PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Jan Wouters blijft sowieso aan, zo weet VI.nl ons te vertellen.
goodfella

Bericht door goodfella »

generaal schreef:
Thomas schreef:Er is natuurlijk wel een kans dat een aantal jeugdspelers uit de terrorjaren het voor gezien houdt. Emanuelson en Heitinga hebben al aangegeven oren te hebben naar een vertrek, dus het zou me niet verbazen als Stekelenburg ook gaat als er een mooie club komt. Zou alleen niet zo snel weten welke club op dit moment schreeuwt om een nieuwe keeper.
Ik kan me geen topclub voorstellen die oren heeft naar Maarten Stekelenburg. Ik vind hem echt een wisselvallige doelman, die tekort komt voor de absolute top. Misschien zou Birmingham of Lens hem willen aantrekken: dat is ongeveer zijn plafond denk ik. Daarnaast heeft Ajax met Vermeer een uitstekende opvolger in huis.
Stekelenburg is iig onderscheidender dan Gomes dit seizoen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat ze met Stevens een prima trainer in huis hebben gehaald. Bij de meeste clubs waar hij werkzaam is geweest heeft hij uitstekende resultaten behaalt. Het is natuurlijk altijd even afwachten of zijn aanpak aanslaat maar met Stevens weet je precies wat je binnenhaalt dus ik neem aan dat ze daar geen problemen verwachten.

Wel opvallend dat ze Vergoossen nog invliegen voor de laatste maanden. Dat geeft wel aan hoe erg ze omhoog zitten met Wouters. Die zit tot die tijd dus echt met frisse tegenzin op de bank. Mag hij toch nog een keer als hoofdcoach de Arena in. Zal hij leuk vinden....
Nil volentibus arduum
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Simons kan komend weekend niet meedoen. Eens kijken of iemand anders dit zooitje ongeregeld bij elkaar kan houden.

Er stond in de VI van afgelopen week een voor ons leuk stuk over PSV. Ze hebben er daar een behoorlijk zooitje van gemaakt. Spelers halen die op Europees gebied geen meerwaarde hebben, een AD die met zijn hautaine gedrag bepaald geen indruk maakt op trainers en met z'n openheid en falen om z'n beloftes na te komen de club weer een boerse uitstraling geeft, het Beker-debacle, Valckx die opzij geduwd wordt en vast niet tevreden is, Sturing die volgens de VI ontevreden is, wellicht de complete uitschakeling in Europa, de afhankelijkheid van het behalen van de CL, het aanstellen van de verkeerde trainer in passant Koeman, een Wouters die er met tegenzin nog iets van moet maken, de komende weken.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Thomas schreef:Simons kan komend weekend niet meedoen. Eens kijken of iemand anders dit zooitje ongeregeld bij elkaar kan houden.

Er stond in de VI van afgelopen week een voor ons leuk stuk over PSV. Ze hebben er daar een behoorlijk zooitje van gemaakt. Spelers halen die op Europees gebied geen meerwaarde hebben, een AD die met zijn hautaine gedrag bepaald geen indruk maakt op trainers en met z'n openheid en falen om z'n beloftes na te komen de club weer een boerse uitstraling geeft, het Beker-debacle, Valckx die opzij geduwd wordt en vast niet tevreden is, Sturing die volgens de VI ontevreden is, wellicht de complete uitschakeling in Europa, de afhankelijkheid van het behalen van de CL, het aanstellen van de verkeerde trainer in passant Koeman, een Wouters die er met tegenzin nog iets van moet maken, de komende weken.
En het leuke bij psv is altijd: er breekt nooit de pleuris uit en ze worden kampioen. Bij Ajax raken ze in paniek van een negatief persbericht, bij psv slaan ze er geen acht op. Al jaren wacht iedereen op de ineenstorting bij psv en al jarenlang worden zij kampioen en blijft Ajax maar aanprutsen.

Conclusie: weer een leuk sensatieverhaaltje van de VI.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

In eerdere seizoenen was de hoop vooral gevestigd op het vertrek van spelers. Nu gaat het me er meer om dat er ook op bestuurlijk niveau gewoon blunders worden begaan. Niet dat PSV met dit materiaal geen kampioen kan worden, maar er heerst voor het eerst in tijden een negatieve tendens rond die club.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Thomas schreef:In eerdere seizoenen was de hoop vooral gevestigd op het vertrek van spelers. Nu gaat het me er meer om dat er ook op bestuurlijk niveau gewoon blunders worden begaan. Niet dat PSV met dit materiaal geen kampioen kan worden, maar er heerst voor het eerst in tijden een negatieve tendens rond die club.
Mjah... ik denk dat dat wel meevalt. En dit gegeven is ook gelijk hét grote verschil tussen psv en Ajax. Bij psv maken ze zich echt niet druk om een paar negatieve persberichten. Er heerst nog steeds een serene rust. Tuurlijk heeft Reker zich versproken en misschien voelt Sturing zich niet op z'n gemak, maar wat is het probleem? Dan vervangen ze Sturing toch gewoon? Bij Ajax is er gelijk een rel geboren, bij psv denken ze een beetje logisch na.
Baseman

Bericht door Baseman »

Er hangt helemaal geen negatieve tendens om PSV heen, of je moet de VI als leidraad nemen...maar dat blad is al jaren aan het afzakken.
Een storm in een glas water !

Ook omdat het verhaal weinig feiten en veel insinuaties bevat, makkelijk scoren noem ik dat.
Harm

Bericht door Harm »

Ik vind dat het wel eens beter is gegaan rond onze club Baseman. Ik maak me nog niet echt zorgen, maar om nou te zeggen dat ik veel vertrouwen heb in de rest van het seizoen (en dan ook in het volgende seizoen als we onverhoopt een de keer de CL mislopen)...

Niet echt.
Baseman

Bericht door Baseman »

Het is inderdaad wel eens beter gegaan, maar het verhaal in de VI rammelt aan alle kanten. Daarbij is het vooralsnog zo dat PSV 1 punt achter staat op de koploper en we nog in de CL spelen, met een eventueel vervolg in de UEFA-Cup. Het kan slechter zullen we maar zeggen !
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Edward Sturing is ontevreden. :smallgrin.gif: :biggrin.gif: :drecul.gif: :excited.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

VI: Aissati november volgend jaar al transfervrij

Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International is Aissati al in november 2008 transfervrij volgens de FIFA regels. De middenvelder tekende op zijn 17e een contract bij PSV van meer dan drie seizoenen. Dat is volgens de Nederlandse wet correct, maar volgens de FIFA regels, is een contract voor je 18e slechts maximaal drie jaar geldig.

PN
goodfella

Bericht door goodfella »

Komop Martin. Contracteren die jongen. :headbang.gif: :ajaxsmiley.gif:
generaal

Bericht door generaal »

Lekker is dat...
Arthur

Bericht door Arthur »

Ajax gaat die jongen nooit halen als hij gebruik maakt van die regeling. Op zo'n oorlog tussen Ajax en Psv zit niemand te wachten.
goodfella

Bericht door goodfella »

Arthur schreef:Ajax gaat die jongen nooit halen als hij gebruik maakt van die regeling. Op zo'n oorlog tussen Ajax en Psv zit niemand te wachten.
Boeiend! Als je kijkt hoeveel spelers van Ajax de stap naar psv hebben gemaakt zal vooral die lampenvereniging daar last van hebben.
Arthur

Bericht door Arthur »

Ja, en straks hebben wij een paar jeugdspelers waarvoor deze regeling geldt en gaat Psv daar achteraan. Over het algemeen hebben wij meer spelers waarmee we dit gevaar lopen dan Psv. Daarnaast zullen ook andere clubs geen moment meer twijfelen als ze Ajax op deze manier kunnen pakken.

Van Geel heeft toentertijd in de zaak Defour goed gehandeld en ik verwacht dat hij dat hier niet anders zal doen.
goodfella

Bericht door goodfella »

Arthur schreef:Ja, en straks hebben wij een paar jeugdspelers waarvoor deze regeling geldt en gaat Psv daar achteraan. Over het algemeen hebben wij meer spelers waarmee we dit gevaar lopen dan Psv. Daarnaast zullen ook andere clubs geen moment meer twijfelen als ze Ajax op deze manier kunnen pakken.

Van Geel heeft toentertijd in de zaak Defour goed gehandeld en ik verwacht dat hij dat hier niet anders zal doen.
Als een speler zijn zinnen op een vertrek heeft gezet en dat dmv een arbitrage wil doen dan kan je als club nog zo netjes zaken hebben gedaan in het verleden, maar denk je dat die speler in kwestie rekening houdt met zo'n sentiment? Ajax moet spelers als Siem de Jong en Gregory v/d Wiel gewoon een goed contract geven en niet afschepen met 2 ton per jaar.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Arthur schreef:Van Geel heeft toentertijd in de zaak Defour goed gehandeld en ik verwacht dat hij dat hier niet anders zal doen.
Van Geel heeft deze zomer zeer nadrukkelijk aan de waarde van het contract lopen knagen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Arthur schreef:Ajax gaat die jongen nooit halen als hij gebruik maakt van die regeling. Op zo'n oorlog tussen Ajax en Psv zit niemand te wachten.
Hoezo oorlog? Er is geen regeling, het contract van die jongen loopt af. PSV zal hem moeten verkopen, en het kan zelfs zo zijn dat de belangstelling van Ajax uitkomst biedt. Theoretisch dan, hè? Ik weet ook wel dat PSV hem liever aan een andere club verkoopt.
Maar misschien klikt Aissati wel met Vergoossen en/of Stevens.

Wat de eerdere discussie betreft: ik vind het wel degelijk rommelen bij PSV. Het vertrek van Hiddink, het soms eigenaardige aankoopbeleid (Kluivert/Ball, etc.), de aanstelling van Koeman ipv Rutten of Stevens, de opschepperijtjes van Valckx en Reker, nee, het loopt echt niet altijd zoals het moet. Hét verschil met Ajax is, dat journalisten geen zin hebben om naar Eindhoven te rijden. In Eindhoven blijft het rustig, waar bij Ajax in een zelfde situatie de gieren zich op hun prooi storten.
Het stinkt aan alle kanten!
wimpey

Bericht door wimpey »

Peter schreef:Jan Wouters blijft sowieso aan, zo weet VI.nl ons te vertellen.
Had van Baseman wel verwacht dat hij zou afkeuren dat hoofdtrainer Wouters uiteindelijk weer assistent wordt. :hypocrite.gif:

Koeman, Wouters, Vergoossen, Stevens: 4 hoofdtrainers binnen een jaar. Babbelbox Reker die zichzelf volslagen belachelijk heeft gemaakt: PSV begint op bestuurlijk niveau op Ajax te lijken. Ik tip dat PSV voor de winterbreak al het perspectief op welke glorie dan ook al kwijt is. Wouters heeft de gave om van iets helemaal niets te maken.

Stevens is trouwens een prima zet en Vergoossen ook. Eerlijk is eerlijk.
Jim

Bericht door Jim »

wimpey schreef: Ik tip dat PSV voor de winterbreak al het perspectief op welke glorie dan ook al kwijt is. Wouters heeft de gave om van iets helemaal niets te maken.
Dat geloof ik niet. Daarvoor heeft PSV voor de nederlandse competitie een te sterke selectie.
wimpey schreef: Stevens is trouwens een prima zet en Vergoossen ook. Eerlijk is eerlijk.
Stevens heeft inderdaad bewezen een prima coach te zijn. Maar hij is wel het type "Harter Hund". Dat is op zich geen probleem als je daarnaast toch de tact en geestelijke bagage hebt om iedere individuele speler zodanig te benaderen dat deze maximaal rendeert. De ene speler functioneert beter met een regelmatige schop onder zijn kont, de andere bij af en toe een schouderklop of aai over de bol.
Heb bij Stevens echter het idee dat hij iedereen over 1 kam scheert, met andere woorden iedereen dezelfde (bikkelharde) behandeling geeft.
Dat kan bij PSV wel eens problemen gaan opleveren met name bij het contingent Zuid-Amerikanen. Die zitten karakterologisch toch wat anders in elkaar, zijn wat vrijer en gevoeliger.
Het is niet voor niks dat Stevens vooral in Duitsland goed presteert. Daar beschikt het gros van de spelers al over een aanzienlijke mate van zelfdiscipline en mentale hardheid en gedijen ze tevens het best bij een dito aanpak. Afwachten hoe dat straks gaat verlopen bij PSV.
Wat Vergoossen betreft. Het is precies zoals Fritz Korbach stelt, Sef is ongetwijfeld een hele lieve man .... voor zijn konijnen.
Het is daarom de grote vraag of hij serieus genomen zal worden door de spelersgroep. Zeker omdat diezelfde spelersgroep ook nog eens in de wetenschap verkeert dat hij over vier maandjes toch weer plaats maakt voor een ander. Met de keuze voor deze constructie inclusief de personele invulling met Sef Vergoossen neemt PSV daarom m.i. een groot risico.
En onnodig, want PSV inclusief de betrokkene zelf laten continu weten dat Jan Wouters het geen enkel probleem en zelfs leuk vindt om tijdelijk als hoofdcoach te fungeren. Jan ziet in die functie alleen op de lange termijn geen toekomst voor zichzelf weggelegd. Nou, dan kun je dat half jaartje dat dit seizoen nog duurt wel gewoon afmaken lijkt mij.
Als je desondanks, voor hoogstwaarschijnlijk slechts vier maandjes, een vervanger moet gaan halen die nota bene eigenlijk van plan was van zijn trainerspensioen te gaan genieten, kun je nagaan wat het waarheidsgehalte is van de bewering dat Wouters het zo leuk vindt om te doen. Hij stopt er liever vandaag dan morgen mee.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

In Farfan zit even veel gevoel als in een pinautomaat. Geld erin, geld eruit.
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

wimpey schreef:Babbelbox Reker die zichzelf volslagen belachelijk heeft gemaakt: PSV begint op bestuurlijk niveau op Ajax te lijken.
wimpey schreef:Stevens is trouwens een prima zet en Vergoossen ook. Eerlijk is eerlijk.
Ehhhhh...wat is nu precies je punt?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Baseman

Bericht door Baseman »

wimpey schreef:Had van Baseman wel verwacht dat hij zou afkeuren dat hoofdtrainer Wouters uiteindelijk weer assistent wordt.
Want ?

Al is het natuurlijk minder handig om een assistent te promoveren tot hoofdverantwoordelijke en hem daarna weer te degraderen tot assistent. Daarom vind ik de komst van Vergoossen een uitstekende zet ! De spelersgroep weet dat Wouters het maar tijdelijk overneemt en dat hij het voor hun en voor de club doet, niet voor zichzelf. Als hij straks weer assistent is verwacht ik dan ook geen problemen, wat wel had kunnen gebeuren als hij het seizoen afgemaakt zou hebben als hoofdcoach om vervolgens onder Stevens weer assistent te worden.
Reker die zichzelf volslagen belachelijk heeft gemaakt
Ik sluit me bij LouisXIV & co aan...volgens jou maakt Reker zichzelf belachelijk, maar is de komst van Vergoossen en Stevens een uitstekende zet. De logica ontgaat mij ook.
Jim schreef:Ik tip dat PSV voor de winterbreak al het perspectief op welke glorie dan ook al kwijt is.
Dit is inderdaad een risico, maar je overschat hiermee de inbreng van een coach en je onderschat de inbreng van de spelersgroep en de assistenten. Daarbij maakte Wouters tegen AZ een prima indruk op mij, de opstelling klopte en getuigde van lef. Als hij die lijn voortzet gaat PSV weinig punten verliezen.
Jim schreef:Maar hij is wel het type "Harter Hund".
In mijn ogen heeft Stevens dit stigma opgeplakt gekregen en komt hij er nooit meer vanaf. Bij HSV hoor ik niemand klagen over Stevens, ook niet over dit aspect. Zowel Vd Vaart als Mathijsen hebben aangegeven dat Stevens de discipline aangehaald heeft, maar dat dat ook hard nodig was. Verder klagen ze niet, waarbij Vd Vaart geen type is die zich uit zal laten kafferen. Dus dat verhaal over dictator Stevens lijkt me zwaar overdreven. En met af en toe een keer bulderen is niets mis, dat houdt iedereen scherp en alert.
Gesloten