Europa League 2010-2011
Moderator: mods
Re: Europa League 2010-2011
Inderdaad. Het is toch niet zo dat je evenveel punten haalt in de EL dan in de CL als je in allebei de competities overwinterd?
Peter is gewoon een beetje gefrustreerd dat zijn Italiaanse cluppies geen pepernoot raken. Inter was vorig jaar een lucky strike.
Peter is gewoon een beetje gefrustreerd dat zijn Italiaanse cluppies geen pepernoot raken. Inter was vorig jaar een lucky strike.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ach, gut de enige Duitse ploeg die doorging in 2008/2009 was Bayern inderdaad. Die mochten een in de achtste finale tegen Sporting, maar daarna was het toch Barcelona? Was het 4-0 of 5-0?Jinne schreef:Onder welk land schaar je dat seizoen dan Bayern Munchen? Die deden het in 2008/09 beter dan de Italianen in de CL.Peter schreef:Absoluut. Bayern is vaak ook de enige club die de knockout haalt. De rest van de Duitse clubs wordt of kansloos vierde in de poule of mag het via een derde stek in de EL proberen.Duke schreef:Vorig jaar heeft Bayern het toch wel aardig gedaan?
Sowieso is dat een krom systeem als je het mij vraagt, want word je tweede in de poule en loot je Barcelona, is het gewoon klaar. Word je derde in de poule, dan mag je EL spelen tegen middelmatige clubjes. Best kans dat je daar wat rondjes overleeft nog. Laatstgenoemde club is vervolgens spekkoper als het gaat om de punten voor je land. Krijg je namelijk een extra plekje in de CL, waarbij je, als je de feiten bekijkt, nooit potten weet te breken. In de afgelopen 4 jaar wisten 5 Duitse clubs in de CL te overwinteren. Dat is toch eigenlijk heel matig?
Zal eens een voorbeeldje uitlichten:
Seizoen 2008/2009:
Werder en Inter zitten beide in dezelfde poule in de CL. Inter plaatst zich na 5 rondjes al voor de volgende ronde. Werder wordt uiteindelijk derde in de poule. Geen schande, want Inter is natuurlijk gewoon beter dan Werder. Inter treft in de knockoutfase ManUnited en verliest hier de knockout. Werder mag aanklooien in de EL en treft Saint Etienne, Udinese en HSV en haalt dus de finale. Gevolg is dat Inter een hoop punten misloopt, maar Werder is spekkoper. Exemplarisch natuurlijk, want ook Roma en Juventus haalden in dat jaar de volgende ronde. Dat ze nipt eruit vliegen tegen Chelsea en Arsenal is geen schande, maar wel slecht voor de punten van je land. Volgens de wijsheid van wimpey toon je echter aan dat Duitsland een sterkere competitie is. Dat ze geen van allen zich überhaupt weten te plaatsen voor de knockoutfase in de CL wordt eventjes vergeten.
Barca is toch best te verslaan? Kunnen ook een mindere dag hebben en anders moet je als club gewoon maar eerste worden in de poule, dan ontloop je ze in ieder geval een rondje. Iets wat die twee Duitse clubs dit jaar dus wel deden.
In de CL zijn trouwens de nodige bonuspunten te verdienen, dus je moet wel een paar rondjes overleven in de EL om dat gelijk te trekken.

De feiten van mij spreken voor zich, hoor. In de CL maken Duitse clubs he-le-maal niets klaar. Heeft niets met frustratie te maken, maar het zijn gewoon de feiten. Vorig jaar was Bayern een keertje in de finale. Is ook zo'n beetje de enige ploeg die weet hoe het voelt om te overwinteren in de CL. Schalke, Werder of weet ik wat stellen namelijk nooit wat voor.
Nogmaals:
Knockoutfase halen van de CL:
2006/2007 Duitsland - Italië 1-3
2007/2008 Duitsland - Italië 1-3
2008/2009 Duitsland - Italië 1-3
2009/2010 Duitsland - Italië 2-3
Moet je maar eerste worden in de poule, hoor ik Jinne zeggen hehe. Ze gaan altijd door, maar worden geen eerste inderdaad. Dat die Duitsers nooit doorgaan is, is iets anders. Gelukkig krijgen we volgend jaar vier clubs, want dan gaat het gebeuren.
Zijn we het wel eens dat Italie en Duitsland, op een uitschieter na vorig jaar, weinig meer voorstellen?
IK GELOOF!!!!!!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Je krijgt 5 extra bonuspunten als je in de CL overwintert, maar verder krijg je zowel in de CL als in de EL 2 punten als je wint, 1 punt als je gelijkspeelt, en een bonuspunt als je een knockoutronde doorkomt.
Aangezien het makkelijker is om na de winter een extra rondje EL te scoren dan een CL-knockoutronde te winnen kan je via een derde plaats in de CL-poule al snel meer punten in de EL sprokkelen dan je in de CL-knockout gehaald zou hebben.
Aangezien het makkelijker is om na de winter een extra rondje EL te scoren dan een CL-knockoutronde te winnen kan je via een derde plaats in de CL-poule al snel meer punten in de EL sprokkelen dan je in de CL-knockout gehaald zou hebben.
Rishi schreef:Inderdaad. Het is toch niet zo dat je evenveel punten haalt in de EL dan in de CL als je in allebei de competities overwinterd?
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
- peter
Dank je wel. Dat was mijn punt dus.
Wetenswaardigheid: Ali B is de zwager en zaakwaarnemer van debutant Abel Tamata.Definitieve opstelling PSV: Ramos, Tamata, Marcelo, Maza, Pieters, Afellay, Wuytens, Bakkal, Lens, Berg en Amrabat
- peter
Denk dat ik die wedstrijd even oversla ook.
Het ziet er naar uit dat Juventus in Europa geen wedstrijd gaat verliezen dit jaar.
Het ziet er naar uit dat Juventus in Europa geen wedstrijd gaat verliezen dit jaar.

- peter
Ik kijk met een half oog, maar die Oekraïners krijgen aardige kansen. Cassio Ramos laat in ieder geval zien dat hij dit niveau totaal niet aan kan.
Die Marcelo kan er echt vrij weinig van. Amrabat laat ook zien waarom die nooit speelt.
Mhettalist had er minstens één moeten scoren vlak voor rust. Liepen er een paar keer zo doorheen.
Mhettalist had er minstens één moeten scoren vlak voor rust. Liepen er een paar keer zo doorheen.
Die Cassio kan er écht hélémaal geen pepernoot van, wat een clown.
- peter
Heerlijk avondje koukleumen in het Philips Stadion. Mijn hemel wat een bagger, zeg. Het zou een gotspe zijn als dit team kampioen wordt in NL.
Er staan dan ook een hoop spelers in die er normaal niet in staan he..
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Je krijgt al 5 punten bij aanvang van de CL. Als een land er feitelijk niks aan doet als ze in de EL meedoen, dan is het zo natuurlijk makkelijker punten scoren in de CL.666 schreef:Je krijgt 5 extra bonuspunten als je in de CL overwintert, maar verder krijg je zowel in de CL als in de EL 2 punten als je wint, 1 punt als je gelijkspeelt, en een bonuspunt als je een knockoutronde doorkomt.
Rishi schreef:Inderdaad. Het is toch niet zo dat je evenveel punten haalt in de EL dan in de CL als je in allebei de competities overwinterd?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Jinne
- Site Admin
Ik zie toch steeds minimaal een 1tje staan. Dat is dan wel vaak Bayern. De rest van de clubs vind ik zelf ook niet top, maar een Schalke dat in rechterrijtje staan wint dit seizoen toch makkelijk zijn groep. Met daarin een van de halve finalisten van vorig seizoen. De laatste jaren moet het in Italie ook vooral van Inter komen. In 2008 en 2009 nog zonder noemenswaardig resultaat, maar vorig jaar dan met de titel.Peter schreef:Ach, gut de enige Duitse ploeg die doorging in 2008/2009 was Bayern inderdaad. Die mochten een in de achtste finale tegen Sporting, maar daarna was het toch Barcelona? Was het 4-0 of 5-0?![]()
De feiten van mij spreken voor zich, hoor. In de CL maken Duitse clubs he-le-maal niets klaar. Heeft niets met frustratie te maken, maar het zijn gewoon de feiten. Vorig jaar was Bayern een keertje in de finale. Is ook zo'n beetje de enige ploeg die weet hoe het voelt om te overwinteren in de CL. Schalke, Werder of weet ik wat stellen namelijk nooit wat voor.
Nogmaals:
Knockoutfase halen van de CL:
2006/2007 Duitsland - Italië 1-3
2007/2008 Duitsland - Italië 1-3
2008/2009 Duitsland - Italië 1-3
2009/2010 Duitsland - Italië 2-3
Moet je maar eerste worden in de poule, hoor ik Jinne zeggen hehe. Ze gaan altijd door, maar worden geen eerste inderdaad. Dat die Duitsers nooit doorgaan is, is iets anders. Gelukkig krijgen we volgend jaar vier clubs, want dan gaat het gebeuren.
Italie had dit jaar niks aan zijn vierde plek, dus de Duitsers kunnen het wat dat betreft niet slechter doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Twente - Rubin Kazan
Ajax - Anderlecht
PSV - Lille
Ajax - Anderlecht
PSV - Lille
Tevreden?Baseman schreef:Twente - Rubin Kazan
Ajax - Anderlecht
PSV - Lille
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Je krijgt maar 4 punten mee bij de start, geen 5. Daarom heeft Ajax nog maar 4 bonuspunten voor de country ranking bij elkaar geschopt. Voor die bonuspunten bij de start maakt het niet uit of je na de poule door mag in de CL of verder gaat in de EL. Die 4 punten heb je zowieso binnen.
Bovendien ging de discussie niet over het aantal punten bij het begin van de CL-poule, want daar krijgen zowel de duitsers als de italianen 4 punten per club als beloning om op te komen dagen en in de CL doen ze allemaal hun best. Daar komt het verschil tussen de duitse en italiaanse ranking dus niet vandaan.
De discussie ging wél over de kans om punten te scoren ná de CL-poule. En dan kan je via de 3e plaats in de poule en een vervolg in de zwakke EL al snel meer punten scoren dan via een vervolg in de CL met een dikke kans op een confrontatie met een topteam in de eerste knockoutronde. Vandaar dat de duitsers de italianen voorbijzijn in de ranking.
De stelling: "Aangezien het makkelijker is om na de winter een extra rondje EL te scoren dan een CL-knockoutronde te winnen kan je via een derde plaats in de CL-poule al snel meer punten in de EL sprokkelen dan je in de CL-knockout gehaald zou hebben" blijft dus gewoon overeind staan.
Bovendien ging de discussie niet over het aantal punten bij het begin van de CL-poule, want daar krijgen zowel de duitsers als de italianen 4 punten per club als beloning om op te komen dagen en in de CL doen ze allemaal hun best. Daar komt het verschil tussen de duitse en italiaanse ranking dus niet vandaan.
De discussie ging wél over de kans om punten te scoren ná de CL-poule. En dan kan je via de 3e plaats in de poule en een vervolg in de zwakke EL al snel meer punten scoren dan via een vervolg in de CL met een dikke kans op een confrontatie met een topteam in de eerste knockoutronde. Vandaar dat de duitsers de italianen voorbijzijn in de ranking.
De stelling: "Aangezien het makkelijker is om na de winter een extra rondje EL te scoren dan een CL-knockoutronde te winnen kan je via een derde plaats in de CL-poule al snel meer punten in de EL sprokkelen dan je in de CL-knockout gehaald zou hebben" blijft dus gewoon overeind staan.
Jinne schreef:Je krijgt al 5 punten bij aanvang van de CL. Als een land er feitelijk niks aan doet als ze in de EL meedoen, dan is het zo natuurlijk makkelijker punten scoren in de CL.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Re: Champions League 2010-2011
FC Twente hoeft niet te spelen bij -15 graden
woensdag 16 februari 2011 | 19:20 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 16 februari 2011 | 21:04
MOSKOU - Bij een temperatuur van -15 graden Celsius of lager hebben de clubs in het Europese bekervoetbal het recht om de wedstrijd af te zeggen. Dat bleek woensdag in Moskou tijdens een vergadering van de UEFA met vertegenwoordigers van Roebin Kazan en FC Twente.
Beide ploegen komen, ijs en weder dienende, donderdagmiddag om 13.00 uur (Nederlandse tijd) tegen elkaar uit in de Europa League.
Het duel tussen beide clubs werd al twee keer vervroegd (van 19.00 uur naar 17.00 en naar 15.00 uur Russische tijd) vanwege de steenkoude omstandigheden in Moskou. De verwachting is dat in de loop van de middag de temperatuur in het stadion van Spartak Moskou, waar kunstgras ligt, het meest 'aangenaam' zal zijn, maar nog altijd ver onder nul.
,,De grens is gesteld bij -15'', legde manager algemene zaken Jan van Halst van FC Twente woensdagavond in Moskou uit. ,,Wanneer het kouder is, hebben de clubs het recht om de wedstrijd niet door te laten gaan.''
De beslissing valt donderdag een uur voor het begin van de wedstrijd.
© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
- martijn401
UEFA dwingt Twente te spelen
AMSTERDAM - FC Twente moet donderdagmiddag, ondanks de extreme kou, spelen tegen Roebin Kazan. De Europese voetbalbond UEFA dwingt de Tukkers aan de aftrap te verschijnen anders dreigt een reglementaire 3-0 nederlaag.
© ANP
FC Twente heeft aangegeven onder protest te spelen. De beslissing werd pas een kwartier voor tijd genomen.
De thermometer van Twente gaf een temperatuur aan van -17, maar bij een andere meting bleef het kwik steken op -14. Volgens de richtlijnen van de UEFA mag er bij een temperatuur van -15 of kouder niet gevoetbald worden.
De wedstrijd werd al van Kazan naar Moskou verplaatst omdat het veld in het stadion van Roebin onbespeelbaar is door de kou. In het Loezjniki stadion de Russische hoofdstad wordt gespeeld op kunstgras.
© NUsport
Het stadion, 10 minuten voor de aftrap:

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nog 0-0, RK sterker. Te zien op Sopcast 106491
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb Breedband
Twente is de eerste wedstrijd die ik nu kan kijken... ze hebben het wel erg lastig moet ik zeggen.

- peter
Wel een mooi stadion vind ik. Ik was er twee jaar terug nog.
De Russische supporters zijn helden, hoor. Dat zijn toch geen omstandigheden om naar het stadion te gaan?
Twente gaat dit niet redden, denk ik.
Update: gaat nu, na 63 minuten, iets beter met Twente.
Twente gaat dit niet redden, denk ik.
Update: gaat nu, na 63 minuten, iets beter met Twente.
Het stinkt aan alle kanten!