaagde passes. Hij kan zo niet voetballen. Echt een verschrikking.

Weghorst raakt al maanden geen knikker meer. De hosanna verhalen over Berghuis na vorige week snapte ik ook niet. Die levert alleen bij momenten en alleen tegen de kleintjes. Exemplarisch was wel dat hij vanaf de middenlijn op doel probeerde te schieten terwijl het juist 1 van de spaarzame momenten was dat er ruimte lag om Godts weg te steken.
Voor de rest hadden we moeite om onder de druk uit te voetballen van Feyenoord. Onder Farioli ging dat hartstikke goed, maar je mist nu een type als Henderson. Mokio is aan de bal echt heel matig. Levert bijna alles in. Zelfs de simpelste ballen speelt hij te hard in. Je hebt gewoon een rustpunt nodig om onder de druk uit te voetballen. Gevolg was dat uit angst iedere bal maar teruggespeeld werd op Paes, maar zijn lange ballen zijn zo onzuiver dat het steeds balverlies opleverde.
Met geluk komen we dan op 0-1, maar vervolgens zetten we niet door en gaan we met 11 man in de 16 staan met 0 druk op de bal. Ze kregen steeds alle ruimte rond onze 16. Ik zat steeds voor de tv te schreeuwen ‘ga er nou eens kort opstaan, dek is door’. Maar niemand die mij hoorde Afbeelding gevolg was dat we steeds op het laatste moment uitstapten en er een domme overtreding nodig was om ze af te stoppen. Dan is het wachten tot het een keer misgaat.

Helemaal mee eens. Gelijkspel was verdiend maar gezien de 1-0 voorsprong wel zuur dat je door een overtreding op Lotomba een pingel tegen krijgt.

Deze zomer moeten we schoon schip maken.

Weg met spelers die in eerste instantie niet fit, snel en technisch genoeg zijn.

Dus Berghuis, Weghorst, Klaassen (zou ik er misschien nog wel bij houden maar is alles behalve een leider), Sutalo, Rosa, Wijndal etc.

Stel een trainer aan die wil bouwen en voetballen en dit ook al reeds heeft bewezen. Een vakidioot die 24/7 over voetbal nadenkt en ermee bezig is.

Zorg dat je genoeg geld investeert in een staf en alle andere facetten die bijdragen aan een topsportklimaat.

En probeer toptalenten weg te kapen elders. Geen oude lullen. Iedere speler moet door 5 scouts beoordeeld worden en in een persoonlijk gesprek moet je Farioli-Vibes krijgen met zowel speler als staf.
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Lionel schreef:
Trab schreef: ma mar 23, 2026 6:37 am

Helemaal mee eens. Gelijkspel was verdiend maar gezien de 1-0 voorsprong wel zuur dat je door een overtreding op Lotomba een pingel tegen krijgt.

Deze zomer moeten we schoon schip maken.

Weg met spelers die in eerste instantie niet fit, snel en technisch genoeg zijn.

Dus Berghuis, Weghorst, Klaassen (zou ik er misschien nog wel bij houden maar is alles behalve een leider), Sutalo, Rosa, Wijndal etc.

Stel een trainer aan die wil bouwen en voetballen en dit ook al reeds heeft bewezen. Een vakidioot die 24/7 over voetbal nadenkt en ermee bezig is.

Zorg dat je genoeg geld investeert in een staf en alle andere facetten die bijdragen aan een topsportklimaat.

En probeer toptalenten weg te kapen elders. Geen oude lullen. Iedere speler moet door 5 scouts beoordeeld worden en in een persoonlijk gesprek moet je Farioli-Vibes krijgen met zowel speler als staf.
Ja gelijkspel was wel verdiend, maar ik vind dit soort situaties geen penalty. Hij raakt hem nadat de bal al weg is. De aanval gaat ook gewoon nog door en ze krijgen nog een grote schietkans die ze over schieten. Dan is het in feite gewoon voordeel toepassen en moet je het niet alsnog terugdraaien en een penalty geven.
Voor de rest met je eens dat er doorgeselecteerd moet worden. Je mist op bepaalde posities kwaliteit. En García mag lekker terug naar Jong. Is ook niks. Ik had de indruk dat ze allemaal de instructie hadden gehad met zo weinig mogelijk risico te spelen en zoveel mogelijk op balbezit. Zelfs Steur speelde een paar keer terug terwijl de ruimte naar voren er wel lag.

Yopii

Bericht door Yopii »

Weghorst 25% geslaagde passes. Hij kan zo niet voetballen. Echt een verschrikking.

Dan houdt het dus op. Hoe moet je voetballen met zulke spelers in je team?

Punt is dat de invallers ook zwaar onder de maat waren.

Het is een ramp: 'ervaring' zonder kwaliteit halen, het schaarse geld steken in spelers die niets toevoegen, enz.

Inmiddels hebben we een selectie zonder zelfvertrouwen. Niets lukt, en dat al zowat het hele seizoen. Logisch dat de spelers dan niet naar voren spelen.
columbus

Bericht door columbus »

Het is makkelijk om weer naar de usual suspect te kijken. Die waren ook niet best gisteren. Maar dat is het hele seizoen al het geval, om te verachten dat ze dan ineens tegen Feijenoord de boel bij de hand pakken is niet realistisch.

En wat Jopi zegt, de invallers waren misschien nog wel slechter. Man man man. Bounida heeft werkelijk geen goede bal gegeven. Dolberg idem. Ik las ergens hierboven omdat hij geen goede ballen kreeg maar dat geldt net zo goed voor Weghorst. Het is los zand, al het hele seizoen en dat gaat echt morgen niet veranderen
Lionel

Bericht door Lionel »

columbus schreef: ma mar 23, 2026 9:55 am Het is makkelijk om weer naar de usual suspect te kijken. Die waren ook niet best gisteren. Maar dat is het hele seizoen al het geval, om te verachten dat ze dan ineens tegen Feijenoord de boel bij de hand pakken is niet realistisch.

En wat Jopi zegt, de invallers waren misschien nog wel slechter. Man man man. Bounida heeft werkelijk geen goede bal gegeven. Dolberg idem. Ik las ergens hierboven omdat hij geen goede ballen kreeg maar dat geldt net zo goed voor Weghorst. Het is los zand, al het hele seizoen en dat gaat echt morgen niet veranderen
Bounida was niet heel best. Gloukh doet ook niet alles goed.

Maar met Klaassen en Berghuis, twee ervaren spelers die niks qua ervaring en leiderschap in zich hebben, bakken we er toch ook niks van?

Dan hadden we toch beter Gloukh in de spits kunnen opstellen en Bounida op rechts?
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Bounida? Op basis waarvan? :confused.gif:
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: ma mar 23, 2026 10:56 am Bounida? Op basis waarvan? :confused.gif:
Berghuis dan? Op basis waarvan?

Bounida is jong, gretig en talentvol. En als je dat niet vindt moet de volgende uit JA opgesteld worden. Of de dure aankoop. Maar Berghuis is klaar.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Bounida is jong, gretig en talentvol.
Oké, hij is jong, maar gretig en talentvol, daar zag ik gisteren niets van terug.

Ik zou hem terugschoppen naar JA, wat denkt hij wel? :confused.gif:

Dat Berghuis of Weghorst zichzelf overschat is nog te begrijpen, hoe onterecht ook. Die twee hebben een redelijke carrière gehad. Maar Bounida? Die zou het gras moeten opvreten.
Alexander

Bericht door Alexander »

Eens. Andermaal een dramatische invalbeurt. Die jongen is druk bezig met kiezen tussen het Marrokaans en Belgisch elftal. Maar hij zou zich moeten focussen op het spelletje zelf. Onacceptabel wat die jongen op de mat legt.
Plaats reactie