Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
- Liberty
- Contacteer:
Re: Aankopen SUGGESTIES
Veltman (Veldman is al een tijdje gestopt) heeft afgelopen seizoenen nauwelijks een basisplaats gehad bij Brighton. Speelde sowieso vaak als rechtsback.
Zie in hem ook niet echt een leider.
Zie in hem ook niet echt een leider.
Tijd voor iets nieuws.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gaaei levert nog wel 7-8 mio op toch? Dat geld zou ik 100% zeker pakken. Om wat geld te pakken zou ik Sutalo, Gaaei, Dolberg en Gloukh in ieder geval verkopen. En dan hopen dat je al je dead wood ook kwijtraakt, maar dat is lastiger. Voor de rest de jeugd houden en dan 6-7 aankopen doen.
Het zal wat betreft verkopen ook flink afhangen van de concrete interesse. Ik denk dat Ajax daar noodgedwongen enigszins flexibel mee om zal moeten gaan. Gezien de slechte prestaties ligt het niet persé voor de hand dat we zomaar even een aantal spelers verkopen. Dus als er toevallig interesse is van een club die wel een substantieel bedrag op tafel wil leggen voor speler X of Y dan moet je haast wel om tafel als dat ruimte geeft om iets te doen. Dat kan ook een speler zijn waar je eigenlijk mee verder wil.
Ondanks de slechte prestaties zou ik er toch de voorkeur voor hebben om niet zomaar het halve elftal te vervangen. Investeer in een goede technische staf en dan moeten een aantal spelers gewoon beter gaan presteren. Van iemand als Itakura verwacht ik dan bijvoorbeeld meer. Maar kun je hem nou goed verkopen zou ik het dus ook weer gewoon wel doen.
Wat de backs betreft. Iemand beeld bij haalbare spelers die het beter gaan doen dan Gaaei en Rosa? In de jeugd hebben we ze volgens mij niet lopen.
Ondanks de slechte prestaties zou ik er toch de voorkeur voor hebben om niet zomaar het halve elftal te vervangen. Investeer in een goede technische staf en dan moeten een aantal spelers gewoon beter gaan presteren. Van iemand als Itakura verwacht ik dan bijvoorbeeld meer. Maar kun je hem nou goed verkopen zou ik het dus ook weer gewoon wel doen.
Wat de backs betreft. Iemand beeld bij haalbare spelers die het beter gaan doen dan Gaaei en Rosa? In de jeugd hebben we ze volgens mij niet lopen.
Nil volentibus arduum
Het wk is wel een behoorlojk nadeel natuurlijk. Echt gehandeld gaat er waarschijnlijk niet worden voor het wk klaar is
I think I lost my fucking headache
Denk dat onze potentiële aankopen niet op het WK spelenLucaS schreef: di mei 26, 2026 2:27 pm Het wk is wel een behoorlojk nadeel natuurlijk. Echt gehandeld gaat er waarschijnlijk niet worden voor het wk klaar is
IK GELOOF!!!!!!
-
De Dominee
Op zich kan je met de transfervrije heren Danilo Doekhi en Joel Veltman een aardige financiële stap maken:
- Itakura, Sutalo en Gaaei verkopen
- Doekhi en Veltman vastleggen
Dan laat je Bouwman met Doekhi concurreren en heb je in Veltman een betrouwbare rechtsback. Rosa kan de linksback invullen, geen wereldtopper maar geen prioriteit.
Alvarez ervoor samen met Steur en Mokio.
Steur - Alvarez - Mokio
Rosa - Baas - Bouwman / Doekhi - Veltman
- Itakura, Sutalo en Gaaei verkopen
- Doekhi en Veltman vastleggen
Dan laat je Bouwman met Doekhi concurreren en heb je in Veltman een betrouwbare rechtsback. Rosa kan de linksback invullen, geen wereldtopper maar geen prioriteit.
Alvarez ervoor samen met Steur en Mokio.
Steur - Alvarez - Mokio
Rosa - Baas - Bouwman / Doekhi - Veltman
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Ik zou stoppen met Berghuis, en Gloukh verkopen, die twee zijn zo zwak in de omschakeling. Maar ja, Berghuis heeft steun vanuit de RVC, dus ik weet niet of het in zijn geval gaat gebeuren.
Gloukh zou nog wat kunnen opleveren. Dat geld heb je hard nodig.
Gloukh zou nog wat kunnen opleveren. Dat geld heb je hard nodig.
Laatst gewijzigd door Yopii op wo mei 27, 2026 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou om te beginnen stoppen met oud spelers terug te halen
Blind zal wel komen, die heeft zoveel fans binnen Ajax. Heeft de stroming LVG-Blind een mol in de kleedkamer.
Ik ben er uiteraard tegen, maar ja... je komt niet van die Blindjes af.
Ik ben er uiteraard tegen, maar ja... je komt niet van die Blindjes af.
Berghuis slaagt er telkens in om een goede relatie met de trainer op te bouwen. Hij praat natuurlijk ook wel erg gemakkelijk. Misschien dat hij de interviews na afloop kan verzorgen? Hij had de afgelopen jaren een stuk meer zinnige dingen te melden dan de trainer of de TD.
Verkopen gaat echt lastig worden. Vooral omdat we ook wel een beetje haast hebben. Dat is sowieso een slechte onderhandelingspositie en daar komt het WK ook nog bij. Kan zomaar zijn dat de markt pas laat op gang komt. En wij bepalen de markt niet.
Niet verkopen betekent ook dat het lastig inkopen is. Ik hoop wel dat we in ieder geval een goede middenvelder kunnen halen zonder te moeten wachten. Die linie moet echt een versterking krijgen en hoe eerder hoe beter zodat je tijd hebt om aan de samenhang in die linie te werken.
Verkopen gaat echt lastig worden. Vooral omdat we ook wel een beetje haast hebben. Dat is sowieso een slechte onderhandelingspositie en daar komt het WK ook nog bij. Kan zomaar zijn dat de markt pas laat op gang komt. En wij bepalen de markt niet.
Niet verkopen betekent ook dat het lastig inkopen is. Ik hoop wel dat we in ieder geval een goede middenvelder kunnen halen zonder te moeten wachten. Die linie moet echt een versterking krijgen en hoe eerder hoe beter zodat je tijd hebt om aan de samenhang in die linie te werken.
Nil volentibus arduum
Hopelijk spelen itakura en sutalo op het wk. Levert dat meer munten op.
Linksback hebben we echt nodig.
Middenvelder die weet waar de mosterd gehaald wordt
En 2 spitsen.
Linksback hebben we echt nodig.
Middenvelder die weet waar de mosterd gehaald wordt
En 2 spitsen.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Volgens mij is het niet zo lastig. Ik zie net dat Nico transfervrij mag vertrekken. Die is 'pas' 33 dus kan nog wel 2 jaar mee. Ik zou hem zeker oppikken. Alvarez op 6 en volgens mij zitten we dan voor de verdediging en middenveld al goed. Haal dan nog een goede spits en een behoorlijke keeper en volgens mij heb je dan al een selectie die voor de bovenste 2 plaatsen mee moet kunnen doen. Als het lukt om Berghuis dan nog te slijten kan je er nog een nieuwe rechtsbuiten bij halen die het uit moet vechten met Carrizo.
Nico is een broodvoetballer, die verdient bij Lyon veel meer dan hij hier kan krijgen. Gaat naar het WK, met een beetje geluk komt er een club uit de zandbak die hem nog twee jaar wil fêteren. Nico komt alleen als hij niets beters kan krijgen. Tijdens het WK kan hij zichzelf in de kijker spelen/onder de aandacht brengen.
Echt no offense maar waarom toch altijd terugvallen op oude spelers uit een periode die totaal niet met de situatie als nu. Dat is toch terug vallen op basis van sentiment. Die tijden zijn geweest en koester ze.
Het is toch veel leuker en mooier om met een nieuwe nog onbekende en talentvolle jongen te komen. Dat past toch ook veel beter bij wat Ajax wil zijn? Al heb ik helemaal geen goed idee wat Ajax nu wil en waar ze naar toe willen.
Persoonlijk ben ik daarom zo niet van het terug halen van oude spelers. Het wordt nooit zoals de eerste periode, de verwachtingen zijn veel en veel te hoog en uiteindelijk valt het dan gewoon tegen. Zorg gewoon dat je scouting op orde is en haal nieuwe geschiedenis binnen
Het is toch veel leuker en mooier om met een nieuwe nog onbekende en talentvolle jongen te komen. Dat past toch ook veel beter bij wat Ajax wil zijn? Al heb ik helemaal geen goed idee wat Ajax nu wil en waar ze naar toe willen.
Persoonlijk ben ik daarom zo niet van het terug halen van oude spelers. Het wordt nooit zoals de eerste periode, de verwachtingen zijn veel en veel te hoog en uiteindelijk valt het dan gewoon tegen. Zorg gewoon dat je scouting op orde is en haal nieuwe geschiedenis binnen
Helemaal eens. Maar laten we vooral realistisch zijn. We hebben op dit moment geen scouting en onze TD heeft een beperkt netwerk. Haal dan maar zekerheidjes.
Hoezo beperkt netwerk? Zou het niet weten. Bij Kroes was dat duidelijk, maar bij Jordi? Wie heeft hij dan op het oog?
Los van alles, Ajax kan zich niet permitteren om lang te wachten, terwijl Nico dat waarschijnlijk wel gaat doen.
De WK-finale is pas op 19 juli! Dan moet een speler nog op vakantie. Niet gezegd dat Argentinië de finale haalt uiteraard, maar het zou kunnen. Het is geen Curaçao. Reken maar uit wanneer Nico dan beschikbaar is.
Verder met Columbus eens, oud-spelers terughalen loopt meestal uit op een sof. Er wordt van die jongens verwacht dat ze het voortouw nemen, terwijl ze dat vaak niet in zich hebben. Dan worden ze door de jongere spelers niet serieus genomen. Daarbij komt nog dat spelers boven de dertig steeds blessuregevoeliger worden. Voor je het weet heb je dure routiniers die van het ene naar het andere kwaaltje hobbelen.
De tijd dat Frank Rijkaard en Phillip Cocu op nog relatief jonge leeftijd terugkwamen naar de ED is voorbij. Zolang spelers het niveau nog aankunnen, blijven ze weg.
Los van alles, Ajax kan zich niet permitteren om lang te wachten, terwijl Nico dat waarschijnlijk wel gaat doen.
De WK-finale is pas op 19 juli! Dan moet een speler nog op vakantie. Niet gezegd dat Argentinië de finale haalt uiteraard, maar het zou kunnen. Het is geen Curaçao. Reken maar uit wanneer Nico dan beschikbaar is.
Verder met Columbus eens, oud-spelers terughalen loopt meestal uit op een sof. Er wordt van die jongens verwacht dat ze het voortouw nemen, terwijl ze dat vaak niet in zich hebben. Dan worden ze door de jongere spelers niet serieus genomen. Daarbij komt nog dat spelers boven de dertig steeds blessuregevoeliger worden. Voor je het weet heb je dure routiniers die van het ene naar het andere kwaaltje hobbelen.
De tijd dat Frank Rijkaard en Phillip Cocu op nog relatief jonge leeftijd terugkwamen naar de ED is voorbij. Zolang spelers het niveau nog aankunnen, blijven ze weg.
Mwah Blind en Klaassen kwam op hun 28e terug.. dus het kan echt wel..
Alhoewel Klaasen niet echt een geweldige periode on het buitenland had...
Alhoewel Klaasen niet echt een geweldige periode on het buitenland had...
Cruijff heeft Lara toch meegenomen als hoofdscout? Reken maar dat een aantal transfers uit zijn hoed gaan komen.
Incidenteel werkt terugkeren maar vaker eindigt het in een teleurstelling. Je koopt te vaak een herinnering. Daarom ben ik er in de regel ook niet voor. Maar dat wij als supporters dat soort suggesties nog wel eens doen snap ik wel. Dat heeft ook een praktische kant. Wij kennen de markt (hoop ik toch) niet zo goed als scouts dat doen.
Incidenteel werkt terugkeren maar vaker eindigt het in een teleurstelling. Je koopt te vaak een herinnering. Daarom ben ik er in de regel ook niet voor. Maar dat wij als supporters dat soort suggesties nog wel eens doen snap ik wel. Dat heeft ook een praktische kant. Wij kennen de markt (hoop ik toch) niet zo goed als scouts dat doen.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Bij Wolfsburg hadden ze naast gelinkte Eriksen en Major met Grabara ook wel een Pools international tussen de palen. En afgelopen seizoen nog wel top 5 rating. Flekken bijna onderaan.
https://www.kicker.de/bundesliga/topspi ... 2025-26/34
Daarnaast benieuwd of we Wout vervangen door een nieuwe transfervrije pinchhitter. Uit de eredivisie heb je Lauritsen en Sierhuis die vrij zijn. Internationaal is Andre Silva nog wel een interessant profiel. Goed seizoen ook gehad bij Elche.
https://www.kicker.de/bundesliga/topspi ... 2025-26/34
Daarnaast benieuwd of we Wout vervangen door een nieuwe transfervrije pinchhitter. Uit de eredivisie heb je Lauritsen en Sierhuis die vrij zijn. Internationaal is Andre Silva nog wel een interessant profiel. Goed seizoen ook gehad bij Elche.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ik vind Sierhuis en Lauritsen allebei wel leuke spitsen. Sierhuis wel een echt Ajacied ook. Beide wat mij betreft een prima optie als duidelijke 2e spits.
Hoe zien jullie dat dan? Achter Dolberg? Of zowel Weghorst als Dolberg laten vertrekken (als die laatste te verkopen is) en twee nieuwe spitsen halen waarvan ééntje dan Sierhuis of Lauritsen zou zijn.
Risico met Dolberg is dat je eigenlijk al weet dat hij geen 34 wedstrijden zal spelen. Dan vind ik zelf iemand van dit kaliber erachter wel erg mager.
Risico met Dolberg is dat je eigenlijk al weet dat hij geen 34 wedstrijden zal spelen. Dan vind ik zelf iemand van dit kaliber erachter wel erg mager.
Nil volentibus arduum
Ik neem aan dat Dolberg mag vertrekken... Dat heeft Jordi al aangegeven...
Dus dan neem je een eerste spits en Sierhuis en Konadu daar achter...
Dus dan neem je een eerste spits en Sierhuis en Konadu daar achter...
Tussen mogen vertrekken en daadwerkelijk verkopen tegen een acceptabele prijs zit nog wel wat licht schat ik zo in.
Ik zou de voorkeur hebben om Dolberg te houden (tenzij je hem onverwacht wel goed kunt verkopen) en er dan een meer volwaardige eerste spits bij halen. Het is toch wel erg belangrijk om de spitspositie goed bezet te hebben.
Ik zou de voorkeur hebben om Dolberg te houden (tenzij je hem onverwacht wel goed kunt verkopen) en er dan een meer volwaardige eerste spits bij halen. Het is toch wel erg belangrijk om de spitspositie goed bezet te hebben.
Nil volentibus arduum
Welke club gaat tien miljoen betalen voor Dolberg, behalve Ajax? 
- Jinne
- Site Admin
Er was interesse uit Denemarken, maar daar betalen ze dat soort bedragen niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!