Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arthur

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Arthur »

Alleen jammer dat iedereen sinds het WK ook weet dat Jasper nog geen penalty kon stoppen als zijn leven er vanaf hing.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Arthur schreef:Alleen jammer dat iedereen sinds het WK ook weet dat Jasper nog geen penalty kon stoppen als zijn leven er vanaf hing.
Ja, op tv was het inbrengen van Tim Krul een magistrale vertoning en in Nederland nog een dag of 5 het gesprek van de dag. Vanuit Ajax oogpunt bekeken is het echter de vraag of Van Gaal daarmee een dienst bewezen heeft.

Zo magistraal zijn Bryan Ruiz en zijn teamgenoten niet op het gebied van penalties, pakt Jasper op een podium als een kwartfinale WK voor de eerste keer een strafschop dan raakt hij allicht over deze barrière heen. Nu ging hij na de halve finale door de uitgang als een soort van lulletje, begon hij al met een mentale 2-0 achterstand aan de volgende strafschoppenserie omdat er op 2 gedachten werd gehinkt en tevergeefs toch als aanvaller Huntelaar als 3e wissel werd ingebracht...... :blush.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb niet zoveel problemen met het feit dat hij geen penalty killer is. Natuurlijk kan het een toegevoegde waarde zijn. Maar in de eerste plaats heb ik graag gewoon een betrouwbare keeper op het doel staan. En dat is Cillessen.

Er komt echt wel een moment dat hij er één gaat stoppen en als dat op het juiste moment is kan je er zomaar in één keer doorheen zijn. Van der Sar stond ook niet bekend als een penalty killer. Op een gegeven moment is hij er af en toe wel één gaan stoppen. Maar ik heb nou niet de indruk dat we hem vooral onthouden als de keeper die geen strafschoppen pakte. Er is meer te doen onder de lat.
Nil volentibus arduum
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Topkeeper.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Klasse beter dan Vermeer. Enige met niveau vandaag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Ajaciedjuh schreef:Klasse beter dan Vermeer. Enige met niveau vandaag.
Vermeer heeft ook niets te doen gehad dus kun je moeilijk vergelijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ajaciedjuh

Raymon schreef:
Ajaciedjuh schreef:Klasse beter dan Vermeer. Enige met niveau vandaag.
Vermeer heeft ook niets te doen gehad dus kun je moeilijk vergelijken.
Gaat niet over de wedstrijd. Ik wil alleen mee aangeven dat het terecht is dat Cillessen onder de lat staat bij Ajax. Zoveel rust, ondanks de chaos voor hem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Keepte goed, maar zijn spelhervattingen waren één groot drama... dat kan toch niet!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

De vraag is dan wel; aan wie kon hij de bal kwijt?
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Precies, Weekend Cees! :biggthumpup.gif:

Cilessen is nog een jonge keeper. Hij ontwikkelt zich goed. Vandaag sleepte hij Ajax er doorheen. Hij was de baas in zijn doelgebied.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Mee eens, geweldige keeper.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Demosthenes

Bericht door Demosthenes »

Yopi schreef:Precies, Weekend Cees! :biggthumpup.gif:

Cilessen is nog een jonge keeper. Hij ontwikkelt zich goed. Vandaag sleepte hij Ajax er doorheen. Hij was de baas in zijn doelgebied.
Voor een keeper is hij inderdaad niet oud, maar gisteren behoorde hij tot de ouderen, alleen Zimling en Moisander zijn ouder.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

WP_LeGeNd schreef:Keepte goed, maar zijn spelhervattingen waren één groot drama... dat kan toch niet!
Het zal me jeuken als dat zijn enige mindere punt is.
YNWA
Demosthenes

Bericht door Demosthenes »

InnerHarbour schreef:
WP_LeGeNd schreef:Keepte goed, maar zijn spelhervattingen waren één groot drama... dat kan toch niet!
Het zal me jeuken als dat zijn enige mindere punt is.
Hij heeft de "0" gehouden, niet onaardig als hij dat iedere wedstrijd doet :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Zag je hoe die gisteren weer als een jeanetje stond te keepen bij die penalty? Het ziet er echt niet uit. Hij moet gewoon volle bak voor een hoek gaan.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Praat je nu Bert van Marwijk na? Die zei eergister precies hetzelfde. :smallgrin.gif:

Bij het gros van de strafschoppen waar hij vol de hoek in ging, koos hij heel erg vaak de verkeerde. Gisteren gokte hij wellicht op een matig genomen penalty waar je dan met de reflex nog op kunt reageren.

Op de training pakt Jasper trouwens met regelmaat de strafschoppen van uitgerekend Kolbeinn. Maar die nam hem gisteravond dus niet. Jammer, want van NAC uit tot en met in Barcelona heeft hij aangetoond ze nog weleens te missen.
columbus

Bericht door columbus »

De penalty van gisteren pakt geen enkele keeper. Die was gewoon prima ingeschoten, hard en vol in de hoek.
Ajaciedjuh

Telesport. Het werd tijd. :biggthumpup.gif:
Ajax heeft Cillessen klemvast
Club en keeper naderen akkoord over contract tot 2018

AMSTERDAM
Ajax heeft vóór de kraker tegen FC Barcelona een duidelijk signaal afgegeven. De landskampioen voerde een positief gesprek met Alex Kroes van SEG, de zaakwaarnemer van Jasper Cillessen (25), over het openbreken, opwaarderen en verlengen van het contract van de keeper tot de zomer van 2018. Een akkoord is aanstaande.

„We zijn in gesprek,” zegt Kroes, die verder niet op details in wil gaan.

„Ik denk dat iedereen zeer positief is verrast door zijn ontwikkeling. Sinds hij eerste keeper van Ajax werd, is het zowel bij de club als het Nederlands elftal heel snel met hem gegaan. Hij is bij Ajax en Oranje onomstreden de eerste man. Jasper weet heel goed waarmee hij bezig is en had een duidelijk plan om zijn doel, keeper van Ajax worden, te bereiken”, loofde Frank de Boer zijn doelman, die vanavond met de angstvoorhoede Neymar, Lionel Messi en Luis Suarez wordt geconfronteerd.

„Ik denk dat Jasper voor zichzelf een heel stabiele basis heeft gecreëerd: dit zijn mijn kwaliteiten, ik heb geloof in mezelf en uiteindelijk kom ik daar waar ik wil komen. Je kunt zeggen dat hij ijzig is, maar dat is gewoon zijn karakter”, zei De Boer, die in augustus 2011 een flinke stem had in het aantrekken van Cillessen. De toenmalig technisch manager Danny Blind weekte de keeper voor 3,2 miljoen euro, exclusief 500.000 euro bonussen, los bij NEC Nijmegen en kwam een verbintenis tot medio 2016 overeen.

Zijn eerste twee seizoenen nam de Groesbeker noodgedwongen plaats achter Kenneth Vermeer, die een groot aandeel had in De Boers eerste drie landstitels. Hij verloor na een slechte start van het seizoen 2013/’14 zijn basisplek. Vervolgens ging het snel met Cillessen. Op het WK was hij de eerste keus van Louis van Gaal en reikte hij met Oranje tot de derde plaats.

De Boer ziet een mooie toekomst voor Cillessen weggelegd. „Er zijn zeker overeenkomsten met Edwin van der Sar. Ik denk dat hij qua praten nóg meer aanwezig moet zijn. Hoewel dat al een stuk beter is dan in het begin. Maar Edwin was daar een meester in. Ik denk dat ze allebei heel goed zijn met hun voeten, maar ook met hun reflexen. Daarom hoop ik dat hij net zo’n mooie carrière kan krijgen als Edwin. Al moet je daar natuurlijk een beetje geluk bij hebben. Maar zijn karaktereigenschappen zijn een fundament om ver te komen.”

Als de contractonderhandelingen zoals verwacht positief worden afgerond, zet Ajax volgens de trainer een nieuwe stap voorwaarts. „We proberen de groep bij elkaar te houden, waardoor we een vaste kern krijgen waarmee we misschien twee jaar of in elk geval één seizoen kunnen oogsten. Als dan een speler als Jasper, die een betrouwbare sluitpost is gebleken, bijtekent, geeft dat ook voor de anderen vertrouwen voor de toekomst. Het zou hartstikke mooi zijn als we dat geraamte verder kunnen uitbreiden met jong talent dat er ook aan zit te komen.”
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Fantastisch nieuws. Cilessen is een klasbak, onvervangbaar.
Ajax!
Lionel

Bericht door Lionel »

Die moet 25+ opleveren.
IK GELOOF!!!!!!
Mano

Bericht door Mano »

Keepers hebben een langere carrière, dus hij hoeft nog niet weg. Is pas op z'n best als hij 30 is.
dan gaat ie cashen in de PL of ergens anders. Goeie keuze van hem.

gewoon alle wedstrijden keepen bij Ajax en dan over 3 a 4 jaar verder kijken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
zeux

Bericht door zeux »

Contractverlenging is toch vaak voorbode voor uiteindelijk vertrek? Eén of twee jaar nog, schat ik in. Dan zal de PL roepen. Zeker als hij blijft keepen als hij doet voor Ajax en NL-elftal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Absoluut. Na 2015/2016 met een EK erbij zal hij vertrekken inderdaad. Dan is hij ook al 27 namelijk.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Voor keepers geldt dat ze normaliter een langere actieve carrière hebben dan "veldspelers". En met een beetje mazzel kwalificeert Nederland zich niet voor de EK, zodat hij zich in 2016 ook niet in de kijker kan spelen!
wimpey

Bericht door wimpey »

Met afstand de beste in NL. Prima nieuws dus. :biggthumpup.gif:
Plaats reactie