PSV 2007 - 2008
Escudé natuurlijk.Thomas schreef:En welke centrumverdediger zou je dan graag willen hebben?Harm schreef:maar hopelijk kunnen ze Sevilla verleiden tot de verkoop/ verhuur van één van hun topverdedigers. Volgens mij hebben ze 6 centrale verdedigers.

BN De StemGeen poespas, geen branie -
door Frank van den Heuvel
Zaterdag 25 augustus 2007 - VOETBAL - De nieuwe ervaringen volgden elkaar in de voorbije zomer snel op voor Mike Zonneveld. Veel tijd om te genieten was er niet. "Maar na de finale van het toernooi in Moskou stond ik toevallig even naast Bas Roorda. We hadden net van Real Madrid gewonnen, iedereen had een goed gevoel. We keken elkaar eens aan en zeiden: 'Zo, dit maak je niet mee bij FC Groningen of NAC'. Dat is zo'n moment dat je er even bij stilstaat.".
In Moskou speelde Mike Zonneveld alle wedstrijden, zoals hij eigenlijk vanaf dag één van de voorbereiding zeker is van zijn stek aan de linkerkant. Hij lijkt weinig tijd nodig te hebben om zich aan te passen. Zonneveld klampt gemakkelijk aan. Maar verwacht van hem geen borstklopperij of grote woorden. Het gaat 'redelijk' en 'wel aardig'. "Laat anderen maar oordelen of ik het goed doe." Het is zijn Noordwijkse volksaard, zegt hij. "Noordwijkers hebben de naam dat ze rustig zijn. Geen poespas, geen branie." Belangrijker reden voor zijn frisse nuchterheid in de gekke wereld van het voetbal is misschien nog wel dat Zonneveld waardeert wat hij heeft. Op zijn 24e had hij al vier knieoperaties achter de rug. Bijna twee volle seizoenen - een bij NEC, een bij NAC - gingen in rook op. Daarom wordt hij op zijn 26e nog altijd als een talent beschouwd; de ontbolstering is nog niet voltooid. "Misschien had ik eerder bij een topclub gezeten als ik geen zware blessures had gehad", zegt hij. "Misschien ook niet. Ik vraag mezelf dat nooit af. Heeft geen zin. Ik ben nu 26, een mooie leeftijd toch om een kans te krijgen bij een club als PSV." Tijdens de lange, zware revalidaties heeft Zonneveld nooit getwijfeld over zijn toekomst als profvoetballer. "Ik was 21 toen ik mijn kruisband scheurde. Het ging goed bij NEC, ik zat bij Jong Oranje. Dan komt zo'n blessure hard aan, maar ik zat nooit bij de pakken neer."
Velen twijfelden aan een rentree. "Die komt nooit meer terug, hoorde je dan. Maar hoe harder ze dat riepen, hoe meer ik wilde laten zien dat het wel kon." Na zijn verloren jaar bij NAC volgde inderdaad het beste uit zijn loopbaan. Afgelopen voorjaar meldden Feyenoord en PSV zich voor de linkspoot. Hij koos voor PSV, waar hij op de linksbackpositie speelt, terwijl hij toch vooral een middenvelder is. "De trainer was daar duidelijk over en het is ook volstrekt geen probleem voor me. Ik heb bij NEC als back gespeeld en ook bij NAC. De automatismen zijn snel teruggekomen. Linksback spelen bij PSV vraagt ook om een andere invulling dan bij NEC en NAC. Hoe vaak speelt de tegenstander met drie spitsen? Er wordt hier ook aanvallend veel van een linksback verwacht." En dat ligt hem wel. Bij zijn competitiedebuut voor PSV scoorde hij de 0-2. "De drie punten zijn het belangrijkste, maar natuurlijk was dat doelpunt leuk voor mezelf."
Die slotfase in Almelo haalt hij aan als willekeurig voorbeeld van het verschil tussen top en subtop. "Als NAC of NEC hadden we in een toch moeilijke uitwedstrijd bij Heracles misschien genoegen genomen met een 0-0. Bij PSV is dat onvoldoende. PSV moet winnen, elke week, elke wedstrijd."
Geen poespas, geen branie? Komt dan ook bij Ajax vandaan.

Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Je hebt wel heel goed naar de commentator van RTL geluisterd. Op het moment dat Afellay zo tekeer ging waren er nog helemaal niet zoveel overtredingen op Afellay voorbij gekomen. De overtreding van Lens waar Afellay zich over beklaagde stelde ook niets voor.
Hoe dan ook, ik vind het gewoon opvallend dat net na een week waarin er veel lovende woorden zijn uitgesproken over zo'n jongen, hij tof tekeer gaat tegen de scheidsrechter. We hebben het zelf ook wel eens met Sneijder gezien. Het is nogal typisch.
Hoe dan ook, ik vind het gewoon opvallend dat net na een week waarin er veel lovende woorden zijn uitgesproken over zo'n jongen, hij tof tekeer gaat tegen de scheidsrechter. We hebben het zelf ook wel eens met Sneijder gezien. Het is nogal typisch.
Ach Thomas, hou toch op. Afellay wordt continue tegen zijn enkels aangetrapt. Ik heb ik die kleine samenvatting al minimaal 4 keer zo'n tik gezien.
Tel daarbij de tikken die hij vorige week heeft gehad en je krijgt zo'n reactie. Als Van Egmond dat zo zwak in zijn schoenen staat dat hij voor die opmerkingen van Afellay wel geel geeft...
Het gaat me nog niet eens zozeer om de hardheid van de overtredingen, maar wel de hoeveelheid.
Vraag eens aan Van Basten wat die van al die tikken tegen zijn enkels vond...
Tel daarbij de tikken die hij vorige week heeft gehad en je krijgt zo'n reactie. Als Van Egmond dat zo zwak in zijn schoenen staat dat hij voor die opmerkingen van Afellay wel geel geeft...
Het gaat me nog niet eens zozeer om de hardheid van de overtredingen, maar wel de hoeveelheid.
Laatst gewijzigd door Frank op za aug 25, 2007 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 15/16
Natuurlijk krijgt hij tikken, maar dat overkomt de beste spelers van iedere ploeg hoor. Daar moet je als topspeler tegen kunnen. De blessuregevoeligheid van Afellay is echt niet alleen op te schrijven aan het aantal overtredingen dat er op hem gemaakt wordt. Hij heeft er al jaren last van. Daarnaast zal Koeman hem een tijd terug niet voor niets hebben beschuldigd van aanstellerigheid.Frank schreef:Ach Thomas, hou toch op. Afellay wordt continue tegen zijn enkels aangetrapt. Ik heb ik die kleine samenvatting al minimaal 4 keer zo'n tik gezien.
Ik heb Afellay in deze wedstrijd niet veel tikken zien krijgen tot het moment dat hij zo tekeer ging. En de tik van Lens zelf was al helemaal onschuldig.
Hou toch op. Die Affelay bleef maar doorschreeuwen, en dat waren echt geen kleine woordjes hoor. Sneijder is gewoon een keer van het veld gestuurd (indirect 2xgeel) voor een enkel woordje. Deze gele kaarten aanvechten is simpelweg onmogelijk.Frank schreef:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Tikken????????? Bekijk eens een wedstrijd (2006-2007) waarin Wesley S. meedeed. Het eerste kwartier kreeg hij meer schoppen te verwerken dat affelay in het hele seizoen!
Vorig seizoen Ajax - psv. affellay was niet geblesseerd, maar werd al in de eerste helft gewisseld, OMDAT HIJ NIETS IN TE BRENGEN HAD.
Wordt affellay de nieuwe drente? Moet hij als "marionet' een grote club zien te vinden?
@ frank
Vergelijk a.u.b. nooit meer, op welke wijze dan ook, Marco van Basten met affellay. Je hebt MvB waarschijnlijk nooit zien voetballen, je weet niet wat je hebt gemist. Een tweede MvB loopt nu niet rond in Nederland!
Vorig seizoen Ajax - psv. affellay was niet geblesseerd, maar werd al in de eerste helft gewisseld, OMDAT HIJ NIETS IN TE BRENGEN HAD.
Wordt affellay de nieuwe drente? Moet hij als "marionet' een grote club zien te vinden?
@ frank
Vergelijk a.u.b. nooit meer, op welke wijze dan ook, Marco van Basten met affellay. Je hebt MvB waarschijnlijk nooit zien voetballen, je weet niet wat je hebt gemist. Een tweede MvB loopt nu niet rond in Nederland!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Zo, een dikke overwinning van PSV
De 2 kansen die NEC kreeg waren echter meteen erg grote kansen, maar gelukkig heeft PSV Gomes
Verder geen grootse wedstrijd van PSV. Leuk dat Lazo er meteen 2 maakt (met dank aan Babos voor de eerste) en dat Fagner ook scoorde bij zijn thuisdebuut, de goal van Bakkal was overigens een mooie.
Afellay heeft al heel wat meer bewezen dan Drenthe en hij is nu een dragende en belangrijke speler bij PSV. Alleen is hij fysiek niet de sterkste en krijgt hij door zijn manier van spelen veel aanslagen te verwerken, dat hij dan een keer uitvalt richting de scheids kan ik begrijpen. De gele kaart leek me wel terecht.
Hij heeft het over de vele aanslagen die de enkels van Afellay iedere wedstrijd te verduren hebben, zoals ook Van Basten daar last van had. En dat kwam zijn enkel niet echt ten goede...Frank trekt nergens de vergelijking tussen de speler Afellay en de speler Van Basten.

De 2 kansen die NEC kreeg waren echter meteen erg grote kansen, maar gelukkig heeft PSV Gomes

Verder geen grootse wedstrijd van PSV. Leuk dat Lazo er meteen 2 maakt (met dank aan Babos voor de eerste) en dat Fagner ook scoorde bij zijn thuisdebuut, de goal van Bakkal was overigens een mooie.
Hahaha, wat een onzin.Demosthenes schreef:Wordt affellay de nieuwe drente? Moet hij als "marionet' een grote club zien te vinden?
Afellay heeft al heel wat meer bewezen dan Drenthe en hij is nu een dragende en belangrijke speler bij PSV. Alleen is hij fysiek niet de sterkste en krijgt hij door zijn manier van spelen veel aanslagen te verwerken, dat hij dan een keer uitvalt richting de scheids kan ik begrijpen. De gele kaart leek me wel terecht.
Heb jij wel gelezen wat Frank zei ?Vergelijk a.u.b. nooit meer, op welke wijze dan ook, Marco van Basten met affellay. Je hebt MvB waarschijnlijk nooit zien voetballen, je weet niet wat je hebt gemist. Een tweede MvB loopt nu niet rond in Nederland!
Hij heeft het over de vele aanslagen die de enkels van Afellay iedere wedstrijd te verduren hebben, zoals ook Van Basten daar last van had. En dat kwam zijn enkel niet echt ten goede...Frank trekt nergens de vergelijking tussen de speler Afellay en de speler Van Basten.
Sjonge, jonge het is echt moeilijk om dingen te lezen zoals ze er staan en er geen eigen interpretatie in te leggen...
Nee Beloki, ik schrijf nergens dat ik de gele kaart van Afellay aanvecht. Ik zeg alleen dat ik het wederom zwak van Van Egmond vind dat hij die gele kaart geeft, terwijl Afellay steeds gezocht wordt.
Nee Demo, ik vergelijk Afellay helemaal niet op kwaliteit van voetbal met (de blijkbaar Heilige) Van Basten (trouwens, ik ben van 1968 dus ik heb Van Basten echt wel zien spelen....). Ik geef alleen maar aan de Van Basten ook zo veel tegen de enkels aangetrapt is, en we weten allemaal hoelang zijn carriere geduurd heeft. Ik had ook Van Persie kunnen noemen, zie je hoeveel overtredingen die te verduren krijgt?
Nee Beloki, ik schrijf nergens dat ik de gele kaart van Afellay aanvecht. Ik zeg alleen dat ik het wederom zwak van Van Egmond vind dat hij die gele kaart geeft, terwijl Afellay steeds gezocht wordt.
Nee Demo, ik vergelijk Afellay helemaal niet op kwaliteit van voetbal met (de blijkbaar Heilige) Van Basten (trouwens, ik ben van 1968 dus ik heb Van Basten echt wel zien spelen....). Ik geef alleen maar aan de Van Basten ook zo veel tegen de enkels aangetrapt is, en we weten allemaal hoelang zijn carriere geduurd heeft. Ik had ook Van Persie kunnen noemen, zie je hoeveel overtredingen die te verduren krijgt?
Daar moet een speler mee leren omgaan. De Nederlandse competitie is nog niets wat dat betreft. Vorig jaar had Sneijder hetzelfde probleem, die werd keer op keer neergemaaid. Op een gegeven moment hield hij het niet meer en deed hij een tyfushondje, met als gevolg dat hij het gedaan had.Frank schreef:Nee Beloki, ik schrijf nergens dat ik de gele kaart van Afellay aanvecht. Ik zeg alleen dat ik het wederom zwak van Van Egmond vind dat hij die gele kaart geeft, terwijl Afellay steeds gezocht wordt.
Zo gaat dat nu eenmaal. Afellay kan goed voetballen maar het is een papjochie dat snel een pijntje heeft. Dat weten de tegenstanders ook.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik gaf ook alleen maar antwoord op de vraag van Thomas, verder niets.joey schreef:Daar moet een speler mee leren omgaan. De Nederlandse competitie is nog niets wat dat betreft. Vorig jaar had Sneijder hetzelfde probleem, die werd keer op keer neergemaaid. Op een gegeven moment hield hij het niet meer en deed hij een tyfushondje, met als gevolg dat hij het gedaan had.Frank schreef:Nee Beloki, ik schrijf nergens dat ik de gele kaart van Afellay aanvecht. Ik zeg alleen dat ik het wederom zwak van Van Egmond vind dat hij die gele kaart geeft, terwijl Afellay steeds gezocht wordt.
Zo gaat dat nu eenmaal. Afellay kan goed voetballen maar het is een papjochie dat snel een pijntje heeft. Dat weten de tegenstanders ook.
Afellay weet ook heus wel dat hij zich er beter tegen moet wapenen. Daar is hij ook mee bezig, er stond pas geleden ergens een interview met hem (ik weet niet meer waar, dus geen bronvermelding), waarin hij aangaf dat hij steeds beter aan ging voelen als er weer zo'n overtreding tegen hem aan zat te komen.
Als ik het me goed herinner stond er iets van "Ik voel steeds beter aan wanneer er weer iemand een overtreding wil maken en dan spring ik op om de tackle te ontwijken. Dan hoor je de tegenstander zeggen: "maar ik raakte hem toch niet" en dan denk ik: als ik niet omhoog was gesprongen, had ik nu in de wao gezeten".