AZ 2007 - 2008
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
verliest toch al veel punten in redelijk makkelijke uitwedstrijden die verleden jaar toch makkelijk opzij werden gezet.... Dus misschien word het dit jaar wel weer de traditionele top 3 die om de schaal gaan strijden.
Want als ik mij niet vergis heeft az nu al 5 verlies punten.
Want als ik mij niet vergis heeft az nu al 5 verlies punten.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

Als ik het me goed herinner, had AZ tegen de kleintjes de meeste punten van de top 3, maar in de onderlingen wedstrijden met Ajax, PSV en Feyenoord het minstBertje schreef:AZ verloor afgelopen seizoen ook gewoon punten tegen dergelijke tegenstanders, hoor. Anders hadden ze aan het einde van de rit gewoon 85 punten gehad.
I think I lost my fucking headache
-
Het gebrek aan slimheid/ervaring gaat ze opbreken. Arveladze was zo belangrijk vorig jaar en wat hebben ze ervoor teruggekocht? Alleen maar jonge talenten. Het is misschien wel slim om ze "op de groei" te halen, maar het elftal is wel degelijk verzwakt. Niet voor niets wilde AZ Makaay hebben in de zomer.
Tja, als De Zeeuw 'sluwer' blijkt dan Gabri, waar is die ervaring dan goed voor?GangstaRiB schreef:Het gebrek aan slimheid/ervaring gaat ze opbreken. Arveladze was zo belangrijk vorig jaar en wat hebben ze ervoor teruggekocht? Alleen maar jonge talenten. Het is misschien wel slim om ze "op de groei" te halen, maar het elftal is wel degelijk verzwakt. Niet voor niets wilde AZ Makaay hebben in de zomer.
-
Ik ben zeker niet kapot van Gabri en ik vergelijk Ajax ook niet met AZ. Ik constateer dat ze vorig jaar met Arveladze een stuk onberekenbaarder waren dan dit jaar. Shota was een oude speler, maar had zoveel sluwheid en slimheid dat niet terug te kopen is.Bertje schreef:Tja, als De Zeeuw 'sluwer' blijkt dan Gabri, waar is die ervaring dan goed voor?GangstaRiB schreef:Het gebrek aan slimheid/ervaring gaat ze opbreken. Arveladze was zo belangrijk vorig jaar en wat hebben ze ervoor teruggekocht? Alleen maar jonge talenten. Het is misschien wel slim om ze "op de groei" te halen, maar het elftal is wel degelijk verzwakt. Niet voor niets wilde AZ Makaay hebben in de zomer.
AZ moet uitkijken dat ze niet roomser dan de paus willen gaan voetballen. Martens, Dembele, Donk zijn allemaal keurige voetballers maar er wordt meer gevraagd dan alleen maar technische hoogstandjes.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik wel, het combinatiespel wil nog niet helemaal lukken en daarbij is er een dramatisch transferbeleid gevoerd. Ik vond de berichten voor het seizoen die AZ uitriepen tot 'winnaar' van de transfers dan ook erg lachwekkend...
AZ verkoopt de slimste aanvaller en meest ervaren speler en leider van het team, waarna men ook maar de topscoorder verkoopt. In ruil daarvoor koopt men voor de verandering alleen talentvolle spelers die alles nog waar moeten maken, waarbij we nu al kunnen constateren dat het geen toeval was dat oa PSV Ari afteste en dat geen enkele Serie A club Pelle wilde hebben. Ook was al lang duidelijk dat Dembele een geweldenaar, maar geen topscoorder is.
Oftewel, AZ verkoopt 2 spelers die wel kunnen scoren en haalt er spelers voor terug die niet tot nauwelijks kunnen scoren. En dan wordt het lastig.
AZ verkoopt de slimste aanvaller en meest ervaren speler en leider van het team, waarna men ook maar de topscoorder verkoopt. In ruil daarvoor koopt men voor de verandering alleen talentvolle spelers die alles nog waar moeten maken, waarbij we nu al kunnen constateren dat het geen toeval was dat oa PSV Ari afteste en dat geen enkele Serie A club Pelle wilde hebben. Ook was al lang duidelijk dat Dembele een geweldenaar, maar geen topscoorder is.
Oftewel, AZ verkoopt 2 spelers die wel kunnen scoren en haalt er spelers voor terug die niet tot nauwelijks kunnen scoren. En dan wordt het lastig.
-
Klopt Base, vooral Ari valt me heel erg tegen. Pelle, daar had ik vantevoren al m'n vraagtekens bij. AZ moet het gaan hebben van het (toch wel) uitstekende middenveld met scorend vermogen. Cziommer, Martens en De Zeeuw pikken hun doelpuntjes wel mee. En het blijft eeuwig zonde dat Dembele maar niet lijkt te kunnen scoren. Als je die gast leert scoren heb je een exacte kopie van Henry.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ze worden al bang voor komend weekend :
Van Gaal angstig voor thuisduel met Ajax
PORTO - Louis van Gaal ziet de competitiewedstrijd van zondag tegen Ajax met enige angst tegemoet. „Veel spelers klagen over blessures”, zei de trainer van AZ donderdag in Portugal na de met 1-0 gewonnen wedstrijd tegen FC Paços de Ferreira voor de UEFA Cup.
Moussa Dembélé (heup), Kemy Agustien (lies), Barry Opdam (knie), Boy Waterman (rug) en Graziano Pellè (lies) klaagden na afloop over pijn. „En Demy de Zeeuw was total loss”, voegde Van Gaal er nog aan toe. „Het veld was dramatisch. Het is afwachten hoe mijn spelers er vrijdag voorstaan.”