PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas schreef:Van Nistelrooij is een aanvaller en als linkeraanvaller speelt hij dus in de aanval. Waarom is dat bij hem opeens afhankelijk van hem als speler?
Heeft VN ooit als linksbuiten gespeeld ?
Waarom dan vragen hoe het zou gaan ?
Bertje schreef:Aissati moet afspeelpunten hebben. Laat het vrijlopen bij PSv nou niet bepaald gesmeerd gaan. Zeker niet als je Aissati aan de zijkanten zet.
Afgelopen zaterdagaviond ging het vrijlopen bij PSV anders geweldig hoor.
En anders speel je de bal terug naar de back, die staat altijd vrij. Maar uitblinken in balverlies, niet omschakelen en er ongeïnteresseerd bijlopen komt niet echt over...
wimpey

Bericht door wimpey »

Thomas schreef: Mensen die Aissati met Sneijder gaan vergelijken hebben Aissati nog nooit zien spelen.
Het lijkt me dat er van Aisatti in de Sneyder-rol bij Ajax tot op zekere hoogte hetzelfde zal worden verwacht als van Sneyder zelf: goals en assists, iemand die het spel vormgeeft en iemand waar het elftal deels op wordt afgestemd. Ik vraag me af of een PSV-reserve, die mentaal en fysiek bepaald nog niet volgroeid is, die rol bij Ajax (waar de druk groter is dan bij PSV en veel groter is dan bij Twente) nu al zou kunnen vervullen.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Baseman schreef:Afgelopen zaterdagaviond ging het vrijlopen bij PSV anders geweldig hoor.
En anders speel je de bal terug naar de back, die staat altijd vrij. Maar uitblinken in balverlies, niet omschakelen en er ongeïnteresseerd bijlopen komt niet echt over...
Dan moet een back ook aanspeelbaar zijn.

Maargoed: dat Aissati met zijn hoofd niet bepaald bij PSV zit lijkt me duidelijk.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:
Thomas schreef:Van Nistelrooij is een aanvaller en als linkeraanvaller speelt hij dus in de aanval. Waarom is dat bij hem opeens afhankelijk van hem als speler?
Heeft VN ooit als linksbuiten gespeeld ?
Waarom dan vragen hoe het zou gaan ?
Ik vraag niet hoe het zou gaan hoor. Ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe het zou gaan als Van Nistelrooij of Huntelaar als linksbuiten opgesteld zou worden. :smallgrin.gif:

Waar het me om gaat is dat je zegt dat Aissati iets te verwijten valt omdat hij niet aan de zijkant van het middenveld kan spelen terwijl hij een middenvelder is. Dat vind ik onzin, want we gaan RvN hier ook niet af lopen kraken als hij faalt als linksbuiten, terwijl het toch echt een aanvaller is.
wimpey schreef:
Thomas schreef: Mensen die Aissati met Sneijder gaan vergelijken hebben Aissati nog nooit zien spelen.
Het lijkt me dat er van Aisatti in de Sneyder-rol bij Ajax tot op zekere hoogte hetzelfde zal worden verwacht als van Sneyder zelf: goals en assists, iemand die het spel vormgeeft en iemand waar het elftal deels op wordt afgestemd. Ik vraag me af of een PSV-reserve, die mentaal en fysiek bepaald nog niet volgroeid is, die rol bij Ajax (waar de druk groter is dan bij PSV en veel groter is dan bij Twente) nu al zou kunnen vervullen.
Aissati leeft niet van goals en assists, maar is wel veel meer vormgever van een ploeg dan Sneijder. Scorend vermogen hebben we op zich wel genoeg, al kan het geen kwaad als Aissati wat meer zou scoren.

De vergelijking met Sneijder gaat eigenlijk alleen op wat fysiek betreft. Daarnaast vond ik Sneijder niet zozeer vormgever van onze ploeg hoor. Hij was een geweldig wapen, maar geen vormgever.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Volgens mij scoort Aissati heel regelmatig als hij in schietpositie komt, hoor.
wimpey

Bericht door wimpey »

Thomas schreef: De vergelijking met Sneijder gaat eigenlijk alleen op wat fysiek betreft. Daarnaast vond ik Sneijder niet zozeer vormgever van onze ploeg hoor. Hij was een geweldig wapen, maar geen vormgever.
Ligt aan je definitie van vormgever natuurlijk... Mijn definitie: hij werd nadrukkelijk gezocht, was dominant aanwezig. Hij had de ideeen, het inzicht en de technische mogelijkheden om datgene dat ie zag met zijn voeten om te zetten. Hetgeen vaak tot doelgevaar in de vorm van een voortreffelijk schot of een eindpass leidde.

Fysiek zit Sneyder trouwens beter in elkaar dan Aisatti. Sneyder is een klein compact ventje, Aisatti is een stuk tengerder gebouwd... Nomaals, ik betwijfel of Aisatti al zover is dat ie de spil in het spel van Ajax zou kunnen zijn. Hij lijkt me er fysiek en mentaal nog niet aan toe te zijn.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Zet Messi in dit elftal neer en Ajax wordt nog net zo hard overlopen. Het lijkt me duidelijk dat Aissati alleen niet de oplossing is. Ajax mag eerst beginnen met het aantrekken van een goede rechtsback (die het liefst ook centraal kan spelen) en centrumverdediger (die in een ideale wereld ook linksback kan spelen :wink.gif:).
wimpey

Bericht door wimpey »

Thomas schreef:Zet Messi in dit elftal neer en Ajax wordt nog net zo hard overlopen. Het lijkt me duidelijk dat Aissati alleen niet de oplossing is. Ajax mag eerst beginnen met het aantrekken van een goede rechtsback (die het liefst ook centraal kan spelen) en centrumverdediger (die in een ideale wereld ook linksback kan spelen :wink.gif:).
Dus Aisatti is pas geschikt wanneer er aan een aantal randvoorwaarden wordt voldaan?! Ik ben bang dat het publiek en de media daar geen boodschap aan zullen hebben. Die zullen van Aisatti verwachten dat ie Ajax beter maakt. Net zoals van een nieuwe trainer wordt verwacht dat ie een elftal beter maakt dan zijn voorganger, wanneer die ontslagen wordt.

Maar ik ben met je eens dat de defensie het grootste zorgenkind is. Die is zo lek als een mandje. Dat ligt niet alleen aan die jongens achterin, maar ook en vooral aan degenen voor hen. Het motto: de aanvaller is de eerste verdediger gaat voor dit Ajax absoluut niet op. De aanvaller is de eerste die defensief verzaakt, is een beter credo voor dit Ajax. Luque eruit voor een speler met oog voor het teambelang lijkt me het logische gevolg...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

wimpey schreef:Dus Aisatti is pas geschikt wanneer er aan een aantal randvoorwaarden wordt voldaan?! Ik ben bang dat het publiek en de media daar geen boodschap aan zullen hebben. Die zullen van Aisatti verwachten dat ie Ajax beter maakt. Net zoals van een nieuwe trainer wordt verwacht dat ie een elftal beter maakt dan zijn voorganger, wanneer die ontslagen wordt.
Hij is geschikt voor Ajax, maar zal geen onverdeeld succes opleveren totdat er meerdere zwakke punten zijn verbeterd. En dat geldt volgens mij voor iedere aankoop die Ajax op dit moment doet. Gelukkig lijkt Van Geel daar ook zo over te denken. Nu maar hopen dat hij wel met de juiste spelers op de proppen komt.
wimpey schreef:Maar ik ben met je eens dat de defensie het grootste zorgenkind is. Die is zo lek als een mandje. Dat ligt niet alleen aan die jongens achterin, maar ook en vooral aan degenen voor hen. Het motto: de aanvaller is de eerste verdediger gaat voor dit Ajax absoluut niet op. De aanvaller is de eerste die defensief verzaakt, is een beter credo voor dit Ajax. Luque eruit voor een speler met oog voor het teambelang lijkt me het logische gevolg...
Het gekke van Luque is dat hij in z'n tijd in Spanje juist explosief was en de verdediger bezighield. Nu wacht hij in de 1 op 1 duels juist op de reactie (het happen) van de tegenstander om z'n actie te maken en heeft hij flink ingeboed aan snelheid. Ik had, met het beeld van de Luque van Mallorca en Depor in m'n hoofd, wel vertrouwen in deze aankoop (en wil nog wel wat geduld met hem opbrengen), maar het lijkt me duidelijk dat er betere keuzes te verzinnen waren voor Ajax.

Voorlopig Kennedy maar vanaf het begin laten starten, lijkt mij.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

wimpey schreef:Dus Aisatti is pas geschikt wanneer er aan een aantal randvoorwaarden wordt voldaan?!
Dat geldt voor elke speler, Wimpey. Overigens is het Aissati.
generaal

Bericht door generaal »

Afellay verlengt vandaag waarschijnlijk zijn contract tot 2012 en wordt één van de grootverdieners bij PSV: terecht overigens.
joey
Erelid

Bericht door joey »

En nog meer goed nieuws voor PSV, lijkt het:

'Akkoord PSV over transfer Reimond Manco'

Volgens El Bocon in Peru heeft PSV zich zo goed als weten te verzekeren van de diensten van Reimond Manco. Het grote 17-jarige talent uit Peru was afgelopen jaar de beste speler op het Zuid-Amerikaans kampioenschap onder 17. Pas in augustus als hij 18 wordt zou hij voor PSV kunnen tekenen. De aanvallende middenvelder/aanvaller maakte inmiddels zijn debuut voor Allianza Lima en scoorde toevallig afgelopen weekend op schitterende wijze zijn eerste goal voor de topclub in Peru.
Manco liet zelf gisteren in Peru zich te concentreren op Allianza Lima en voor dit soort zaken door te verwijzen naar zijn manager. PSV zou een akkoord hebben bereikt over de verwerving van 60% van de transferrechten. Het akkoord zou Allianza Lima voorlopig uit de financiële problemen helpen. Het bod van PSV zou beter zijn geweest als dat van Boca Juniors en Real Madrid. Een en ander zou in de volgende dagen rond moeten komen.
PN

En nu maar hopen voor PSV dat Chelsea niet.... :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Harm

Bericht door Harm »

Kan Thomas misschien iets vertellen over deze speler? of moet ik dan in zijn scoutinghoekje zijn?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik heb begrepen dat het een geweldig talent moet zijn. Gefeliciteerd dus, mocht dit bericht kloppen. Al moet je altijd afwachten hoe zo´n jonge speler zich aanpast.
Baseman

Bericht door Baseman »

Hij schijnt inderdaad echt heel goed te zijn !
Alleen heeft PSV meer geboden dan oa. Real Madrid volgens dit bericht...dat houdt volgens mij in dat Real weinig heeft geboden of dat PSV hulp heeft gehad van Chelsea, ik kan me namelijk niet voorstellen dat PSV veel geld over heeft.
joey
Erelid

Bericht door joey »

PSV/Chelsea heeft blijkbaar maar een deel van de transferrechten.
Baseman

Bericht door Baseman »

Klopt, 60%. Maar dan nog...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Harm schreef:Kan Thomas misschien iets vertellen over deze speler? of moet ik dan in zijn scoutinghoekje zijn?
Ik ken deze jongen niet goed genoeg om een gefundeerd oordeel te vellen, maar Steef beschreef hem ooit als 'gold platinum', als ik het me goed herinner. For what it's worth.

Ondanks een aantal missers gedurende de afgelopen jaren lijkt PSV met Reis, Fagner, Dzsudzsák en Manco toch hele goede zaken te doen. Op den duur loont het gewoon altijd om je scouting op een professionele manier te benaderen.
goodfella

Bericht door goodfella »

Thomas schreef:
Harm schreef:Kan Thomas misschien iets vertellen over deze speler? of moet ik dan in zijn scoutinghoekje zijn?
Ik ken deze jongen niet goed genoeg om een gefundeerd oordeel te vellen, maar Steef beschreef hem ooit als 'gold platinum', als ik het me goed herinner. For what it's worth.

Ondanks een aantal missers gedurende de afgelopen jaren lijkt PSV met Reis, Fagner, Dzsudzsák en Manco toch hele goede zaken te doen. Op den duur loont het gewoon altijd om je scouting op een professionele manier te benaderen.
Dus nu kan Aisatti weg?

Ajax ook gaarne scouten in Z-Amerika.
generaal

Bericht door generaal »

Helaas heeft Afellay zijn contract maar met één jaar verlengd. En dat tegen een aanzienlijke salarisverhoging. Nou maar hopen dat de clausulesom flink omhoog is gegaan..
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Representante de Reimond asegura que jugador todavía no irá al PSV
Por ahora Reimond no pegará el salto a Europa. Así lo confirmó su representante Raúl Gonzales, quien desmintió los rumores sobre su posible fichaje al PSV Eindhoven. Según el agente, no se puede pensar en una transferencia hasta que Manco no cumpla la mayoría de edad, pero admite que seguirá los pasos de Jéfferson Farfán.
“Es sólo un rumor. Se trata de sólo especulaciones”, dijo escuetamente el también manager de la “Foquita”. “Hasta se han hablado de porcentajes y costos, pero no es verdad. El tema se está tomando muy a la ligera. Reimond tiene 17 años y está prohibido de salir del país por ser menor de edad”, explicó.
Para Gonzales, el ex “Jotita” sigue los pasos de Farfán para lograr la internacionalización. “Reimond está queman etapas, sin saltarse ninguna. Primero debutó, ahora anotó su primer gol, así como lo hizo Jéfferson. Todo llegará de a pocos”, sostuvo.

www.elbocon.com.pe

PN is dus wat voorbarig.
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:
Representante de Reimond asegura que jugador todavía no irá al PSV
Por ahora Reimond no pegará el salto a Europa. Así lo confirmó su representante Raúl Gonzales, quien desmintió los rumores sobre su posible fichaje al PSV Eindhoven. Según el agente, no se puede pensar en una transferencia hasta que Manco no cumpla la mayoría de edad, pero admite que seguirá los pasos de Jéfferson Farfán.
“Es sólo un rumor. Se trata de sólo especulaciones”, dijo escuetamente el también manager de la “Foquita”. “Hasta se han hablado de porcentajes y costos, pero no es verdad. El tema se está tomando muy a la ligera. Reimond tiene 17 años y está prohibido de salir del país por ser menor de edad”, explicó.
Para Gonzales, el ex “Jotita” sigue los pasos de Farfán para lograr la internacionalización. “Reimond está queman etapas, sin saltarse ninguna. Primero debutó, ahora anotó su primer gol, así como lo hizo Jéfferson. Todo llegará de a pocos”, sostuvo.

www.elbocon.com.pe

PN is dus wat voorbarig.
Zoals wel vaker het geval is bij PN.
M..

Bericht door M.. »

Ik ben ongetwijfeld de enige die die taal niet kan lezen hier (sterker nog, ik kan er niet eens uit opmaken welke taal het is) dus zou iemand mij een samenvatting willen geven?
generaal

Bericht door generaal »

Maarten127 schreef:Ik ben ongetwijfeld de enige die die taal niet kan lezen hier (sterker nog, ik kan er niet eens uit opmaken welke taal het is) dus zou iemand mij een samenvatting willen geven?
Het komt er op neer dat Manco voor z'n 18e Peru überhaupt niet zal verlaten en dat de speculaties omtrent een transfer naar PSV voorlopig slechts geruchten zijn.
LucaS

Bericht door LucaS »

Inderdaad irritant ja, dat plaatsen van vreemde talen (anders dan Engels) zonder uitleg wat er staat. Is dat nou om jezelf slim te voelen of om anderen zich dom te laten voelen?
Gesloten