NEC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

zeux

Re: NEC

Bericht door zeux »

Wouter schreef: wo mar 04, 2026 8:13 pm Ernhemmers gaan altijd uit van het negatieve scenario. :confused.gif:
Haha, ik wilde typen dat de Nijmegenaren voor altijd de Tweede Gelderse cup-winnaar zouden zijn, maar Wageningen was in '39 en '48 de eerste. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Yopii

Bericht door Yopii »

Wouter schreef: wo mar 04, 2026 8:13 pm Ernhemmers gaan altijd uit van het negatieve scenario. :confused.gif:
AZ is favoriet. Als AZ wint, lach je nog harder.
Poeder II

Bericht door Poeder II »

Als AZ verliest begint er toch wel een stevig trauma te ontstaan in Alkmaar,....... laat onze buren maar winnen :biggthumpup.gif:
Wouter

Bericht door Wouter »

Ben je gek geworden?
Poeder II

Bericht door Poeder II »

Sorry, sorry je hebt gelijk.
Wouter

Bericht door Wouter »

Je kunt het AZ toch niet aandoen dat ze steeds bekerfinales verliezen van Gelderse clubs? Het is gewoon tijd dat die beker weer een keertje naar Alkmaar gaat.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Het is wel ontzettend knap wat ze vanavond laten zien. Spelen PSV bij vlagen zoek.
LucaS

Bericht door LucaS »

Wouter zal genoten hebben. Zal toch een erg goede coach zijn die Schreuder, want superspelers heeft NEC nou ook weer niet
I think I lost my fucking headache
Wouter

Bericht door Wouter »

Pff, Vitesse won ooit met 2-6 in Eindhoven.
zeux

Bericht door zeux »

Jaloezie is een bitch. :-) :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Wouter schreef: za mar 14, 2026 9:15 pm Pff, Vitesse won ooit met 2-6 in Eindhoven.
Fc wageningen met 1-6
Toppie

Bericht door Toppie »

NEC volgende week CL plaatsing :smallgrin.gif: :00000589.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Dit gaat doordreunen in de competitie
peter

Bericht door peter »

Denk ik ook. Kan de mediahype weer de ijskast in. Wil nog wel eens zien of ze die Sano in de zomer gaan slijten voor de bedragen die in de winter werden genoemd. Viel allemaal niet mee op het moment suprème.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Dit is wel heel matig van NEC.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
peter

Bericht door peter »

Er wordt wel hard getraind:
'Schreuder schrok van Kaplan: 'Eerste drie weken heeft hij niet kunnen praten, zo kapot was hij'

Ahmetcan Kaplan had het zwaar in zijn eerste weken bij NEC, zo vertelt Dick Schreuder in een interview met de Volkskrant. Volgens de trainer van NEC had Kaplan op heel veel vlakken nog verbeterpunten en was hij na de eerste paar trainingen helemaal kapot.

Op de meeste vlakken zoals technisch, tactisch, qua levensstijl, verblijf in het krachthonk en eten kon Kaplan zich nog verbeteren. De staf van de ploeg uit Nijmegen ging volop met hem aan de slag. Schreuder zag ook duidelijk dat de Turkse verdediger het lastig had in zijn eerste weken. ‘Hij wist in het begin niet wat hem overkwam. Hij heeft de eerste drie weken niet kunnen praten, zo kapot was hij. Hij kon niet eens naar Amsterdam rijden.’

Kaplan traint in Nijmegen een stuk harder dan in Amsterdam, zo stelt Schreuder. ‘Trainers zeggen altijd dat ze betere spelers moeten hebben. Nee, ze moeten aan de slag met spelers. Waarom begrijpt iemand het niet? Vaak omdat het hem nooit is verteld of aangeleerd. Als hij het daarna niet oppakt, kun je altijd zeggen dat iemand weg moet, omdat hij het niet wil begrijpen.’
LucaS

Bericht door LucaS »

Of bij ons niet
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is wel het beeld als je kijkt naar de verschillende berichten rondom spelers die Ajax al dan niet tijdelijk hebben verlaten. En we zien het ook terug op het veld. Ajax legt het de laatste jaren te vaak conditioneel af. Eigenlijk is alleen het Farioli jaar daarop een uitzondering. Toen wonnen we regelmatig wedstrijden in het laatste kwartier.

NEC viel me zondag ook nogal tegen. Is dat dan de spanning van een finale? Dat zijn natuurlijk vaker wedstrijden waarin teams niet goed presteren. Het is me wat te kort door de bocht om hun hele seizoen nu af te schrijven op basis van één slechte wedstrijd. Al denk ik wel dat ze wat te veel zijn opgehemeld.

Zo moet ik ook nog zien hoeveel van deze spelers het elders ook zo goed gaan doen wanneer ze een transfer zouden maken.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Terwijl Go Ahead vorig jaar toch bepaald geen finalevrees had.

Score viel nu hoog uit omdat NEC alles of niks ging en op het laatst het liet hangen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, dan krijg je een geflatteerde uitslag.

Ik heb niet zo aandachtig gekeken. Kwam er al vrij snel weer achter dat het leukste deel van een wedstrijd toch regelmatig het stuk tót de aftrap is. Met een paar mooie sfeeracties en de belofte van een leuk potje voetbal in het zonnetje. Het viel me toch vrij snel dusdanig tegen dat ik weer ben afgehaakt.

NEC had twee keer gewonnen van AZ dit seizoen. Misschien hadden ze in Alkmaar nu een succesvolle tegenzet bedacht op hun spel?
Nil volentibus arduum
columbus

Bericht door columbus »

Dat laatste. AZ had het tactisch toch wel god voor elkaar en had zich duidelijk voorbereid. Koopmeiners zakte bij balbezit in om Cherry op te vangen en als extra verdediger waardoor NEC een mannetje te kort kwam. AZ gaf bijzonder weinig weg en kwam er zo nu en dan gevaarlijk uit. Zonder echt heel veel kansen overigens.

Denk ook dat de spanning mee speelde. Go Ahead speelde vorig jaar vooral onbevangen want de finale halen was misschien al winst. NEC speelde misschien met het idee dat er wel eens gewonnen kon worden
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk zelfs dat ze wel licht favoriet waren in de publieke opinie.
Nil volentibus arduum
Wouter

Bericht door Wouter »

Ze dachten al gewonnen te hebben. Dat zei Chery bijna letterlijk.
peter

Bericht door peter »

Ik vind het altijd heerlijk om zo af en toe even dat gebabbel aan zo'n voetbaltafel aan te horen waarin superlatieven tekort schieten. Maandje terug kwam ik voorbij een tafel met Henk ten Cate waarin het ging onder andere ging over Suriname, NEC en Chery. Als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat daar de Koning van het voetbal zit en dat het wonder van Suriname plaats gaat vinden, NEC de beste club van Nederland is en dat Chery één van de beste spelers van de Eredivisie is.

We zijn nu echt dus vier weken verder en Suriname ging vrij kansloos de boot in tegen Bolivia en NEC wordt in de finale afgedroogd door AZ. :biggrin.gif:
Arthur

Bericht door Arthur »

Bij zo'n voetbalpraatprogramma hoor je letterlijk niks zinnigers dan je bij een cafe van een doodnormale supporter zou horen.
Als het je humor is, is dat een reden om te kijken, maar als je geïnformeerd wilt raken heb je er helemaal niets aan.

Zou er in de wereld een andere bedrijfstak zijn waar zo'n groot deel van de deelnemers zo weinig verstand van heeft?
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Plaats reactie