Re: PSV
Geplaatst: di mar 26, 2019 2:52 pm
Hoho, het shirt is nog meer waard dan die 5 miljoen hè! Er wordt naast de 5 miljoen ook betaald voor reclame op de mouw en op de rug
1e associaties met Eindhoven zijn brains en metropool.Thijs schreef:Nouja, 'metropoolregio Eindhoven' zal natuurlijk ook indruk maken.
Zo ongeloofwaardig is dat niet. Al hangt het natuurlijk af van het verschil. De buitenlandse partij zal waarschijnlijk niet véél meer hebben geboden.LucaS schreef:Echt? Beweren ze dat ze bewust hiervoor gekozen hebben en dat er buitenlandse partijen neer wilden betalen?
Hahahahahahaha
Wimpey, Eindhoven en omgeving is inderdaad de belangrijkste high tech-regio van Nederland. Wist je dat echt niet?wimpey schreef:1e associaties met Eindhoven zijn brains en metropool.Thijs schreef:Nouja, 'metropoolregio Eindhoven' zal natuurlijk ook indruk maken.![]()
Ik lees dat d'n Toon geen buitenlandse partner wilde, die grif zou dokken. Nee, de regio moet het zijn. Herkenbaar. Iets waar d'n fan wat mee heeft. Zoals met Energie Direct bijv.![]()
Lijkt me weer een kletsverhaal. Ze hebben er nu 5 onder die naam, die ieder een miljoen dokken. Die ieder ook al qua sponsoring actief waren. Ik weet dat ze brainy zijn, maar in Oost-Brabant denken ze blijkbaar dat de rest van het land een klap van d'n molen heeft gehad.
mbesv is wel veel typewerk. Ik had gehoopt op hsv of csv.
Waarom.zou nog een bedrijf een miljoen betalen als de.reclame toch al op het shirt staat. Het is niet voor niets dat de 5 al sponsor bij PSV warenMarillion schreef:Zo ongeloofwaardig is dat niet. Al hangt het natuurlijk af van het verschil. De buitenlandse partij zal waarschijnlijk niet véél meer hebben geboden.LucaS schreef:Echt? Beweren ze dat ze bewust hiervoor gekozen hebben en dat er buitenlandse partijen neer wilden betalen?
Hahahahahahaha
Voordeel van deze constructie is dat ze niet van één partij afhankelijk zijn én dat ze er nog partijen aan kunnen toevoegen waarmee de inkomsten nog wat verder kunnen stijgen. Ook al is het misschien uit armoede geboren. Dit is in mijn ogen best een aardige constructie.
Klopt, en van Europa zelfs. Eindhoven is het sillicon valley van Europa, daar zit geld genoeg.Wouter schreef: Wimpey, Eindhoven en omgeving is inderdaad de belangrijkste high tech-regio van Nederland. Wist je dat echt niet?
Persoonlijk snap ik niet zo heel goed wat er lachwekkend aan deze deal is, misschien heeft PSV wel het gat in de markt gevonden en speelt Ajax over 5 jaar, in navolging, met "Zuidas" waarin een consortium van banken en verzekeraars zitten op hun shirt.Gerbrands erkent interesse andere grote partij in hoofdsponsorschap PSV
In de Voetbal International staat iedere week de rubriek Uit de Skybox. Deze week komt de nieuwe sponsordeal die PSV maandag wereldkundig maakte aan bod.
Het zal niet direct zo bedoeld zijn, maar een stevig signaal van PSV naar de concurrentie was de presentatie van de nieuwe hoofdsponsor maandag natuurlijk wel. Komend seizoen spelen de Eindhovenaren met Metropoolregio Brainport Eindhoven op het shirt. Niet één, maar vijf partijen hebben zich langjarig aan PSV verbonden. En niet de minsten. Philips, ASML, VDL, Jumbo en Hightech Campus zijn de founding fathers van wat gerust een innovatief partnership genoemd mag worden.
Via een ludieke actie werden deze bedrijven aan de media gepresenteerd. Met de spelersbus van PSV werd een rondrit door Eindhoven gemaakt en werden de captains of industry één voor één opgehaald. In het Philips Stadion werd het concept en daarna de gedachte erachter uitgelegd.
'Eigenlijk gaan we terug naar 106 jaar geleden, naar hoe de gebroeders Philips het destijds hadden bedoeld', zegt commercieel directeur Frans Janssen. 'Zij onderkenden het belang van sport en zorgden voor hun werknemers en de regio. Dat doen wij nu ook met dit nieuwe ecosysteem, uniek in de geschiedenis van sportsponsoring. Er zit namelijk geen looptijd aan dit consortium en dat er bedrijven bij zullen komen staat nu ook al vast. Deze regio is zo uniek en sterk, die past echt bij PSV en onze slogan Eendracht Maakt Macht. In deze regio werken we samen en doen we niets alleen. We helpen elkaar in moeilijke tijden en brengen elkaar verder in goede tijden.'
Met de samenwerking wil het bedrijfsleven via PSV de regio nationaal en internationaal nog meer op de kaart zetten. Dit om meer wereldwijd talenten aan te trekken, maar vooral ook om ze behouden.
Algemeen directeur Toon Gerbrands erkent dat er een andere grote partij interesse had in het hoofdsponsorschap van PSV. Die was bereid het bedrag te betalen dat de club voor ogen had. 'Maar dat bedrijf paste niet bij de kernwaarden van PSV', zegt Gerbrands. 'We hadden al snel in de gaten dat we door moesten gaan op het idee zoals zich dat nu heeft gemanifesteerd. De totale commerciële waarde van PSV zal substantieel stijgen en dit is een wereldwijde primeur in sportmarketing.'
Over bedragen deed de PSV-leiding geen uitspraken, maar duidelijk is dat de Brabanders snel een stuk meer ophalen dan de zes miljoen euro die Energiedirect jaarlijks voor het shirt betaalde. Naar verluidt betalen de partijen een gelijke inleg, allemaal 1,5 miljoen euro.
Het lijkt erop dat de koploper van de Eredivisie - voor het gehele shirt - de acht miljoen euro die Ajax voor het tricot toucheert, wil aantikken. 'Deze nieuwe sponsordeal helpt ons het financiële fundament onder PSV te versterken', aldus Gerbrands. 'Maar we weten ook dat de grootste bedragen uit Europees voetbal en transfers zullen blijven komen, als we financieel willen blijven groeien.'
VI.nl
Typische Randstedelijke houding. Maar goed, ook de regio waar relatief veel sprake is van structureel underachievenWouter schreef:Wimpey, Eindhoven en omgeving is inderdaad de belangrijkste high tech-regio van Nederland. Wist je dat echt niet?wimpey schreef:1e associaties met Eindhoven zijn brains en metropool.Thijs schreef:Nouja, 'metropoolregio Eindhoven' zal natuurlijk ook indruk maken.![]()
Ik lees dat d'n Toon geen buitenlandse partner wilde, die grif zou dokken. Nee, de regio moet het zijn. Herkenbaar. Iets waar d'n fan wat mee heeft. Zoals met Energie Direct bijv.![]()
Lijkt me weer een kletsverhaal. Ze hebben er nu 5 onder die naam, die ieder een miljoen dokken. Die ieder ook al qua sponsoring actief waren. Ik weet dat ze brainy zijn, maar in Oost-Brabant denken ze blijkbaar dat de rest van het land een klap van d'n molen heeft gehad.
mbesv is wel veel typewerk. Ik had gehoopt op hsv of csv.
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... ersiteiten
Misschien kan VDL nabootsen hoe het is om success te hebben in Europa..Marillion schreef:Is dit high tech genoeg voor je?
https://www.vdlgroep.com/nl/vdl-groep/i ... n-oer-knal
Jumbo ligt op het eerste gezicht inderdaad minder voor de hand binnen dit concept. Al liggen er ook voor een supermarkt keten natuurlijk veel uitdagingen, met name op het gebied van ICT.
+1LucaS schreef:Niks? Een van de fijnste seizoenen van deze eeuw
Zeker, in ieder geval een seizoen waar wat te beleven was en er Europees gezien voldoende hoogte punten waren. Net zoals het seizoen onder Bosz. Maar aan het einde had Ajax geen enkele prijs die er toe doet... en in topsport gaat het om de prijzen.LucaS schreef:Niks? Een van de fijnste seizoenen van deze eeuw
Schalke en Lyon uit waren ook leuke opkikkers, maar inderdaad sowieso een seizoen die positief bij zal blijven hangen.Ajax Rules schreef:+1LucaS schreef:Niks? Een van de fijnste seizoenen van deze eeuw
Ik heb weer een spanning gevoeld, die ik eigenlijk alleen ken van de jaren 90 en deze eeuw slechts een keer eerder heb gevoeld (de tweede helft van Milan-Ajax 2003). En dan ook nog eens met een happy end, deze keer!