Jorrel Hato
Moderator: mods
Re: Jorrel Hato
Welke? Dat Chelsea oha lachend gevraagde transfersommen op tafel legt?
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat Chelsea een geld smijtende club is wat betreft transfers. Bovendien is het niet ongebruikelijk dat een club bij een zeer talentvolle, jonge en nog lang vastliggende speler een bedrag ontvangt dat duidelijk boven de etv (bij Hato rond de 40 mio) ligt. Het is dus wmb opvallend dat Chelsea hier zo scherp in zit.
Ik speculeer over de oorzaak en kom niet veel verder dan die 2. Loslippigheid van Kroes? De man heeft uitgebreid verkondigd dat Ajax zo'n 40% van binnenkomende transfergelden kan investeren. Inmiddels zitten we daar fors boven en er moet ook nog het eea. Je hoeft geen Einstein te zijn dat er een voorschot is genomen op uitgaande transfers. Maw ik denk dat Ajax inmiddels moet en dat makelaars dat goed weten
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat Chelsea een geld smijtende club is wat betreft transfers. Bovendien is het niet ongebruikelijk dat een club bij een zeer talentvolle, jonge en nog lang vastliggende speler een bedrag ontvangt dat duidelijk boven de etv (bij Hato rond de 40 mio) ligt. Het is dus wmb opvallend dat Chelsea hier zo scherp in zit.
Ik speculeer over de oorzaak en kom niet veel verder dan die 2. Loslippigheid van Kroes? De man heeft uitgebreid verkondigd dat Ajax zo'n 40% van binnenkomende transfergelden kan investeren. Inmiddels zitten we daar fors boven en er moet ook nog het eea. Je hoeft geen Einstein te zijn dat er een voorschot is genomen op uitgaande transfers. Maw ik denk dat Ajax inmiddels moet en dat makelaars dat goed weten
I think I lost my fucking headache
-
GangstaRiB
Tuurlijk wil Kroes dolgraag verkopen, met name die desatreuze Milintat aankopen. Dat lukt aardig.Yopii schreef: wo jul 30, 2025 11:00 am Iedereen weet toch dat Kroes dolgraag wil verkopen? Sinds vorige zomer loopt hij te leuren met spelers.
Het schiet niet op met Brobbey en Taylor, dus moet hij Hato verkopen. Lukt dat niet op korte termijn, dan komt Sutalo aan de beurt.
Clubs wachten en wachten en wachten.
Er zijn een paar toppers (de big 5) die hij liever niet ziet gaan, maar een bod van 40+ miljoen kun je eenvoudigweg niet laten lopen.
Dus wel de zaken gescheiden houden aub. Ik snap dat het populair is om Kroes van alles te betichten wat fout gaat (en al gaat het niet fout, dan nog is het niet goed genoeg), maar ik lees voornamelijk weer heel veel aannames ("tuurlijk wil Kroes dolgraag veropen") of onderbuikgevoelens ("Chelsea betaald altijd de hoofdprijs, maar niet bij Kroes").
Whitey on the moon.
Hoe kan je dan eerst inzetten op 60+ om vervolgens nu te doen alsof 40+1 de hoofdprijs is?GangstaRiB schreef: wo jul 30, 2025 11:56 amTuurlijk wil Kroes dolgraag verkopen, met name die desatreuze Milintat aankopen. Dat lukt aardig.Yopii schreef: wo jul 30, 2025 11:00 am Iedereen weet toch dat Kroes dolgraag wil verkopen? Sinds vorige zomer loopt hij te leuren met spelers.
Het schiet niet op met Brobbey en Taylor, dus moet hij Hato verkopen. Lukt dat niet op korte termijn, dan komt Sutalo aan de beurt.
Er zijn een paar toppers (de big 5) die hij liever niet ziet gaan, maar een bod van 40+ miljoen kun je eenvoudigweg niet laten lopen.
Dus wel de zaken gescheiden houden aub. Ik snap dat het populair is om Kroes van alles te betichten wat fout gaat (en al gaat het niet fout, dan nog is het niet goed genoeg), maar ik lees voornamelijk weer heel veel aannames ("tuurlijk wil Kroes dolgraag veropen") of onderbuikgevoelens ("Chelsea betaald altijd de hoofdprijs, maar niet bij Kroes").![]()
IK GELOOF!!!!!!
Hoezo is dat een aanname? Dat is toch overduidelijk?
Snap niet dat jij het anders ziet.
Snap niet dat jij het anders ziet.
-
GangstaRiB
Is er ingezet op 60+ dan?Lionel schreef: wo jul 30, 2025 12:01 pmHoe kan je dan eerst inzetten op 60+ om vervolgens nu te doen alsof 40+1 de hoofdprijs is?GangstaRiB schreef: wo jul 30, 2025 11:56 amTuurlijk wil Kroes dolgraag verkopen, met name die desatreuze Milintat aankopen. Dat lukt aardig.Yopii schreef: wo jul 30, 2025 11:00 am Iedereen weet toch dat Kroes dolgraag wil verkopen? Sinds vorige zomer loopt hij te leuren met spelers.
Dus wel de zaken gescheiden houden aub. Ik snap dat het populair is om Kroes van alles te betichten wat fout gaat (en al gaat het niet fout, dan nog is het niet goed genoeg), maar ik lees voornamelijk weer heel veel aannames ("tuurlijk wil Kroes dolgraag veropen") of onderbuikgevoelens ("Chelsea betaald altijd de hoofdprijs, maar niet bij Kroes").![]()
Whitey on the moon.
Blijkbaar, want volgens de T. heeft Kroes een veel hoger bedrag in gedachten dan veertig miljoen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die gasten van VI zitten ook dicht op het vuur en hebben meermaals laten vallen dat de vraagprijs van Kroes 55-60 mio is/was.Yopii schreef: wo jul 30, 2025 1:06 pm Blijkbaar, want volgens de T. heeft Kroes een veel hoger bedrag in gedachten dan veertig miljoen.
Als je in de media breed uit laat meten dat je van bepaalde spelers af moet, vanwege niet het gewenste niveau en oplopende kosten.
Als je meerder malen laat vallen dat er eerst verkocht moet worden voordat er geinvesteerd kan worden en dat van het verkochte bedrag maar een klein deel geherinvesteerd kan worden. Tja, dat doet je onderhandelpositie geen goed. Gezellig doen met de Telegraaf lijkt voor Kroes belangrijker dan de tent runnen heb ik soms het idee. Hij kan beter niets in de media zeggen en zijn mond houden totdat de transferperiode over is.
Chelsea weet ook wel dat Ajax geld nodig heeft en dat Hato weg wil... dus ja dan begin je 'laag' met bieden. Daarnaast lijkt hij gehaald te worden als backup voor die Spanjaard. Desalnietemin is 40 miljoen natuurlijk wel een marktconform bedrag voor Hato denk ik. Leuk talent, maar vooralsnog enkel dat. Die lijkt mij momenteel geen 60 waard.
Als je meerder malen laat vallen dat er eerst verkocht moet worden voordat er geinvesteerd kan worden en dat van het verkochte bedrag maar een klein deel geherinvesteerd kan worden. Tja, dat doet je onderhandelpositie geen goed. Gezellig doen met de Telegraaf lijkt voor Kroes belangrijker dan de tent runnen heb ik soms het idee. Hij kan beter niets in de media zeggen en zijn mond houden totdat de transferperiode over is.
Chelsea weet ook wel dat Ajax geld nodig heeft en dat Hato weg wil... dus ja dan begin je 'laag' met bieden. Daarnaast lijkt hij gehaald te worden als backup voor die Spanjaard. Desalnietemin is 40 miljoen natuurlijk wel een marktconform bedrag voor Hato denk ik. Leuk talent, maar vooralsnog enkel dat. Die lijkt mij momenteel geen 60 waard.
Hato is een hype (geweest) door de leeftijd waarop hij zijn debuut maakte. Iedereen dacht: wow, pas zestien jaar... Die leeftijd zegt natuurlijk niets, het gaat erom of er nog rek in zit.
Ik vind Hato positioneel niet zo geweldig. Dat merkte je duidelijk toen hij CV stond. Hij deed maar wat, maar door zijn leeftijd en zijn achtergrond (eigen jeugd!) werd hij uitzonderlijk positief benaderd. Sutalo zat met de brokken en werd geslacht.
Ik vind veertig miljoen een fors bedrag voor Hato, laat staan dat zestig miljoen ergens op slaat. Zelfs Chelsea, dat met geld smijt, wil dat blijkbaar niet betalen.
Ik vind Hato positioneel niet zo geweldig. Dat merkte je duidelijk toen hij CV stond. Hij deed maar wat, maar door zijn leeftijd en zijn achtergrond (eigen jeugd!) werd hij uitzonderlijk positief benaderd. Sutalo zat met de brokken en werd geslacht.
Ik vind veertig miljoen een fors bedrag voor Hato, laat staan dat zestig miljoen ergens op slaat. Zelfs Chelsea, dat met geld smijt, wil dat blijkbaar niet betalen.
Ik ben het op zich met je eens. Aan de andere kant zijn er wel heel veel geruchten over erg grote clubs. Dus dan kan je wat dat betreft best hoog in de boom zitten
Het kan, maar daar zit je dan. In je boom.
Hato schijnt al rond te zijn met Chelsea. Als hij per se daarheen wil, doen die andere clubs er niet toe.
Hato schijnt al rond te zijn met Chelsea. Als hij per se daarheen wil, doen die andere clubs er niet toe.
Timber is ook voor rond de 40 weggegaan (volgens wikipedia). Die was iets ouder, maar ook veel verder dan Hato.
Dus alles boven de 40 zou gewoon een goede prijs zijn voor Hato.
Dus alles boven de 40 zou gewoon een goede prijs zijn voor Hato.
Ik zou hato gewoon 3 miljoen geven en een jaartje cl meepakken, gaat ie daarna voor 80 miljoen weg. , hoef, je niets te halen en wordt er sterker van ipv slechter.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Vind ik ook, 40 miljoen is al de hoofdprijs voor deze speler. Ik moet nog zien of hij zich in de PL kan handhaven. Vooralsnog zien ze in hem een speler voor de toekomst.
Timber is positioneel enorm sterk, dat vind ik niet van Hato.
Ajax heeft op dit moment geen spelers die de hoofdprijs waard zijn. Taylor, Brobbey, die zijn niet van het niveau van Frenkie, De Ligt, Ziyech, enz. Buitenlandse clubs zijn niet gek, die zien ook wel dat het niveau bij Ajax achteruit gegaan is.
Ajax heeft op dit moment geen spelers die de hoofdprijs waard zijn. Taylor, Brobbey, die zijn niet van het niveau van Frenkie, De Ligt, Ziyech, enz. Buitenlandse clubs zijn niet gek, die zien ook wel dat het niveau bij Ajax achteruit gegaan is.
80?elliquido schreef: wo jul 30, 2025 3:12 pm Ik zou hato gewoon 3 miljoen geven en een jaartje cl meepakken, gaat ie daarna voor 80 miljoen weg. , hoef, je niets te halen en wordt er sterker van ipv slechter.
We komen de poulefase helemaal niet door. Die is volgend jaar ook nog steeds 40 of zelfs minder. En met een beetje pech geblesseerd.
Had je nu een team staan die hoge ogen kon gooien, zou ik het overwegen.
maar we hebben 1 a 2 lichtpuntjes in het team de rest is bagger....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
40 is niet de hoofdprijs als je meer voor hem kunt vangen. Zo ingewikkeld is het niet, om een van jouw favoriete uitdrukkingen te gebruiken.Yopii schreef: wo jul 30, 2025 3:12 pm Vind ik ook, 40 miljoen is al de hoofdprijs voor deze speler. Ik moet nog zien of hij zich in de PL kan handhaven. Vooralsnog zien ze in hem een speler voor de toekomst.
Nogmaals - als 40 het openingsbod is en je eindigt op 41, ben je niet goed bezig. Helemaal niet als je met Chelsea te maken hebt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Overigens denk ik wel dat het verstandig is om nu te verkopen. Met Heit en Keizer is de kans aanwezig dat de achterhoede zo lek als een mandje is. Stel we zakken dit jaar helemaal door de ondergrens als in dat we vijfde ofzo worden (niet ondenkbaar), dan verkoop je helemaal niemand meer voor 20 mio plus.
40 miljoen aldus FR.
Kroes heeft een week onderhandeld om er €5,00 bij te krijgen. Netjes.
IK GELOOF!!!!!!
Hebben we het over Euro's of Britse Ponden? Dat kan ook nog wat uitmaken.
Ik had het natuurlijk leuk gevonden als het bedrag hoger zou zijn. Maar het is ook echt weer niet zo dat het onder de maat is. Natuurlijk is hij heel talentvol en voor zijn leeftijd al ervaren. Maar CL ervaring mist 'ie bijvoorbeeld nog. En de positie van Ajax is de afgelopen jaren ook niet beter geworden. Of we dat nou leuk vinden of niet maar als je als club uit beeld raakt zakken de prijzen ook wat in. Daarbij weten ze dat Ajax in principe wel een grote uitgaande transfer moet maken. En helaas lijkt het er niet op dat andere clubs echt concreet voor hem zijn op dit moment.
Tja, wat moet je nu doen? Wachten en hopen dat je het bedrag omhoog krijgt? Dat kan. Maar het betekent ook dat we minder tijd over houden om het geld weer uit te geven aan spelers om ons elftal te versterken.
Ik had het natuurlijk leuk gevonden als het bedrag hoger zou zijn. Maar het is ook echt weer niet zo dat het onder de maat is. Natuurlijk is hij heel talentvol en voor zijn leeftijd al ervaren. Maar CL ervaring mist 'ie bijvoorbeeld nog. En de positie van Ajax is de afgelopen jaren ook niet beter geworden. Of we dat nou leuk vinden of niet maar als je als club uit beeld raakt zakken de prijzen ook wat in. Daarbij weten ze dat Ajax in principe wel een grote uitgaande transfer moet maken. En helaas lijkt het er niet op dat andere clubs echt concreet voor hem zijn op dit moment.
Tja, wat moet je nu doen? Wachten en hopen dat je het bedrag omhoog krijgt? Dat kan. Maar het betekent ook dat we minder tijd over houden om het geld weer uit te geven aan spelers om ons elftal te versterken.
Nil volentibus arduum
Hij schrijft 'in excess of 40 mio' en vlgs mij is de vertaling daarvan 'boven de 40 mio'Lionel schreef: wo jul 30, 2025 8:04 pm 40 miljoen aldus FR.
Mee eens, dit lijkt mij het meest waarschijnlijke scenario.peter schreef: wo jul 30, 2025 6:01 pm Overigens denk ik wel dat het verstandig is om nu te verkopen. Met Heit en Keizer is de kans aanwezig dat de achterhoede zo lek als een mandje is. Stel we zakken dit jaar helemaal door de ondergrens als in dat we vijfde ofzo worden (niet ondenkbaar), dan verkoop je helemaal niemand meer voor 20 mio plus.
Dus Ajax krijgt nu 43 tot 45 miljoen, plus, lees ik ergens, een 10% doorverkoop percentage.
Prima deal voor Hato. Jongen is ook echt geen 60 waard.
41,2 lees ik nu. 35 miljoen pond. En wat bonussen waarbij het tussen de 43-45 kan worden.
Ik mag toch hopen dat Kroes weet wat hij met dit geld gaat doen allemaal.
IK GELOOF!!!!!!
43 miljoen + Bonussen
De enige reden waarom je meer zou kunnen krijgen is dat het Chelsea is dat zich heeft gemeld. Helaas weet men daar allang dat Ajax moet verkopen. De zaakwaarnemer van Hato sleept er een betere deal uit als de transfersom lager ligt dan verwacht.
Vermoedelijk viel het wel mee met die rij clubs die Hato wilde hebben. Hij heeft gekozen voor de eerste club die concreet werd, zelfs al komt hij daar waarschijnlijk op de bank terecht.
Vermoedelijk viel het wel mee met die rij clubs die Hato wilde hebben. Hij heeft gekozen voor de eerste club die concreet werd, zelfs al komt hij daar waarschijnlijk op de bank terecht.
AD.nlAjax versus Feyenoord: waarom Jorrel Hato 40 miljoen euro opleverde en Igor Paixão ‘maar’ 35
Fabian van der Poll 31-07-25, 13:00 Laatste update: 13:03
Jorrel Hato en Igor Paixão maakten deze week allebei een miljoenentransfer. Maar waarom levert de sterspeler van Ajax meer op dan de sterspeler van Feyenoord?
Je zou het niet vermoeden, maar bij de waarde van een voetballer werkt het soms net als bij een schilderij: simpel gezegd is het maar net wat de gek ervoor geeft. Soms een paar miljoen. Soms tientallen. Veel hangt simpelweg af van de vraag hoe graag een club een speler wil hebben.
Bij de transfers van Jorrel Hato en Igor Paixão, die deze week beiden voor tientallen miljoenen zijn verkocht, speelt dat ook mee. Feyenoord verkocht Paixão voor 35 miljoen euro aan Olympique Marseille. Ajax ontving zeker 40 miljoen euro van Chelsea voor Hato.
Toch is dat verschil opvallend. Waarom krijgt Feyenoord minder voor Paixão dan Ajax voor Hato?
Nog steeds zijn transfersommen niet helemaal te doorgronden, maar er zijn wel degelijk parameters om de verschillen tussen beide deals te ontleden, zegt Niels Vellinga van BEBR, een bedrijf dat verschillende voetbalclubs helpt bij het waarderen van spelers.
Volgens de modellen van BEBR zijn beide spelers ook niet evenveel waard. Hato heeft daarin een waarde van 46,8 miljoen euro, Paixão 36,75 miljoen. Deze potentiële prijskaartjes worden gebaseerd op pijlers als ervaring, leeftijd, aantal Europese duels, blessurehistorie en het verkoopverleden van hun club.
Zo heeft Hato voor zijn leeftijd relatief veel ervaring. Hij is pas 19 jaar, maar heeft al 75 eredivisieduels achter zijn naam. ,,Ook zit hij bij de top 1 procent van eredivisiespelers op basis van acties die een positieve/negatieve uitkomst hebben op het resultaat. Die verhouding is bij hem heel hoog.’’
Ook Paixão scoort hoog op de data. Hij zit bij de beste 5 procent van spelers op basis van zijn gemiddelde aantal doelpunten en schoten op doel. De Braziliaan is dus zonder twijfel een van de beste aanvallers van de eredivisie. Verder spreekt in zijn voordeel dat hij Champions League-ervaring heeft (Hato heeft dat niet).
„Paixão lag ook tot 2029 bij Feyenoord vast. Hoe langer een speler vastligt, hoe hoger de afkoopsom van het contract’’, aldus Vellinga. Hato lag bij Ajax nog tot 2028 vast.
Wat de prijs van Paixão mogelijk nog drukt, is zijn recente blessureverleden. De aanvaller kampte afgelopen seizoenen met meerdere blessures.
Het prijsverschil tussen een speler van Feyenoord en Ajax kan ook worden verklaard door het verkoopverleden van beide clubs. Feyenoord verkocht niet eerder een speler voor 35 miljoen, terwijl het record bij Ajax nabij de 100 miljoen ligt. Andere clubs weten dat. Willen ze een speler van Ajax, dan weten ze dat ze dieper in de buidel moeten tasten. Eenvoudig gesteld: Ajax-spelers zijn vaak gewoon duurder dan die van Feyenoord.
Hierbij speelt ook de opleiding van Ajax een rol. Die staat internationaal hoog aangeschreven. Een plus op de cv van Hato. Verder is Hato een linksbenige verdediger (daar zijn er minder van) en heeft hij een nominatie voor de Golden Boy Award achter zijn naam, een prestigieuze internationale prijs voor spelers onder de 21 jaar.
Wat tot slot een onmiskenbare factor is bij het prijsverschil, zijn de aankopende clubs. Hato gaat naar Chelsea, een club uit de Premier League, de rijkste competitie ter wereld. Omdat die clubs zoveel te besteden hebben, vragen clubs uit andere competities doorgaans de hoofdprijs voor hun spelers.
Feyenoord verkoopt Paixão aan Olympique Marseille. Ook geen club met een smalle beurs, maar het budget van de Franse topclub is niet te vergelijken met Chelsea, dat qua omzet gemiddeld twee keer zoveel te besteden heeft. Dat speelt mee. Aan een Premier League-club had Feyenoord mogelijk meer kunnen vragen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''