Duitsland
Moderator: mods
-
Re: Duitsland
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet niet oordelen over dingen waar je niets vanaf weet.
Deels mee eens. Aan de ene kant vind ik het ook egoistisch. Hij adopteert een half jaar geleden een kindje en laat nu zijn vrouw in de steek en dat kindje..
En waarom mensen voor de trein moeten springen snap ik ook niet, niemand natuurlijk maar je hindert er zoveel meer mensen mee dan noodzakelijk.
Aan de andere kant...... als iemand voor de trein springt moet diegene wel heel erg de weg kwijt zijn en echt niet meer weten wat te doen. Gewoon sneu dat, als ik het allemaal lees, goed persoon zo geleefd moest hebben dat hij dacht dat zelfmoord beter zou zijn voor hem.
En waarom mensen voor de trein moeten springen snap ik ook niet, niemand natuurlijk maar je hindert er zoveel meer mensen mee dan noodzakelijk.
Aan de andere kant...... als iemand voor de trein springt moet diegene wel heel erg de weg kwijt zijn en echt niet meer weten wat te doen. Gewoon sneu dat, als ik het allemaal lees, goed persoon zo geleefd moest hebben dat hij dacht dat zelfmoord beter zou zijn voor hem.
IK GELOOF!!!!!!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:56 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het echt treurig dat mensen denken dat zelfmoord de beste oplossing is, maar waarom zadelen ze mensen dan op met hun problemen (treinmachinist, ooggetuigen enz)Hoeladans schreef:Je moet niet oordelen over dingen waar je niets vanaf weet.
IK GELOOF!!!!!!
Wij hebben geen idee wat hij dacht, wat hij voelde en wat zijn redenen waren om dit te doen.
Dus ik vind het vrij misplaatst om zo even te stellen dat dat dieptriest en/of egoistisch is.
Dus ik vind het vrij misplaatst om zo even te stellen dat dat dieptriest en/of egoistisch is.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op wo nov 11, 2009 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Er schijnt geen ergere pijn te zijn dan de pijn van een ouder die een kind verliest.Vedette-10- schreef:In dit soort gevallen ben ik meestal gewoon hard in het oordelen, want zelfmoord plegen waarschijnlijk uit zelfmedelijden vind ik persoonlijk gewoon dieptriest en zeker als je nog een rol hoort te vervullen voor jouw geadopteerde kindje en vrouw moet je gewoon niet jezelf als slachtoffer zien, daar kan ik gewoon geen begrip voor opbrengen. Ik hoop dat de familieleden wel kunnen omgegaan met een opnieuwe flinke tegenslag in het leven, sterkte daarmee!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb daar geen ervaring mee maar zijn vrouw heeft toch ook haar dochter verloren? En ze hebben pas een kind geadopteerd.generaal schreef:Er schijnt geen ergere pijn te zijn dan de pijn van een ouder die een kind verliest.Vedette-10- schreef:In dit soort gevallen ben ik meestal gewoon hard in het oordelen, want zelfmoord plegen waarschijnlijk uit zelfmedelijden vind ik persoonlijk gewoon dieptriest en zeker als je nog een rol hoort te vervullen voor jouw geadopteerde kindje en vrouw moet je gewoon niet jezelf als slachtoffer zien, daar kan ik gewoon geen begrip voor opbrengen. Ik hoop dat de familieleden wel kunnen omgegaan met een opnieuwe flinke tegenslag in het leven, sterkte daarmee!
Maar goed, ik wil hem zeker niet veroordelen.
IK GELOOF!!!!!!
De oefeninterland van Duitsland tegen Chili a.s. zaterdag is in elk geval geschrapt. Hij heeft z'n depressie lang verborgen weten te houden voor de buitenwereld.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Zelfmoord plegen is per definitie egocentrisch. Het draait allemaal om de zelfmoordenaar en zijn wens om niet meer te leven. Maar wie zijn wij om daarover te oordelen? Wij zijn niet in die positie. Enke dacht heus niet: ik ga iedereen eens lekker schrik aanjagen, ik spring voor de trein.Rishi schreef: Ik vind het echt treurig dat mensen denken dat zelfmoord de beste oplossing is, maar waarom zadelen ze mensen dan op met hun problemen (treinmachinist, ooggetuigen enz)
Het stinkt aan alle kanten!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt ook helemaal gelijk hoor! Maar toch.....joey schreef:Zelfmoord plegen is per definitie egocentrisch. Het draait allemaal om de zelfmoordenaar en zijn wens om niet meer te leven. Maar wie zijn wij om daarover te oordelen? Wij zijn niet in die positie. Enke dacht heus niet: ik ga iedereen eens lekker schrik aanjagen, ik spring voor de trein.Rishi schreef: Ik vind het echt treurig dat mensen denken dat zelfmoord de beste oplossing is, maar waarom zadelen ze mensen dan op met hun problemen (treinmachinist, ooggetuigen enz)
IK GELOOF!!!!!!
Het is een aangrijpend verhaal, vanmiddag uit de doeken gedaan door z'n weduwe en de behandelend arts.
Enke leed sinds 2003 aan depressies. Af en aan. Het voetbal was z'n uitlaatklep, hard trainen en de focus op wedstrijden sleepten hem er lang doorheen. De dood van z'n dochtertje 'verwerkte' hij door 5 dagen later alweer onder de lat te staan bij z'n club.
De rest van de wereld kreeg niets van zijn geestestoestand mee. Enke was zeer geliefd, hij wordt geroemd om de mens die hij was. Z'n ziekte wist hij verborgen te houden, hij wilde zich niet outen. Enke had z'n facade, hij wilde geen zwakte tonen uit angst voor reacties, uit angst voor z'n carrière. Opname in een kliniek wees hij om die reden steeds af.
In z'n afscheidsbrief verontschuldigt hij zich bij familie en arts voor z'n toneelspel van de afgelopen dagen. Het ging goed met hem, geen zorgen. Hij gaf in die brief aan dat hij zo moést handelen om dat te doen wat ie heeft gedaan...
Intriest, moet zeggen dat het er (ook bij mij) behoorlijk inhakt. Bij bijv. Pantani en Vandenbroucke had ik iets van: tja, zoiets kon je vermoeden. Labiel, zwak. Enke straalde juist rust, kracht en intelligentie uit. Open deur: als je het van iemand niet had verwacht... Maar juist dát is wat ziektes als depressie en verslaving zo tricky maakt: de facade die de betroffenen weten te creeren.
R.I.P.
Enke leed sinds 2003 aan depressies. Af en aan. Het voetbal was z'n uitlaatklep, hard trainen en de focus op wedstrijden sleepten hem er lang doorheen. De dood van z'n dochtertje 'verwerkte' hij door 5 dagen later alweer onder de lat te staan bij z'n club.
De rest van de wereld kreeg niets van zijn geestestoestand mee. Enke was zeer geliefd, hij wordt geroemd om de mens die hij was. Z'n ziekte wist hij verborgen te houden, hij wilde zich niet outen. Enke had z'n facade, hij wilde geen zwakte tonen uit angst voor reacties, uit angst voor z'n carrière. Opname in een kliniek wees hij om die reden steeds af.
In z'n afscheidsbrief verontschuldigt hij zich bij familie en arts voor z'n toneelspel van de afgelopen dagen. Het ging goed met hem, geen zorgen. Hij gaf in die brief aan dat hij zo moést handelen om dat te doen wat ie heeft gedaan...
Intriest, moet zeggen dat het er (ook bij mij) behoorlijk inhakt. Bij bijv. Pantani en Vandenbroucke had ik iets van: tja, zoiets kon je vermoeden. Labiel, zwak. Enke straalde juist rust, kracht en intelligentie uit. Open deur: als je het van iemand niet had verwacht... Maar juist dát is wat ziektes als depressie en verslaving zo tricky maakt: de facade die de betroffenen weten te creeren.
R.I.P.
Ik moet opeens denken aan Sebastian Deisler. Hoe zou het daarmee gaan?
En omdat hij bang was dat ze hem zijn pleegdochtertje zouden afnemen.wimpey schreef:De rest van de wereld kreeg niets van zijn geestestoestand mee. Enke was zeer geliefd, hij wordt geroemd om de mens die hij was. Z'n ziekte wist hij verborgen te houden, hij wilde zich niet outen. Enke had z'n facade, hij wilde geen zwakte tonen uit angst voor reacties, uit angst voor z'n carrière. Opname in een kliniek wees hij om die reden steeds af.

Depressie heeft dan ook niets met (karakter)zwakte te maken Depressie is een ziekte.Enke straalde juist rust, kracht en intelligentie uit. Open deur: als je het van iemand niet had verwacht...
Ja dat van zijn pleegdochtertje is wel erg. Heel sneu dit allemaal. Knap van die vrouw dat ze een persconferentie kon geven. Terecht dat de wedstrijd is afgelast. Eindelijk een keer een verstandige beslissing.
IK GELOOF!!!!!!
Die leeft nog.Jöhnk schreef:Ik moet opeens denken aan Sebastian Deisler. Hoe zou het daarmee gaan?
Luca Toni valt Van Gaal aan (of omgekeerd, zie foto) en Hoeness maakt ruzie met Lahm. Het gaat goed daar. 

Mwah, er is wel iets aan de hand als de betrokkenen hun ruzies in de media uitvechten. Het zit duidelijk niet goed daar. Natuurlijk is het maar de Bild die deze berichten brengt, maar het komt wel allemaal naar buiten.
Ik weet het, het is maar de Bild. Maar toch...
Ik weet het, het is maar de Bild. Maar toch...
Tuurlijk, het loopt niet soepel bij Bayern. Maar de Bild zoekt in elke minieme oogopslag nog een absolute rel. Om hen dan als bron te gebruiken, lijkt mij persoonlijk niet een betrouwbare bron.
Chris a.k.a Giiser