Italië
Moderator: mods
-
Precies, als er iets niet waar is dan is het wel dat Ronaldo Brazilië naar de wereldtitel schoot. In feite speelde hij erg matig, niet zo gek want hij wal sllesbehalve fit, en Ronaldinho en met name inderdaad Rivaldo speelden aanvallend geweldig.
Ronaldo had een geniale actie tegen Turkije, een ouderwetse oprisping. Maar verder; een afwachtende luilak die zijn ene kansje afwachtte en dat feiloos benutte.
Dat kun je Ronaldo dan ook niet ontzeggen; een briljante afmaker onder alle omstandigheden. Maar met Elber ipv Ronaldo was Brazilië ook wereldkampioen geworden in 2002.
Ronaldo had een geniale actie tegen Turkije, een ouderwetse oprisping. Maar verder; een afwachtende luilak die zijn ene kansje afwachtte en dat feiloos benutte.
Dat kun je Ronaldo dan ook niet ontzeggen; een briljante afmaker onder alle omstandigheden. Maar met Elber ipv Ronaldo was Brazilië ook wereldkampioen geworden in 2002.
Daar ben ik me van bewust. In die korte tijd heeft hij enorme indruk op me gemaakt.Raul Gonzalez Blanco schreef: Daarnaast. De spits die alles kon waar Jöhnk het over heeft, bestond maar kort. Na 1998 was die Ronaldo definitief einde verhaal (zo goed als zijn eerste Barcelonahelft is hij sowieso nooit meer geweest).
Ik denk dat Ronaldo al vrij vroeg fysiek op was. Van nature was hij geen luie balletjeswachter.
-
Op wie niet. Ronaldo was bizar goed. Zó sterk en snel en dan zo compleet. Een soort oerkracht.
Ronaldo is hét toonbeeld van de generatie die als eerste standaard minimaal 80 wedstrijden per jaar speelde, commercials opnam en de wereld rond vloog. Een slijtageslag. Daarnaast heeft hij 3 (of 4) maal te kampen gehad met zo ongeveer de zwaarste blessure die je als voetballer kunt krijgen. Koppel dat aan een zwakke persoonlijkheid; Ronaldo is verstandelijk net een kind, en je snapt dat het bijna onmogelijk is om jaren top te blijven.
Opgebrand ja. Ik moet er altijd bij aan Raúl denken. De beste van de wereld op je 22e en een oude man als je 27 telt. Bizar eigenlijk. Opvallend niettemin; de nieuwe generatie valt hard en snel na een relatief korte topperiode.
Ronaldo is hét toonbeeld van de generatie die als eerste standaard minimaal 80 wedstrijden per jaar speelde, commercials opnam en de wereld rond vloog. Een slijtageslag. Daarnaast heeft hij 3 (of 4) maal te kampen gehad met zo ongeveer de zwaarste blessure die je als voetballer kunt krijgen. Koppel dat aan een zwakke persoonlijkheid; Ronaldo is verstandelijk net een kind, en je snapt dat het bijna onmogelijk is om jaren top te blijven.
Opgebrand ja. Ik moet er altijd bij aan Raúl denken. De beste van de wereld op je 22e en een oude man als je 27 telt. Bizar eigenlijk. Opvallend niettemin; de nieuwe generatie valt hard en snel na een relatief korte topperiode.
Ronaldo, Raul, Del Piero, Robben. Spelers die als een komeet omhoog schoten en geen enkele tegenslag kenden, maar al vroeg in de 20 op hun absolute topniveau zaten.Raul Gonzalez Blanco schreef: Opgebrand ja. Ik moet er altijd bij aan Raúl denken. De beste van de wereld op je 22e en een oude man als je 27 telt. Bizar eigenlijk. Opvallend niettemin; de nieuwe generatie valt hard en snel na een relatief korte topperiode.
www.sportwereld.nlPalermo Calcio in greep van maffia
Door AART HEERING
ROME - Afgeperste vrijkaartjes, bevoorrechte spelers en een afgehouwen geitenkop. Zo drukte Cosa Nostra haar stempel op Palermo Calcio, de voetbaltrots van het Italiaanse eiland Sicilië.
Uit verhoren van een gearresteerde maffia-advocaat blijkt dat de club net als vrijwel elk ander bedrijf in de Siciliaanse hoofdstad voor een deel onderhorig was aan de plaatselijke gangsters.
In de rechtszaak tegen Marcello Trapani, advocaat van de eind vorig jaar gearresteerde topmaffioso Salvatore Lo Piccolo is aan het licht gekomen dat bij elke thuiswedstrijd van Palermo de clubleiding meer dan honderd kaarten gaf aan de plaatselijke maffiabazen. Het ging niet om vrijkaarten, maar om betaalde tickets, als schatplicht aan de bendes van de wijken Resutta en San Calogero.
Het clubstadion ligt binnen hun gebied en daarmee zijn zij dus verantwoordelijk voor de afpersing. Zij verdeelden de kaarten op hun beurt weer onder maffiose tifosi. Als tussenpersoon bij het uitdelen van de kaarten fungeerde Salvatore Milano, een topman uit de clan van Lo Piccolo, die bevriend was met de voormalige clubmanager Rino Foschi en de ex-directeur van de jeugdsectie, Giovanni Pecoraro.
Maar het bleef niet bij kaartjes alleen. Pecoraro, die zelf als handlanger van de maffia is aangeklaagd, gebruikte zijn functie ook om jonge spelers die gesponsord werden door maffiabazen, naar het eerste team te pushen om hun marktwaarde te verhogen. Ook regelden Pecoraro en advocaat Trapani de verkoop van een jonge speler voor twee miljoen euro waarvan zij er zelf één in de zak staken.
Wanneer de maffiosi hun zin niet kregen, gingen ze over op dreigementen. Dat gebeurde toen de voorzitter van Palermo, supermarktkoning Maurizio Zamparini, plannen ontvouwde om het stadion van Palermo te renoveren en ernaast een winkelcentrum te stichten. Maffiaboss Lo Piccolo droeg zijn ondergeschikte Milano meteen op om via zijn vriend Foschi te regelen dat de bouwopdrachten in handen zouden komen van maffiose ondernemingen. Toen dat niet gebeurde, vond Foschi voor zijn deur een afgehakte geitenkop, een typisch maffiose waarschuwing.
Voordat de zaak verder op de spits kon worden gedreven, werden Lo Piccolo en zijn hofhouding opgepakt, inclusief de infiltranten in de voetbalclub. De enige die echt niets met de maffia van doen lijkt te hebben, is voorzitter Zamparini. Die is dan ook geen Siciliaan, maar komt uit Venetië.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Pietro?Thomas schreef:Hoe gaat het tot nu toe met Denis, Fornaroli en Bottinelli, Peter? En is men nog steeds zo lyrisch over Lavezzi?
VI.nlLazio en Napoli blijven goed presteren in Serie A
28/09/2008 17:54
Lazio en Napoli zijn de verrassende toppers in de Serie A. Torino en Bologna konden daar geen verandering in brengen.
Torino-Lazio 1-3
Lazio blijft goed op koers in de Serie A. Met een overtuigende 3-1 overwinning op Torino losten de Biancocelesti Internazionale voorlopig af als koploper. Mauro Zarate was met twee doelpunten de productiefste man. Zijn tweede treffer was het sluitstuk van een tumultueuze periode waarin Torino een strafschop en een rode kaart voor keeper Matteo Sereni incasseerde. Zarate liet gelegenheidskeeper Nicola Ventola kansloos; 3-0. Maar ook met negen man - back Francesco Pratali kreeg zijn tweede gele kaart - slaagde Torino erin de eer te redden.
AS Roma-Atalanta Bergamo 2-0
De ontluikende crisis bij AS Roma is naar de achtergrond gebracht. De onverwachte goalgetters Christian Panucci en Mirko Vucinic gaven trainer Luciano Spaletti weer wat lucht. De Giallorossi kruipen na de beroerde start van het seizoen -vier punten uit vier duels - naar de negende plaats.
Bologna-Napoli 0-1
Het onverwachte succes van Napoli kreeg een vervolg in Bologna. Met zijn eerste doelpunt in de Serie A hielp Gustavo German Denis zijn ploeg als invaller drie minuten voor het einde aan de drie punten. Napoli klom naar een tweede plaats, terwijl de positie van Bologna-trainer Daniele Arrigoni na vier nederlagen op rij onder druk staat.
Udinese-Siena 2-1
Twee doelpunten in het eerste half uur hielpen Udinese aan de derde zege van het seizoen. Aan het openingsdoelpunt van Fabio Quagliarella hing een nadrukkelijke buitenspellucht. Over Simone Pepe's 2-0 bestond geen twijfel. Siena kwam niet verder dan de aansluitingstreffer van Houssine Kharja.
Palermo-Reggina 1-0
Palermo herstelde zich van de eerste seizoensnederlaag, die woensdag door Napoli was toegebracht. Reggina moest er door een door Fabrizio Miccoli benutte strafschop aan geloven. Met een schamele oogst van één punt moet trainer Nevio Orlandi vrezen voor zijn baan.
Zes goals in vijf wedstrijden. Zárate

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Lavezzi is geblesseerd en heeft dus nog niet veel gespeeld. Denis begon aardig, maar ik moet nog maar zien of hij een basisplek weet te behouden. Pià en Zalayeta lijken bijvoorbeeld wel eens het voordeel te krijgen.
Sampdoria draait nog voor geen meter en daar zijn ze dus ook zwaar zoekende naar een mooie opstelling. Bottinelli heeft derhalve zijn draai ook niet gevonden en zweeft tussen bank en basis. Fornaroli heeft verder te kampen met zware concurrentie en gaat dat dus ook voorlopig niet winnen. Heeft volgens mij nog geen minuut gemaakt en kan ik verder dus ook niet zoveel over zeggen.
Al met al valt het allemaal wat tegen met deze nieuwkomers. Over Zarate is iedereen het natuurlijk wel eens. Die jongen is op dit moment even de grote ster van de Serie A. Oh ja en verder is Udinese heel goed bezig. Na dit seizoen verwacht ik dat Inler de stap omhoog gaat maken.
Sampdoria draait nog voor geen meter en daar zijn ze dus ook zwaar zoekende naar een mooie opstelling. Bottinelli heeft derhalve zijn draai ook niet gevonden en zweeft tussen bank en basis. Fornaroli heeft verder te kampen met zware concurrentie en gaat dat dus ook voorlopig niet winnen. Heeft volgens mij nog geen minuut gemaakt en kan ik verder dus ook niet zoveel over zeggen.
Al met al valt het allemaal wat tegen met deze nieuwkomers. Over Zarate is iedereen het natuurlijk wel eens. Die jongen is op dit moment even de grote ster van de Serie A. Oh ja en verder is Udinese heel goed bezig. Na dit seizoen verwacht ik dat Inler de stap omhoog gaat maken.
- Daily Blind
voetbalprimeur.nlGullit gaat scouten voor AC Milan
AC Milan heeft Ruud Gullit aangesteld als scout. De Nederlander zal zich voor de Italianen gaan richten op spelers uit Noord-Europa. Eerder dit jaar werd de oud-aanvaller nog ontslagen bij Los Angeles Galaxy.
Gullit is een goede vriend van Carlo Ancelotti, de coach van Milan. De twee speelden in de gouden jaren van de Italiaanse topclub ook samen.
Tussen 1987 en 1995 speelde Gullit voor AC Milan. Na zijn loopbaan als speler was hij trainer bij Chelsea, Newcastle United, Jong Oranje, Feyenoord en Los Angeles Galaxy.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
Sowieso werkt dat meestal niet met ex-voetballers. Die zijn niet gewend om full time te werken en zullen dus vaak niet als op en top prof te werk gaan wanneer het om scouten gaat. Oh, dit weekend moesten we inderdaad die jongen gaan bekijken in Zweden. Helaas, heb die avond een feestje van m'n oude amateurclub. Komt volgende week wel, joh.Marillion schreef:Huh, dit kunnen ze toch niet menen? Scouten betekent veel wedstrijden bekijken. Ik kan me niet voorstellen dat Gullit dat gaat doen. Als je de verhalen mag geloven kon hij als trainer al niet de dicipline opbrengen om voldoende tijd in zijn club te steken.
Het wordt wel vaker geprobeerd met ex-voetballers. Ook door zaakwaarnemers die die jongens op die manier weer het wereldje in proberen te krijgen (Blinker, bijv.). Meestal loopt het op bovengenoemde reden uit op niets. En dan kan je daarnaast ook nog eens serieus twijfelen aan het inzicht van Gullit.
-