Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion »

Ajax Rules schreef: ma apr 06, 2026 10:50 am
Marillion schreef: ma apr 06, 2026 6:34 am Elke meter die ze met hem mee rijden heeft hij gewonnen. Evenepoel brak feitelijk zichzelf door op de Paterberg langs Pogacar te willen rijden. Waarom? Voor z'n ego, maar daarna moet hij eraf en hij komt nooit meer terug.

Het is hun enige kans. Gewoon niet met hem meewerken. Helemaal niet, ook niet via de ploeg.
Bij de Belg vonden ze het koersgedrag van MvdP ook onbegrijpelijk.
Hij moet zichzelf de vraag stellen wat hij belangrijker vind. Zijn kansen op een vierde overwinning maximaliseren of koersen op een manier die bij hem past. Zo extreem defensief rijden tegen één renner staat denk ik wel erg ver van zijn beleving af.

Een paar jaar geleden heeft hij natuurlijk een stap gezet om meer professioneel te gaan werken. De periode na het incident in Australië. Op alle vlakken ging het er serieuzer aan toe. Training, voeding, manier van leven én manier van koersen. Meer gericht op het winnen van monumenten en soms ten koste van zijn gevoel (maar wel binnen voor hem acceptabele marges).

Om nu een kans te hebben om Pogacar te verslaan moet hij eigenlijk nóg een keer zo'n stap zetten. Maar dan specifiek op zijn manier van koersen. Die stap van een paar jaar terug kon hij opbrengen omdat hij het belang inzag van het winnen van grote prijzen. Die prijzen heeft hij inmiddels gewonnen. Zijn niveau is denk ik echt beter dan ooit. Helaas is er ééntje nóg beter. Is dan een 4e RVV of een 3e MSR genoeg motivatie om volledig tegen zijn natuur in te koersen? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Dat betekent dan wel dat hij zal moeten accepteren dat dit volgend jaar weer gebeurd.

Ik ben benieuwd naar zijn plannen. Hij gaat niet nog jaren koersen. Heeft bijna alles gewonnen wat hij wilde winnen. Gaat hij dan komende winter en voorjaar nog een stap verder? Of gaat hij richting zijn doelen op de mountainbike? Om zijn kansen daar te maximaliseren zou hij ook weer moeten veranderen (lichter worden / meer mtb gericht trainen). Daar heeft hij nu nog een aantal jaren voor maar de klok tikt natuurlijk door.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

Pogi wint ook Parijs-Roubaix. Geen twijfel over. Die is zoveel sterker dan de rest, bizar. Wel genoten van Vlaanderen, maar het zou ook wel fijn zijn als Pogi een keer geklopt wordt.
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik ben benieuwd naar zijn plannen. Hij gaat niet nog jaren koersen. Heeft bijna alles gewonnen wat hij wilde winnen. Gaat hij dan komende winter en voorjaar nog een stap verder? Of gaat hij richting zijn doelen op de mountainbike? Om zijn kansen daar te maximaliseren zou hij ook weer moeten veranderen (lichter worden / meer mtb gericht trainen). Daar heeft hij nu nog een aantal jaren voor maar de klok tikt natuurlijk door.
Hij is toch pas 27? :confused.gif:
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Yopii schreef: di apr 07, 2026 8:53 am Hij is toch pas 27? :confused.gif:

31, van 19 januari 1995.

Wat vonden Mark en José van deze RVV? Wat had Mathieu enz wel kunnen/moeten doen tegen Pogi die eigenlijk speelde met de concurrentie?

https://www.youtube.com/watch?v=yZAdQq3FtJU
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: di apr 07, 2026 8:53 am
Hij is toch pas 27? :confused.gif:
Ik had het over Van der Poel. Die is 31 en heeft in principe in het wielrennen wel zo'n beetje gewonnen wat hij redelijkerwijs kan winnen. Het is nu vooral een kwestie van meer van hetzelfde om zijn prestaties nog meer bijzonder te maken.

Wil hij dat of kies je dan nog een keer voor een nieuw doel in het mtb'en waar ook heel erg zijn hart ligt. Van der Poel komt bovendien niet naar de Ronde van Vlaanderen om 5e of 6e te worden.

Pogacar is inderdaad 27. Wat overigens niet wil zeggen dat hij nog jaren blijft koersen. Vorig jaar speculeerde hij al over een relatief vroeg pensioen. Onderschat ook niet wat hij er allemaal voor moet doen en laten natuurlijk.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

roubaix heeft mvp meer kans, is niet heuvelachtig. Kans op lekke banden, stuurfoutjes en zo meer liggen op de loer. Evenepoel hintte ook op deelname. Die zie ik niet zo goed sturen echter.
wout was toch ook wel sterk. Weersvoorspelling is prima. geen regen. Dat wordt stof happen en denderen over de kasseien.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Een nat parcours en geen ''bergen'' zouden in het voordeel moeten zijn van MvdP t.o.v. TP:

Mathieu van der Poel wil na pijnlijke nederlaag Tadej Pogacar laten lijden in Parijs-Roubaix

Na afloop van de Ronde van Vlaanderen maakte Mathieu van der Poel een selfie met winnaar Tadej Pogacar en Remco Evenepoel, die derde werd. Het was lachen, gieren en brullen, maar vanaf Tweede Paasdag is de focus vol op Parijs-Roubaix.

MvdP werd net als vorig jaar in de Ronde van Vlaanderen op waarde geklopt door de Sloveen, die dit seizoen driemaal aan de start verscheen van een koers en in alle gevallen won. Wat vooral zwaar weegt, is dat hij na Milaan-San Remo met zijn tweede monumentale zege op rij op weg is naar een uniek kwintet. Van der Poel lachte na De Vlaamse Hoogmis, maar is erop gebrand om Pogacars droom te dwarsbomen.

Eddy Merckx, Roger De Vlaeminck en Rik van Looy zijn de enige renners die alle wielermonumenten wonnen. Pogacar, die alleen Parijs-Roubaix nog nooit won, kan de eerste coureur worden die dat in een kalenderjaar flikt en gezien zijn vorm gelooft bijna iedereen daar in. Later deze maand kan Pogi hoogstwaarschijnlijk voor de vierde keer als winnaar worden opgeschreven in Luik-Bastenaken-Luik. En hij is al vijf jaar op rij ongenaakbaar in de Ronde van Lombardije, waardoor deze najaarsklassieker bij wijze van spreken eveneens schriftelijk kan worden afgedaan.

Alles draait dus om zondag, met Parijs-Roubaix. Dat is de koers waarin de Supersloveen niet zijn alles en iedereen vernietigende klimmersbenen kan laten spreken. In De Hel van het Noorden moeten er dik 55 van de bijna 260 kilometer over schots en scheve kasseien worden gedokkerd. Exceptionele stuurmanskunsten zijn essentieel, vooral wanneer de kinderkopjes er nat bij liggen. Pogacar ging vorig jaar in een bocht op sector 9 onderuit toen hij de druk richting de latere winnaar Van der Poel wilde opvoeren. Dit jaar viel hij in Strade Bianche en Milaan-San Remo. Ja, hij won beide koersen, maar als het op sturen aankomt, maakt hij nog weleens fouten. Met een gretige Van der Poel in de buurt, is elk vuiltje funest.

Dat sturen gaat samen met het gewicht, vooral wanneer het glad is. In de vier andere monumenten kan Pogacar (mede) het verschil ten opzichte van Van der Poel maken, omdat hij zo’n negen kilo lichter is. De zwaardere Van der Poel zit stabieler op zijn fiets en dat helpt hem op de keien in De Hel.

Na zijn tweede plaats in De Ronde wil Van der Poel in Parijs-Roubaix koste wat kost revanche nemen en ditmaal Pogacar laten lijden. De 31-jarige Nederlander kan zondag met zijn vierde achtereenvolgende overwinning in Roubaix mede-recordhouder worden met Tom Boonen en Roger De Vlaeminck. Met dit kwartet aan zeges zou het beoogde monumentale kwintet van Pogacar voor dit jaar meteen in rook opgaan.
De T.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De stroken zullen er droog en stoffig bij liggen, net als vorig jaar. Relatief gunstig op de kasseien maar in de bochten krijg je op snelheid wel het risico van wegglijden over grind en gruis. Ik denk dat Van der Poel wel in was geweest voor een buitje om zijn surplus aan stuurmanskunsten uit te buiten. Aan de andere kant minimaliseren deze omstandigheden de kansen op valpartijen en lekke banden toch wel wat en dat kan ook gunstig zijn.

Ik denk dat Van der Poel en Pogacar het weer samen gaan uitvechten. Al zullen Van Aert en Pedersen beter kunnen volgen dan in Vlaanderen. Ganna moet dit ook kunnen maar ik heb het hem nog niet zien doen op deze stenen. De kans op een tactisch steekspel is hier wel groter door het ontbreken van lastige hoogtemeters.
Nil volentibus arduum
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Na afloop van de Ronde van Vlaanderen maakte Mathieu van der Poel een selfie met winnaar Tadej Pogacar en Remco Evenepoel, die derde werd. Het was lachen, gieren en brullen, maar vanaf Tweede Paasdag is de focus vol op Parijs-Roubaix.

https://www.youtube.com/shorts/G0wWJOaLDoU

Op zich leuk dat ze het zo prima met elkaar kunnen vinden. Bijna maatjes, veel respect. Mooi, mooi, mooi. Maar je heult zo wel met de superieure Pogacar die het allemaal wel best vindt, maar je in een koers toch weer de vernieling in zal rijden.

Wil je hem inderdaad zoals hierboven beschreven als een kollektief kraken dan zal je ook klootzakjes moeten zijn. Natuurlijk doen ze elkaar tijdens de koers sowieso verschrikkelijk veel pijn, maar dat is steeds individueel. Tadej lijkt mij nog steeds niet genoeg een gemeenschappelijke vijand voor een kollektieve aanpak.

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren (weet helaas niet meer welke), waarin Evenepoel en Van Aert beurtelings weg demarreerden en MvdP de vluchter steeds als enige moest terughalen met een van die twee Vlamingen parasiterend in zijn wiel voor de volgende jump. Uiteindelijk brak Mathieu en was RE met een laatste demarrage beslissend. Dat zou dus nu met zijn drietjes (?) moeten gebeuren met Tadej als lijdend voorwerp. Die ze dan al het vuile werk laten opknappen. Wat hij ook vrij zeker zal doen als hij de vijf monumenten en het WK in 1 seizoen wil winnen.

Maar zijn ze toch niet teveel maatjes met elkaar om zo te rijden tegen TP? Mathieu bijvoorbeeld strijdt altijd met open vizier, rijdt ridderlijk rechtvaardig en zal altijd ook vuil werk opknappen, wat Pogacar juist in de kaart speelt. Zoals ook in de RVV met een jagende Remco achter TP en MvdP. Wat Marillion hierboven al terecht noemde: met zijn tweeën tegen TP zouden ze toch iets meer kans hebben gehad. Daarom keek TP ook steeds achterom en versnelde weer als Remco dichterbij kwam. Maar dan had Mathieu absoluut geen kopwerk meer moeten doen. En dat deed hij dus wel. Zit niet in zijn karakter om zo te linkeballen en al helemaal niet bij Pogi. Jammer, teveel heer, teveel maatjes met zijn aartsrivaal.
columbus

Bericht door columbus »

Poh… Seixas weer in beast mode alles en iedere er af rijden. 19 jaar pas
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb er net naar zitten kijken. Tja, als "normale" klassementsrenner is het ook steeds lastiger. Zijn Pogacar en Vingegaard er niet krijg je zo om je oren van deze jongen.

Dat beloofd wat voor de komende jaren. Als hij zich op deze manier blijft ontwikkelen geeft het wel hoop voor een duel in Frankrijk. Dat gaat heftig worden dan langs de kant van de weg.
Nil volentibus arduum
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Hoe kan je nou als kollektief met deze man linkeballen? Veel te sympathiek.

https://www.youtube.com/shorts/lK4GO24Ri5s
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Haha, ja het is echt een andere generatie.

Toch bestrijden ze elkaar echt wel tot op de limiet. En dat ze altijd tegen en met elkaar rijden heeft ze ook allemaal dingen gebracht. Van der Poel en Van Aert hebben elkaar beter gemaakt door jarenlang tegen elkaar te strijden. Vingegaard heeft Pogacar beter gemaakt door hem twee keer te verslaan in de Tour (eigenlijk is de huidige situatie vooral zijn schuld). Van der Poel heeft Pogacar tot het uiterste gedreven in Milaan San Remo en Roubaix. Evenepoel is extreem gedreven om Pogacar ooit een keer te kunnen verslaan en ik denk dat een renner als Seixas hetzelfde doel heeft.

Dat ze altijd met elkaar rijden heeft in wedstrijden ook tegenstanders uitgeschakeld die dan niet mee kunnen doen. Neem bijvoorbeeld het duel tussen Van der Poel en Van Aert in Vlaanderen (waar Alaphillipe ongelukkig wegviel door een val). Maar ook de confrontaties tussen Pogacar en Van der Poel in San Remo.

Nu heeft Pogacar er dus nóg een stap bovenop gedaan. De eerste reactie bij die gasten is om zichzelf daar weer tegen te wapenen. Maar ik denk dat zelfs Van der Poel nu moet toegeven dat hij aan zijn grens zit (heeft 'ie ook gezegd). Vraag is nu. Ga je dan je tactiek aanpassen of ga je liever door met een strijd met open vizier. Waar de kans dan groot is dat je eervol ten onder gaat. Van der Poel heeft denk ik voor zijn gevoel ruimschoots genoeg gewonnen en wil nu niet een hele andere renner worden. Dat hij zondag zuinig was in zijn overnames is kennelijk zijn grens.

Zondag is door het andere parcours weer een ander verhaal. De lastige hoogtemeters ontbreken en dus heeft hij relatief weer meer kans. Ik verwacht dat hij en Pogacar elkaar weer gewoon gaan aanvallen. Van der Poel gaat de bochten op de stroken gebruiken om Pogacar onder druk te zetten. Dat kan hij als geen ander. Maar Pogacar heeft ook in absolute zin zoveel vermogen tot zijn beschikking dat hij mee kan. Ik sluit niet uit dat ze samen naar de wielerbaan gaan rijden. Het groepje daarachter met Van Aert en Pedersen zal iets passiever rijden. Philipsen en Vermeersch zullen als adjudant wellicht een rol spelen. En Ganna is een vraagteken. Vermogen heeft hij meer dan genoeg, vorm ook. Maar tot nu toe kon hij op de Noord Franse kasseien nog niet heel veel indruk maken.

Was het maar alvast zondag!
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Marillion schreef: di apr 07, 2026 12:45 pm De stroken zullen er droog en stoffig bij liggen, net als vorig jaar. Relatief gunstig op de kasseien maar in de bochten krijg je op snelheid wel het risico van wegglijden over grind en gruis. Ik denk dat Van der Poel wel in was geweest voor een buitje om zijn surplus aan stuurmanskunsten uit te buiten. Aan de andere kant minimaliseren deze omstandigheden de kansen op valpartijen en lekke banden toch wel wat en dat kan ook gunstig zijn.

Ik denk dat Van der Poel en Pogacar het weer samen gaan uitvechten. Al zullen Van Aert en Pedersen beter kunnen volgen dan in Vlaanderen. Ganna moet dit ook kunnen maar ik heb het hem nog niet zien doen op deze stenen. De kans op een tactisch steekspel is hier wel groter door het ontbreken van lastige hoogtemeters.
Spectaculaire #editie van Parijs-Roubaix op komst? In de nacht van zaterdag op zondag lokaal veel regen en tijdens de finale nog meer ruimte voor #buien in de namiddag. Een stoffige editie maakt minder kans!
https://x.com/NoodweerBenelux/status/20 ... 6046063993
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Marillion schreef: wo apr 08, 2026 8:34 am Haha, ja het is echt een andere generatie.
Inderdaad. Het blijft raar voor mij. Grappen en grollen met je aartsrivaal. Ze doen elkaar natuurlijk veel pijn in de koers, maar toch komt dit wat te lief op me over. Je bent geen maatjes met je aartsrivaal. Die moet je eigenlijk haten, zodat elke cel in je ziel en zaligheid wordt aangeboord om die rivaal te verslaan. Zal MvdP nooit zo doen. Die wil kennelijk als vriendjes oud worden met Tadej. Zodat ze later als opa's nog eens stokouwe herinneringen met elkaar kunnen ophalen met een stapel kleinkinderen om hen heen. Mag hoor, maar vergeet winst in de monumenten dan maar tegen Pogi. Misschien Roubaix nog een keertje, maar voor de rest...
Was het maar alvast zondag!
Nou! Lange dagen zo. Kan niet wachten. :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo apr 08, 2026 12:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk niet dat de vriendschap in de weg staat. Ze rijden elkaar echt het zuur voor de ogen en er worden bijvoorbeeld ook absoluut geen cadeautjes gegeven.

Wat soms wel in de weg zit is die cultuur van de open en eerlijke strijd man tegen man. Die staat echt haaks op tactisch koersen waarbij je accepteert dat je anders moet handelen omdat de ander op een bepaald vlak sterker is. De meeste van de buitenaardse renners vinden het vooral belangrijk om alles te geven en ervoor te gaan. Vingegaard koerst wel op basis van tactiek en die krijgt dan van alles en iedereen negatief commentaar. Ook al valt hij op andere momenten wel degelijk veel aan. Maar hij laat zich niet vrijwillig naar de slachtbank leiden als hij weet dat de concurrent op een specifiek moment in de koers een voordeel heeft.

Je ziet overigens in details wel verschillen. Van der Poel en Van Aert vielen elkaar altijd aan. De laatste jaren heeft Van Aert meer en meer het onderspit moeten delven en je ziet hem inmiddels tegen de allersterkste tegenstanders wat defensiever koersen. Van der Poel heeft tegen Pogacar ook een beweging in die richting gemaakt alleen gaat hij minder ver. Daar speelt denk ik zijn imposante erelijst ook een rol. Hij zal vinden dat hij er in zijn totaliteit beter op staat met deze erelijst en deze manier van koersen. En wil voor een mogelijke vierde zege in Vlaanderen niet het risico nemen dat hij enorm defensief gaat rijden en alsnog verliest. Dat zou dan voor hem een smetje zijn op zijn profiel als aanvallende kampioen.

Zondag gaat hij zeker aanvallen verwacht ik. En als die weerberichten kloppen zou het wel super zijn voor de spanning, al geef ik het voorlopig weinig kans als je kijkt naar het bredere weerbeeld. Maar goed, ik werk niet bij het KNMI.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

vandaag een wedstrijdje sprinten in de scheldekoers. philipsen, groenewegen, meeus , merlier.. of een verrassing uit het gemenebest?

philipsen rijdt net lek.... op 50km.. maar is weer terug
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De enige koers waar je nog gewoon kunt volstaan met het kijken van de laatste 10 kilometer. En waar het helaas niet de vraag is of er renners vallen maar meer hoeveel.

Ik las dat Fabio Jakobsen niet eens aan de start staat. De berichten in de winter over zijn comeback waren best positief maar hij moet al het hele seizoen overal lossen. Het zou leuk zijn als hij nog op niveau komt maar gezien dit zijn laatste contractjaar is denk ik dat het eerder einde loopbaan is. Hij komt niet eens in de buurt van meesprinten. Laat staan een mooie uitslag rijden.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

vanaf ongeveer 09:00 minuten inside beelden, waaronder de crash van Dylan. Oei....

https://youtu.be/92zYw4hIuUQ?si=_SZjfzz-bT6Tec5G
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Je kan er echt op wachten in sprinterskoersen. Ik hoor dat type renner steeds meer klagen dat er nog nauwelijks koersen zijn waar zij aan de beurt zijn. Hoe zou dat nou komen? Tenzij het door de wind in waaiers gaat is het dodelijk saai en aan het einde krijg je gegarandeerd een valpartijen tombola.

Met een koers als de Scheldeprijs moet je eigenlijk een soort Elfstedentocht variant verzinnen. Hij gaat alleen door als de weersomstandigheden het toelaten. Dus minimaal windkracht vier in de juiste richting. Anders wachten we gewoon een jaartje. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules »

Zuidema schreef: di apr 07, 2026 1:42 pm Ik kan me nog een wedstrijd herinneren (weet helaas niet meer welke), waarin Evenepoel en Van Aert beurtelings weg demarreerden en MvdP de vluchter steeds als enige moest terughalen met een van die twee Vlamingen parasiterend in zijn wiel voor de volgende jump.
Dat was de Olympische wegwedstrijd in Parijs.

Erg frustrerend. Ik had me enorm op deze koers verheugd. Het was de enige wedstrijd op de Spelen (behalve misschien de finale 400m horden met Femke Bol) waar ik echt naar toe had geleefd. Nog extra omdat MVDP natuurlijk maar eens in de vier jaar de kans krijgt. En dan eerder al met dat fiasco van de mountainbike-wedstrijd dat hij meteen viel (Tokyo 2021).
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, zo kun je iemand echt wel uitschakelen. Al hangt het af van de verschillen en het parcours natuurlijk.

Ik moest van de week ook wel een beetje lachen bij een aantal analytici. Michael Boogerd (die ik graag hoor als co commentator) vertelde dat hij ruim 30 grote finales had gereden en dat het altijd allemaal op instinct ging en min of meer dat je jezelf niet teveel voor moest stellen van tactiek. Tja, Michael. En hoeveel van die finales heb jij ook alweer gewonnen terwijl je altijd bij de beste renners hoorde?

Daar tegenover had je dan Tom Boonen die juist verlangt naar meer tactiek in finales en ook van mening was dat Van der Poel het slimmer had kunnen doen.

Van der Poel is wat betreft koersinstinct natuurlijk wel heel erg goed. Dat heeft hem vaak de zege gebracht. Je kunt alleen wel aan hem merken dat hij het niet gewoon is dat anderen sterker kunnen zijn. Voorbeeld over dat moment dat Evenepoel dichtbij kwam in Vlaanderen. Hij had dat niet gezien want hij had niet gekeken. Evenepoel zat toen op 5 seconden. Mathieu kijkt eigenlijk nooit achterom want dat hoeft meestal niet. Vorig weekend was het toch wel handig geweest.

Maar goed, hij maakt de bewuste keuze om het zo te doen en staat erachter. Het heeft hem veel gebracht en de keerzijde is dat Pogacar ook met hem zal meerijden komende zondag als hij bang is dat hij het toch niet gaat winnen. Dit is kennelijk wat het is tussen die mannen.
Nil volentibus arduum
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Ajax Rules schreef: vr apr 10, 2026 11:54 am
Dat was de Olympische wegwedstrijd in Parijs.
Oeps. Dat had ik me toch beter moeten herinneren. :blush.gif:

Maar bedankt. Nu ik die finale terugzie, was het koersverloop toch ook wel wat anders dan ik hierboven omschreef. Jazeker, de Belgen hadden MvdP in de tang met Evenepoel en Van Aert als de bekken. Maar dat spervuur aan demarrages van de Belgen om Mathieu te breken zoals ik dat hierboven schetste, viel dus heel erg mee. Mea Culpa.

https://www.youtube.com/watch?v=-182f337aSM
Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules »

Zuidema schreef: vr apr 10, 2026 1:15 pm Maar dat spervuur aan demarrages van de Belgen om Mathieu te breken zoals ik dat hierboven schetste, viel dus heel erg mee. Mea Culpa.
Het was misschien geen spervuur, maar ik herinner me het wel als de doorslaggevende factor. Het was al snel duidelijk dat MVDP tactisch in de tang zat en opgerookt zou worden als hij overal op zou moeten reageren.

De dreiging van een spervuur was al genoeg.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Marillion schreef: vr apr 10, 2026 1:05 pm ...
Ik moest van de week ook wel een beetje lachen bij een aantal analytici. Michael Boogerd (die ik graag hoor als co commentator) vertelde dat hij ruim 30 grote finales had gereden en dat het altijd allemaal op instinct ging en min of meer dat je jezelf niet teveel voor moest stellen van tactiek. Tja, Michael. En hoeveel van die finales heb jij ook alweer gewonnen terwijl je altijd bij de beste renners hoorde?

Daar tegenover had je dan Tom Boonen die juist verlangt naar meer tactiek in finales en ook van mening was dat Van der Poel het slimmer had kunnen doen.
...
Ik dacht hier nog even over na en het is nog iets geestiger. Want wat was die ene grote koers die Boogerd won? De AGR. En hoe won hij die? Toen hij met Armstrong samen op kop lag mocht hij van Jan Raas (ploegleider destijds) geen meter op kop komen. Vervolgens won hij met minimaal verschil de sprint. :smallgrin.gif:

Nou ja, morgen Roubaix. Vandaag even terugkijken naar de editie van vorig jaar.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie