PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Misschien wil hij Mitea hebben. Ik ga ervan uit dat de komst van Luque een vertrek van Nicky betekent. Vergelijkbare spelers.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Duke schreef:Ik ben overigens met je eens dat Kone prima verkocht kan worden, al zal Koeman daar inderdaad anders over denken. :smallgrin.gif:
Vind ik niet. Kone is dan een kansenmisser, hij is wel het enige balvaste aanspeelpunt voorin.

Net zoals Zlatan destijds het enige balvaste aanspeelpunt bij Ajax was. Zeer vergelijkbare situaties.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr aug 24, 2007 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dat was geen reactie op mij, neem ik aan?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Neen.
Harm

Bericht door Harm »

Jöhnk schreef:Lazovic was lekker slecht tegen Belgie.
Kreeg hij veel ballen, deed hij veel verkeerd?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Hij miste een grote kans die hij, toegegeven, wel zelf creeerde. Verder leek zijn snelheid van handelen wat te laag te liggen, waardoor hij aardig wat ballen verspeelde. Al zaten de Duivels er ook wel erg kort op.

Maar ik begrijp die heiligverklaring van Lazovic bij Psv niet zo. Heeft nog haast niets bewezen.
Harm

Bericht door Harm »

Wie verheerlijkt hem dan? En wat moet je anders. Ze kunnen hem moeilijk voor 6 miljoen aantrekken en vervolgens meteen zeggen dat ze twijfels hebben.

Ik dacht dat het een type Kezman was, maar hij schijnt best wat techniek te hebben. Ik hoop dat hij me komende zaterdag verrast tegen nek.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Wie verheerlijkt hem niet?

Kezman heeft toch ook een goede techniek?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Kezman is wel wat beter dan Lazovic. Bij Kezman is een kans een doelpunt. Nou, dan heb je een prima techniek.
Harm

Bericht door Harm »

Nee, kezman kon amper een bal aannemen.

Tegenwoordig heeft hij heel wat bijgeleerd. En in de wedstrijden die hij tegen AZ speelde was hij erg goed en had hij zelfs ook voor medespelers.
Harm

Bericht door Harm »

Okee. Laat ik het zo zeggen. Lazovic schijnt meer individuele acties te hebben en kan zijn eigen kansen creëren.
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Harm schreef:Okee. Laat ik het zo zeggen. Lazovic schijnt meer individuele acties te hebben en kan zijn eigen kansen creëren.
Jawel...de Lazoval...ongeevenaard... :smallgrin.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Harm schreef:Tegenwoordig heeft hij heel wat bijgeleerd. En in de wedstrijden die hij tegen AZ speelde was hij erg goed en had hij zelfs ook voor medespelers.
Ja, speelde toen uijtstekend idd.

Lazovic heeft wel balgevoel, ja. Hij doet me een beetje aan Arveladze denken qua speelstijl.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Kezman is zeker geen Inzaghi. Inzaghi kan geen bal aannemen. Die is fenomenaal als hij de bal in de loop meekrijgt op de juiste snelheid, maar verder niets bijzonders.

Kezman is meer een type Nistelrode zonder de kracht, snelheid en explosiviteit.
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Ik snap eerlijk gezegd dat gezeik op het beleid van psv niet zo. Wat doen zij zo verkeerd in vergelijking met AJAX?

Bij PSV staat er elk jaar tenminste weer een elftal waarmee om de titel gestreden kan worden. Ondanks alle verkopen. Dit is bij AJAX anders totaal niet het geval..

Doe mij Lazovic maar ipv urzaiz, Luque en wie er nog komen gaat.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Maar wat heeft dat met beleid te maken? Is volgens mij eerder een kwestie van verschil van inzicht. Zo vind ik die El Hamdaouioui helemaal niks.

Over Luque ben ik ook niet enthousiast.

Maar dit gaat over Psv. Ik denk dus dat de puzzel zonder Kone (waar heus wel eea. op aan te merken valt) niet meer klopt. Is geen aanval op hun beleid, want tot nu toe is Kone er nog steeds.

Wel mis ik een dynamische middenvelder.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dat zal Culina moeten zijn, maar die vind ik beter als aanvaller.
jabu

Bericht door jabu »

De vraag was toch of Koeman één vervanger wilde als Koné vertrok:
PSV-coach Ronald Koeman kan zaterdag tegen NEC geen beroep doen op Arouna Koné. De aanvaller uit Ivoorkust heeft last van zijn enkel én is bovendien met zijn hoofd bij een transfer naar FC Sevilla.

Hoe ernstig de kwetsuur van Koné is, werd vrijdag niet duidelijk. "Afgelopen maandag werd gemeld dat hij geblesseerd zou zijn", aldus Koeman. "Vrijdag is hij naar het ziekenhuis geweest, maar er is niks gevonden. Hij speelt zeker niet. Hij kwam ook te laat terug in Eindhoven. Ik ben wel teleurgesteld in de mens Koné."

Volgens Koeman speelt een eventuele overgang van Koné naar de Spaanse subtopper nog, maar wil Sevilla vooralsnog niet aan de gewenste transfersom voldoen. "Ze betalen niet de prijs die PSV wil hebben", aldus Koeman.

Twee

De oefenmeester wil bij een vertrek van Koné een nieuwe aanvaller. "Met alleen het geld en géén nieuwe speler, ga ik niet akkoord. Alléén als hij weggaat, komt er een andere voetballer voor terug. Misschien wel twee. Het is even afwachten hoe het verder loopt."
Nu.nl

:smallgrin.gif:
999

Bericht door 999 »

Koeman is teleurgesteld in 'de mens Koné'

24/8/2007 17:35

PSV treedt zaterdag zonder Arouna Koné en Edison Méndez aan tegen NEC. Coach Ronald Koeman weet bovendien nog niet of hij in Eindhoven kan beschikken over Ibrahim Afellay en Danko Lazovic, alhoewel hij vermoedt van wel.

Koné kwam donderdag te laat terug van een interland met Ivoorkust en lijkt op weg naar Sevilla, dat met PSV in gesprek is. Toch is zijn overgang nog niet in kannen en kruiken. 'Ze betalen niet of nog niet de prijs die PSV wil hebben', verduidelijkte de coach.

Koeman ergerde zich de laatste dagen aan de aanvaller. 'Afgelopen maandag werd gemeld dat hij geblesseerd zou zijn. Vandaag (vrijdag, red.) is hij naar het ziekenhuis geweest, maar is er niks gevonden. Hij speelt echter zeker niet. Ook kwam hij te laat terug in Eindhoven. Ik ben wel teleurgesteld in de mens Koné.'

Méndez krijgt rust van Koeman omdat hij deze week met de nationale ploeg van Ecuador in actie is geweest. 'Hij heeft de hele week gereisd. Als je zo'n intensieve week hebt gehad en je komt vanochtend pas terug, moet je andere mogelijkheden vinden. Ik heb frisse jongens nodig, daarom krijgt hij rust.'
V.I.
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Koeman twijfelt aan Koné

EINDHOVEN - Nu Arouna Koné nadrukkelijk lonkt naar de Spaanse competitie, ontstaan er de nodige wrijvingen in zijn relatie met PSV en trainer Ronald Koeman. Een late terugkeer uit Parijs en een mysterieuze voetblessure zetten de relatie onder druk.

De relatie tussen PSV en aanvaller Arouna Koné staat serieus onder druk. De Afrikaan meldde zich pas gisteren in Eindhoven, waar hij al afgelopen woensdag werd verwacht. Hij is bovendien geblesseerd. Het heeft er veel van weg dat Koné bezig is een transfer naar Sevilla te forceren.

Met name trainer Ronald Koeman reageerde geïrriteerd op de handelswijze van Koné. De oefenmeester trachtte gisteren bij de speler te achterhalen van welke blessure hij nu precies last heeft. Koeman slaagde er echter niet in om tot Koné door te dringen. ,,Ik ben teleurgesteld in de mens Koné,’’ zei hij. ,,Als ik hem iets vraag, krijg ik geen antwoord.’’

Koeman hoorde pas maandagavond dat Koné zondag in het duel met Heracles geblesseerd was geraakt. Op dat moment bevond de speler zich in Parijs, waar Ivoorkust woensdagavond een oefenwedstrijd tegen Egypte speelde.

Koeman wilde dat Koné onmiddellijk naar Eindhoven zou terugkeren. De aanvaller kreeg respijt tot woensdag omdat zijn vrouw maandagavond in Parijs beviel van een zoontje. Pas gistermorgen meldde Koné zich echter op de Herdgang, het trainingscomplex van PSV.

Wat hij nou precies achter de verlate aankomst van Koné moest zoeken, wist Koeman eigenlijk zelf ook niet. ,,Of hij op deze manier een breuk wil forceren?’’ vroeg de trainer zich af. ,,Het ene moment denk ik dat, het andere moment niet. Hij heeft last van een voet. De medische staf heeft ernaar gekeken en er zijn foto’s in het ziekenhuis gemaakt. Onze indicatie is dat we niets kunnen zien.’’

Eerder deze week meldde Sevilla zich bij PSV voor Koné. Hoewel de speler zich realiseert dat hij in Spanje wellicht niet alles zal spelen, vindt hij Sevilla een erg interessante club om zijn loopbaan te vervolgen. Eerder zei hij nadrukkelijk ‘nee’ tegen Galatasaray.

Het eerste bod van de houder van de UEFA Cup was voor PSV hoog genoeg om de onderhandelingen te starten. De laatste dagen is het echter stil vanuit Spanje. ,,Sevilla betaalt niet wat PSV wil hebben. Voor een transfer is dat natuurlijk een eerste vereiste,’’ weet Koeman.

Algemeen-directeur Jan Reker is bereid Koné het voordeel van de twijfel te gunnen, zeker tot het moment dat hij hem persoonlijk heeft gesproken. ,,Ik zeg dat Koné niet bezig is zijn vertrek te forceren,’’ aldus Reker. ,,Wat er dan speelt? Ach, hij is vader geworden en is daar gewoon wat langer gebleven. Dat is niet goed, maar Koné is altijd heel loyaal geweest naar de club.’’

Hoewel Reker de kans dat Koné bij PSV blijft op ’meer dan vijftig procent’ schat, speelt zijn vertrek nog altijd. De aanvaller heeft een clausule met een vastgestelde transferprijs in zijn contract. De vraagprijs van PSV is momenteel nog iets lager. Vanaf begin volgende week moeten geïnteresseerde clubs echter gewoon weer het afgesproken transferbedrag betalen. Op die manier probeert PSV te voorkomen dat het op de laatste dag van de transfertermijn (vrijdag) wordt verrast.

Koeman eist in elk geval dat PSV versterking haalt als Koné daadwerkelijk vertrekt. ,,Alleen geld en geen speler, daar ga ik niet mee akkoord,’’ zei hij gisteren, overduidelijk. ,,Als Koné weggaat, moet er iemand bij. En misschien wel twee.’’

Zonder Arouna Koné bindt PSV vanavond de strijd aan met NEC. De Afrikaan wordt vervangen door Danko Lazovic, al houdt Koeman ook wat hem betreft nog een slag om de arm. Lazovic heeft last van één van zijn enkels.

PSV zal tegen NEC ultra-aanvallend beginnen. Het ziet ernaar uit, dat behalve Lazovic ook de aanvallend ingestelde Aissati, Perez, Bakkal en Afellay aan de aftrap zullen staan. ,,Of ik zo zou durven beginnen? Ja hoor,’’ zei Koeman.
AD
Het stinkt aan alle kanten!
Aristides

Bericht door Aristides »

Koeman eist in elk geval dat PSV versterking haalt als Koné daadwerkelijk vertrekt. ,,Alleen geld en geen speler, daar ga ik niet mee akkoord,’’ zei hij gisteren, overduidelijk. ,,Als Koné weggaat, moet er iemand bij. En misschien wel twee.’’
Zo kennen we onze verzamelaar weer.

Zouden ze in het liefdevolle, gemoedelijke Eindhoven niet geweten hebben dat Koné's vrouw zwanger was/bevallen was?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Demosthenes schreef:Zouden ze in het liefdevolle, gemoedelijke Eindhoven niet geweten hebben dat Koné's vrouw zwanger was?

Daar was Koe heel teleurgesteld over. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Toppie

Bericht door Toppie »

Ik Hoop dat ze om 21.15 ook teleur zijn gesteld in het resultaat tegen NEC , want daar ze hebben ze zowel thuis als uit veel moeite mee. Als Nec thuis wat scherper was geweest had Psv met 5-1 verloren ipv 2-1 remember de eerste helft vorig seizoen.
Frank

Bericht door Frank »

Het zal best kunnen gebeuren dat PSV ooit weer eens punten thuis tegen NEC laat liggen, maar de resultaten vanaf 1980 geven NEC niet veel hoop...

19 wedstrijden, 17 keer winst PSV en 2 keer gelijk (1980 en 2000).
Doelsaldo: 44 - 6

Behaalde resultaten in het verleden etc..., ik weet het. Maar toch...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:
Duke schreef:Ik ben overigens met je eens dat Kone prima verkocht kan worden, al zal Koeman daar inderdaad anders over denken. :smallgrin.gif:
Vind ik niet. Kone is dan een kansenmisser, hij is wel het enige balvaste aanspeelpunt voorin.

Net zoals Zlatan destijds het enige balvaste aanspeelpunt bij Ajax was. Zeer vergelijkbare situaties.
Helemaal mee eens, Jöhnk. Met z'n snelheid, beweeglijkheid en onmenselijke kracht is Kone gewoon belangrijk voor het spel van PSV. Helemaal met het huidige middenveld moet je een balvast aanspeelpunt voorin hebben. Dat komt PSVs aanvalsspel ten goede door de aansluitende middenvelder(s) en het verkleint de kans op problemen in de omschakeling.
Harm schreef:maar hopelijk kunnen ze Sevilla verleiden tot de verkoop/ verhuur van één van hun topverdedigers. Volgens mij hebben ze 6 centrale verdedigers.
En welke centrumverdediger zou je dan graag willen hebben?
Gesloten