Het (dis)functioneren van scheidsrechters...

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

T82

Re: Het (dis)functioneren van scheidsrechters...

Bericht door T82 »

Hij trapt niet.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Vanaf 2:40: http://www.youtube.com/watch?v=O6uFyGMNr34

Beweer dan maar eens dat hij inkomt op Lensky niet ook nog eens z'n been verder omhoog haalt om hem harder te raken. :smallgrin.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Haha dat is een doelbewuste aanslag inderdaad. Gewoon Rood.
Frank

Bericht door Frank »

Buiten het feit dat Lurling inderdaad een etter is (al sinds zijn tijd bij FC Den Bosch) die nooit eens naar zich zelf kijkt en altijd ontkent dat hij ook maar iets verkeerd heeft gedaan (hetzelfde gaat trouwens op voor Maaskant), is het gewoon een terechte rode kaart. Daar hoef ik de beelden niet meer voor terug te zien.

En weet jij (@T82) wat Penders tegen Kuipers heeft geroepen? Hoe weet je anders of die gele kaart ook onterecht was?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
T82

Bericht door T82 »

Hier gaan we niet uit komen...

Bij dezen is dit topic geopend voor alle discutabele beslissingen van zondag 21 februari 2010!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Hoeladans schreef:Ik vond de overtreding van Lurling een gele kaart waard, en niets meer.
Ik vond het ook wel meevallen, op het eerste gezicht. De commentator ook trouwens. Maar de scheids stond er dicht op, wellicht zag hij beter dan ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Frank

Bericht door Frank »

Aan de strafmaat te zien was de KNVB het er mee eens dat het gewoon rood was.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric »

De Pers schreef:Voetbal Bas Nijhuis uit Enschede analyseert FC Twente voor televisieprogramma

Jacht op arbiters geopend

Door: Stephan Wageman
Gepubliceerd: vandaag 00:56
Update: vandaag 01:01

Ajax en PSV hekelen de arbitrage in Nederland die te veel op de hand van FC Twente zou zijn. Slechte verliezers of hebben ze gelijk?

Nu de ontknoping van de titelstrijd nadert, neemt de spanning bij de drie kampioenskandidaten toe. Bij Ajax en PSV, voorlopig de verliezers, is er steeds meer onvrede over de arbitrage die volgens hen te veel Twents gekleurd zou zijn.

Fred Rutten en Martin Jol laten geregeld optekenen dat de scheidsrechters veelvuldig in hun nadeel fluiten. De PSV-coach kreeg voor zijn uitlatingen na de verloren wedstrijd tegen NAC Breda (2-1) zelfs een voorwaardelijke schorsing van de tuchtcommissie van de KNVB. Hij vertelde dat assistent-scheidsrechter Patrick Gerritsen (woonplaats: Enschede) hem voor de wedstrijd had verteld dat de arbitrage wel ‘erg Twents gekleurd’ was. Arbiter van die dag was Eric Braamhaar (woonplaats: Enter) en volgens de PSV-coach had zijn ploeg de wedstrijd verloren wegens dubieuze beslissingen van de leidsman.

Allemaal kinderachtige aantijgingen, vond ook directeur betaald voetbal Henk Kesler (woonplaats: Enschede) die beide trainers keihard aanpakte en het ‘provinciaal gezeur’ noemde.

Verontwaardiging

Toch is er in Amsterdam en Eindhoven steeds meer verontwaardiging over het scheidsrechterskorps. Zeker nu er beelden worden bestudeerd van arbiter Bas Nijhuis (woonplaats: Enschede) die voor de regionale omroep RTV Oost bij het programma En Dan Nog Even Dit geregeld aan tafel schuift als sportanalist. Hij geeft daar óók zijn mening over FC Twente.

Wie de uitzendingen met Nijhuis, hij heeft een eigen rubriek, Het Hoekje van Bas, terugziet, begrijpt enigszins de verbazing. In de aflevering van 30 december 2009 spreekt de scheidsrechter over het succes van FC Twente. Opvallend is dat hij dat soms in de we-vorm doet. ‘We hebben de halve finale van de beker gehaald’, zegt hij onder meer. In andere afleveringen gaat hij in op Wout Brama die voor Oranje is geselecteerd. ‘Dat is fantastisch voor Brama. Het geeft aan dat FC Twente op de kaart staat.’ Ook vindt Nijhuis dat ‘het fantastisch voor FC Twente zou zijn als Blaise N’Kufo scout voor de club in de Verenigde Staten wordt’, vindt hij ‘dat het FC Twente-publiek meer respect voor N’Kufo moet opbrengen’ en is hij van mening dat het ‘fantastisch nieuws is voor FC Twente nu Steve McClaren heeft bijgetekend.’ Ook heeft Nijhuis nog een mening over de Slowaakse vleugelaanvaller Miroslav Stoch. ‘Ik kan me niet voorstellen dat hij van FC Twente naar Ajax of PSV zal vertrekken.’

Nijhuis zelf wil niet reageren op de opborrelende irritatie bij Ajax en PSV, ook wil hij geen mening geven of het voor een scheidsrechter gepast is om op tv uitgerekend FC Twente te analyseren. Opmerkelijk is dat hij in het programma wél een opinie heeft over uitlatingen van Ajax en PSV betreffende de arbitrage. ‘Het is te gek voor woorden. De spanning neemt toe. Bij spelers en trainers, en je ziet wat er gebeurt. Die gasten staan onder zó’n druk. (...) Wij scheidsrechters staan ook netjes voor een camera, roepen ook geen rare dingen. Er moet een gedragscode komen, zodat dit niet gebeurt.’

De KNVB ziet geen kwaad in de bijbaan van Nijhuis. Voorlichtster Marloes van der Laan: ‘We hebben deze activiteiten besproken met Bas. We hebben afspraken gemaakt over zijn media-optredens en dat is tot onze tevredenheid. Wat die afspraken precies zijn, houden we onder elkaar.’
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"
Baseman

Bericht door Baseman »

Commissie: Vertonghen had rood moeten krijgen

De technische commissie van de scheidsrechters heeft gisteren tijdens de scheidsrechtersbijeenkomst de handsbal van Jan Vertonghen tot voorbeeld gebruikt voor waar de scheidsrechters extra op moeten letten de komende tijd. Vertonghen had rood moeten krijgen in plaats van geel omdat hij volgens de letter van de spelregels een scoringskans ontnam.

http://www.telegraaf.nl
Gaat lekker met de scheidsrechters in Nederland...ze missen nogal veel (penalty's met name, maar ook elleboogstoten), ze geven regelmatig de verkeerde kaart en er valt totaal geen lijn te ontdekken in hun fluiten.
Lionel

Bericht door Lionel »

Vond het geen rood...
IK GELOOF!!!!!!
Rooie

Bericht door Rooie »

Maar blijkbaar is het volgens de regeltjes wel een rode kaart. Jij weet (en vindt) dat niet, ik weet dat niet en het gros van de scheidsrechters ook niet. Zulke situaties lijken me trouwens moeilijk te objectiveren: opzet/geen opzet, directe kans ontnemen?, etc.

Scheidsrechters klagen dat er veel over ze wordt gepraat: Klopt, maar ze doen er zelf vrolijk aan mee door dit soort dingen uit te laten lekken en commentaar te geven over tuchtrechtelijke zaken voordat ze behandeld zijn.
LucaS

Bericht door LucaS »

Bizar, Vertonghen maakt niet bewust hands. Als je daar al rood voor moet geven. Bovendien kan je twisten over die kans, de hoek voor Koevermans was wel erg scherp, een beetje keeper laat zich van daar niet verrassen.
I think I lost my fucking headache
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Zo ver ik weet geven scheidsrechters ook alleen maar rood als met de hand een zekere goal wordt voorkomen. Zonder de handsbal van Vertonghen had Koevermans dat nog maar eens moeten laten zien.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Wat is dat, een zekere goal? Zelfs van één meter kun je de bal nog overschieten.

Die technische commissie zal het wel weten.
Het stinkt aan alle kanten!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Handsbal op de doellijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Zoals Danny Blind tegen Bayern thuis in 1995? :hypocrite.gif:

Volgens mij zijn de regels niet duidelijk genoeg. Altijd maar die discussies.
Het stinkt aan alle kanten!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Een regel die dingen aan de interpretatie van een scheidsrechter overlaat is per definitie gedoemd te mislukken. Zo krijg je nooit een eenduidig beleid. Dat is net zo als met de discussie over wel of niet deelnemen aan het spel in geval van een buitenspel situatie.

Een regel moet maar op één manier uit te leggen zijn. Dan kun je hem gewoon toepassen en is er hooguit discussie als een scheidsrechter iets gewoon niet ziet.
Nil volentibus arduum
Baseman

Bericht door Baseman »

Ik vond de handsbal van Vertonghen ook geen rode kaart trouwens, al hoopte ik er natuurlijk wel op.
Maar ik begrijp dit voorbeeld ook niet zo goed, ze hadden beter de overtreding van Alderweireld op Bakkal als voorbeeld kunnen gebruiken. Dat had wel een rode kaart moeten zijn.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik vind het overigens echt volstrekt belachelijk dat Luinge door de KNVB wordt geforceerd om te stoppen.
Beloki

Bericht door Beloki »

En dan krijgt hij ook nog te horen dat ´de competitie ook wel doorgaat zonder Luinge´. Wat kunnen ze dat bij de KNVB ook altijd zo heerlijk tactisch aanpakken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Walgelijke organisatie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Fouten komen arbiter Vink duur te staan
Pieter Vink komt komend weekend niet in actie in de Eredivisie. De arbiter is door de KNVB van de lijst geschrapt vanwege zijn foutieve beslissingen in het duel tussen AZ en FC Twente (1-0).

TC/Tubantia kreeg van de KNVB te horen dat de bond niet te spreken is over het optreden van Vink in Alkmaar. Als 'straf' mag Vink komende zondag geen wedstrijd fluiten in de Eredivisie.

In het duel met AZ weigerde Vink FC Twente tot twee keer toe een strafschop toe te kennen. Met name een handsbal van Simon Poulsen, hij blokkeerde een kopbal van Blaise N'Kufo met zijn arm, zorgde na afloop voor veel opschudding.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Die Kesler loopt echt stroef uit zijn nek te lullen over Luinge zeg.
Vervelende vent. "als je ouder wordt wordt je niet altijd beter." (iets in die strekking).

Ik zou zeggen... trek het jezelf aan en ga weg... mafkikker.
Beloki

Bericht door Beloki »

Luinge was ook echt kwaad toen hij de uitzending binnenbelde. En terecht. Ik vond het bijna zwartmakerij van Kesler.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Ik ben er op een gegeven moment ingevallen hoor, maar volgens mij was zijn excuus (mede excuus... laat ik het zo zeggen) dat Luinge weg moest omdat hij laag in de peilingen stond in de interne organisatie....

Toen bleek dat daar over getwijfeld werd, vond meneer Kesler dat geen issue, want hij kwam niet terug op zijn besluit.

Laat ik dan denken dat "het laag staan op die lijst" helemaal geen reden was, want anders zou je het onderzoeken ener nog op terug kunnen komen, maar dat wilde hij zeker niet.

Scheidsrechters krijgen tegenwoordig (slim bedacht) tijdelijke contracten). Is veel makklijker om die lui te ontslaan.

We hebben namelijk veel betere lopen. Zie Vink
Plaats reactie