Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot »

Rishi schreef:Ajax moet Verbeek halen als assistent.... Lijkt me echt een goede hoor die man!
grapjas.
999

Bericht door 999 »

De (afkoop) bedragen beginnen ( als ze dat al niet waren ) ook steeds achterlijker te worden.
Mario Been is al gepolst als opvolger Verbeek

AARDSCHOK IN DE KUIP

Feyenoord met vertrek trainer, Jansen en Bosz onthoofd

ROTTERDAM, donderdag

Met een grote knal is het al maanden slepende conflict tussen de spelersgroep van Feyenoord en trainer Gertjan Verbeek tot uitbarsting gekomen. In zijn val sleept de op non-actief gestelde Verbeek technisch directeur Peter Bosz en assistent-trainer en technisch adviseur Wim Jansen mee, die ook allebei per direct vertrekken. Nadat de spelersgroep bij de directie in de afgelopen maanden onvoldoende respons kreeg voor de aanhoudende klachten over de volledig verstoorde werkrelatie tussen trainer en spelers, wendde die zich recent tot de raad van commissarissen, die nu keihard heeft ingegrepen.

Tegen SC Heerenveen neemt Leon Vlemmings morgen de honneurs waar bij Feyenoord, maar op korte termijn wil de club Mario Been aanstellen als nieuwe trainer. De oefenmeester van NEC is al gepolst door een tussenpersoon en staat positief tegenover een eventuele terugkeer bij zijn grote liefde. In het nieuwe contract van Been is een vaste vertrekclausule opgenomen, die Feyenoord kent.

Manmoedig droeg Verbeek het voortijdige einde van zijn dienstverband. Een illusie armer maar een extra jaarsalaris van 700.000 euro als afkoopsom rijker. ,,Het is duidelijk dat ik hier met een andere ambitie ben begonnen dan om de club na zeven maanden alweer te verlaten. Hier word ik niet gelukkig van, maar ik heb er wel vrede mee. Nu al”, aldus Verbeek, die aangaf dat de verstoorde relatie met de spelersgroep hem de das om heeft gedaan. ,,Het is niet gelukt door te dringen tot de spelers. Ik ben integer geweest, maar het heeft niet zo mogen zijn. Wat ik wilde, heeft onvoldoende aangesloten bij de wensen van de spelers. Wat ik bij de spelers heb gemist, is de wil om met elkaar Feyenoord omhoog te stuwen. Zij hadden andere ideeën dan ik, maar het water bij de wijn doen houdt een keer op.”

Verbeek werd na het ontslag door een groep toegestroomde Feyenoord-supporters toegejuicht voor het Maasgebouw. Met zijn handen in de lucht hoorde Verbeek zichtbaar geëmotioneerd de toejuichingen aan. ,,Gertjan moet blijven”, schreeuwden de fans bij wie Verbeek nog altijd op zijn voetstuk staat ondanks de zeer teleurstellende sportieve prestaties. ,,Jullie verdienen een beter Feyenoord”, reageerde hij. ,,Dit is een forse technische onthoofding”, concludeerde algemeen directeur Eric Gudde, die een dag eerder op de nieuwjaarsreceptie nog aangaf dat Feyenoord vast zou houden aan de ingezette koers. In de loop van de volgende dag werd de onervaren Gudde echter ingehaald door de actualiteit, waarmee zijn eigen geloofwaardigheid een gevoelige knauw heeft gekregen.

In een overleg met de directie zegde de spelersraad vroeg in de middag het vertrouwen op in trainer Verbeek. De onvrede was eerder al geuit, maar nu stond de spelersvertegenwoordiging sterk, omdat er rugdekking was van de raad van commissarissen, het machtigste orgaan binnen de club, dat niet langer lijdzaam wilde toezien hoe de directie een beleid van pappen en nathouden voerde. Op maandag was er buiten medeweten van de directie om een gesprek tussen Kevin Hofland als vertegenwoordiger van de spelersgroep en president-commissaris Dick van Well. De routinier gaf daarin te kennen, dat er al langere tijd een onwerkbare situatie bestond tussen spelersgroep en trainer en uitte zijn onvrede over het gebrek aan daadkracht bij de directie.

Dat gesprek werd door Verbeek en Bosz als een aanval in de rug ervaren en veranderde de situatie drastisch. Gudde: ,,De laatste drie, vier dagen was er een mechanisme van negativiteit. Na de nieuwjaarsreceptie heb ik ook tegen Gertjan gezegd dat de situatie een stuk erger was dan gedacht.” Verbeek: ,,In dat gesprek kreeg ik voor het eerst grote twijfel over de samenwerking met de spelersgroep. Die twijfel is versterkt op de training de volgende dag. Hoe ik dat merkte? Aan de manier waarop ze je niet meer aankijken. Dat was in een keer de omslag, de laatste druppel.”

In de slipstream van Verbeek vertrekken Bosz en Jansen ook uit De Kuip. Officieel, omdat zij zich niet kunnen verenigen met het ontslag van Verbeek, maar het tweetal wordt door de raad van commissarissen ook verantwoordelijk gesteld voor het mislukte sportieve beleid van de afgelopen jaren inclusief de achteraf zeer ongelukkig uitgepakte aanstelling van Verbeek als trainer.

Verbeek legde in zijn afsluitende woord nadrukkelijk de bal bij de selectie. ,,Ik ben blij dat de spelers vandaag hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Dat verdient Feyenoord ook en dat is beter dan dat het allemaal weer een paar weken zou worden uitgesteld. Nu de spelers hun verantwoordelijkheid hebben genomen, is het aan hun om maximaal te presteren.”
Blij met de punten ...
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

joey schreef:Zou ook lullig zijn tegenover NEC als hij nu vertrok. De club heeft hem altijd gesteund. Aan het begin van de winterstop was het iets anders geweest, maar nu staat de wedstrijd tegen Ajax voor de deur. En NEC is ook Wisgerhof al kwijt.

Daarbij, komende zomer kan Been zich ontdoen van tenminste een paar probleemgevallen. Nu zit hij met deze groep opgescheept.
Ik weet niet of de spelers het wel zo in Been zien zitten... bij Been kom je ook niet in de basis hoor, als je niet fit genoeg bent. Zie collins John, John van Beukering, etc. Maarja... een echte Feyenoorder he...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Donkey Shot

is dr al een linkie naar fansites? alleen voor meeleesdoeleinden. :D
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Het probleem bij feyenoord is dat ze een zeer gedreven en innovatieve (voor Rotterdamse begripen) trainer combineerden met ervaren spelers die alles wel zo'n beetje gezien hadden en, ook al ontkennen ze dit natuurlijk, toch een beetje af wilden bouwen. Als jij bij Deportivo en Bayern hebt gespeeld heb je alles wel zo'n beetje gezien. Kampioenschappen, Champions League etc.

Jammer dat Bosz ook weg is, die man verdient een lintje. :smallgrin.gif:
Donkey Shot

bedankt duke
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Donkey Shot

Radio Rijnmond TV: http://217.149.193.67:8080/ramgen/%2Fvi ... -nieuws.rm [RealPlayer nodig]
Donkey Shot

Van Hanegem wil naar Feyenoord
14 januari 2009

WIllem van Hanegem wil graag zijn carriere als trainer afsluiten bij Feyenoord. Volgens de voormalig trainer van FC Utrecht - en begin jaren '90 ook bij Feyenoord - heeft hij belangstelling om het seizoen bij de Rotterdamse club af te maken.

Feyenoord stelde woensdag trainer Gertjan Verbeek op non-actief. Volgens hem is er geen chemie meer met de spelersgroep. Assistent-trainer Wim Jansen en technisch directeur Peter Bosz zijn uit solidariteit ook opgestapt.

Gertjan Verbeek gaf tijdens de persconferentie aan dat hij pas woensdagochtend voor het eerst echte twijfels kreeg over de samenwerking met zijn spelersgroep. "Als de chemie is uitgewerkt, dan moet ik eerlijk naar mezelf zijn", zei Verbeek. Hij gaf aan dat de spelers 'zichzelf tekort hebben gedaan' door hem geen tijd te gunnen. "Vanuit de spelersgroep is er niet open en niet integer met mij gecommuniceerd."

De selectie is donderdagochtend gewoon gaan trainen onder leiding van assistent-coach Leon Vlemmings. Vrijdag staat de wedstrijd tegen Heerenveen op het programma.
bron: www.rijnmond.nl
Donkey Shot

iedereen heeft het maar over "afsluiten bij Feyenoord"

klinkt erg ambitieus :drecul.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Wat vinden jullie eigenlijk van het aanblijven van Gudde... Zou hij eigenlijk ook niet het veld moeten ruimen. Persoonlijk vind ik van wel. Als je in de afgelopen maanden in woord en gebaar zo achter je trainer en het gevoerde beleid staat zou ik ook opstappen...

Vind het toch wel een beetje sneu voor Verbeek. Iemand die na iedere wanprestatie dat zooitje altijd in bescherming heeft genomen. Nu krijgt hij echt een mes in zijn rug met de grootste huigelaar voorop. Ik zou me als spelersgroep diep en diep schamen...
Beloki

Bericht door Beloki »

De spelersgroep heeft zich schandalig gedragen. Als een stelletje watjes. Bovendien hebben ze de trainer bijna weggepest. Zo'n zooitje ongeregeld zou ik niet willen trainen. Zo'n Hofland en zo'n Timmer die dan ff de leiding nemen. Of De Cler die wel ''even een gesprek wil met de trainer''. :drecul.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Donkey Shot

welke functie had Gudde nou helemaal? Zat-ie er als toen Bos en Janssen kwame?
Rooie

Bericht door Rooie »

Volgens mij zit die vent er pas een paar maanden, lijkt me niet dat hij veel aan de huidige situatie kan doen.
gaizka

Bericht door gaizka »

Benji schreef:Volgens mij zit die vent er pas een paar maanden, lijkt me niet dat hij veel aan de huidige situatie kan doen.
Ik kwam dit tegen op wikipedia:

In 2007 neemt Eric Gudde afscheid van Excelsior Maassluis om algemeen directeur van Feyenoord te worden.
Donkey Shot

nou, paar maanden... kwam in oktober 2007 als ik het goed heb
Rooie

Bericht door Rooie »

Time flies when you're having fun, blijkt maar weer :hypocrite.gif:
Ronald!

Bericht door Ronald! »

Feyenoord is in ieder geval 'hot news' op het moment. Check NUsport bijvoorbeeld. De eerste 23 berichten gaan er allen over.:excited.gif:
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Nu gaat de meest seniele 'trainert' het natuurlijk worden, want Been kan het niet maken om nu weg te gaan. Van Hanegem houdt het toch niet langer dan een half jaartje uit. Zal hij straks bij de contractbesprekingen om een kniptang vragen zodat ie weer door een hek kan vluchten? :smallgrin.gif:
Rooie

Bericht door Rooie »

Zelfs te beroerd om commentaar te geven...

FN:
Spelers onthouden zich van commentaar
De spelers wilden vandaag bij de training geen commentaar geven tegenover de pers over het vertrek van Gertjan Verbeek. Feyenoord liet weten dat spelers en technische staf behoefte hebben aan rust met het oog op het duel op Heerenveen.

Interim-trainer Leon Vlemmings zou na de lunch beschikbaar zijn voor de pers.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Die moeten of morgen met grote cijfers van heerenveen winnen of een schuiladresje op gaan zoeken. 'Grote mannen' :drecul.gif:
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

"Geen woorden, maar daden." Doen ze nu toch in ieder geval de helft al goed. Toch een mooi begin van 2009.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Ik zou inderdaad niet graag speler van F zijn (sowieso al niet uiteraard, maar me nu even in hen verplaatsend; ongeacht de vraag hoe de verhoudingen tussen de groep en Verbeek waren, en ongeacht in hoeverre Verbeek zelf debet is aan de ontstane situatie, als de officiele lezing is dat men Verbeek systematisch heeft genegeerd op de training, en daarmee is gaan muiten, om vervolgens geen commentaar te geven...

Tijd voor wat bodyguards, lijkt mij! Ben benieuwd naar beelden van de training daar, vandaag (er is immers geen mooier vermaak dan leedvermaak.. Ik amuseer mij met af en toe even FN te checken) :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Tijd voor wat bodyguards, lijkt mij!
Ze hebben onderhand toch wel genoeg krachttraining gehad om dat zelf op te lossen? Weten ze gelijk waar het goed voor was.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Gesloten