Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alexander

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Alexander »

Mits in de juiste omgeving behoort hij tot de 10 beste spitsen van Europa.
Yopii

Bericht door Yopii »

Brobbey? Serieus? :confused.gif:

Hij is niet zo slecht als sommigen vorig seizoen wilden doen voorkomen, maar eerlijk, hij heeft de nodige beperkingen.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Alexander schreef: zo nov 30, 2025 2:02 pm Mits in de juiste omgeving behoort hij tot de 10 beste spitsen van Europa.
Zelfs in zijn beste seizoen was hij dat niet - en nog niet eens een beetje in de buurt daarvan.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Lionel

Bericht door Lionel »

Bert schreef: zo nov 30, 2025 12:21 pm Het is wat, dat aantal haalt ons gehele huidige elftal misschien net in een maand.
We hebben evenveel goals gemaakt als Arsenal op Stamford Bridge en meer dan Barca dit seizoen daar heeft gescoord :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Cluijffert schreef: zo nov 30, 2025 3:16 pm
Alexander schreef: zo nov 30, 2025 2:02 pm Mits in de juiste omgeving behoort hij tot de 10 beste spitsen van Europa.
Zelfs in zijn beste seizoen was hij dat niet - en nog niet eens een beetje in de buurt daarvan.
Echt totaal niet mee eens inderdaad. Zijn laatste periode bij Ajax was niet representatief voor zijn potentieel. Op één of andere manier zat hij denk ik teveel met zichzelf in de knoop. Maar hij leunt (vaak letterlijk) echt teveel op zijn fysiek en is technisch op een aantal cruciale aspecten te beperkt om voor zo'n lijstje in aanmerking te komen.

Dat is zonde omdat snelheid en kracht wel belangrijke eigenschappen zijn in het moderne voetbal.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Bekerhouder Crystal Palace wordt uitgeschakeld door Macclesfield. Upset met grootste verschil in plaatsen ooit.

Ondertussen solliciteert Roefs in iedergeval voor de Krul rol. Stop alle drie de pingels tegen Everton.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat zijn van die momenten dat romantiek in het voetbal nog even bestaat. Heerlijk! De omvang van de verrassing wil nog wel eens verschillen maar in die eerste rondes valt eigenlijk altijd wel iets leuks te vinden.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/17 ... rayan.html

Geen idee hoe goed deze jongen is maar het zegt natuurlijk alles dat Bournemouth ook dit soort jongens gaat oppikken. En dat zo een speler van Alaves naar de nummer 13e uit de Engelse KKd gaat en daar 3 miljoen per jaar gaat pakken.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nottingham Forest smijt trainer nummer drie buiten. Nuno hield het drie duels vol. Daarna 39 dagen Postecoglou gevolgd door 114 dagen Dyche. Die laatste zat er dus echt wel voor de lange termijn. :smallgrin.gif:

Hoe zou die eigenaar zelf vinden dat het gaat?
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Spurs moet gaan oppassen voor degradatie. Nog maar 1 boven de streep. De nummer 18 West Ham is ook wel in vorm. Dus die gaan nog wel meer punten pakken.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Vorig jaar ook maar net boven de streep. Ik wens ze daar nog jaren van rampspoed toe dus laat ze maar afzakken naar The Championship.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

degraderen naar de national league :headbang.gif:
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Gewonden door 'schandelijk' geweld op veld na Rangers-Celtic

Bij het supportersgeweld zondag op het veld na Rangers FC tegen Celtic zijn meerdere gewonden gevallen, meldt de Schotse politie. Ook zijn er meerdere arrestaties verricht.
Het ging zondag helemaal mis op het veld van Ibrox Park, de thuishaven van Rangers. Nadat Celtic de bekerwedstrijd na penalty's had gewonnen, bestormden de uitsupporters het veld. Vervolgens ging ook de aanhang van Rangers massaal het veld op om de confrontatie aan te gaan. Er werd onder meer gegooid met vuurwerk. De politie probeerde de supportersgroepen te scheiden door een barricade te vormen.

"Agenten en stewards zijn gedurende een aanhoudende periode geconfronteerd met extreem geweld, waarbij veel individuen zichzelf hadden bewapend met de duidelijke intentie om schade te veroorzaken", verklaart de Schotse politie. Hoofdcommissaris Kate Stephen spreekt van "verachtelijke" en "schandelijke" taferelen. Meerdere agenten en burgers raakten gewond. De politie meldt niet hoeveel supporters er precies gearresteerd zijn.

Voor het eerst in jaren maximaal aantal Celtic-fans aanwezig
De Schotse politie kondigt aan dat er in samenwerking met Rangers, Celtic als de Schotse voetbalbond een groot onderzoek gestart wordt. Dat zal waarschijnlijk leiden tot meer arrestaties. De vijandigheid tussen Rangers en Celtic, elkaars grootste rivalen, is niet nieuw. Maar niet eerder liep de zogeheten Old Firm zo uit de hand. Zondag was de vreugde bij de Celtic-fans extra groot omdat de club voor het eerst sinds 1957 een uitwedstrijd om de beker won op het veld van Rangers.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er juist hoop dat het beter zou gaan tussen de supporters. De afgelopen jaren was uitpubliek helemaal niet of slechts beperkt toegestaan om aanwezig te zijn bij de derby in Glasgow. Zondag was voor het eerst sinds 2018 het maximale aantal van 7.500 Celtic-supporters toegestaan op Ibrox Park.

Bron: nusport.nl
Dit lijkt me een stap terug in de tijd. De afgelopen jaren zullen er in de stad ongetwijfeld incidenten zijn geweest maar zo massaal in het stadion zag je toch eigenlijk niet meer.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Marillion schreef: do mar 05, 2026 9:28 am Vorig jaar ook maar net boven de streep. Ik wens ze daar nog jaren van rampspoed toe dus laat ze maar afzakken naar The Championship.
En dan nog kan Liverpool er niet van winnen. Die hebben ook nauwelijks een overtuigende pot gespeeld dit seizoen.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Zal ook wel einde Slot zijn. Die mag het seizoen afmaken en dan is het klaar. En is eigenlijk ook gewoon door mand gevallen. Kon vorig seizoen voortborduren op het werk van Klopp. Dit seizoen is het zijn team en gaat het helemaal mis. Valt dan toch wel een beetje tegen.

Kan uiteraard wel een tijdje teren op de Premier League-titel en dus zal er wel een mooie club voor hem komen, maar zoveel beter dan Ten Hag blijkt hij toch niet te zijn. Heeft alleen een betere keuze gemaakt en iets meer geluk gehad.
Tijd voor iets nieuws.
Lionel

Bericht door Lionel »

Liberty schreef: ma mar 16, 2026 10:27 am Zal ook wel einde Slot zijn. Die mag het seizoen afmaken en dan is het klaar. En is eigenlijk ook gewoon door mand gevallen. Kon vorig seizoen voortborduren op het werk van Klopp. Dit seizoen is het zijn team en gaat het helemaal mis. Valt dan toch wel een beetje tegen.

Kan uiteraard wel een tijdje teren op de Premier League-titel en dus zal er wel een mooie club voor hem komen, maar zoveel beter dan Ten Hag blijkt hij toch niet te zijn. Heeft alleen een betere keuze gemaakt en iets meer geluk gehad.
De titel heeft hij toch wel vrij overtuigend binnengehaald. In de winter overleed een speler. Ik mag hopen dat ze hem nog een seizoen geven.
IK GELOOF!!!!!!
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Diego Jota? Dat was afgelopen zomer.

En ja, de titel was overtuigend. Maar het team dat er stond was 100% het team van Jurgen Klopp.
Ik wil niets af doen aan de titel, maar je ziet nu, nu er een eigen team staat met eigen aankopen, dat het niet heel best is. Isak, de duurste aankoop van Liverpool ooit presteert helemaal niets terwijl Wirtz, die nummer 2 staat op de lijst van duurste aankopen (volgens mij) ook nog niet best is.
Nou kan het bij Wirtz nog gewenning zijn omdat hij nieuw is in Engeland, maar Isak loopt er al even rond.

Vermoedelijk zal Xabin Alonso wel komen van de zomer.
Tijd voor iets nieuws.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zijn het ook echt zijn aankopen? Weet niet hoe dat werkt bij Liverpool. Ik weet wel dat twee van die enorme dure aankopen doen zelden handig is. Het valt bijna altijd tegen.

Dat kampioenschap was natuurlijk gewoon knap en ook zijn prestatie. Het is niet zo dat Klopp daar ieder seizoen de titel pakte en dat je simpelweg het kunstje zichzelf kon laten herhalen hè?

Wat de invloed is van het overlijden van een speler is van buitenaf niet in te schatten. Het kan een team in de weg zitten maar ik kan me ook weer voorstellen dat het voor verbinding kan zorgen. Het gedoe rondom Salah heeft ongetwijfeld ook niet geholpen. Alles bij elkaar zal het vooral belangrijk zijn dat ze dit seizoen nog wel CL deelname pakken. Dat weegt denk ik zwaar als het over de toekomst gaat.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Liberty schreef: ma mar 16, 2026 11:28 am Diego Jota? Dat was afgelopen zomer.

En ja, de titel was overtuigend. Maar het team dat er stond was 100% het team van Jurgen Klopp.
Ik wil niets af doen aan de titel, maar je ziet nu, nu er een eigen team staat met eigen aankopen, dat het niet heel best is. Isak, de duurste aankoop van Liverpool ooit presteert helemaal niets terwijl Wirtz, die nummer 2 staat op de lijst van duurste aankopen (volgens mij) ook nog niet best is.
Nou kan het bij Wirtz nog gewenning zijn omdat hij nieuw is in Engeland, maar Isak loopt er al even rond.

Vermoedelijk zal Xabin Alonso wel komen van de zomer.
Isak is toch grotendeels geblesseerd geweest? Ik vond hem ook tegenvallen hoor. Wirtz ook.

Maar Klopp is in 7 jaar tijd ook maar 1 keer kampioen geworden. Doen alsof het louter geluk is, is een beetje flauw.

Het verlies van een teamgenoot hakt er natuurlijk ook gewoon in.

Het lijkt mij dat ze Slot nog een seizoen de kans geven. Want laten we wel wezen: Xabi faalde hopeloos met Real. Echt hopeloos.
IK GELOOF!!!!!!
Khraa

Bericht door Khraa »

https://www.nu.nl/voetbal/6391206/werel ... etbal.html

Een verlies van 300 miljoen euro..... dat is toch niet houdbaar (op een omzet van ongeveer 600 miljoen euro ) ?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik las het. Volslagen idioot inderdaad. Ja, de operationele kosten zijn wat gestegen is dan de uitleg. Die hele Premier League is eigenlijk gewoon ziek.

Ik zag dat Tottenham ondertussen met De Zerbi weer een nieuwe trainer heeft. Ik hoop echt dat ze degraderen.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Khraa schreef: wo apr 01, 2026 2:54 pm https://www.nu.nl/voetbal/6391206/werel ... etbal.html

Een verlies van 300 miljoen euro..... dat is toch niet houdbaar (op een omzet van ongeveer 600 miljoen euro ) ?
Terwijl ze nog met dat lucratieve WK hebben meegedaan en zelfs gewonnen hebben.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Arsenal in de choke modus. En volgende week de kraker tegen City.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hopelijk kan Brobbey vandaag Tottenham pijn doen. Door de winst van West Ham staan de Spurs nu onder de streep.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Jij je zin. :neutral.gif:
Plaats reactie