PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Klopt, zelfs als Ajacied viel het me op dat die verslaggever duidelijk anti-PSV was.
Baseman

Bericht door Baseman »

Dan ligt het dus niet aan mij...ik ben het met jullie alle 3 eens :biggthumpup.gif:
Arwin

Bericht door Arwin »

Dat moment vlak voor rust daar had Excelsior natuurlijk wel degelijk een strafschop moeten krijgen, veel duidelijker krijg je ze niet.

De 1-0 van PSV viel op een moment dat excelsior nog best lekker in de wedstrijd zat moet ik zeggen, maar zo'n klasse pass van Perez breekt het dan in een keer open.

In de tweede helft was het wachten op verder uitlopen van PSV. Maar dat geeft ook niet, dit zijn niet de wedstrijden waarin je hoopt op puntverlies voor PSV.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Arwin schreef:Dat moment vlak voor rust daar had Excelsior natuurlijk wel degelijk een strafschop moeten krijgen, veel duidelijker krijg je ze niet.
Dat is letterlijk wat die commentator zei, maar na drie slow-motions zag ik die overduidelijke overtreding nog niet.

Zal wel aan mij liggen dan.
Arwin

Bericht door Arwin »

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Dat moment vlak voor rust daar had Excelsior natuurlijk wel degelijk een strafschop moeten krijgen, veel duidelijker krijg je ze niet.
Dat is letterlijk wat die commentator zei, maar na drie slow-motions zag ik die overduidelijke overtreding nog niet.

Zal wel aan mij liggen dan.
Ik moet zeggen dat ik het na zaterdagavond niet meer heb teruggezien, ben wel benieuwd dan als iemand nog de beelden heeft op internet? In mijn herinnering werd Den Ouden simpelweg neergelegd daar in de zestien, dus een penalty.
999

Bericht door 999 »

Jöhnk schreef:Klopt, zelfs als Ajacied viel het me op dat die verslaggever duidelijk anti-PSV was.
Nou anti ?, verslaggevers hebben het er een handje van om in eerste instantie voor de underdog te kiezen, en als het dan niet uikomt draaien ze 180 graden de andere kant in, tot het moment dat ze zien dat het toch wel eens een verassing in de lucht kan hangen, gaan ze weer 180 graden de andere kant in.

Penaltie Den Ouden, nou, zou kunnen, maar ook weer niet ...
Blij met de punten ...
Baseman

Bericht door Baseman »

Arwin schreef:In mijn herinnering werd Den Ouden simpelweg neergelegd daar in de zestien, dus een penalty.
Mijn 1e reactie was de gedachte aan een schwalbe, maar dat is het niet.
Een penalty vind ik het echter ook niet, evenals Jöhnk zag ik na 3 slowmotions nog steeds geen echte overtreding...laat staan een overduidelijke zoals die waardeloze commentator riep.

Het lijkt erop dat Kromkamp eindelijk eens als een vent het duel aangaat, de bal wegtikt, daarbij wat doorglijdt en vervolgens Den Ouden raakt, die spectaculair naar de grond gaat. Daar kan ik Den OUden overigens geen ongelijk in geven, als Lazo zich in de 2e helft niet had laten vallen had hij nooit een penalty gekregen en die was toch gewoon terecht. Maar als je niet valt krijg je zelden een pingel, ook al maakt de verdediger een overtreding.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Volgende week staat De Graafschap - PSV op het programma. Dat na het reisje Moskou waar PSV definitief uitgeschakeld gaat worden.

Ik ben benieuwd, voor de competitie was dit een easy win (en dat was het voor Ajax ook) maar dit waren de twee laatste thuiswedstrijden van Heerenveen:

Heerenveen-PSV 2-1
Heerenveen-De Graafschap 2-3

Ik kijk er in ieder geval naar uit! Lijkt me een leuke pot te worden.
Nihad

Bericht door Nihad »

Het mooie is, is dat psv altijd verliest in doetinchem. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
generaal

Bericht door generaal »

Nihad schreef:Het mooie is, is dat psv altijd verliest in doetinchem. :smallgrin.gif:
Bedoel je de 0-4 met o.a. twee maal Farfán en die 'wereldtreffer' van Alex?
Frank

Bericht door Frank »

Dit is volgens mij een beetje wishfull thinking van Nihad. Ik zal niet zeggen dat PSV het makkelijk heeft in Doetinchem (in tegendeel), maar de statistieken van de laatste 10 ontmoetingen geven een ander beeld.

22/11/1991: 0-2 winst PSV
11/04/1996: 1-2 winst PSV
15/09/1996: 2-1 winst De Graafschap
08/02/1998: 1-2 winst PSV
23/05/1999: 1-0 winst De Graafschap
12/09/1999: 1-2 winst PSV
19/08/2000: 2-0 winst De Graafschap
05/05/2002: 2-2 Gelijkspel
26/04/2003: 1-6 winst PSV
04/12/2004: 0-4 winst PSV
Harm

Bericht door Harm »

De laatste keer dat De Graafschap won kreeg Van Nistelrooij die achterlijkte rode kaart van die blinde hond.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Blinde tyfushond???? :smallgrin.gif:

Op PN is een verhitte discussie gaande over de opstelling van PSV voor vanavond. Naar verluidt start PSV zonder Koevermans, maar met Kromkamp.
Wat moet PSV doen? Alle risico´s nemen in de hoop dat de tweede ronde CL er nog in zit of het punt veiligstellen dat overwinteren in Europa garandeert? Wouters kiest blijkbaar voor het laatste. Hij vindt CSKA Moskou dan ook ´een geweldige ploeg´. (Heeft PSV daar niet eerder van gewonnen?)

Iet anders:

Jeugd krijgt bij PSV meer aandacht

Met vijf spelers uit de eigen opleiding sloot PSV zaterdag de wedstrijd tegen Excelsior af. Een bijzonder moment, want was PSV niet de club die vooral koopt?

PSV beleefde zaterdagavond in de wedstrijd tegen Excelsior een bijzonder moment. Negen minuten voor tijd wisselde interim-trainer Jan Wouters de Deen Kenneth Perez voor Género Zeefuik, waardoor de kampioen voor het eerst sinds decennia vijf spelers uit de eigen opleiding binnen de lijnen had. Otman Bakkal (23), Ibrahim Afellay (21), Ismaïl Aissati (19), Dirk Marcellis (19) en Zeefuik (17) vormden het contigent ‘eigen kweek’.

Het vijftal bereidt zich sinds gisteren in Moskou voor op de Champions League-ontmoeting met het Russische CSKA Moskou. „Het is wel mooi dat er zoveel jeugdspelers in het veld stonden”, stelde Marcellis na de met 4-1 gewonnen wedstrijd op Woudestein. „Dat geeft toch aan dat de opleiding van de club nog niet zo slecht is.” En Aissati: „Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan, maar nu je het zo zegt was het wel een fantastisch moment voor ons. Dit is een compliment aan onze opleiding.”

In schaduw van Feyenoord en Ajax

PSV heeft als opleidingsinstituut altijd in de schaduw gestaan van Ajax en Feyenoord. De Eindhovense voetbalclub verwierf zo’n twintig jaar geleden het imago van een club die met het geld van hoofdsponsor Philips kampioenselftallen bijeen probeerde te kopen. Eigen kweek zou zelden of nooit een kans krijgen. Daar waar Ajax tal van internationale topvoetballers zelf groot bracht, moest het Eindhovense publiek het de voorbije decennia doen met slechts een handjevol aan eigen talent. Berry van Aerle, Boudewijn Zenden, Wilfred Bouma, Peter Hoekstra, Eric Viscaal, Björn van der Doelen, Edward Linskens en Tommie van der Leegte behoorden tot een select gezelschap van zelf opgeleide PSV’ers. Tot de wereldtop behoorden ze geen van allen. Die status was er vooral voor aankopen als Romario, Ronaldo, Luc Nilis en Ruud van Nistelrooy.

Guus Hiddink zag in 2002 bij zijn aanstelling als coach van PSV in dat de club een te grote achterstand zou oplopen als er niet zou worden geïnvesteerd in eigen talent. Op zijn advies onderging het verouderde trainingscomplex De Herdgang een metamorfose. Joop Brand werd aangesteld om de opleiding naar een hoger plan te tillen. Uitgerekend in die tijd stond met Klaas Jan Huntelaar het grootste PSV-talent van de afgelopen tien jaar op doorbreken, maar Hiddink zag het niet zitten in de centrumspits. Huntelaar werd met Heerenveen-aanvaller Gerald Sibon in een soort van ruil betrokken. Een van de pijnlijkste vergissingen van Hiddink bij PSV. En de club lijkt vorig seizoen met de verkoop van Roy Beerens aan Heerenveen opnieuw een inschattingsfout te hebben begaan.

Kroonjuwelen

Hiddink gaf als trainer van PSV de jeugdopleiding wel een extra impuls door talenten als Afellay en Aissati een kans te geven in het eerste elftal. Deze twee spelers groeiden de voorbije jaren uit tot de kroonjuwelen van de Noord-Brabantse club. Begin dit seizoen leek het tweetal samen met de van FC Twente teruggehaalde Bakkal het hart te gaan vormen van een nieuwe formatie met jeugdig elan. Afellay raakte echter vroeg in het seizoen geblesseerd aan zijn teen, Aissati kreeg met verschillende tegenslagen te maken en Bakkal raakte zijn basisplaats kwijt aan spelers met meer ervaring. Centrale verdediger Marcellis veroverde daarentegen mede door een blessure van Manuel Da Costa wél een plek in het eerste elftal.

De afgelopen weken nam links en rechts de kritiek toe op de begeleiding van de jonge voetballers. Afellay uitte zijn onvrede over contractbesprekingen en bleef langer aan de kant dan vooraf was verwacht. Aissati kreeg zowel van Ronald Koeman als van Foppe de Haan kritiek te verduren op zijn functioneren. Beide trainers stelden dat de voetballer een nieuwe stap diende te maken. Ajax deed een poging om het talent te halen, maar PSV weigerde de voetballer te laten vertrekken naar een directe concurrent. Aan het einde van 2008 loopt het contract van Aissati af en zou hij transfervrij kunnen vertrekken.

'Godffather'

Algemeen directeur Jan Reker maakte vorige week bekend dat Sef Vergoossen volgend seizoen als een soort ‘Godfather’ aan de jeugdopleiding wordt toegevoegd. Volgens Reker heeft de club behoefte aan iemand die de grootste talenten persoonlijk begeleiding geeft op weg naar het eerste elftal. De aanstelling van Vergoossen lijkt een motie van wantrouwen in de richting van Edward Sturing, het huidige hoofd opleidingen. Het contract van Sturing loopt komende zomer af. Vergoossen en Reker hebben een jarenlange band met elkaar. Beiden hebben met elkaar bij VVV gewerkt.
Tijdens het uitduel met Excelsior leken alle problemen voor even vergeten. Aissati begon samen met Bakkal en Marcellis in de basis. Afellay maakte na twee maanden weer zijn rentree en Zeefuik kreeg een kleine tien minuten speeltijd. Bakkal brak de score open. De aankopen Danny Koevermans, Danko Lazovic en Kenneth Perez maakten de andere drie doelpunten voor PSV. Voldaan liepen de vijf talenten van de landskampioen van het veld. Ze beseften niet dat ze met hun optreden voor een bijzonder moment zorgden.
NRC

Vraag aan de PSV-ers hier: klopt het dat Reker zijn vriendjes binnenhaalt? En hoe functioneert Sturing eigenlijk?
Verder zie je dat de PSV-talenten dezelfde problemen doormaken als de Ajax-talenten of als Robin van Persie bijvoorbeeld. Groeistuipen, babbels, die dingen horen er blijkbaar bij. Ben benieuwd of PSV daar wel een oplossing voor vindt.
Het stinkt aan alle kanten!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

joey schreef:Blinde tyfushond???? :smallgrin.gif:

Op PN is een verhitte discussie gaande over de opstelling van PSV voor vanavond. Naar verluidt start PSV zonder Koevermans, maar met Kromkamp.
Wat moet PSV doen? Alle risico´s nemen in de hoop dat de tweede ronde CL er nog in zit of het punt veiligstellen dat overwinteren in Europa garandeert? Wouters kiest blijkbaar voor het laatste. Hij vindt CSKA Moskou dan ook ´een geweldige ploeg´. (Heeft PSV daar niet eerder van gewonnen?)
Dat had de vorige keer ook zomaar anders kunnen aflopen. En Psv is nou niet bepaald beter gaan draaien sinds die wedstrijd.

CSKA is gewoon een sterke tegenstander en het is ook nog eens een uitwedstrijd. Als ik hun was zou ik proberen om het punt veilig te stellen maar ik denk dat ze onderuit gaan en uiteindelijk als 4e in de poule eindigen.
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ja, maar mocht PSV die wedstrijd per ongeluk winnen, dan ligt de weg naar de volgende ronde CL open. Ik ga er voor het gemak van uit dat Inter Fenerbahce klopt. Inter zal, Italiaanse ploegen kennende, dan met een reserveploeg naar Eindhoven komen. Moet je niet streven naar het hoogste? De dood of de gladiolen? Zeg het maar.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ook die reserveploeg van Inter is gewoon een prima elftal. En Psv is natuurlijk een stuk minder dan de afgelopen jaren.

Maar de belangrijkste reden om niet direct vol voor de winst te gaan ligt wat mij betreft in het feit dat CSKA gewoon een hele goede ploeg is met twee levensgevaarlijke spitsen. Als je die de ruimte geeft is het voor de rust bekeken.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Je vergeet even te melden dat Fenerbahce dan in de laatste thuis moet tegen het al uitgeschakelde CSKA. Ik denk trouwens dat je vanavond wel al zult zien waarom ze bij PSV niet eens maar aan de 2e plek denken in de poule.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Tsja.. laten we niet vergeten dat PSV-CSKA weliswaar gewonnen werd door psv, maar dat CSKA absoluut niet kansloos was in tegendeel zou ik zeggen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

O, dus ik schat PSV te hoog in? Ik heb eigenlijk niet echt iets meegekregen van de CL.

Ik hoop trouwens wel dat PSV zich plaatst voor de UEFA-cup. Dat houdt ze bezig.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als CSKA doorgaat ten koste van Psv dan zullen we binnenkort wel echt gaan wegzakken op de UEFA ranglijst. Rusland is toch één van de landen die vlak onder Nederland staan? Of zijn ze ons al gepasseerd?
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ook daarom zie ik liever dat PSV naar de UEFA-cup gaat. We raken langzamerhand op het tweede plan. Dat komt natuurlijk vooral door de wanprestaties van Ajax. :blush.gif:
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Marillion schreef:Als CSKA doorgaat ten koste van Psv dan zullen we binnenkort wel echt gaan wegzakken op de UEFA ranglijst. Rusland is toch één van de landen die vlak onder Nederland staan? Of zijn ze ons al gepasseerd?
Ja, ze zijn ons al voorbij.

Code: Selecteer alles

7 Russia 5.875 10.000 10.000 6.625 6.250 38.750 4/ 4 
8 Portugal 10.250 8.166 5.500 8.083 4.214 36.213 4/ 7 
9 Netherlands 5.416 12.000 7.583 8.214 3.000 36.213 2/ 6 
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
goodfella

Bericht door goodfella »

3-0 voor CSKA :onfire.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ze kunnen beter nog een paar punten pakken, goodfella. Anders is Ajax straks de klos.
goodfella

Bericht door goodfella »

joey schreef:Ze kunnen beter nog een paar punten pakken, goodfella. Anders is Ajax straks de klos.
Kan mij dat Nederlands voetbal nu schelen. Ten eerste moet Ajax het zelf doen en ten tweede roept nu iedereen dat Ajax toch niks te zoeken heeft in Europa.

Het liefst veel gebroken benen en een dikke overwinning voor die Russen.
Gesloten