Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

De column van Hugo Borst vandaag in het AD, het is weer smullen!
Als ik Giovanni van Bronckhorst was, zou ik mij schamen.

Gisteren kwam de aanvoerder een leugentje om bestwil voorlezen waarin ik de gebrekkige schrijfstijl herkende van mijn voormalige AD-collega Raymond Salomon, thans persoplichter in de Kuip.

Als ik Kevin Hofland was, dan zou ik op de vraag van de journalist of ik achter de trainer stond gewoon hebben geantwoord: nee. Denkend aan Hofland kwam ik trouwens op de volgende geniale zin: terwijl Hofland om zijn as draaide kwam de zon op en ging weer onder.

Als ik Gertjan Verbeek was, zou ik vanavond tegen elf AZ’ers niet meer dan vier spelers van de selectie het veld in sturen: de spelers die hem nog steunen, Fer, Wijnaldum, Tiendalli en Biseswar. Omdat vier man reglementair niet mag moet Verbeek zichzelf ook maar opstellen. Als zijn neus gebroken is, zet-ie ’m zelf recht. Daar houden ze in Rotterdam-Zuid van. Wie ook mee mag doen is directeur Gudde, die Verbeek onvoorwaardelijk steunt, zo lijkt het. Van stadionspeaker Houtman, ook een loyale jongen, weten we dat hij geen nee zegt tegen een uitnodiging voor een voetbalwedstrijdje. Dat is al zeven. Uit het Legioen, dat de spelers kotsbeu is, selecteert Verbeek moeiteloos vier mannen die ’s nachts níet in de Skihut worden gefotografeerd, wél van krachttraining houden en een bal over vijf meter naar een medespeler kunnen plaatsen.

Goed, Feyenoord zal met pakweg 14-4 verliezen van AZ, maar niemand die beweert dat het aan de trainer ligt.

Als ik Kevin Hofland was, dan zou ik stoppen met voetballen. Niet omdat ik geblesseerd raak bij het uitlaten van de hond of bij het opstaan van de eettafel, maar gewoon omdat ik het eigenlijk nooit heb gekund, voetballen.

Als ik Roy Makaay was, zou ik mezelf niet hebben geleend voor een peiling onder de spelers over trainer Gertjan Verbeek. Roy heeft een te grote loopbaan gehad om dat soort klussen te klaren tijdens zijn pensioen.

Als ik Giovanni van Bronckhorst was: (zie Makaay).

O, hoe treurig. In gedachten zie ik ze naar boven lopen, maandag jl.: Makaay en Van Bronckhorst én Hofland die ook mee mag om te vertellen hoe de peiling over Verbeek was verlopen.

‘Lucius is ook tegen,’ zegt Hofland over de Brabander die ontbrak bij de peiling omdat hij een emmer visvoer aan het kopen was. ‘Da’s dus 15-4, en Buijs is vast ook tegen, da’s dus 16-4.’ Dan struikelt Hofland over de drempel en breekt zijn been.

Als ik Peter Bosz was, dan stak ik de hand in eigen boezem. Bosz: ‘Ik heb deze selectie samengesteld en aan deze trainer gekoppeld. Ze blijken niet bij elkaar te passen. Ze ergeren zich aan elkaar. Ze presteren ondermaats. Mijn schuld. Ik stap op. Vergeef me ook dat ik de salarisverhoging niet groot genoeg vond. Ik leefde even in de veronderstelling dat ik iets te eisen had.’

Als ik Gertjan Verbeek was, dan zou ik een stemming houden. Ik zou aan mijzelf vragen of ik het nog zie zitten in deze spelersgroep (uitslag: 0 voor, 1 tegen). Ik zou me voorts eens laten uitleggen wat andere mensen onder luisteren verstaan. Luisteren betekent niet het ene oor in en het andere uit maar – zo nu en dan – eens een raad opvolgen. Het wordt ook knap eentonig om steeds te zeggen: ‘Daar kan ik niks mee.’ Dat kun je alleen zeggen als je een winnende trainer bent. Verliezende trainers moeten openstaan voor kritiek, kijken waar ze zichzelf kunnen verbeteren. Je kunt je nog zo compromisloos en onafhankelijk voordoen, maar je bent het niet omdat je niet financieel onafhankelijk bent. Maar dit roepen heeft geen zin. Verbeek luistert niet. Pas als de afkoopsom van Feyenoord is geïncasseerd zal hij zeggen: ‘Daar kan ik wat mee.’

Als ik Feyenoord was, dan flikkerde ik Timmer, Lucius en De Cler eruit. Sportief en financieel afgeschreven voetballers met een verrot negatieve uitstraling. Daarna loopt Hofland ook meteen in de pas. Tenminste als Hofland niet geblesseerd is geraakt tijdens het wassen van de ijsbergsla.
Hehehehehe!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

hehe.. lekker stukje... vanavond nog ff een nederlaag erover heen en het is weer een topweekend.
J.G.

Bericht door J.G. »

Haha, die zit!
Zal zich er niet populairder opmaken die Borst, maar wat zal het, heerlijke column!

Overigens zie ik meer in een gelijkspel/overwinning vanavond voor die kakkerlakken (en dat zeg ik niet snel...).
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Op Feyenoord.nl wordt er gerept over het feit dat "Feyenoord klaar is voor de topper". Welke topper bedoelen ze in hemelsnaam?

Verder is het programma voor Feyenoord toch wel geniaal, hoor:
13-12-2008 AZ THUIS 20:45
21-12-2008 PSV UIT 14:30
26-12-2008 NAC THUIS 14:30
16-01-2009 SC HEERENVEEN UIT 20:45

Misschien weten ze wel een puntje te pakken in deze 4 potjes. Eens zien of ze daarna onder de streep staan.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Daarom hoop ik (hoop ik altijd) ook juist dat ze vanavond verliezen... als ze uit deze 4 wedstrijden 1 punt pakken ofzo.. kunnen ze zomaar onder de streep staan.
J.G.

Bericht door J.G. »

Ik heb liever dat wij kampioen worden dan dat die kakkerlakken een paar wedstrijden onder de streep staan, degraderen doen ze toch niet.
Daar wij sowieso nog punten laten liggen en ervan uitgaande dat AZ gewoon lekker zo doorgaat mag AZ vanavond dus best puntverlies oplopen. Die andere 3 wedstrijden mogen de kakkerlakken dan weer lekker verliezen.
peter

Bericht door peter »

We krijgen die kaasboeren nog op bezoek, dus dan kun je het gat sowieso dichten. Feyenoord moet, zoals BZ al stelt, gewoon altijd verliezen. Doelsaldo? Boeit me ook niet, want Ajax moet zelf dan maar extra goals maken. Het zou toch geniaal zijn als er om 2230 0-5 op de borden staat. Ik heb dan iig een betere avond dan bij een 2-1 voor Feyenoord, hoor. Period.
joey
Erelid

Bericht door joey »

brigade zuid schreef:Daarom hoop ik (hoop ik altijd) ook juist dat ze vanavond verliezen...
Ik ook, ik kan het niet helpen. Het gaat vanzelf, ik kan domweg niet hopen dat F. wint. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Win-win situatie vanavond. Wint Feyenoord, prima, zij blijven kut en AZ verliest drie punten.

Wint AZ, dan wordt het natuurlijk helemaal hilarisch vanavond bij Studio Sport. Nee, ik vind eigenlijk alles wel prima vanavond!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Ik vind dit overigens wel zo'n typische wedstrijd die fnoord dan opeens weer wint.. iedereen blij, spelers blij, Verbeek blij, supps blij... er is nooit wat aan de hand geweest.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

brigade zuid schreef:Ik vind dit overigens wel zo'n typische wedstrijd die fnoord dan opeens weer wint.. iedereen blij, spelers blij, Verbeek blij, supps blij... er is nooit wat aan de hand geweest.
Ik ook blij.
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 »

Inderdaad. Vanavond ben ik voor de verandering eens een keertje voor Feyenoord. Hoewel, als AZ eroverheen walst hoor je mij ook niet klagen. Win-win situatie.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Jezus.. andersom zal dat nooit gebeuren.. een fnoorder die hoopt dat AJAX wint..
Arthur

Bericht door Arthur »

Tuurlijk wel. Als F ooit kampioen kan worden (yeah right) doordat Ajax wint, dan zijn ze stuk voor stuk voor Ajax.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Deze wedstrijd is toch niet afhankelijk of AJAX wel of niet kampioen wordt.. ze hebben alles in eigen hand hoor.
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 »

Ik sta graag zo snel mogelijk eerste.
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Ongelovelijk wat speelt Feyenoord tactisch slecht.
O.a. dat er staat nooit iemand bij de afvállende ballen. Had vandaag gewoon 4 100% kansen opgeleverd. Daarnaast het tegendoelpunt het mag nooit zo zijn dat je rond de 50ste minuut achterin 1 op 1 komt te staan.

Die Verbeek is hier verantwoordelijk voor en wordt hier niet`eens op aangesproken.
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Verbeek: "AZ is verder dan Feyenoord"
Gertjan Verbeek zag Feyenoord zaterdagavond in eigen huis met 0-1 verliezen van AZ. De coach was na afloop realistisch in zijn commentaar. "AZ is natuurlijk veel verder dan wij."

Toch was de oefenmeester niet ontevreden over het spel van zijn elftal. "We hebben tegen een goed AZ een acceptabele prestatie geleverd. Wij mogen dan gezien onze kwaliteiten te laag op de ranglijst staan, AZ is natuurlijk veel verder dan wij. Dat kon je ook zien aan de wisselspelers die AZ inbracht. Wij hebben momenteel nog veel minder mogelijkheden. Hopelijk beschikken wij na de winterstop ook weer over een breder aanbod."

Feyenoord hield eigenlijk negentig minuten stand tegen AZ, maar toch werd er weer verloren. Verbeek: "We hadden het redelijk op orde en daardoor de wedstrijd ook redelijk onder controle. Veel kansen konden we echter niet creëren. Het geluk ontbrak ook in de slotfase. Jammer, want een succesje geeft vertrouwen en dat hebben we juist nu hard nodig."
Dat hoor ik Verbeek over iedere ploeg zeggen waarvan ze verliezen... kan hij niet even wat anders verzinnen... is volgende week PSV ook verder dan Feyenoord? Vast wel
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Tja, in de meeste gevallen heeft hij daarmee natuurlijk wel gewoon gelijk.

Ik heb alleen de 1e helft gezien omdat ik toen heb overgeschakeld naar Barca-Real. Feyenoord was lang niet zo slecht als in de afgelopen wedstrijden maar dat had ik ook wel zo verwacht. Dit is dan toch een wedstrijd die meer motiveert en het zou niet de 1e keer zijn dat AZ dan juist in zo'n wedstrijd bezwijkt. Wat dat betreft zijn dit wel hele belangrijke punten voor AZ.
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

vandaag heeft verbeek tactisch gefaald
999

Bericht door 999 »

Ach, tis natuurlijk zuur als je het er op gaat dat je grootste rivaal wel effe punten zal pakken tegen de koploper.En dat natuurlijk allemaal omdat je zelf onnodig punten hebt lopen te morsen .. :smallgrin.gif:

AZ zal MISSCHIEN een terugval krijgen, moet AJAX wel ZIJN punten blijven pakken.Misschien dat de terugkomst van Dembele er voor kan zorgen dat er wat wrevel gaat onstaan als ie zijn plekje terug wil hebben in de basis, al zou AZ eigenlijk dan nog sterker moeten worden ..
Blij met de punten ...
Toppie

Bericht door Toppie »

Volgende week Pisvee en die week het jaar afsluitend tegen Nac 0 punten dus, dan staat men denk ik 16e of 17e. :headbang.gif:
goodfella

Bericht door goodfella »

Onze rivaal mag gewoon blijven verliezen van mij. :smallgrin.gif:

Bovendien is het rationeel gezien een logische zege van AZ.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Onrust rond de Kuip. :smallgrin.gif:

Gaat wel lekker daar. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
peter

Bericht door peter »

Er moet toch ook gewoon wat gebeuren? Of gaan ze akkoord met een rol in de marge?
Gesloten