PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey »

Moet je eerst weten welke clausule Gomes in zijn contract heeft.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Dat is natuurlijk wel waar. PSV wint natuurlijk altijd wanneer Gomes bijtekent, maar het kan ook dat beide partijen vooral zeker willen zijn dat PSV voldoende compensatie vangt voor een eventueel vertrek van Gomes. Want je kan me van alles wijs maken, maar niet dat Gomes z'n hele loopbaan voor PSV blijft keepen.

Ook hier even wat Zuid-Amerika updates:
13/12/2007 - PSV spreekt met Chivas over diverse spelers en uitwisseling jeugdspelers
(Gepost door RvN)

BRON: OEM

Eerder meldden we al dat de vice-voorzitter van Chivas in Nederland was voor besprekingen met PSV. Gisteren was hij te gast bij het duel van PSV tegen Inter. Daarvoor hadden er al diverse gesprekken plaatsgevonden, waarvan bij een ook Carlos Salcido aanwezig was. In die gesprekken zou onder andere gesproken zijn over het uitwisselen van jeugdspelers, zo liet De la Torre weten in Mexicaanse media. PSV zou daarbij ook geïnformeerd naar diverse spelers van Chivas die PSV volgt, te weten de middenvelders/aanvallers Omar Bravo en Alberto Medina en de verdedigers Jonny Magallon en de eerder deze week al genoemde Francisco Javier Rodriguez. Net als gisteren liet de vice-voorzitter echter weten dat er wel gesproken is over de ontwikkeling en mogelijke haalbaarheid van de spelers, maar dat er geen onderhandelingen hebben plaatsgevonden. PSV zou nog in de analysefase zitten om te bepalen welke spelers te halen.

PN

Als PSV Medina haalt kan Ajax een big fat I told you so-mail verwachten! :1evil.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Uh, ik zie het probleem niet, hoor. Welke clausule er ook in dat contract staat, PSV zal er niet op achteruit gegaan zijn. Gewoon netjes van PSV.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

13/12/2007 - Chivas: akkoord met PSV bereikt
(Gepost door RvN)

BRON: Medio Tiempo

De vice-voorzitter van Chivas heeft tegenover Medio Tiempo laten weten dat hij bij zijn gesprekken met PSV een akkoord heeft bereikt over samenwerking. Het succes van Salcido bij PSV heeft daar volgens hem een grote rol bij gespeeld. Het akkoord behelst diverse zaken. Zo zouden vanaf augustus 2008 een aantal jeugdspelers van 14 tot 15 jaar voor vier maanden overkomen om bij PSV opgeleid te worden. Ook zouden twee Mexicaanse coaches voor twee maanden mee mogen lopen om te leren van PSV.
PN

Dit zijn nog eens samenwerkingen hoor. Een instituut in Zuid-Amerika met een kant en klare jeugdopleiding die wellicht al beter is dan die van PSV.
joey
Erelid

Bericht door joey »

PSV werkt zogenaamd ook samen met Boca Juniors. Merken we weinig van.

Chivas gaat heus geen toppers voor een habbekrats aan PSV verkopen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ach, zoveel wereldtoppers komen er niet uit Mexico. Ieder jaar een Salcido of Medina is ook genoeg.

Ik weet niet welke vorm deze samenwerking aan gaat nemen. Ik zeg alleen dat het een uitstekende club is om een samenwerking mee aan te gaan. Chivas is een instituut.
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas, jij bent niet kapot van Bravo en Rodriguez (deze is ook bij weinig mensen met enige kennis populair). Maar is Medina wel een toppertje (in wording) ?

Magallon schijnt verder een aardige linksback te zijn, die eventueel ook als CV uit de voeten kan. De opvolger van Salcido bij Chivas.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:Thomas, jij bent niet kapot van Bravo en Rodriguez (deze is ook bij weinig mensen met enige kennis populair). Maar is Medina wel een toppertje (in wording) ?
Dit is Alberto Medina, in mijn ogen. Gewoon een uitstekende buitenspeler, dus als PSV 4-3-3 gaat spelen is het een absolute versterking.

Bravo is wel een leuk behendig spitsje, maar geen kwaliteitsinjectie voor deze selectie.
Baseman schreef:Magallon schijnt verder een aardige linksback te zijn, die eventueel ook als CV uit de voeten kan. De opvolger van Salcido bij Chivas.
Magallón speelt inmiddels al een tijdje als centrale verdediger hoor. Vaak als rechter mandekker, maar ook wel als linker mandekker. Hij speelt wat meer op finesse en wat minder op kracht dan Salcido, maar zit zo ongeveer wel op het niveau can Salcido. Opbouwend is hij prima. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer kapers op de kust wat Magallón betreft. Tijdens de Copa America vroeg ik Wimpey nog of Leverkusen enigszins serieus was, maar dat was destijds niet het geval. Deportivo schijnt nu serieuze interesse te hebben, maar in tegenstelling tot Guardado zie ik Magallón wel voor PSV kiezen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Even een interessant stukje uit het ED:
Verder sprak Valckx gisteren uitvoerig met de zaakwaarnemer van Francisco Rodriguez, de Mexicaanse international die op de nominatie staat om bij PSV een contract te tekenen. De technische staf van de club ziet in Rodriguez een directe versterking. Hij zou een contract kunnen tekenen dat op 1 januari ingaat. Met zijn 41 interlands geldt de sobere, kopsterke en atletische rechtsbenige verdediger in eigen land als een ervaren kracht van zowel de nationale ploeg als zijn club Chivas Guadalajara.

PSV bekeek de verdediger de afgelopen maanden meerdere malen in Mexico. Hoewel het voetbal in Mexico op een hoog niveau staat en de salarissen er goed zijn, wil Rodriguez zijn kans wagen in een Europese competitie. Bij PSV wordt hij mogelijk herenigd met voormalig ploeggenoot Carlos Salcido, die eveneens een positief advies over de komst van zijn landgenoot uitbracht.

Tijdens de besprekingen met de zaakwaarnemer van Rodriguez kwam tevens een samenwerkingsverband tussen PSV en Chivas aan de orde. "We hebben gesproken over een uitwisseling van trainers, deelname aan elkaars jeugdtoernooien en dat soort zaken", aldus Valckx, die geen bijzonderheden over de mogelijke komst van Rodriguez wilde melden. "Daar heb ik mijn redenen voor", aldus de manager. In Mexico liet de voorzitter van Chivas al weten dat een transfer van Rodriguez naar PSV een kwestie van tijd is.

Overigens bestaat de kans dat ook Balasz Dzsudzsak al in januari naar PSV komt. De Hongaarse linksbuiten tekende eerder al een contract. PSV geeft er de voorkeur aan hem op korte termijn naar Eindhoven te halen, zodat Dzsudzsak alle tijd krijgt om te acclimatiseren.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Rodriguez lijkt toch te komen:

ED: PSV sprak met zaakwaarnemer Francisco Rodriguez

Het Eindhovens Dagblad meldt dat Stan Valckx gisteren uitvoerig met de zaakwaarnemer van Francisco Rodriguez heeft gesproken. Hij zou een contract kunnen tekenen dat op 1 januari ingaat. De ervaren verdediger van Chivas en het nationale elftal zou de verdediging van PSV moeten gaan versterken. Valckx wilde tegenover het ED niet ingaan op de gesprekken.
PN
Baseman

Bericht door Baseman »

Joy :frusty.gif: :bye.gif:

PS: Dank Thomas :biggthumpup.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Geen dank, Base.

Ik snap totaal niet hoe PSV uit is gekomen op deze speler. Nee, dan heeft AZ het toch slimmer aangepakt met Moreno. Wie zou er achter deze transfer zitten?
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Misschien moet er een zaakwaarnemer gepaaid worden.
wimpey

Bericht door wimpey »

Harm schreef:Moet ik je dat echt uitleggen na de debacles tegen Slavia en Dinamo?
Eh ja. PSV heeft europees enkel van laagvlieger CSKA gewonnen.

Enige speler die jl woensdag het niveau aankon, was Perez.

Dit PSV is matig, Ajax is niet minder.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Simons, Salcido, Aissati, Afellay, Gomes en Farfan kunnen het niveau opeens niet aan nu de grote Perez even een half uurtje leuk inviel? Kom op, zeg.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Salcido zou ik eventjes niet willen noemen. Werd schaamteloos te kijk gezet woensdag.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Het zijn mindere weken geweest, maar de eerste maanden van het seizoen was hij misschien wel de beste verdediger van de Eredivisie. Nu loopt hij dingen te doen die hij niet kan. Sowieso zou ik hem eerder als linksback opstellen dan in het centrum.
generaal

Bericht door generaal »

Peter schreef:Salcido zou ik eventjes niet willen noemen. Werd schaamteloos te kijk gezet woensdag.
Hij speelde meer rechts dan links in het centrum. Zeker als Inter in balbezit was. Die fout van hem die de goal inleidde beging hij zo ongeveer als rechter centrale verdediger (waar was Alcides op dat moment?). Salcido speelt het best als meest linker verdediger in een driemansdefensie. Dat zou overigens best kunnen werken met Da Costa - Rajkovic - Salcido of met Marcellis - Da Costa - Salcido.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Heb je gelijk in. Kunt ook zien dat Salcido een paar keer verkeerd instapte. Ik zie dat niet als onkunde, maar meer als een verkeerde positionering in het veld.
generaal

Bericht door generaal »

Peter schreef:Heb je gelijk in. Kunt ook zien dat Salcido een paar keer verkeerd instapte. Ik zie dat niet als onkunde, maar meer als een verkeerde positionering in het veld.
Met dank aan Wouters.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:Het zijn mindere weken geweest, maar de eerste maanden van het seizoen was hij misschien wel de beste verdediger van de Eredivisie. Nu loopt hij dingen te doen die hij niet kan. Sowieso zou ik hem eerder als linksback opstellen dan in het centrum.
Dat meen je toch niet? Heitinga was nog beter.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Totdat Addo uit de ploeg verdween speelde Salcido gewoon uitstekend hoor.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Tja, niet mee eens. Salcido brengt zijn eigen defensie in de problemen met zijn gebrek aan ruimtelijk inzicht. Hij is een ramp voor je defensieve organisatie.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Als linksback is het gewoon een uitstekende subtopper. In het centrum moet hij heel rustig en taakbewust spelen. Het is een prima mandekker, maar z'n timing is matig.
wimpey

Bericht door wimpey »

Thomas schreef:Simons, Salcido, Aissati, Afellay, Gomes en Farfan kunnen het niveau opeens niet aan nu de grote Perez even een half uurtje leuk inviel? Kom op, zeg.
Jij moet leren lezen en niet meteen zo dom reageren.

Salcido en Simons waren woensdag (let wel: woensdag) ronduit bagger.

Aisatti: och ja, het 'supertalent' dat al het gehele seizoen niets laat zien, mocht ook nog even anoniem ronddolen... Farfan scoort dit seizoen vnl. tussen de lakens met prostituees, op het veld heeft ie dit seizoen nog verdomd weinig laten zien.

Perez maakte van alle PSV'ers woensdag met gemak de meeste indruk. Dat jou dat niet bevalt, daar kan ik weinig aan doen.
Gesloten