Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Spelen andere Jong varianten van Serie A clubs wel hoger? Want anders kan je aan dat lage niveau waar je actief bent niet zoveel doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Speelden zelf ook altijd Serie C. Juventus, Atalanta en Inter jeugd spelen nu nog altijd Serie C.
Vind ik ook. Die Beuker kickt er waarschijnlijk op om met Zlatan om de tafel te zitten. Schieten we weinig mee op.En ja het is allemaal van weinig risico, maar hebben we hier een probleem of lopen we hier überhaupt iets van risico? Alle tijd dat we steken in het halen van de zoon van Ibrahimovic leidt af van de vele andere problemen die er wel zijn.
Pff wat een aannames weer. Serie C, D, E, F, het maakt toch geen bal uit? Jong Ajax staat onderaan in de KKD, zoveel beter is dat niveau niet. Er is geen speler van dat team dat ook maar aan Ajax 1 mag denken. Als we andere spelers halen ligt die toch ook niet onder de loep in welke competitie die speelt? Blijkbaar zien ze iets in die jongen en wordt hij gehuurd, wordt het niks dan gaat hij weer weg. Niet meer of minder
Ik snap echt niet waarom er zo’n probleem van gemaakt wordt en waarom deze jongen zo vreselijk kritisch wordt benaderd nog voordat hij zijn schoenen heeft aangetrokken. Omdat hij Ibrahimovic heet?
Ik snap echt niet waarom er zo’n probleem van gemaakt wordt en waarom deze jongen zo vreselijk kritisch wordt benaderd nog voordat hij zijn schoenen heeft aangetrokken. Omdat hij Ibrahimovic heet?
Huh? Natuurlijk maakt het uit. Het is een indicatie van het niveau van de speler.Pff wat een aannames weer. Serie C, D, E, F, het maakt toch geen bal uit?
Boeit me niks, hij kost niks en krijgt 6 maanden om te overtuigen.
Nee niet echt. Het gaat er om of men potentie en groei in iemand zien. Dat is het hele idee van scouten op het niveau waar eredivisie clubs het van moeten hebben.Yopii schreef:Huh? Natuurlijk maakt het uit. Het is een indicatie van het niveau van de speler.Pff wat een aannames weer. Serie C, D, E, F, het maakt toch geen bal uit?
Talent X uit de derde divisie Kroatië, talent Y uit Noorwegen en talent Z uit de B2 van Zwolle. Allemaal een lager niveau maar ziet men de potentie in deze spelers om uit te groeien tot een volwaardig selectiespeler
ExactWP_Legend schreef:Boeit me niks, hij kost niks en krijgt 6 maanden om te overtuigen.
Dat maakt de deal inderdaad wel heel overzichtelijk en behoorlijk risicoloos.
Ik mis alleen wel een beetje het gevoel dat het ook echt kans van slagen heeft gezien zijn beperkte status en statistieken. En het is wel gewoon een plek in Jong Ajax waar ook een ander zich kan ontwikkelen. Daarom wil je dat perspectief wel zien. Anders laat je een jongen als Nash beter die minuten maken om in te schatten waar hij staat en wat zijn plan naar volgend seizoen moet zijn. Maar goed, ik weet ook wel dat ik slechts oordeel op statistieken en wat losse beelden. Hopelijk hebben ze het goed ingeschat en heeft hij echt potentieel. Het verschil zou moeten zijn dat Ibrahimovic sneller klaar zou moeten zijn, bijvoorbeeld om volgend seizoen Godts op te volgen of op zijn minst zijn backup te zijn.
Ik mis alleen wel een beetje het gevoel dat het ook echt kans van slagen heeft gezien zijn beperkte status en statistieken. En het is wel gewoon een plek in Jong Ajax waar ook een ander zich kan ontwikkelen. Daarom wil je dat perspectief wel zien. Anders laat je een jongen als Nash beter die minuten maken om in te schatten waar hij staat en wat zijn plan naar volgend seizoen moet zijn. Maar goed, ik weet ook wel dat ik slechts oordeel op statistieken en wat losse beelden. Hopelijk hebben ze het goed ingeschat en heeft hij echt potentieel. Het verschil zou moeten zijn dat Ibrahimovic sneller klaar zou moeten zijn, bijvoorbeeld om volgend seizoen Godts op te volgen of op zijn minst zijn backup te zijn.
Nil volentibus arduum
Godts opvolgen? Voorlopig niet, hoor.
Ik weet het niet, hoor. Er zit nogal wat tussen Antony en een speler uit de Serie D.
Ik vind dit heel vaag.
Dit blijkbaar onze nieuwe strategie.Een speler als Ibrahimovic wordt volgens Willaert alvast gehaald met het oog op het vertrek van een speler als Mika Godts. 'Dat wil niet zeggen dat Ibrahimovic nu is gehaald om in een halfjaar klaar te zijn voor het vertrek van Godts', voegt hij eraan toe. 'Het is meer zo dat Ajax in een situatie terecht is gekomen waarin het steeds moeilijker wordt om jonge spelers te halen die er meteen staan en kwaliteit bieden. In het verleden haalde Ajax spelers als Neres en Antony voor achttien of twaalf miljoen en die gingen dan voor veertig of tachtig miljoen weer weg.' 'Dat soort spelers, zoals Estevao bij Chelsea, worden door dat soort clubs al op zeventienjarige leeftijd voor tientallen miljoenen uit Brazilië gehaald', benoemt Willaert een belangrijke ontwikkeling. 'Ajax kan daar niet meer mee concurreren, dus moeten ze kijken in andere categorieën.'
Transferstrategie Ajax
De verslaggever noemt vervolgens één van die categorieën. 'Spelers die talentvol zijn en bij hun club nu niet op een spoor zitten dat ze heel waarschijnlijk in het eerste komen. Die kunnen ze dan middels een huurdeal met koopoptie laten ruiken aan het eerste. Ibrahimovic gaat meetrainen en in Jong Ajax zijn wedstrijden spelen. Dan gaan ze kijken in hoeverre ze hem in het Ajax-spel kunnen ontwikkelen.' 'Mocht het veelbelovend zijn, dan heb je kans dat ze in de zomer de optie lichten en hij in het jaar erna misschien nog helemaal niet de vaste linksbuiten van Ajax is, maar misschien het jaar daarna wel', schetst Willaert het toekomstbeeld. 'Zo willen ze gaan voorsorteren op het toekomstige vertrek van spelers.'
Ik weet het niet, hoor. Er zit nogal wat tussen Antony en een speler uit de Serie D.
Ik vind dit heel vaag.
Duidelijk dat men bij Ajax in de slachtofferrol kruipt: we kunnen geen goede spelers meer krijgen, enz. Dat lijkt me BS. PSV heeft geen groter budget, maar wel een aanmerkelijk beter team.
Er zit wel iets tussen Antony en een speler uit de Serie D.
Er zit wel iets tussen Antony en een speler uit de Serie D.
Het is natuurlijk niet meteen gezegd dat dit de strategie is voor alle toekomstige transfers hè?
Dat je moet proberen om er wat eerder bij te zijn snap ik op zich wel. In dit geval lijkt het gat echter wel erg groot. De hoop is dan dat die jongen weliswaar op Serie D niveau speelt maar dat het niet zijn daadwerkelijke niveau is en dat er veel ruimte is voor groei.
Uiteraard is het pure speculatie maar ik hou er een beetje het gevoel bij dat het een gokje is waarmee we ook de gunst van een makelaarskantoor proberen te winnen. Wat tegen die theorie spreekt is dat we op dit moment niemand binnen de organisatie hebben die zo'n relatie zou willen opbouwen. Vraag is dan wel. Hoe komen we nou in hemelsnaam dan wel bij deze jongen uit?
Dat je moet proberen om er wat eerder bij te zijn snap ik op zich wel. In dit geval lijkt het gat echter wel erg groot. De hoop is dan dat die jongen weliswaar op Serie D niveau speelt maar dat het niet zijn daadwerkelijke niveau is en dat er veel ruimte is voor groei.
Uiteraard is het pure speculatie maar ik hou er een beetje het gevoel bij dat het een gokje is waarmee we ook de gunst van een makelaarskantoor proberen te winnen. Wat tegen die theorie spreekt is dat we op dit moment niemand binnen de organisatie hebben die zo'n relatie zou willen opbouwen. Vraag is dan wel. Hoe komen we nou in hemelsnaam dan wel bij deze jongen uit?
Nil volentibus arduum
Jawel, Beuker.ik hou er een beetje het gevoel bij dat het een gokje is waarmee we ook de gunst van een makelaarskantoor proberen te winnen. Wat tegen die theorie spreekt is dat we op dit moment niemand binnen de organisatie hebben die zo'n relatie zou willen opbouwen
Aangeboden, neem ik aan.Hoe komen we nou in hemelsnaam dan wel bij deze jongen uit?
- peter
We gaan voor een jonge rechtsback van Santos. Zou gaan om een huurdeal met optie tot koop.
We verzamelen wat af.
We verzamelen wat af.
Dus als ik het goed begrijp zochten we vooral een linksback maar omdat we tot het einde van het seizoen een niet fitte Japanner hebben die daar op papier ook kan spelen doen we toch nog maar een rechtsback? Dat is dan aankoop nummer drie voor die positie na Gaaei en Rosa. Ik hoop dan dat er ook nog ééntje zal vertrekken.
En het kan natuurlijk dat er verschillende transfers naast elkaar worden behandeld. Maar ik begin het gevoel te krijgen dat er weer geen middenvelder gaat komen.
En het kan natuurlijk dat er verschillende transfers naast elkaar worden behandeld. Maar ik begin het gevoel te krijgen dat er weer geen middenvelder gaat komen.
Nil volentibus arduum
Een jonge Braziliaan van Santos die een paar maanden op proef komt? Hmm.
Blijkbaar ook een notoire kaartenverzamelaar.
Blijkbaar ook een notoire kaartenverzamelaar.
Hoe komen ze weer op het idee dat (nog) een rechtsback nú prioriteit heeft? WTF bezielt die gasten?Marillion schreef: vr jan 16, 2026 12:13 pm Dus als ik het goed begrijp zochten we vooral een linksback maar omdat we tot het einde van het seizoen een niet fitte Japanner hebben die daar op papier ook kan spelen doen we toch nog maar een rechtsback? Dat is dan aankoop nummer drie voor die positie na Gaaei en Rosa. Ik hoop dan dat er ook nog ééntje zal vertrekken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Misschien is dit hun manier om Gaaei onder druk te zetten. 
Ik lees steeds dat ze niet willen kopen omdat Jordi pas 1 februari in dienst treedt. Waarom dan? Jordi heeft toch een telefoon?
Nog twee weken, dan zijn we van Kroes af. Wat een amateur is dat.
Ik lees steeds dat ze niet willen kopen omdat Jordi pas 1 februari in dienst treedt. Waarom dan? Jordi heeft toch een telefoon?
Nog twee weken, dan zijn we van Kroes af. Wat een amateur is dat.
- peter
Een deel van AT hanteert het credo “kost niks dus prima”. We kijken al sinds september tegen een heel onevenwichtige selectie aan en dat is nu “gerepareerd” met een manke back, een rechtsback en een linksbuiten. Je verzint het alleen bij Ajax. Misschien nog een spits erbij? En om het verhaal compleet te maken hebben we onze beste middenvelder (op papier) verkocht. Het is echt van een niveau joh. We kopen niet omdat we Jordi in de weg zitten maar we verkopen wel blijkbaar haha.Mr. Ajax schreef: vr jan 16, 2026 12:40 pmHoe komen ze weer op het idee dat (nog) een rechtsback nú prioriteit heeft? WTF bezielt die gasten?Marillion schreef: vr jan 16, 2026 12:13 pm Dus als ik het goed begrijp zochten we vooral een linksback maar omdat we tot het einde van het seizoen een niet fitte Japanner hebben die daar op papier ook kan spelen doen we toch nog maar een rechtsback? Dat is dan aankoop nummer drie voor die positie na Gaaei en Rosa. Ik hoop dan dat er ook nog ééntje zal vertrekken.
Nog maar een rechtsback. Met achter Gaaei en Rosa ook nog Alders en Gooijer. Bijzonder.
Zeker bijzonder, sterker nog, ik snap er niets meer van.
Als ik Reddit zo lees, vinden ze hem echt KK slecht, een paar maanden geleden wilde Porto hem, maar de club wilde niet, de fans gingen bijna muiten omdat ze heel graag van hem af wilden....
Ik ben benieuwd in hoeverre Jordi informeel al is aangehaakt. Er is nog niets getekend. Zouden ze dan nu volledig buiten hem om bezig zijn? Dat zal toch niet? Stel dat het wel zo is. Dan moet ik nog zien of het niet alsnog vastloopt. Wat moet hij ervan denken als we nu op de valreep nog even snel extra spelers binnen zouden halen op posities die in aantal al overbezet zijn? Ok, het scheelt als het korte termijn huurconstructies zijn. Dat klopt op zich wel. Maar dit doet ook iets met een selectie en met de transferwaarde van individuele spelers.peter schreef: vr jan 16, 2026 1:20 pm Een deel van AT hanteert het credo “kost niks dus prima”. We kijken al sinds september tegen een heel onevenwichtige selectie aan en dat is nu “gerepareerd” met een manke back, een rechtsback en een linksbuiten. Je verzint het alleen bij Ajax. Misschien nog een spits erbij? En om het verhaal compleet te maken hebben we onze beste middenvelder (op papier) verkocht. Het is echt van een niveau joh. We kopen niet omdat we Jordi in de weg zitten maar we verkopen wel blijkbaar haha.
Neem Gaaei even als voorbeeld. Stel dat we nu nog een rechtsback erbij halen. Dan is die jongen komende zomer helemaal niets meer waard.
Als Jordi al wel zou zijn aangehaakt wekken deze eerste bewegingen weinig vertrouwen bij mij. Dit is niet bedoelt om iemand te beoordelen nog voor hij in dienst is. Ik heb vooral heel veel vraagtekens.
Oh jee, dat is vaak best een goede indicatie van de kwaliteiten van een speler. Als supporters van iemand af willen moet je waakzaam zijn.WP_Legend schreef: vr jan 16, 2026 1:34 pm Als ik Reddit zo lees, vinden ze hem echt KK slecht, een paar maanden geleden wilde Porto hem, maar de club wilde niet, de fans gingen bijna muiten omdat ze heel graag van hem af wilden....
Nil volentibus arduum
Ik zie zijn statistieken maar hij is ondertussen 4e keus bij Santos...
https://www.transfermarkt.com/jp-chermo ... aison=2024
Speelt dus nooit in de Serie A, zit niet eens meer op de bank...
https://www.transfermarkt.com/jp-chermo ... aison=2024
Speelt dus nooit in de Serie A, zit niet eens meer op de bank...