Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Sporza.be is ook wel positief. Dat is in ieder geval iets om je aan vast te klampen.
Ik heb ook liever Dolberg dan Boadu. En die jongen die naar Feyenoord gaat ken ik niet maar dat lijkt me ook geen hoogvlieger.
Nil volentibus arduum
In die tijd toen Dolberg weg ging bij Ajax was ik blij toe Had een soort haat/liefde verhouding Maar kan uit het niets iets open breken en soms weken niets presteren. 
Nu.nl (via Telegraaf) meldt het ook:
Ajax stap dichter bij Dolberg
Daar is het Kasper Dolberg-nieuws! Ajax schijnt een akkoord op hoofdlijnen te naderen met Anderlecht. Het zou gaan om een deal van zo'n 10 miljoen euro. Over de bonussen wordt naar verluidt nog gesproken. Dolberg is volgens verschillende bronnen overigens al medisch gekeurd. Het papierwerk moet wel voor 0.00 uur in orde worden gemaakt. (Bron: De Telegraaf)
Ajax stap dichter bij Dolberg
Daar is het Kasper Dolberg-nieuws! Ajax schijnt een akkoord op hoofdlijnen te naderen met Anderlecht. Het zou gaan om een deal van zo'n 10 miljoen euro. Over de bonussen wordt naar verluidt nog gesproken. Dolberg is volgens verschillende bronnen overigens al medisch gekeurd. Het papierwerk moet wel voor 0.00 uur in orde worden gemaakt. (Bron: De Telegraaf)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marcel schreef: di sep 02, 2025 7:41 pm Volgens Sporza is het rond. https://sporza.be/nl/2025/09/02/op-weg- ... 822386625/
10 miljoen. Toch een vooruitgang tov Brobbey denk ik.
Vandaar dat ze voor Brobbey het dubbele betalen.
We verkopen een van onze laatste spelers met transferwaarde en halen er iemand voor terug zonder transferwaarde.
Sportief gezien denk ik dat hij met een beetje geluk af en toe iets leuks kan doen, maar de concurrentiestrijd met Weghorst zal zwaar voor hem worden.
Vanavond nog wilde hij alleen huren. Natuurlijk ging hij overstag bij gebrek aan een alternatief.Goed hè? Kroes heeft precies betaald wat Anderlecht dagen terug ook al vroeg (vlgs de media dan)
Even afwachten of ze het voor elkaar krijgen, de sukkels.Na uren aan onderhandelen, zijn Ajax en Anderlecht er nu in grote lijnen uit over een transfersom van tien miljoen euro voor Dolberg. Net als De Telegraaf meldt het AD dat de clubs het wel nog over belangrijke details eens moeten, waaronder de precieze invulling van de bonussen. Dat terwijl de transfermarkt nog maar enkele uren open is en ook al het papierwerk nog afgerond moet worden. Volgens het AD is het daardoor nu 'alle hens aan dek' in de Johan Cruijff Arena.
De clubleiding van Ajax heeft vertrouwen in een goede afloop, maar vanuit Amsterdam klinken er ook geluiden dat het 'zeer spannend' gaat worden om alles voor middernacht helemaal rond te krijgen.
De transfer is fantasieloos en ze maken er ongetwijfeld weer een zooitje van. Allemaal weer veel te laat en slecht onderhandeld.
Vanuit dat perspectief weer typisch Ajax.
Maar als ik puur naar de spelers kijk. Dan denk ik dat Dolberg beter past bij Ajax. Verdient waarschijnlijk een stuk minder dan Brobbey en je houdt uiteindelijk nog 10 a 15 miljoen in je zak. Wat dat betreft gaan we er zeker niet op achteruit. Het had ook Boadu kunnen worden... dus het valt dan nog mee.
Vanuit dat perspectief weer typisch Ajax.
Maar als ik puur naar de spelers kijk. Dan denk ik dat Dolberg beter past bij Ajax. Verdient waarschijnlijk een stuk minder dan Brobbey en je houdt uiteindelijk nog 10 a 15 miljoen in je zak. Wat dat betreft gaan we er zeker niet op achteruit. Het had ook Boadu kunnen worden... dus het valt dan nog mee.
Ach ja, het kan altijd erger. 
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inan van AD:
Transfer Dolberg is (mits t lukt) vandaag enige bij Ajax
- Alders wil zelf blijven/van Setford kwam Ajax niet af
- En over sympathieke Noslin, die bij ESPN vragen over Ajax kreeg: Ajax checkte vandaag of ie haalbaar is, maar Lazio mag niet kopen en wil daarom niet verkopen
Transfer Dolberg is (mits t lukt) vandaag enige bij Ajax
- Alders wil zelf blijven/van Setford kwam Ajax niet af
- En over sympathieke Noslin, die bij ESPN vragen over Ajax kreeg: Ajax checkte vandaag of ie haalbaar is, maar Lazio mag niet kopen en wil daarom niet verkopen
Zou echt de blunder van de eeuw zijn hoor als dit niet op tijd klaar isYopii schreef:
Even afwachten of ze het voor elkaar krijgen, de sukkels.
I think I lost my fucking headache
- Cluijffert
In dat geval een van de vele blunders van de afgelopen maanden hoor.
Ik verbaas me wat betreft >dit< ajax echt helemaal nergens meer over. Wat mij betreft is ajax diep, heel diep door een bodem gezakt - lager dan wat ik ooit met deze club heb meegemaakt (en dat is sinds eind jaren 70 een hoop hoor).
Ik verbaas me wat betreft >dit< ajax echt helemaal nergens meer over. Wat mij betreft is ajax diep, heel diep door een bodem gezakt - lager dan wat ik ooit met deze club heb meegemaakt (en dat is sinds eind jaren 70 een hoop hoor).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Blijkbaar gelukt. Poeh.
Schande dit
-
GangstaRiB
Ajax koopt Dolberg. PSV koopt Boadu. Feyenoord iemand uit Spanje. Het is wel triest allemaal hè? Allen b garnituur.
Whitey on the moon.
- Jinne
- Site Admin
'Objectief' geen goede spelers deze keer? 
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Van die drie hebben we de duurste maar ook wel de beste optie denk ik.
We gaan zien wat hij weet te brengen. En vooral ook hoe hij het in het elftal past. Laten we dat niet vergeten. Je ziet het de afgelopen wedstrijden ook bij Weghorst. Die heeft werkelijk niet één bruikbare voorzet gehad vanaf de vleugels. Met al die tengere mannetjes van ons die met de bal aan de voet naar binnen komen. En om een spits in het spel te betrekken zullen we het middenveld toch ook maar gewoon min of meer fatsoenlijk moeten gaan bezetten. Het is maar een ideetje.
We gaan zien wat hij weet te brengen. En vooral ook hoe hij het in het elftal past. Laten we dat niet vergeten. Je ziet het de afgelopen wedstrijden ook bij Weghorst. Die heeft werkelijk niet één bruikbare voorzet gehad vanaf de vleugels. Met al die tengere mannetjes van ons die met de bal aan de voet naar binnen komen. En om een spits in het spel te betrekken zullen we het middenveld toch ook maar gewoon min of meer fatsoenlijk moeten gaan bezetten. Het is maar een ideetje.
Nil volentibus arduum
Ja tuurlijkGangstaRiB schreef: wo sep 03, 2025 1:26 am Ajax koopt Dolberg. PSV koopt Boadu. Feyenoord iemand uit Spanje. Het is wel triest allemaal hè? Allen b garnituur.
Laatst gewijzigd door Toppie op wo sep 03, 2025 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cluijffert
Denk je werkelijk dat Kroes en Keitinga, in de paniek nadat Brobbey daadwerkelijk werd verkocht, daar nou serieus over hebben nagedacht?Marillion schreef: wo sep 03, 2025 7:05 am Van die drie hebben we de duurste maar ook wel de beste optie denk ik.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Mwah, een speler als Boadu kun je doorverkopen aan een Engelse laagvlieger, dat zal het idee zijn. Met al zijn technische beperkingen is hij wel een sterke jongen.GangstaRiB schreef: wo sep 03, 2025 1:26 am Ajax koopt Dolberg. PSV koopt Boadu. Feyenoord iemand uit Spanje. Het is wel triest allemaal hè? Allen b garnituur.
Dolberg kon zelfs voor die tien miljoen niet gemakkelijk een club vinden. Hij is technisch erg sterk, maar mist juist weer de power.
Dolberg is toch alleen in Dld mislukt? Er was een verval bij Nice als ik het goed begrepen heb, maar zijn 1e jaar daar was erg goed vlgs diezelfde bronnen. De fans van Anderlecht zijn erg boos dat hij is verkocht, dat zegt ook wel iets
I think I lost my fucking headache
- Cluijffert
Nou ja, hoewel de keuze voor een Dolberg wederom getuigd van een enorme creatieve armoede bij Kroes en de ajax- "scouting", heb ik bij hem bij voorbaat zeker niet het idee dat dit een kansloos verhaal is.
Maar goed, alles staat en valt bij of hij in zijn kracht wordt gebruikt door onze coach of dat Keitinga gewoon een centrale aanvaller in de punt van de aanval willen neerzetten en voor de rest verwachten dat dit automatisch dan wel goed komt met kansen en goals.
Maar goed, alles staat en valt bij of hij in zijn kracht wordt gebruikt door onze coach of dat Keitinga gewoon een centrale aanvaller in de punt van de aanval willen neerzetten en voor de rest verwachten dat dit automatisch dan wel goed komt met kansen en goals.
Afhankelijk van hoe hoog je de lat legt.
Na zijn eerste seizoen kreeg Ajax een megabod, iedereen dacht dat hij een topspits zou worden. Dat is er niet uitgekomen. Ik las ergens dat bij Anderlecht je hem de hele wedstrijd niet ziet en dan scoort hij opeens. Dat herken ik wel.
Na zijn eerste seizoen kreeg Ajax een megabod, iedereen dacht dat hij een topspits zou worden. Dat is er niet uitgekomen. Ik las ergens dat bij Anderlecht je hem de hele wedstrijd niet ziet en dan scoort hij opeens. Dat herken ik wel.
Dolberg had altijd een goed atletisch lichaam. Hij viel ook juist op jonge leeftijd op doordat hij sterk in de duels was. Als hij iets miste, dan was het eerder de drive, denk ik.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 8:47 amDolberg kon zelfs voor die tien miljoen niet gemakkelijk een club vinden. Hij is technisch erg sterk, maar mist juist weer de power.
In welke staat wij hem terugkrijgen zullen we moeten afwachten. Ik heb wel een zwak voor deze jongen, dat is op zich wel leuk. Ik hoop dat het niet te erg tegenvalt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Niemand was er destijds rouwig om dat hij vertrok. Hij was best irritant.
Als ik het me goed herinner was het destijds vooral dat er niet uitkwam waarvan we dachten dat het er wel in zat. Te flets, te passief. Dat werk.
Terwijl hij met name in het begin een paar keer geweldige dingen heeft laten zien waardoor we wel hoge verwachtingen hadden.
Terwijl hij met name in het begin een paar keer geweldige dingen heeft laten zien waardoor we wel hoge verwachtingen hadden.
Nil volentibus arduum